איך לפתוח חנות באינסטגרם – המדריך המלא
שיווק באינסטגרם חשוב וחיוני לעסקי מסחר אלקטרוני. רתיעה או הימנעות משימוש בפלטפורמה זו במטרה לקדם את המוצרים שלכם, יהיה משול לטייס שמנסה להטיס מטוס ללא דלק, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שיותר מ-500 מיליון משתמשי אינסטגרם משתמשים בפלטפורמה מדי יום ו -50% מהם עוקבים אחר עסק אחד לפחות ובדרך כלל הרבה יותר.
אם יש לכם אתר סחר, אתם חייבים לעמוד בקצב ולעשות שימוש בפלטפורמות הפרסום המתאימות ביותר או להסתכן בכך שתישארו מאחור.
מהי בעצם חנות אינסטגרם, איך היא תעזור לכם להרחיב את העסק שלכם? ואיך תוכלו להקים כזו? המשיכו לקרוא ותגלו 😊
מהי חנות באינסטגרם?
חנות אינסטגרם מאפשרת לכם לשלב את קטלוג המוצרים שלכם בפרופיל האינסטגרם שלכם. פלטפורמה זו מאפשרת לכם לקדם את המוצרים שלכם ישירות למשתמשי אינסטגרם דרך פוסטים, סטוריז ועוד.
בואו נסתכל על מספר דוגמאות לאופן שבו חנויות אינסטגרם עובדות.
התמונה למטה מציגה את עמוד האינסטגרם של מותג בגדי התינוקות היוקרתי "BoBo Baby", שם ניתן לזהות את השדה "הצגת חנות". זה מאפשר למשתמשים המבקרים בפרופיל שלהם לראות את כל המוצרים שלהם מבלי לעזוב את אפליקציית Instagram.
בנוסף, אתם יכולים לתייג את מוצרי Instagram Shop בפוסטים שלכם באותו אופן שבו היית מתייגים חברים (באמצעות @).
פעולת תיוג המוצרים מוסיפה מצד ימין סמל שקית קניות קטנה לתמונה שלכם. לאחר מכן, כאשר משתמשים מקליקים על התמונה, הם יכולים להציג את המוצרים המוצגים ולהקליק על תוויות המוצרים כדי להציג המוצר והמחיר.
ניתן לתייג עד חמישה פריטים בתמונה או עשרים פריטים בקרוסלה. בכל פעם שתתייגו תמונה עם המוצרים שלכם, תוכן זה יופיע בעדכון קניות בלעדי בפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם. אתם יכולים אפילו לקדם את המוצרים שלכם ב-Instagram Stories.
דפי המוצר של חנות האינסטגרם כוללים את כל מה שמשתמש ירצה לדעת לפני רכישת מוצר, כולל:
- שם המוצר
- תמונות מוצר
- תיאור מוצר
- מחיר המוצר
- קישור לצפייה במוצר באתר האינטרנט שלכם
- מוצרים קשורים
3 יתרונות עיקריים לפתיחת חנות באינסטגרם
# זה הופך את הקניות לקלות יותר עבור הצרכנים
עם כל כך הרבה עסקים שמתחרים על תשומת לב הגולשים, זה יכול להיות קשה לגרום לגולשים לעזוב את מה שהם עושים ברשתות החברתיות ולבקר בחנות שלכם.
הפתרון? אל תנסו לגרום להם להגיע אליכם – קחו את החנות שלכם אליהם.
חנות אינסטגרם מקלה על הקונים לעיין בקטלוג שלכם, לבדוק מחירים או ללמוד יותר על מוצר מסוים.
בנוסף, ברגע שהגולשים מוכנים לרכישה, הם יכולים לעבור לדף המוצרים באתר שלכם בלחיצה אחת בלבד.
הם יכולים אפילו לשמור את המוצר כדי לחזור אליו מאוחר יותר על ידי הקשה על סמל התווית בדף מוצר – הנה דוגמה של המותג "סבון":
# זה מאפשר לכם לקדם מוצרים באופן ישיר
אינסטגרם תמיד הייתה מקום נהדר להתחבר לקהל היעד שלכם ולהעמיק את קשרי הלקוחות.
חנות אינסטגרם מאפשרת לכם לשלב בצורה חלקה את כל תוכן האינסטגרם שלכם בחנות שלכם. זה מדהים!
עכשיו, תוכלו לשזור את קידומי המוצרים שלכם בפוסטים ובסיפורים שלכם ולהימנע מ"לנדנד" לעוקבים שלכם עם "לחצו על הקישור שלנו בביו!".
# תחשפו את המוצרים שלכם בפני משתמשים עם כוונת רכישה גבוהה
כאשר אתם מתייגים מוצר בפוסט, פוסט זה ייכלל בכרטיסייה הקניות החדשה של אינסטגרם. על ידי הגברת המעורבות באינסטגרם באמצעות פרקטיקות כמו אופטימיזציה של ההאשטאגים שלכם, אתם יכולים לגרום למוצרים שלכם להופיע בכרטיסיית הקניות.
יתרון נוסף הוא שפרסומי הקניות הללו מותאמים אישית ומבוססים על תחומי העניין של המשתמשים ומעורבותם בעבר, מה שאומר שתחשפו את המוצרים שלכם לקהל היעד שלכם.
זה דבר נהדר מכיוון שמשתמשים הצופים בכרטיסייה Shopping Explore נוטים להיות בעלי כוונת רכישה גבוהה.
במילים אחרות, הם עשויים לקנות 😎
משתמשים אלה יכלו לגלוש בתמונות של כלבים חמודים – אך הם לא. במקום זאת, הם בוחרים באופן פעיל לעיין בפוסטים של חנות אינסטגרם. זו הזדמנות למשוך את תשומת ליבם בזמן שהם במצב "קנייה". נקודת הבונוס שלכם תהיה בכך שתוכלו להופיע עם המוצרים שלכם ברשימת המשאלות שלהם.
בשורה התחתונה, חנויות אינסטגרם הן דרך עוצמתית להגביר את המכירות שלכם.
פתיחת חנות באינסטגרם – כיצד עושים זאת?
#1 זכאות להקים את חנות אינסטגרם
ראשית נצטרך לבדוק את הזכאות להקמת חנות אינסטגרם. חנות אינסטגרם אינה מאפשרת למכור שום סוג של שירות, אלא רק מוצרים פיזיים. כמו כן על המוצרים שלכם לעמוד במדיניות המסחר של הפלטפורמה.
לאחר מכן, אתם צריכים לוודא שיש לכם פרופיל עסקי.
#2 המירו את הפרופיל שלכם לעסקי
תוכלו להמיר את פרופיל האינסטגרם שלכם לפרופיל עסקי בכמה צעדים בלבד:
- גשו להגדרות אינסטגרם
- חשבון
- שנה סוג חשבון
- לחצו על עבור לפרופיל עסקי (Switch to Business Profile)
#3 קישור לדף העסקי של פייסבוק
אתם צריך גם לקשר את דף העסק שלכם בפייסבוק לפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם, לכו להגדרות של אינסטגרם ולחצו על חשבונות מקושרים, לאחר מכן הקליקו על קישור לדף העסקי שלכם בפייסבוק.
כעת נתחיל להוסיף את קטלוג המוצרים שלכם לחנות הפייסבוק שלכם.
#4 הוסיפו את קטלוג המוצרים שלכם לחנות הפייסבוק שלכם
ראשית, יש להבין כי חנויות אינסטגרם מקבלות את כל פרטי המוצרים מחנות הפייסבוק שלכם, לכן יש לקשר את העמוד העסקי של פייסבוק לחשבון האינסטגרם שלכם, כדי שזה יסנכרן את קטלוג המוצרים שלכם.
בעזרת שלב זה אתם גם מסוגלים לקדם את המוצרים שלכם בפלטפורמת פייסבוק.
#5 העלאת קטלוג המוצרים
קיימות שתי שיטות לחבר את קטלוג המוצרים שלכם לחשבון העסקי שלכם באינסטגרם
- האפשרות הראשונה: צרו חנות פייסבוק עצמאית
ראשית, מנהל המסחר האלקטרוני של פייסבוק אינו מדהים וחסרות לא מעט מהתכונות המדהימות הנפוצות בספק ייעודי לפלטפורמה למסחר אלקטרוני.
שנית, סביר להניח שכבר יש לכם אתר אינטרנט איקומרס. לכן, אם אתם יוצרים חנות פייסבוק עצמאית, תצטרכו לנהל שתי חנויות נפרדות עם שתי קבוצות הזמנות. המשמעות היא שמעקב אחר מלאי יכול להיות מסובך ביותר.
- לכן אנו ממליצים על האפשרות השנייה: סנכרנו את אתר האיקומרס שלכם עם עמוד הפייסבוק שלכם
כשמשתמשים בפלטפורמה לדוגמת Shopify או WordPress אתם יכולים פשוט לסנכרן את כל קטלוג המוצרים שלכם עם פייסבוק – זה אומר שאין צורך ליצור רישומי מוצרים באופן ידני.
#6 הגשת חשבון לאישור
לאחר חיבור קטלוג המוצרים שלכם לאינסטגרם, שלחו את חשבונכם לאישור. זה עשוי לקחת מספר ימים.
לאחר מכן, תלכו להגדרות בפרופיל האינסטגרם של העסק שלכם > הירשמו לקניות.
בצעו את השלבים שלעיל כדי להגיש את חשבון חנות האינסטגרם שלכם לאישור.
אתם יכולים לבדוק את הסטטוס בחלק ההגדרות בלוח הקניות.
עסקים רבים מקבלים התראות הכוללות את הפרטים הנוספים שלהם להוכחת הבעלות על דומיין האתר הספציפי. למידע נוסף אודות אימות הדומיין לחצו כאן.
#7 התחילו לתייג את המוצרים שלכם בפוסטים
לאחר אישור חשבונכם תוכלו להשתמש בכל תכונות הקניות הזמינות בישראל. כדי לתייג מוצרים בפוסט שלכם עליכם להוסיף תמונות ולהוסיף כיתובים.
- נווטו אל "הוסף תמונה"
- הוספת טקסט לפי רצונכם בתמונה
- לחצו על מוצרי תג
- חפשו את המוצר
- בחרו את המוצר
- לחצו על כפתור DONE
- שתפו את התמונה!
למידע נוסף לחצו כאן
כיצד לקדם את החנות שלכם באינסטגרם?
חנות אינסטגרם לא תעשה שום דבר לבד. עליכם להציב אותה בפני קהל רלוונטי על מנת לגרום לאנשים להיות מודעים למוצרים שלכם. להלן מספר טיפים:
#1 השתמשו ב-Hashtags כדי להגדיל חשיפה
באשר לפוסטים רגילים, האשטגים באינסטגרם הם אסטרטגיה יעילה להגברת יכולת חשיפת התוכן שלכם.
כמו כן, הם יכולים לעזור לכם להופיע בכרטיסיית החיפוש, המכילה קטע "חנות" בלעדי. בנוסף, אם קבוצת קונים מחליטה לעקוב אחר ההאשטגים שלכם, תקבלו ערוץ שיווק חינמי שתוכלו להשתמש בו בכל עת בכדי להגיע לקהל זה.
#2 הפעילו מודעות קניות באינסטגרם
אינסטגרם הציגה גם אפשרות להריץ פוסטים של קניות אורגניות כמודעות.
אנשים שלוחצים על מודעות אלה יועברו לדף תיאור הפריט באינסטגרם ויכולים להמשיך לקנות בחנות המקוונת שלכם. כדי להגדיר מודעת קניות באינסטגרם, פתחו את מנהל מודעות הפייסבוק שלכם ובצעו את השלבים הבאים:
- לחצו על "+ צור" ובחרו יעד מתוך האופציות "טווח הגעה, מודעות למותג, קליקים על קישורים, מעורבות פוסטים או המרות".
- בחירת קהל היעד שאליו אתם רוצים לכוון
- תבחרו "ערוך מיקומים" ולחצו על "עדכון אינסטגרם" כמקום היחיד שבו ברצונכם להציג את המודעות שלכם.
- במהלך ההתאמה האישית של קבוצת המודעות, בחרו באפשרות "השתמש בפוסט קיים".
- בחרו בתוכן הקניות שברצונכם להציג כמודעה.
- תמלאו את המידע עבור המודעה שלכם ולחצו על "המשך".
טיפ מאיתנו: תוודאו שהפוסטים שאתם מציגים כמודעות כוללים תמונות באיכות גבוהה, האשטגים תיאוריים ותגים מדויקים. זה יהפוך את הצרכנים ליותר פתוחים כלפי העסק שלכם.
למידע על אסטרטגיית אינסטגרם לעסקים – לחצו כאן
אנחנו בטוחים שאתם מסוגלים להמיר את עמוד האינסטגרם שלכם לחנות אינסטגרם על ידי ביצוע השלבים שצוינו לעיל.
אתרי מסחר אלקטרוני שיושבים על פלטפורמה כמו מג'נטו יכולים לשלב את הרחבת אינסטגרם Shoppable.
במקרה של קשיים כלשהם, אתם מוזמנים לפנות לצוות מומחי הדיגיטל של אדאקטיב בטלפון 072-3340848