איך נוכל לעזור?

איך בונים דפי מוצר מנצחים באתר שלכם?

24/05/2021 זמן קריאה: 5 דק׳

דף מוצר הוא אחד העמודים החשובים ביותר באתר האיקומרס שלכם ומהווה את השלב המכריע שבו הגולש מחליט להתקדם הלאה לרכישה או לנטוש ולכן חשוב להקדיש מחשבה רבה לעימוד ולתוכן שלו. כפי שבחנות פיזית יש אפשרויות רבות לסידור הסחורה במדפים, כך גם יש אפשרויות רבות להצגת המידע הנחוץ בדפי מוצר ולכן הבאנו לכם דוגמאות רבות כדי שתוכלו ליצור את דף המוצר האולטימטיבי שיסייע בהמרת הגולשים לקונים.

מהו דף מוצר באתרי סחר?

דף מוצר הוא דף באתר המתאר את המוצר בפני הגולשים. זה המקום בו הם אמורים לקבל את כל המידע הנחוץ על המוצר שאותו הם מעוניינים לרכוש. לכן, זהו משאב חיוני לרכישה, כי כאן אנחנו צריכים לשכנע את הלקוחות ללחוץ על כפתור הוספה לסל או לחילופין כפתור הקנייה/רכישה.

על דף המוצר לספק תיאור מפורט של:

  • מה המוצר מציע
  • איך המוצר יעזור ללקוחות
  • למה הם צריכים את זה
  • מהם המאפיינים הייחודיים שלו
  • הוראות שימוש
  • הניסיון של הלקוחות שקנו אותו
  • דירוג לקוחות

תמונות, סרטונים ואלמנטים אינטראקטיביים אחרים באיכות טובה משפרים רבות את התיאור הכתוב בדף.

עמודי מוצרים מסוימים כוללים גם שאלות נפוצות (בעיקר במקרה של מוצרים פיזיים), כדי לעזור ללקוחות במידה ויש להם שאלות הקשורות למוצר.

מידע על משלוח – לא לפספס

אזכור או סימון המציין לדוגמא "משלוח חינם בהזמנות מעל 199₪" או "משלוח חינם לכל חלקי הארץ" עוזר ללקוחות לקבל החלטת רכישה חיובית/ בכל מקרה רצוי לציין פרטים על המשלוח בדף, זה מסייע לרוכש הפוטנציאלי לקבל תמונה מלאה על תהליך הרכישה ומנטרל את אפשרות הנטישה בגלל עלויות חבויות.

מידע תמציתי בדף לגבי המשלוח זה מונע מהלקוח לצאת מהדף כדי לחפש את פרטי המשלוח שלכם, שכן הנקודה המהותית מתבררת בדף המוצר ללא הפתעות בשלבים מתקדמים יותר. הדגשת דרישות המשלוח בחינם מאפשרת ללקוח שלכם להוסיף מוצרים נוספים לעגלה שלו אם יבחר בכך. אם לא יהיו פרטים על המשלוח לא בטוח שהגולש יחפש ואתם מייצרים לו למעשה נקודת התלבטות אם לחפש או לא לחפש את פרטי המשלוח.

תיאורי מוצרים

תיאור המוצר המוצע למכירה, בצירוף תמונות ו/או קטע וידאו, מגדילים את הסיכוי להמיר גולש לרוכש. תמונות מספרות ללקוחות על מוצרים בדרכים שבהן מילים אינן יכולות, אך התיאור הוא הכרחי בכדי לספק מידע רב ככל האפשר. יש הרבה תכונות שקשה להעביר באמצעות תמונות או וידאו, החל מסוג החומר (בתחומים כמו מצעים והלבשה ועד למפרט ביצועים בתחום של מוצרי אלקטרוניקה). ככל שתספקו מגוון רחב יותר של מידע על מוצרים בפורמט תמציתי וקל לקריאה, כך יגדל הפוטנציאל לביצוע מכירות.

גישה יעילה ופשוטה ליצירת תיאורי מוצרים היא גישתם של העיתונאים. כתבים עונים בדרך כלל על 5 שאלות (החמש המ"מים) כאשר הם כותבים סיפור – מי, מה, מתי, מקום, מדוע , ובאופן אידיאלי הם מספקים תשובות בסיסיות בפסקה הראשונה של סיפור כתוב או דוח מילולי.

בעלי חנויות סחר אונליין יכולים להשתמש בגישה דומה מאוד כדי לוודא שהם מספקים את כל המידע הדרוש למוצר. העיצוב של תוכן זה יכול להשתנות מחנות לחנות, ואפילו בין סוגים שונים של מוצרים. מילים כתובות הן ללא ספק חזקות, אך מידע מסוים, במיוחד פרטים טכניים, מומלץ שיופיעו בפורמט של טבלה או בפורמט דומה שמקל על הקריאה.

שמות מוצרים

שם המוצר הוא חלק חשוב בדף המוצר. שמות המוצרים צריכים להיות תיאוריים וייחודיים, כדרך למשוך לקוחות לחנות שלכם דרך שאילתות החיפוש במנוע החיפוש.

שם מוצר טוב: "שמלה שחורה גב חשוף "

שם מוצר לא טוב: "שמלה שחורה דגם טיפני", רק מי שמכירה את הדגם תוכל להגיע למוצר…

תמונות טובות וייחודיות

אתם בטח מכירים את הביטוי "תמונה שווה אלף מילים". אנחנו לא יודעים כמה שוות אלף מילים, אבל תמונות טובות בהחלט יכולות להוביל למכירות רבות יותר.

תמונות באיכות ירודה עלולות להוביל לירידה באמון האתר. מלבד תמונות איכותיות וייחודיות, תדאגו להעלות תמונות באופן מיטבי, כדי שהגולשים יראו את המוצר שלכם מכל זווית.

אתרים מודרניים טובים עושים שימוש בטכנולוגיה מתקדמת המעבירה תמונות באיכות גבוהה שלא פוגעת בזמני טעינת האתר. חשוב לציין כי למרות שתמונות באיכות גבוהה יכולות לעזור לחנות המקוונת שלכם, אם הן פוגעות במהירות הטעינה של האתר שלכם, זה יכול להוביל לשיעור יציאה גבוה ורוכשים פוטנציאליים יינטשו את האתר שלכם במהירות מכיוון שלוקח יותר מדי זמן לטעון אותו.

למידע נוסף על ביצוע אופטימיזציה לתמונות, אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה כאן.

במקרה של טעינת האתר, פנו למתכנת שלכם או לחילופין אם יש לכם אתר סחר הבנוי בפלטפורמת קוד פתוח, לדוגמת וורדפרס, יש לנו את הפתרון בשבילכם!

השתמשו בתגי ALT לתמונות שלכם

כאשר אנחנו חושבים על קידום אתרים, אנו חושבים בדרך כלל על המילים בהן גולשים משתמשים ברחבי האתר שלכם. עם זאת, לא כל המילים הרלוונטיות גלויות בדף שלכם. כל תמונה באתר שלכם נסרקת גם על ידי גוגל ותמונות אלה מכילות טקסטים מאחוריהן.

למרות שבינה מלאכותית משתפרת בזיהוי תמונות באמצעות ניתוח חזותי, בכל הנוגע למנועי חיפוש, התמונות עדיין מסווגות לפי תיאור התמונה שאתם מספקים להן במערכת הניהול של האתר שלכם. תיאורים אלה מכונים "תגיות ALT".

הקפידו לתאר מה מוצג בתמונה שלכם מבלי לדחוף מילות מפתח לתמונות. זכרו, גוגל אינו חובב גדול של מילוי לא טבעי של מילות מפתח, וכולנו יודעים שאינכם רוצים להרגיז את גוגל

דוגמה גרועה לתגיות ALT: "נעלי התעמלות אדומות, נייקי, קונברס, ריבוק, עליונים, נמוכים, כדורסל, טניס"

דוגמה טובה לתגיות ALT: "נעלי התעמלות אדומות נייק אייר מקס"

חשיבות דפי המוצרים באתרי סחר

לקוחות מסתמכים על תיאור המוצר כדי להחליט אם לקנות אותו, עובדה זו הופכת אותו למנוף החשוב ביותר באתר שלכם לתהליך הרכישה.

דף המוצר הוא המקום בו תצטרכו לשווק את המוצר שלכם. תיאור מוצר שאינו מספק מידע, פוגע בפוטנציאל המכירות באתר. להבדיל מחנויות מסורתיות בהן ניתן לבדוק את המוצר, לראותו  ולחוש אותו, באתרי אונליין אין אפשרות כזו. ודף המוצר מהווה את האמצעי הקרוב ביותר לביקור פיזי בחנות ולכן חייב להיות מונגש לרוכש הפוטנציאלי ולהכיל מידע רב ככל שניתן, על מנת שיבצעו רכישה.

הרבה פעמים לקוחות החזירו פריט מכיוון שהם לא מצאו את המוצר תואם את תיאור המוצר ששכנע אותם לקנות אותו. לפיכן, תהיו הגונים וכנים בתיאור, על מנת למנוע הטעיית לקוחות.

דף מוצר מצליח אם הוא יכול להפוך מבקרים ללקוחות

דוגמאות לדפי מוצר מצויינים המפרטים את כל הפרטים הדרושים אודות המוצר וקישורים למוצרים אחרים בחנות:

דף מוצר מסייע בבניית המותג שלכם

זו עובדה כי דף מוצר טוב יחזק את המותג שלכם ויעזור לייצר יותר מכירות.

האופן שבו אתם מציגים את המוצרים – איך המוצר עוזר ללקוחות, אילו בעיות המוצר יכול לפתור, למה מדובר במוצר הכי חם בשוק וכו' – עוזר לחיזוק ערך המותג של החנות האינטרנטית שלכם.

דף מוצר ייחודי, עשיר בתוכן ומאוזן עשוי לתת לכם עדיפות על פני המתחרים שלכם. אנשים צריכים לראות שאתם יכולים להציע משהו אחר. למילים יש השפעה. אם תשתמשו בהן בצורה מושכלת ותמציתית לתיאור המוצר, מלווה בתמונות ופי'צרים מתאימים, זה ירשים את הגולשים.

דף מוצר עוזר באופטימיזציית האתר שלכם

כל האתרים, מאתרי תדמית ועד לאתרי סחר, צריכים תנועת גולשים גבוהה ואיכותית כדי להרוויח. ככל שמספר המבקרים גדול יותר, כך גדל הסיכוי למכור. לרוב, גולשים לא תמיד בטוחים איזו חנות אינטרנטית מציעה את המוצר הטוב ביותר שהם רוצים לקנות. בהתאם לכך, הם משתמשים במנועי חיפוש כדי לחפש את המוצרים המועדפים עליהם במקום לעבור ישירות לאתר מסוים. לפיכך, עליכם לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם לטובת הקידום שלכם בגוגל.

כדי לבצע אופטימיזציה לאתר, עליכם לכלול מילות מפתח או ביטויי מפתח רלוונטיים בתוכן האתר שלכם. אין מקום טוב יותר מדף המוצר, בו תוכלו לבצע אופטימיזציה לאתר בצורה מקסימאלית.

לדף המוצר תיאורים ארוכים, תמונות וכותרת שתוכלו להשתמש בהם. דף מוצר ידידותי לקידום אתרים יעזור לכם להגיע דירוג טוב במנועי החיפוש. הוספת כותרת מוצר, תיאור מוצר, ALT על תמונה וכדומה, בהחלט יעזרו לדף שלכם לקבל תנועה ואמון בקרב הלקוחות.

אנו מקווים שהצלחנו להדגיש את חשיבות דף המוצר, אל לכם לזלזל בחשיבותו – דף מוצר שבנוי טוב שווה לכם לקוחות חדשים ויותר הכנסה. אנחנו ממליצים לכל בעל אתר איקומרס להשקיע זמן, מאמץ וכסף בדפי המוצר, אל תתנו לדף מוצר לא טוב להיות הסיבה לאיבוד לקוחות פוטנציאלים ומוניטין. ברגע שגולש הגיע לדף מוצר, תספקו את המידע המדויק ביותר לצרכן, החל מתיאורים ועד ביקורות ותמונות, כדי למקסם את הסיכוי שלהם להמרה.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 072-3340848, צוות המומחים של אדאקטיב ישמחו לעזור לכם בקידום האתר שלכם ובהתאמתו לצרכים החשובים של מנועי החיפוש.