איך נוכל לעזור?

אופטימיזציה לתמונות – איך מבצעים ומה הקשר לקידום אתרים?

21/12/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

תחשבו על הפעם האחרונה שהעליתם תמונה לאתר שלכם. רוב הסיכויים שהורדתם אותה מאתר תמונות חינמי, העליתם אותה למערכת הניהול של האתר שלכם ואז הכנסתם אותה לעמוד מסוים באתר.

זה דוגמה לאופטימיזציה של תמונות? ממש לא!

מה שקרה בפועל הוא שהוספתם לאתר שלכם משקל גדול, ולפעמים ענק, שמאט את מהירות טעינת הדף שלכם באתר וגם למנועי החיפוש יהיה בלתי אפשרי לקרוא את התמונות שלכם ללא טקסט חלופי. משקל התמונה משפיע באופן ישיר על מהירות האתר!

תמונות הן קריטיות להבטחת התוכן שלכם לנגיש יותר, מושך ומרתק יותר לגולשים, אך הם חשובים באותה מידה מבחינת SEO. ראשית, הם נותנים למנוע החיפוש מידע קונטקסטואלי חשוב. שנית, תמונות ממוטבות מזרזות את טעינת העמודים, מה שמגדיל את מעורבות המשתמשים ואת הדירוג במנוע החיפוש.

יתרה מכך, באתרי איקומרס יש חשיבות אף גדולה יותר לביצוע אופטימיזציה של תמונות. אם יש לכם אתר איקומרס, יש לכם באתר מאות ואלפי תמונות ואתם וודאי יודעים שבקידום אתרים יש חשיבות לכל שינוי או שינויים קטנים שאתם עושים לאתר שלכם במטרה להשיג יתרון בתחרות – אחד הדברים הללו הוא אופטימיזציה של תמונות.

הצורך להשתמש בתמונות לצורך קידום אתרים אורגני מהווה חלק חשוב בתהליך הקידום וזה נכון במיוחד עבור אתרי מסחר אלקטרוני, מכיוון שהם נוטים להכיל מאות אם לא אלפי מוצרים. לכל תמונות המוצרים הללו יכולה להיות השפעה רבה על ביצועי האתר שלכם, מה שיכול להשפיע גם על שימור הלקוחות וההמרות שלכם.

כדי לתת למותג שלכם את ההזדמנות הטובה ביותר להצליח עם SEO, עליכם להבין את יסודות העבודה של אופטימיזציית תמונות.

איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות?

אופטימיזציה של תמונות היא תהליך של יצירת ומסירת תמונות באיכות גבוהה בפורמט האידיאלי – הגודל והרזולוציה, כדי להגדיל את מעורבות המשתמשים. זה כולל גם תיוג מדויק של תמונות כדי שהסריקות של מנוע החיפוש יוכלו לקרוא אותן ולהבין את הקשר של הדף.

כאשר אתם מקטינים את גודל התמונות מבלי לפגוע באיכותם, זמני טעינת העמודים משתפרים ובהמשך גם חווית הגולשים באתר. ממחקרים של גוגל עולה כי עיכוב של שנייה בזמן הטעינה שווה לירידה של 7% בהמרות, וכי כ-40% מהאנשים נוטשים אתר שלוקח יותר משלוש שניות לטעון אותו.

לחוויית משתמש משופרת באתר שלכם יש השפעה ישירה על דירוג האתר במנוע החיפוש, מה שמשפר עוד יותר את מעורבות הלקוחות, את ההמרות ואת שימור הלקוחות.

יתרה מכך, כאשר תמונות שעברו אופטימיזציה תופסות פחות שטח אחסון בשרת שלכם, גיבויי האתר יושלמו במהירות רבה יותר.

כיצד לבצע אופטימיזציה לתמונות שלכם:

  1. שנו את גודל התמונות שלכם

גודל התמונה וגודל הקובץ אינם אותו הדבר. גודל תמונה מתייחס לממדים של תמונה (למשל, 1024*680 פיקסלים). גודל הקובץ הוא כמות השטח הדרושה לאחסונו בשרת (למשל, 350 קילובייט).
תמונות ברזולוציה גבוהה יותר ובמידות גדולות יותר מאטות את זמני הטעינה של הדף באופן ניכר. הם אמנם פועלים היטב לצורך הדפסה, אך עליכם להקטין את גודל הקובץ מבלי לאבד יותר מדי מהאיכות כדי שיעבדו טוב באינטרנט.

  1. בחרו את הפורמט המתאים

אמנם ישנם פורמטים רבים של תמונות לבחירה, אך PNG ו-JPEG הם הנפוצים ביותר באינטרנט. בעצם, עבור תמונות, הפורמט הנכון אינו קיים. זה תלוי בסוג התמונה ואיך אתם רוצים להשתמש בה.
PNG: מפיק תמונות באיכות טובה יותר, אך מגיע עם גודל קובץ גדול יותר.
JPEG: ייתכן שתאבדו את איכות התמונה, אך תוכלו להתאים את רמת האיכות כדי למצוא איזון טוב.
טיפ: בדרך כלל, אנחנו היינו ממליצים על שימוש ב-JPEG לתמונות עם הרבה צבע ושימוש ב-PNG לתמונות פשוטות יותר.

  1. דחיסת תמונות

אם אתם דוחסים תמונה יותר מדי, גודל הקובץ קטן אך איכות התמונה ירודה. מצד שני, כאשר משתמשים בקצב דחיסה נמוך, איכות התמונה גבוהה אך גודל הקובץ עצום.
באופן אידיאלי, עליכם להתנסות בסוגי הקבצים ושיעורי הדחיסה שלכם כדי לראות מה מתאים ביותר לכל תמונה. להרבה כלים ומערכות של עריכת תמונות, כולל Adobe Photoshop, יש אפשרות "שמור באינטרנט", שממזערת באופן אוטומטי את גודל הקובץ תוך אופטימיזציה של איכות התמונה.

  1. תנו שמות לקבצי התמונה

בחירת שם קובץ נכון חשובה עבור הקידום בעמוד שלכם ולדירוג בתוצאות החיפוש של התמונות. לפני העלאת תמונה כלשהי, תנו ​​שם לקובץ עם מילות מפתח רלוונטיות ובנוסף כתבו תיאור תמונה נכון, כזה שימצה את תהליך הקידום האורגני של האתר.
חשוב מאוד להכליל מילות מפתח ממוקדות בתיאור התמונה, כמו כן הפרידו את המילים עם מקפים. אל תשתמשו בקו תחתון מכיוון שמנוע החיפוש אינו מזהה אותו ולא יוכל לסרוק את מילים הללו.
שמות הקבצים צריכים להיות הגיוניים הן למנועי החיפוש והן למשתמשים. לדוגמה, השם המקורי לתמונה של שרשרת זהב הוא "זהב.jpg". שנו את שמו עם כותרת ברורה ותיאורית יותר כמו "שרשרת-זהב-לנשים.jpg. אל תקלו בכל ראש, יש לפעולה זו חשיבות.

  1. השתמשו בתגי alt

הגולשים אולי מבינים על מה התמונה, אך ה'זחלנים' של מנוע החיפוש עדיין זקוקים לרמזים. ללא טקסט חלופי, מנוע החיפוש לא יוכל להוסיף אינדקס מדויק לתוכן התמונה שלכם. תג alt טוב מספק הקשר ועוזר גם למשתמשים עם לקות ראייה. גם כאשר תמונות לא נטענות מסיבה כלשהי, מנוע החיפוש עדיין יכול לקרוא את הטקסט החלופי כדי לעזור בדירוג העמוד. כאן ניתן לכלול מילים רלוונטיות למותג כדי להגביר את הנראות. פשוט הימנעו בלשפוך אינספור מילות מפתח.

  1. הוסיפו נתונים מובנים לתמונות

הוספת נתונים מובנים לדפים שלכם מסייעת למנוע החיפוש להציג את התמונות שלכם כתוצאות עשירות. תמונות גוגל תומכות בנתונים מובנים עבור תמונות מוצר, סרטונים ומתכונים. לדוגמה, אם יש לכם מתכונים באתר שלכם ואתם מוסיף נתונים מובנים לתמונות שלכם, גוגל יכולה להוסיף תג לתמונה שלכם שמראה שהיא שייכת למתכון באתרכם.

  1. השתמשו במפת אתר

על פי גוגל, מפת אתר היא "קובץ שבו תוכלו לרשום את דפי האתר שלכם כדי לספר לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים על ארגון תוכן האתר שלכם." במילים אחרות, זהו קובץ המכיל מפה של תוכן האתר שלכם.
מפת אתר היא חלק חשוב ב-SEO מכיוון שהיא מספרת למנוע החיפוש על כל דפי האתר שלכם. כדי להבטיח שסורקי מנועי החיפוש יבחינו בכל תמונה – אינפוגרפיקה, מם, תמונה ממוזערת של וידאו וכו' – יכללו אותם במפת האתר שלכם. עבור קבצי תמונות, יש לכלול את הכותרת, התיאור, מיקום כתובת האתר. לקבצי וידאו, יש לכלול את הכותרת, התיאור, מיקום כתובת האתר, כתובת האתר הממוזערת וכתובת ה-URL הגולמית של קובץ הווידאו.

  • לאתרים על פלטפורמת של וורדפרס אתם יכולים להשתמש ב- Yoast SEO, שיוסיף באופן אוטומטי את התוכן הוויזואלי שלכם למפת האתר

בדיקת אופטימיזציה למהירות

שימו לב, אחרי שביצעתם אופטימיזציה לתמונות שלכם, עליכם לבצע בדיקה אם זמני הטעינה של האתר שלכם מהירים מספיק. השתמשו באחד הכלים הבאים כדי לבדוק את מהירות האתר שלכם:

מכיוון שהאתר והתוכן שלכם משתנים לעתים קרובות, מומלץ להמשיך לבדוק את הנתונים הסטטיסטיים שלכם לאורך זמן. רשמו תזכורות ביומן, אחת לשבוע או יותר, לבדוק מהירות, זה משימה פשוטה שלוקחת דקה, ולפעמים דקה וחצי… אנחנו ממליצים לבצע בדיקה אחרי כל פעולה של העלאת תמונות חדשות לאתר.

סיכום

קידום תמונות בגוגל / אופטימיזציה לתמונות כוללים כמה היבטים ואלמנטים שונים כדי לעבוד במלוא הפוטנציאל שלו ומנוע החיפוש כמו גוגל רק ישפר בזיהוי האלמנטים הללו.

אם תקדישו את הזמן ותשקיעו מעט מאמץ באופטימיזציה נכונה של תמונות האתר שלכם, הן עבור המשתמשים והן עבור מנוע החיפוש בכל פעם שתוסיפו תמונה לאתר שלכם, תוכלו להעניק לדפים שלכם יתרון נוסף במנועי החיפוש. הדבר הופך למהותי יותר באתרי מכירות בו יש הכרח להוסיף תמונה בדף המוצר.

זכרו, גוגל אינו מושלם ולא עוסק בניחושים, לכן עליכם לנסות ולעשות כל שביכולתכם בכדי לעזור לו להבין את התמונות שלכם וכך תנצלו את היתרונות ולהופיע בתוצאות חיפוש גבוהות במנועי החיפוש.

אז, רגע לפני שתתחילו להעלות ולהוסיף תמונות לאתר שלכם, הקפידו לעקוב אחר הטיפים לאופטימיזציה של תמונות ותאמצו שיטות עבודה מומלצות המוזכרות במאמר זה, זכרו קידום אתרים זה לא שגר ושכח, יש לבצע פעולות on going ולבצע שיפורים כל הזמן. גם גוגל משנה דרישות באופן תכוף ואימוץ העדכונים וההנחיות שלו "עושה טוב" לאתר, וגם המתחרים שלכם לא "נרדמים בשמירה" ומבצעים קידום. הביטוי "נרדמת-ירדת" מבטא את אי הטיפול באתר והשפעתו על הירידה של ביטויים חשובים שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

צרו קשר עם מומחי הקידום של אדאקטיב, אנשי המקצוע שלנו ישמחו לעזור לכם בכל שאלה. אני יודעים לספק פתרונות 360 בכל שדה ותחום פרסומי בדיגיטל. חייגו 072-334084 או השאירו פרטים בטופס.