איך נוכל לעזור?

בניית אסטרטגיה שיווקית – קידום אורגני יכול לשנות את העסק שלכם!

10/04/2022 זמן קריאה: 5 דק׳

עולם הפרסום מציע אסטרטגיות שיווק רבות העומדות לרשות חברות ועסקים, לא תמיד קל לפענח אילו מהן הכי מתאימות לעסק שלכם. לפני שתבזבזו את תקציב השיווק שלכם על אסטרטגיה מסוימת, חשוב מאוד שתכירו את כל האסטרטגיות העומדות לרשותכם, כאשר החשובה מבניהם היא קידום אתרים SEO.

אחד המרכיבים החשובים של האסטרטגיה השיווקית שלכם חייב להיות SEO. לא כל בעלי העסקים ואפילו מנהלי השיווק יבינו ויכירו בחשיבות הכלי הפרסומי. במאמר לפניכם, נציג את החשיבות של שיווק דיגיטלי ב-SEO כחלק מאסטרטגיית השיווק של הארגון, מה זה ואיך זה יכול לעבוד לטובת העסק שלכם.

מהי אסטרטגיה דיגיטלית? 

הדרך והמדיניות של חלוקת עוגת התקציב הפרסומי בזירה הדיגיטלית בצורה שתמקסם עבור הארגון את הרווחים מהפלטפורמות הדיגיטליות (ברשת האינטרנט), ותגרום למקסימום לקוחות (קהלי היעד) לרכוש את המוצר או השירות אותם החברה מציעה.

בניית אסטרטגיה שיווקית – SEO כמרכיב מכריע

SEO מהווה אסטרטגיה דיגיטלית פופולרית והחשובה ביותר שיש היום בעולם הדיגיטל, ולא בכדי היא יעילה במיוחד. למרות שהאפקט של תוצאות ה-SEO הוא לא מידי, כדאי בהחלט להמתין ולהתאזר בסבלנות, בטווח הארוך היא מהווה יתרון תחרותי בולט על פני המתחרים. 

מה זה קידום אתרים אורגני?

הגדרה מהירה: קידום אתרים הוא תהליך של שיפור האתר והנוכחות שלו בתוצאות מנוע החיפוש, הכולל עבודה באתר עצמו וגם מחוצה לו.

כאשר האתר שלכם מדורג במיקומים גבוהים במנוע החיפוש, זה יביא לתנועה גדולה יותר של גולשים לאתר. ככל שתקבלו יותר תנועה לאתר, כך הסבירות שלקוחות פוטנציאליים יפנו אליכם או לחילופין ירכשו מכם גבוהה יותר. לא רק זה, אלא שכאשר האתר שלכם מדורג במיקומים גבוהים, תוכלו לראות איך זה בא לידיי ביטוי גם בהכנסות שלכם.

קידום אתרים SEO משלב אסטרטגיות off site ו- on site, שפועלות יחד כדי לבצע את העבודה.

קידום אתרים on site כולל את כל השינויים שמבצעים פיזית באתר שלכם כדי לגרום לו להופיע בתוצאות גבוהות יותר. הנה כמה דוגמאות:

  • מיקוד לפי מילות מפתח והגדרת טייטלים ודיסקרפשנים נכונים
  • יצירת תוכן
  • שיפור טעינת מהירות האתר

לעומת זאת, קידום אורגני off site, מתייחס לכל הטקטיקות שלא נמצאות באתר שלכם כדי לשפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש. להלן מספר דוגמאות:

  • בניית תשתית קישורים
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק דרך ניוזלטר

5 סיבות לכך של-SEO יש את היכולת לשנות את העסק שלכם לתמיד

זה לא סוד ש-SEO הוא דרך יעילה לשיווק העסק שלכם. החשיבות של SEO במנוע החיפוש ברורה מאליה, אך בואו ונצלול פנימה ונבחן מקרוב מדוע בשלב בניית אסטרטגיה דיגיטלית לחברה האפיק האורגני חייב להיות "הפרונט" של המוצר או השרות שאתם מקדמים.

  1. אלפי אנשים מחפשים בגוגל כל שנייה

כשאתם משלבים קידום אתרים אורגני בתוך אסטרטגיית שיווק, אתם בעצם משווקים את העסק שלכם לאלפי אנשים שמחפשים במנוע החיפוש – כ-84 אלף בכל שנייה כדי להיות מדויקים. כשאתם משתמשים בקידום אורגני במטרה לשווק את המוצרים והשירותים שלכם, אתם מציעים את השירות ו/או המוצרים שלכם לבסיס משתמשים רחב, מה שמאפשר למשוך לקוחות פוטנציאליים ולעשות המרות רבות יותר. ללא קידום אתרים, סביר להניח כי קהל היעד שלכם לא היה מגיע לאתר שלכם, קל וחומר רוכש את המוצרים שלכם.

  1. גולשים מתעלמים ממודעות בתשלום

למרות שמודעות בתשלום מספקות דרך נהדרת לפרסם את העסק שלכם, מעל 73% אחוז מהמשתמשים מתעלמים מאלו המופיעות בראש תוצאות החיפוש. מה שאומר שיש לכם סיכוי טוב יותר שמישהו ילחץ על האתר שלכם, אם הוא יופיע באופן אורגני בחיפוש. פירושן של תוצאות אורגניות הוא שהאתר שלכם מופיע כתוצאה מתחת למודעות בתשלום בדף תוצאות. אינכם צריכים לשלם אגורה על הקלקה בתוצאות החיפוש האורגניות, אך אתם זקוקים לאסטרטגיית SEO מוצלחת.

  1. יותר ויותר עסקים עושים קידום אתרים

אם אתם רוצים לעקוף את המתחרים שלכם, שילוב של קידום אתרים בתוך אסטרטגיית השיווק שלכם הוא חובה. אם לא תעשו קידום אורגני לאתר שלכם, סביר להניח שהעסק שלכם יישאר מאחור במנוע החיפוש. חברות שכבר עושות קידום אורגני מתקדמות קדימה וקוצרות את הפירות מההופעה באונליין.

  1. קידום אתרים מעלה את ההמרות

בהשוואה לשיווק המסורתי, שיעור ההמרות בקידום אורגני הוא גבוה יותר. לפי מחקרים, אסטרטגיות שיווק מסורתיות רואות בדרך כלל שיעור המרות של 1.7 אחוזים, ואילו SEO יכול לספק שיעור המרה של 14.6 אחוזים. זה הבדל עצום וממחיש בצורה מושלמת מדוע SEO היא אחת האסטרטגיות השיווקיות הטובות ביותר שקיימות.

  1. קידום אתרים מקומי הוא יעיל וממוקד

אם אתם עסק מקומי, קידום אתרים הוא דבר שכדאי להוסיף ללא ספק לאסטרטגיה השיווקית שלכם. לפי מחקרים, לאחר שגולשים מחפשים בשאילתת חיפוש עסקי מקומי, 88% אחוז מהם יתקשרו או יבקרו בעסק שמצאו ובחרו תוך 24 שעות. התפיסה היא שאתם חייבים להופיע במנוע החיפוש עבור הגולשים המקומיים כדי שיוכלו למצוא אתכם והדרך היחידה לעשות זאת היא ליישם אסטרטגיית קידום אתרים מקומית חזקה.

איך עושים קידום אתרים? האם אפשר לקדם באופן עצמאי?

יש חלקים שאפשר לעשות עצמאית. כפי שציינו קודם, הקידום האורגני מתחלק לפעולות שמתבצעות on site ו-off site ושתיהן ממלאות תפקידים משמעותיים בהצלחת פרויקט קידום האתר שלכם. אם אתם שוקלים לקדם לבדכם באופן עצמאי, אתם חייבים להשקיע את כל כולכם בזה בשביל באמת לראות תוצאות רצויות מהקידום. קידום אתרים זה לא "שגר ושכח", אלא צריך לעמוד בקצב הדרישות הרבות של מנוע החיפוש. מה הכוונה? המשיכו לקרוא…

  1. מחקר מילות מפתח

מילות מפתח הינן הבסיס לכל פרוייקט SEO. מציאת מילות המפתח הנכונות היא עבודה מאוד חשובה מכיוון שהיא קובעת את סוג התוכן שתכתבו ובסופו של דבר כיצד תדורגו בגוגל.

לדוגמה: אם תבחרו רק במילות מפתח שיש בהן תחרות רבה עם נפח חיפוש גבוה, לא סביר שתתברגו איתן בתוצאות החיפוש, כלומר בעמוד הראשון. עם זאת, אם תבחרו במילות מפתח פחות תחרותיות וממוקדות, יהיה לכם סיכוי טוב יותר להתקדם. הניואנסים הקטנים הללו הם הפרטים שיהפכו את מחקר מילות המפתח שלכם לנכון ורלוונטי יותר עבור האתר שלכם. אל תשכחו, יש צורך לייצר ולגבש תוכן חדש כל הזמן כדי להבטיח שאתר שלכם יעלה בתוצאות החיפוש, ותוכן רציף פירושו מחקר מילות מפתח רציף.

  1. כתיבת תכנים – האתר כבסיס לחיזוק יחסי ציבור מול קהל יעד.

ככל שתכתבו יותר תוכן, תוכלו למקד יותר מילות מפתח וככל שאתם ממקדים יותר למילות מפתח, הסבירות שתופיעו בתוצאות מנוע החיפוש בקרב קהל היעד שלכם, הוא גבוה. יצירת תוכן הוא אחד החלקים החשובים ביותר, אם לא החלק החשוב ביותר באסטרטגיית קידום אתרים. אחרי הכל, תוכן זה מה שמדרג, ולכן רק הגיוני שצריך תכנית תוכן איתנה.

בלוגים לדוגמה, נהדרים עבור SEO מכיוון שהם מספקים זרם קבוע של תוכן טרי שגוגל אוהב. כמו כן, ככל שתכתבו בהרחבה על נושא מסוים במאמר, אתם מראים לגוגל שאתם יודעים המון על הנושא הזה. בדרך כלל, ככל שתספקו יותר מידע רלוונטי עם ערך מוסף, גם הגולשים ייהנו מזה וגם תעלה הסבירות שגוגל יתעדף אתכם על פני אתרים מתחרים.

מומלץ להוסיף לתכנים גם אלמנטים ויזואליים, כמו: תמונות וסרטונים. אלה יכולים לעזור להפיץ את התוכן שלכם, להקהל על הקריאה ולשמור על משתמשים באתר שלכם לאורך זמן. לא רק זה, אלא שאלמנטים ויזואליים יכולים ליצור חוויה מהנה יותר עבור מבקרי האתר שלכם.

  1. מעקב וניטור שוטף

כל אסטרטגיה שאתם מיישמים באתר שלכם, חשוב לעקוב אחר הצלחתה, ו-SEO אינה יוצאת מן הכלל. כשאתם בוחרים באסטרטגיה ארוכת טווח כמו SEO, תצטרכו להיות במעקב עליה כל הזמן כדי להבטיח שהיא עובדת כראוי.

תחשבו על מצב בו פרסמתם תוכן מסוים ולעולם לא בדקתם כמה תנועה קיבלתם ממנוע החיפוש. ללא המידע הזה, לעולם לא תדעו אם התוכן שלכם אכן מכוון לקהל היעד שחשבתם עליו, אם השתמשתם נכון במילות המפתח ועוד…

שלושת הנקודות הללו הן רק קצה הקרחון בכל הקשור לקידום אתרים. ישנם כל כך הרבה פרמטרים אחרים הנחוצים כדי להבטיח את הצלחת פרויקט הקידום, כמו בניית קישורים, יצירת כותרות ותגיות מטא שיווקיות ועוד.

כפי שציינו, יש דברים בקידום האורגני שאתם יכולים לעשות בעצמכם, אך ההמלצה היא לקחת חברת SEO מובילה בכדי שתבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר עבורכם. כשאתם מעבירים את השרביט לחברה מקצועית, אתם הופכים את סיכויי ההצלחה למוחשיים יותר. סוכנויות מורכבות מאנשי מקצוע מנוסים בתעשייה ותוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהפרויקט שלכם נמצא בידיים טובות. אתם מוזמנים להתקשר אלינו 072-3340848 או להשאיר פניה בטופס או הצ'ט ונחזור אליכם בהקדם.