עדכונים באלגוריתם החיפוש של גוגל ושינויים בתוצאות החיפוש הם אינם דבר חדש, ולמען האמת כל כמה חודשים גוגל משנה את כללי המשחק. במציאות כזו, בתור בעל אתר חשוב להישאר מעודכן, להיות עם היד על הדופק ולהתאים את האתר שלך לדרישות המתחדשות.
קצת רקע
העדכונים המשמעותיים ביותר בגוגל החלו בפברואר 2011 כשהושק הפנדה 1, מאז עולם קידום האתרים חווה מהפכה ושמירת מיקומים גבוהים בגוגל לאורך זמן הפכה למשימה מורכבת שיש לבצע בזהירות ומקצועיות תוך עמידה בכל הפרמטרים החדשים שגוגל מכתיבה מעת לעת.
המטרה של השינויים כמעט בכל המקרים היא העדפת אתרים עם תוכן איכותי ודחיקת אלה בעלי תוכן משוכפל או דליל מתוצאות החיפוש. כך, למשל אתרים עם דפים רבים בהם מעט תוכן או פרסומות רבות איבדו את דירוגם לאחר שנים של יציבות בעמוד הראשון.
לדוגמא, סיפרנו לך לא מזמן על אחד משלושת אתרי התיירות הגדולים אקסיפדיה שאיבד 25% מהנראות שלו בתוצאות החיפוש וחווה עקב כך צניחה דרסטית בערך המניות שלו. כעת הגיע תורו של איביי, אחד מאתרי הקניות הפופלאריים בעולם, עם איבוד של 80% מהנראות בתוצאות החיפוש בין יום! זו מכה קשה שדחקה אותו מהמקום הראשון באתר מוז (אתר בתחום השיווק ברשת) אל המקום ה-25 בדירוג אתרי הקניות המובילים בעולם.
מלבד e-bay נפגעו אתרים נוספים מהשינוי, רובם אתרים שמספקים מידע או עובדות ולא מעט אתרים שמתבססים על תוכן גולשים. ניתן לראות ברשימה הבאה את עשרת האתרים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר לפי אחוזי אובדן תנועה לאתר:
עם זאת, חשוב לזכור כי עדכוני הפנדה הם חלק מהמאבק של גוגל באתרים שלא מספקים תוכן איכותי לגולש, במידה והאתר שלך מקודם על פי ההנחיות שגוגל מכתיבה ומכיל תוכן איכותי השינוי עשוי להועיל לו ולא להזיק.
העדכונים השוטפים הם חלק בלתי נפרד מקידום בגוגל, כדי לא להישאר מאחור חשוב תמיד שהאתר שלך יהיה מעודכן, עשיר בתוכן איכותי וכמובן תואם להנחיות שגוגל מכתיבה. גם אם אינך מקדם אתרים, מעקב שוטף אחר השינויים בגוגל מאפשר לך להיות תמיד מוכן לכל תרחיש ויכול לעזור לך משמעותית בתכנון נכון של שיווק האתר שלך ברשת והשארת העסק שלך בקדמת הבמה.