איך נוכל לעזור?

איך מתמודדים עם פינגווין 3?

17/06/2019

רוב בעלי האתרים יעדיפו להתמקד בעבודתם ולא להתעסק במלאכת קידום האתר שלהם, אך בין אם אתה מקודם ע"י חברה מקצועית ובין אם לא, חשוב שתעקוב באופן מתמיד אחר העדכונים של גוגל, כך שתוכל להערך בהתאם ולהתאים את אתרך על מנת שגולשים פוטנציאלים יוכלו להגיע אליו בקלות ובשאיפה יהפכו ללקוחות.

 

העדכון האחרון, ממשפחת הפינגווינים, "פינגווין 3", הוא אחד המשמעותיים מבין העדכונים השוטפים המתרחשים בגוגל ללא הרף.

לאלה מכם ששומעים "פינגווין" ומיד חושבים על הספארי, פינגווין הוא גם חלק מאלגוריתם החיפוש של גוגל, שלמעשה מחפש אתרי ספאם שהצליחו איכשהו להגיע למיקום טוב בתוצאות החיפוש ומתמקד בעיקר באתרים שרכשו קישורים חיצוניים ולא איכותיים. מעבר לטכניקות פסולות, "פינגווין" גם מתמקד באתרים שמבצעים אופטימיזציה מסיבית מידי במטרה להתקדם ומזכיר להם שגוגל שואפת להציג תוצאות איכותיות ורלוונטיות ככל הניתן.

 

אם האתר שלך נפגע על ידי פינגווין, סביר להניח שתבחין בירידה משמעותית בכמות התנועה אליו. על מנת להתאושש מהנפילה, ניתן לבצע פעולות כמו "הסרה" או הגשת בקשה "להתכחש"  לקישורים "רעים", שלעתים הם פשוט קישורים שבעבר היו נכונים וכיום נוכחותם פוגעת. עם זאת, מאחר ופינגווין הוא תהליך אוטומטי שאינו מזהה בקשות חוזרות להתעלמות מקישורים, כלומר, עד אשר לא תסיר את מה שרע מבחינתו, האתר שלך לא יחזור למיקומים שנהנה מהם בעבר ואף במקרים חריגים יתכן כי לא יופיע בתוצאות האורגניות כלל. תהליך השיקום יכול לארוך בין 4-12 חודשים ולמעשה רק בעדכון הבא יהיה ניתן לראות האם הפעולות לשיקום האתר צלחו.

 

בשונה מעדכוני הפינגווין הקודמים, העדכון הנוכחי נמשך מספר ימים והתוצאות שלו היו אמביוולנטיות באופן טבעי, כאשר לא מעט אתרים שנפגעו בעדכוני פינגווין קודמים חיזקו את מיקומם בתוצאות החיפוש וראו שינוי לטובה בהיקף הכניסות לאתר. משני צידי המטבע ניתן לראות כי אתרים גדולים, כמו פורטל הממשלה gov.il  איבד כמעט 50% מהנראות שלו בתוצאות החיפוש, כמו גם אתר סופר פארם  super-pharm.co.il עם ירידה של יותר מ 63% מהביטויים בהם הופיע לפני העדכון בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. לעומתם אתרים כמו limited.org.il ו take-care.org הראו שיפור של מעל ל-200% במיקומי האתר שלהם בתוצאות.

 

עובדות אלה מלמדות אותנו שלא צריך להתרגש מתנודות קיצוניות במיקומי האתר שלך, אלא להסתכל על המיקומים לאורך ציר הזמן. החדשות הטובות מבחינתנו הן ש96% מהאתרים שאנחנו מקדמים באדאקטיב, שיפרו את מיקומם בעדכון האחרון. חרף השינויים התכופים שקורים בעידן הדיגיטלי, למעשה ניתן לאמר שכדי להצליח ולבלוט בצורה עקבית, צריך להיות עם היד על הדופק ו"לחיות" את העולם המרתק הזה יום ולילה. לא פחות חשוב שלא להתפתות לדרכי קיצור והצעות מפתות וכן לפעול בהתאם לכללים שגוגל מכתיבה ולשפר את האתר שלכם עבור הגולשים.

 

לסיכום, מומלץ תמיד להסתכל על תהליך קידום אתר בתמונה הכוללת ולא להתמקד רק במיקומים של ביטויים מסוימים ויש לשאוף להשקיע בחיזוק האתר ובהגדלת הסמכותיות שלו. אתר עם "ציון איכות" גבוה נסרק ע"י גוגל לעיתים תכופות יותר מה שמשפר את הנראות והתנועה שלו שהרי זוהי משמעות הקידום. חשוב תמיד לזכור שהמטרה המרכזית שלשמה מקדמים אתר באינטרנט, היא כמובן ליצור תנועה ממוקדת איכותית ורלוונטית. כל עוד האתר שלך מקודם בצורה נכונה, מדודה ומקצועית, הסמכותיות שלו תתחזק והוא ישפר את את מיקומיו במנועי החיפוש. זה רק עניין של עבודה נכונה, התמדה וזמן כמובן.

עוד בבלוג

חברה לקידום אתרים

29.07.2019

על חשיבות התוכן

24.06.2019