איך למדוד את ההצלחה של קמפיין ממומן?
פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) זוהי אסטרטגיית שיווק דיגיטלית פופולרית, שיכולה להביא תנועה לאתר שלכם ולייצר לידים ומכירות. עם זאת, חשוב למדוד את הצלחת מסעות הפרסום כדי להבטיח שאתם מקבלים תמורה על ההשקעה שלכם.
העבודה הקשה לא נעצרת אחרי שהגדרתם קמפיין ממומן, אלא להפך. כדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח וכדי לשפר את ביצועי המודעות שלכם, עליכם לעקוב ולנתח את מסע הפרסום הממומן שלכם בכל עת. אם תעשו זאת נכון, תשפרו את האפקטיביות והיעילות של מסע הפרסום ובסופו של דבר, תבטיחו החזר השקעה העונה על הציפיות העסקיות שלכם.
איך עוקבים אחר מסעות פרסום בממומן?
ניתן לבצע מעקב אחרי מסעות פרסום ממומנים באמצעות מדדי הצלחה מרכזיים שנקראים KPI (קיצור של Key Performance Indicator). הנתונים הכה חשובים האלו, מהווים את מפת הדרכים שלכם להשגת מסע פרסום מוצלח בממומן עם ביצועים ברמה המקסימלית שיניעו צמיחה עסקית.
הנה כמה מאותם מדדים מרכזיים:
(Click-Through Rate) CTR – אחוז האנשים שנחשפו למודעה שלכם ולחצו עליה. CTR גבוה הוא סימן טוב לכך שהמודעות שלכם רלוונטיות ומעניינות.
(Cost per Click) CPC – הסכום שאתם משלמים עבור כל קליק על המודעה שלכם. CPC נמוך הוא סימן טוב האומר שאתם מקבלים תמורה טובה לכסף שהשקעתם.
Conversion Rate (CR) – אחוז האנשים שנחשפו למודעה שלכם ולחצו עליה ולאחר מכן, ביצעו את הפעולה הרצויה, כגון הרשמה לניוזלטר או רכישת מוצר. CR גבוה הוא סימן טוב לכך שהמודעות שלכם יעילות בהנעת אנשים לפעולה.
(Return On Advertising Spend) ROAS – מחשב את היחס בין ההכנסות שהרווחתם מהמסעות הפרסום לבין ההוצאות שלכם עליהם.
חישוב ROAS
הנוסחה לחישוב ה-ROAS היא: (הכנסות ממכירות / הוצאות על פרסום) * 100 = ROAS
לדוגמה, אם ההכנסות שלכם מהמכירות שהושגו באמצעות מסעות הפרסום שלכם היו 10,000 ש"ח וההוצאות שלכם על הפרסום היו 5,000 ש"ח, אז ה-ROAS שלכם יהיה 200%. זה אומר שהרווחתם 2 ש"ח על כל שקל שהשקעתם בפרסום.
מדוע מעקב אחר מסעות הפרסום שלכם הוא קריטי?
מעקב אחר מסעות פרסום ממומן הוא קריטי מכמה סיבות:
בקרת עלויות: מסעות פרסום ממומן כוללים תשלום בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם. ללא מעקב, אתם עלולים להוציא סכומי כסף גבוהים על מילות מפתח או מודעות לא יעילות. מעקב מאפשר לכם להקצות את התקציב שלכם בחוכמה, על ידי זיהוי מילות המפתח והמודעות שיספקו לכם את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה.
הערכת ביצועים: מעקב יעיל עוזר להעריך את הביצועים של מסע הפרסום שלכם. על ידי ניתוח מדדים כגון: שיעור קליקים (CTR), שיעור המרה והחזר ההשקעה (ROI), אתם יכולים לקבוע מה עובד ומה טעון שיפור. הערכת הביצועים מאפשרת לכם לקבל החלטות מונחות נתונים ולחדד את אסטרטגיית הקמפיין שלכם.
אופטימיזציה של מילות מפתח: מעקב מאפשר לכם לזהות מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים ומילות מפתח שליליות (כאלו שאינן מניבות המרות טובות). אתם יכולים להתאים את אסטרטגיית מילות המפתח שלכם כדי להתמקד במונחים שמביאים את התנועה האיכותית ביותר תוך ביטול או אופטימיזציה של מילות מפתח עם ביצועים נמוכים.
ניתוח דף נחיתה: המעקב לא עוצר בקליק על המודעה, אלא משתרע על פני כל חווית המשתמש באתר שלכם. על ידי מעקב אחר אופן האינטראקציה של המבקרים עם דפי הנחיתה ועמודים שונים באתר שלכם, תוכלו לזהות בעיות שעשויות להפריע להמרות ולבצע שיפורים נדרשים.
הקצאת תקציב: נתוני מעקב עוזרים לכם להקצות את התקציב שלכם באופן אסטרטגי. אם אתם רואים שמסעות פרסום מסוימים או קבוצות מודעות מסוימות עולות על אחרים באופן עקבי, תוכלו להקצות תקציב נוסף לאזורים עם הביצועים הטובים ביותר כדי למקסם את התוצאות.
מעקב אחר מסעות פרסום חשוב לאופטימיזציה של מאמצי הפרסום שלכם, שליטה בעלויות ומקסום התשואה על השקעת השיווק שלכם. הוא מספק את התובנות הדרושות כדי לחדד את האסטרטגיה שלכם, לשפר את ביצועי המודעות ובסופו של דבר, להשיג את היעדים העסקיים שלכם בעולם התחרותי ביותר של פרסום באונליין.
כמה זמן לוקח לקמפיין ממומן להתחיל לעבוד?
הזמן שלוקח לקמפיין PPC להתחיל להניב תוצאות יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון גודל התקציב, התחרותיות בשוק, הרלוונטיות והאיכות של המודעות שלכם.
בדרך כלל, זה לוקח בין כמה ימים לכמה שבועות עד שקמפיין מתחיל לייצר תנועה והמרות. במהלך תקופה זו, תוכלו לצפות לראות שינויים במחיר שלכם לקליק (CPC), בשיעור הקליקים (CTR) ובשיעור ההמרות.
עם זאת, חשוב לזכור שפרסום ממומן אפקטיבי לוקח זמן והתוצאות לא יתרחשו בן לילה. באופן כללי, לוקח זמן לכוונן קמפיין ממומן ולייעל אותו לתוצאות מקסימליות. תהליך זה עשוי לכלול בדיקת עותק מודעה, אפשרויות מיקוד ודפי נחיתה שונים וביצוע התאמות על סמך התוצאות בשטח.
ההמלצה שלנו, היא להתאזר בסבלנות ולתת לקמפיין שלכם זמן להניב תוצאות (אנו ממליצים לתת צ'אנס של מינימום 3 חודשים). ייתכן שיחלפו מספר חודשים כדי לבצע אופטימיזציה מלאה של מסעות הפרסום שלכם ולהתחיל לראות תוצאות משמעותיות, אבל עם התמדה וגישה מבוססת נתונים, תוכלו להשיג את התוצאות שאתם רוצים.
- רוב הלקוחות שלנו מגיעים לשיר בהחזר ROAS על הקמפיינים שלהם בתוך שלושה עד שישה חודשים מתחילת הפעילות
פרסום ממומן עם אדאקטיב
אנחנו באדאקטיב נלהבים לייצר מסעות פרסום יעילים ומוצלחים, שעוזרים להביא לצמיחה עבור הלקוחות שלנו. אנו משתמשים בניטור ומעקב מתמשכים כדי להשיג תוצאות מיטביות ופועלים באופן עקבי לפיתוח ושיפור הקמפיינים שלנו. כדי שנוכל להמחיש לכם מה שירותי הפרסום שלנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם, צרו קשר איתנו קשר עוד היום.