איך נוכל לעזור?

קידום ב-AI

העולם הדיגיטלי משתנה במהירות ומודלי שפה גדולים (LLM) כמו ChatGPT של OpenAI ו-AI Overview של גוגל כבר משנים את הדרך שבה אנשים מחפשים מידע, משווים בין אפשרויות ומקבלים החלטות.

זו לא עוד התפתחות טכנולוגית, זו מהפכה של ממש והזדמנות עסקית שצריך לנצל עכשיו.

יותר ויותר משתמשים לא מסתפקים רק בתוצאות החיפוש הרגילות ופונים גם למנועי AI כדי לקבל תשובה אחת, ממוקדת ומבוססת. לכן, קידום בבינה מלאכותית לא מחליף את ה-SEO הקלאסי, הוא פשוט משלים אותו.

שירותים נוספים

כך תופיע בתשובות של ChatGPT, Google AI ועוד מנועי AI

כדי להופיע בכל המקומות שבהם מתקבלות החלטות, גם בדפי התוצאות של גוגל וגם בתוך התשובות של ChatGPT ו-Google AI Overview ועוד, חייבים להתאים את האתר לשני העולמות.

אנחנו באדאקטיב מתמחים בקידום אורגני וכיום משלבים באופן מלא גם את תחום ה-LLM, כדי לוודא שהלקוחות שלנו לא רק מדורגים גבוה בגוגל, אלא גם מופיעים בתוך התשובות שמחזירה הבינה המלאכותית.

אנחנו מציעים שירות ייחודי, עדכני ומבוסס ניסיון, שמסייע לעסקים להרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלהם לעולמות החדשים של החיפוש, עם התאמות מדויקות למודלים כמו ChatGPT, Google Gemini ומנועי AI נוספים.

במילים פשוטות: כשלקוחות שואלים את הבינה המלאכותית, אנחנו דואגים שהיא תשלב בתשובה את העסק שלכם.

למה זה הזמן הנכון לפעול?

השוק עדיין בשלביו הראשונים. הקדמת המתחרים ובניית נוכחות חזקה בתשובות ה-AI כעת, תבטיח לכם:

  1. יתרון ראשוניות: תפסו מקום לפני שהתחרות תגבר והעלויות יעלו.
  2. סמכות: מיצוב כעסק חדשני שמבין את השינויים הטכנולוגיים.
  3. תנועה ממוקדת, איכותית, רלוונטית וממירה: הגעה לקהל שמחפש תשובות ספציפיות ונמצא בשלב מתקדם של קבלת החלטות.

הצלחה מוכחת: לקוחות אדאקטיב כבר שם!

לקוחות שכבר עובדים איתנו זוכים לנוכחות בולטת בתשובות של מנועי AI, כולל ChatGPT ו-Google AI Overviews.

אנחנו לא מדברים רק על פוטנציאל, אלא מציגים בפועל תוצאות בשטח: הופעות אמיתיות בתוך תשובות AI, עם מיתוג ברור וקישור ישיר לאתר.

הוספנו צילומי מסך של לקוחות שאנחנו מקדמים בAI, מתוך שאילתות של גולשים, שממחישים איך עסקים שמיישמים את השיטה, נכנסים לתשובה עצמה.

רופא מתחום האסתטיקה, מופיע מצד שמאל של תשובת AI Overview במגוון שאילתות:

גם כשמחפשים בוטוקס בצוואר:

או כשמחפשים "ניתוח הגדלת חזה מחיר":

לקוח נוסף בתחום הגרילים, מופיע בתוצאת AI Overview:

וכשמבקשים מ-Chat GPT המלצה על גריל, הוא מופיע בצ'אט עצמו:

לקוח נוסף בתחום המטפחות וכיסוי ראש מופיע בתוך Chat GPT כששואלים היכן ניתן לרכוש מטפחות:

לקוח נוסף, רופא בתחום הפוריות גם הוא מופיע במגוון חיפושים רלוונטים בתחומו:

כשמחפשים "ייעוץ גנטי בהיריון", הוא מופיע בתוצאות לצד קופת חולים ובית חולים:

כאן הוא מופיע גם בתוצאות משמאל של הAI Overview וגם בתוצאה הראשונה שמתחת וכך ממקסם את פוטנציאל התנועה האורגנית לאתר שלו:

היכולת שלנו להביא את לקוחותינו למיקומים אלו, ישירות בתוך התשובות שהגולשים מקבלים, היא ההוכחה הטובה ביותר למומחיות שלנו ולערך שאנו מספקים. אנחנו לא רק מדברים על העתיד. אנחנו מייצרים אותו עבור הלקוחות שלנו, כבר היום.

מה זה קידום GEO ואיך הוא שונה מ-SEO?

קידום GEO, או בשמו המלא Generative Engine Optimization (אופטימיזציה למנועים ג'נרטיביים), הוא תחום ההתמחות החדש בעולם השיווק הדיגיטלי. בעוד שקידום אתרים קלאסי (SEO) מתמקד בהשגת דירוג גבוה ברשימת הקישורים הכחולים בגוגל, מטרת ה-GEO היא שונה לחלוטין: לגרום למנועי הבינה המלאכותית כמו Google AI Overviews, ChatGPT ודומיהם לבחור בתוכן שלכם כמקור המידע המועדף, ולשלב אותו ישירות בתוך התשובה שהם בונים למשתמש.

במילים פשוטות:

  • ב-SEO המטרה היא שהגולש יראה את הקישור שלכם ויקליק כדי להגיע לאתר ושם למצוא את התשובה.
  • ב-GEO המטרה היא שהתשובה מהאתר שלכם תופיע ישירות במנוע החיפוש, עם המיתוג והאתר שלכם כמקור. הגולש מקבל ערך מיידי, והקליק (אם יגיע) הוא של משתמש איכותי ביותר שרוצה להעמיק בנושא.

ההבדלים המרכזיים בין קידום אתרים ל-AI

השוואה בין SEO מסורתי לבין הופעה בתשובות מנועי AI
מאפיין קידום אתרים (SEO) קידום במנועי AI (GEO/AI)
דירוג וחשיפה דירוג גבוה ברשימת התוצאות – הגדלת נראות (Visibility). הופעה בתוך התשובה המוכנה של המנוע – Inclusion או Citation.
טכניקה עבודה על מילות מפתח, קישורים נכנסים ואיתותים טכניים. מענה ישיר לשאלות, סמכות נושאית ו-E-E-A-T תוך הקשר סמנטי.
התוכן מותאם למילות מפתח ספציפיות ולקליטת זחילה. נכתב בשפה טבעית ושיחית, מבוסס שאלות ותשובות ומכוון כוונת משתמש.
תוצאה תנועה לאתר כדי למצוא את המידע ולעיין בתוכן. האתר מופיע כמקור מידע, מושך תנועה איכותית להעמקה ולהמרות.

הטבלה מסכמת את המגמה החדשה בקידום דיגיטלי – מעבר מהתמקדות ב-מילות מפתח ודירוגים בלבד, להופעה כמקור בתוך תשובות AI.

הטבלה מציגה את השינוי המהותי בעולם הקידום הדיגיטלי, מהתמקדות במילות מפתח ודירוגים מסורתיים למענה ישיר על שאלות המשתמשים באמצעות בינה מלאכותית.

מה נדרש כדי להופיע בתוך תשובות AI?

  • מבנה אתר שעוזר למנועים להבין את ההקשר והתוכן
  • שימוש נכון בביטויים, מונחים מקצועיים וישויות (Entities)
  • התאמה לפרמטרים של סמכות ואמינות (E-E-A-T)
  • תוכן איכותי שמנוסח נכון, עם מענה מדויק לשאלות נפוצות

אנחנו לא רק "משפרים טקסטים", אלא מתאימים את האתר לשיטת החיפוש החדשה.

מובילים ב-AIO: תוכן שנבנה מראש לבינה מלאכותית

אנחנו יוצרים תוכן שנכתב מראש עבור מנועי בינה מלאכותית, תהליך שנקרא AIO (AI Optimization) ולא רק לגולשים. זהו תהליך שמאפשר לנו לשלוט באיך ואיפה תופיעו, גם מחוץ לתוצאות החיפוש הרגילות.

אופטימיזציה למנועי בינה מלאכותית

אסטרטגיית GEO מתמקדת בבניית סמכות נושאית מוחלטת (Topical Authority), יצירת תוכן מקיף, מדויק, ומגובה בנתונים, והנגשתו בצורה שה-AI יכול "להבין" ולסמוך עליו בקלות. זה דורש הקפדה יתרה על עקרונות E-E-A-T והבנה עמוקה של האופן שבו מודלי שפה גדולים (LLMs) מעבדים מידע. באדאקטיב, אנחנו כבר מטמיעים עקרונות GEO באסטרטגיות הקידום של הלקוחות שלנו. אנחנו מכינים את האתר שלכם לא רק לדירוגים של היום, אלא להיות חלק מהתשובות של מחר.

כוחו של ה Long-tail: תנועה ממוקדת מהשאלות שהכי שוות כסף

מערכות AI עונות בעיקר על שאלות מדויקות והן מחפשות תשובות ממוקדות. לכן, אנחנו מתמקדים בקידום ביטויי זנב ארוך (Long-tail) עם כוונת חיפוש ברורה, שמביאות לקוחות ממש לפני ההמרה.

במקום לחפש "עורך דין", אנשים שואלים: "מה צריך לעשות אם מקבלים צו פינוי מדירה שכורה?". אלו הן שאילתות "זנב ארוך". באדאקטיב זיהינו את המגמה הזו מראש, עוד ב 2016. בעוד המתחרים התמקדו במילים קצרות ותחרותיות, אנחנו בנינו אסטרטגיות תוכן המבוססות על מאגרי דאטה עצומים של שאלות וביטויי זנב ארוך. למעשה, ניתוח שביצענו באמצעות כלים כמו Semrush הראה לנו כבר לפני זמן רב שנפח החיפושים הכולל של שאילתות אלו גדול פי כמה. ההיערכות המוקדמת הזו מאפשרת לנו היום לתת מענה מדויק לשאלות שהלקוחות שלכם באמת שואלים את ה-AI ולהציב אתכם בדיוק בתשובה שהם צריכים.

מה לא לעשות: 4 טעויות נפוצות בקידום ל-AI שכדאי להימנע מהן

המרדף אחר הופעה בתשובות AI יכול להוביל לטעויות. הנה כמה דברים שאנחנו ממליצים להימנע מהם:

  1. הצפה בתוכן שנוצר על ידי AI ללא עריכה: שימוש בבינה מלאכותית ליצירת כמויות גדולות של תוכן גנרי, ללא עריכה אנושית ומומחיות אמיתית, יפגע בסמכות ובאמינות שלכם וירחיק אתכם מהתוצאות.
  2. חשיבה ברמת העמוד הבודד: מנועי AI בוחנים סמכות נושאית. אופטימיזציה של עמוד בודד לא תספיק; נדרשת אסטרטגיית תוכן לכל האתר.
  3. זלזול ב-SEO הטכני: מבנה אתר תקין, מהירות טעינה, קישורים פנימיים ונתונים מובנים הם הבסיס שעליו ה AI סומך כדי להבין את התוכן שלכם. אי אפשר לדלג על זה.
  4. ציפייה לתוצאות קסם מיידיות: כמו בקידום אורגני, גם כאן מדובר בתהליך של בניית אמון וסמכות מול המנועים. זהו מרתון, לא ספרינט.

למה רוב האתרים עדיין לא שם?

כי התחום חדש, מתפתח ודורש התמחות. רוב בעלי האתרים וגם לא מעט מקדמים, עדיין מתמקדים רק בגוגל הקלאסי ולא מודעים להזדמנות שנמצאת ממש מתחת לאף.

זו הסיבה שפעולה מוקדמת נותנת לכם יתרון אמיתי גם בזירה הטכנולוגית וגם בעיני הלקוחות.

תהליך פשוט. תוצאה חזקה

אנחנו עובדים יחד איתכם, צעד-צעד: מבינים את תחום הפעילות, מבצעים התאמות חכמות ומתחילים לעקוב אחרי הופעות בתשובות AI.

כל פעולה מחושבת, מדידה ומתבצעת בלי להפריע לקידום האורגני הקיים, בדיוק להפך! היא מחזקת אותו.

שקיפות ומדידה: כך תדעו שזה עובד

איך תדעו שהקידום ב-AI באמת עובד? אנחנו עובדים בשקיפות מלאה, ודואגים שתראו בדיוק מה קורה בפועל

  • מעקב אחרי חיפושים רלוונטיים: אנו מנטרים שאילתות בתשובות של ChatGPT, גוגל AI וכו. 
  • דוחות: תקבלו מאיתנו דוח חודשי שמראה אם אתם מופיעים בתשובות.
  • ניתוח תנועה: אנו מנתחים את תנועת הגולשים שמגיעה ממקורות AI לאתר שלכם.

כשהשוק יתעורר, אתם כבר תהיו שם

החיפוש משתנה מול העיניים שלנו והאתרים שיפעלו עכשיו ייהנו מעמדת פתיחה מנצחת לשנים הקרובות.

רוצים לבדוק אם גם אתם מתאימים לקידום AI? דברו איתנו ונבנה לכם תוכנית מותאמת אישית!

מדברים במספרים

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו מתחלקים לשניים: כאלה ששמעתם עליהם וכאלה שעוד תשמעו.
הדרך שלכם להזניק את העסק קדימה ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מתחילה בהחלטה...

לפניכם דוגמאות למיקומי לקוחותינו בעמוד ה-1 בגוגל בזמן אמת. המספר מייצג את השורה בעמוד ה-1.