גוגל שופינג – המדריך המלא על אפיק הפרסום החזק של גוגל לאיקומרס
כמעט בכל יום גוגל מוציא עדכון חדש, מוצר חדש, איזשהו חידוש או שדרוג. אחד הכלים החזקים ביותר בתחום הקידום הממומן שגוגל השיק בישראל בשנתיים האחרונות הוא גוגל שופינג אדס. זהו כלי שיווק עוצמתי והכרחי, ששינה כללי משחק במספר היבטים ולקח את תחום הפרסום הממומן לאתרי לאיקומרס צעד גדול קדימה. בואו נצלול פנימה ונלמד מה זה גוגל שופינג או איך עושים שופינג ברשת גוגל (שופינג אדס).
מוצרים – גוגל שופינג אדס (Google Shopping Ads)?
לפני כארבע שנים השיק גוגל את מוצר הדגל שלו לפרסום אתרי איקומרס: גוגל שופינג אדס.
גוגל שופינג היא פלטפורמת השוואת מחירים שמתבצעת בתוצאות החיפוש בהתאם לשאילתה של הגולש.
לדוגמא: גולש שמחפש במנוע החיפוש מזגן חדש לבית מקליד בגוגל את השאילתא – "מזגן 1 כוח סוס" ולפני התוצאות של מודעות טקסט, מופיעות עבורו מודעות שופינג אשר כוללות – תמונת המוצר, שם המוצר ותיאור קצר: שם האתר המוכר, מחיר המוצר ועלות המשלוח (אם יש).
אותו לקוח פוטנציאלי יכול להתרשם ממגוון דגמים והמחיר שלהם כבר בתוצאות החיפוש, ולהקליק רק על התוצאה הכי רלוונטית עבורו מבלי להיכנס כלל לאתרים.
אם במודעות החיפוש הגולשים צריכים ללחוץ על המודעה בכדי להיכנס לדף המוצר או הקטגוריה ולהתרשם ממחיר המוצר, כאמור בגוגל שופינג רוב המידע מוצג עוד לפני ההקלקה. כידוע, אסטרטגית התשלום בגוגל הממומן היא PPC (Pay Per Click) ברובה, מה שהופך את המידע שהגולש צורך עוד לפני שהוא מקליק למאוד חשוב בקבלת ההחלטה שלו.
חשוב לציין שגולש שמגיע אל האתר מקמפיין הגוגל שופינג "נוחת" בדיוק בדף המוצר שאותו הוא ראה ועליו הוא הקליק, מה שהופך את הפרסום הזה ליעיל ביותר ומקצר את תהליך קבלת ההחלטה לגבי הרכישה.
מדריך גוגל שופינג – איך מודעות גוגל שופינג נראות ואיפה הן מופיעות?
מודעות גוגל שופינג בראש הדף:
מודעות גוגל שופינג בצד שמאל של דף תוצאות החיפוש בגוגל:
גוגל תומך במודעות שופינג כי, מבחינתו מודעות אלו משפרות את חווית הגלישה של הגולש המתעניין. גוגל ייעד לשונית מיוחדת שטומנת בתוכה מודעות של סוג הקמפיין הזה:
גולש מתעניין אשר נכנס ללשונית יכול לגלול ולהיחשף לאינספור מוצרים מחברות שונות אשר מספקות את המוצר שאותו הוא חיפש מלכתחילה וממש לעשות סקר שוק בתוך גוגל.
הקמת קמפיין גוגל שופינג – הסבר קצר
כדי להקים קמפיין של גוגל שופינג יש צורך בביצוע מספר פעולות:
- חשבון בגוגל אדס (Google Ads) – מערכת הפרסום של גוגל
- חשבון גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) – ניתן לפתוח כאן
- יצירת 'פיד' מוצרים והעלאתו למרצ'נט סנטר (לעיתים יש להיעזר במתכנת לשם יצירת ה'פיד', תלוי בפלטפורמת האתר שלכם)
- חיבור בין המרצ'נט סנטר והגוגל אדס והקמת הקמפיין במערכת הפרסום.
קמפיין שופינג גוגל הוא אחד הכלים האיכותיים והעוצמתיים ביותר לפרסום אתרי מסחר באינטרנט, הכלי הופך להיות האיכותי והמומלץ ביותר שתוכלו לשווק דרכו לטובת הגדלת המכירות באתר שלכם.
המודעות בקמפיין שופינג ממירות יותר ומביאות החזר השקעה מעולה מכיוון שהעלויות לקליק עדיין זולות ביחס לחיפוש.
כאמור, קמפיין שופינג הוא קמפיין שמוקם דרך מערכת הפרסום של גוגל אבל בכדי שהוא יוקם ויעמוד בתנאי המדיניות של גוגל ישנם תנאים מרכזיים וחשובים שעל האתר לעמוד בהם:
- יש צורך שבאתר יהיו אפשרויות ברורות ליצירת קשר כגון טלפון או כתובת לשליחת אימייל.
- יש צורך שבאתר תהיה אפשרות תשלום מאובטחת ושפרטי הלקוחות יאובטחו באבטחת SSL לאורך כל תהליך הרכישה ולא רק במעמד הסליקה.
- תקנון ומדיניות החזרת המוצרים באתר צריכים להופיע באתר בצורה ברורה.
בשום שלב במאמר לא דיברנו על נושא מחקר מילות מפתח וזה לא מקרי. בקמפיין גוגל שופינג אנחנו לא מגדירים מילות מפתח בכדי שמודעות השופינג שלנו יופיעו אלא גוגל סורקת את התוכן שבאתר (שמות המוצרים והתיאורים שלהם) ולפיהם היא חושפת את המודעות.
אנחנו למדים מכך שתוכן האתר בכללותו ובעיקר תוכן המוצרים צריך להיות רלוונטי ועשיר.
מעצם היותו של הקמפיין כזה אשר שואב את נתוני המוצרים מהאתר יש אופציה להגיע ליותר חשיפות כי אנחנו לא מוגבלים במילות מפתח.
יכולת סינון מילים
כחלק מהקמת הקמפיין ובהמשך גם לניהולו השוטף ישנה אפשרות להכניס מילות מפתח שליליות לקמפיין על מנת שמודעות השופינג שלנו לא יופיעו למי שמחפש את המילים שבחרנו.
דוגמא: אם אנחנו מספקים 'גנרטורים תעשייתיים' בלבד נכניס בשלילה 'גנרטור ביתי' במידה ונראה שגוגל בחר להציג את המוצר שלנו בשאילתה הזו.
נכון להיום, קמפיין הגוגל שופינג הוא דיי חדש בישראל ועדיין אין בו הרבה מפרסמים (הזדמנות לפרסם ולהיות בין הראשונים ואולי בתחומים מסוימים אפילו הראשונים לחלוטין), מה שבצורה טבעית גורם לתחרות להיות נמוכה יותר באפיק הפרסום הזה מאשר ברשת החיפוש המוכרת לכולנו שבה יש תחרות משמעותית בין מפרסמים. כמעט בכל התחומים העלות לקליק היא נמוכה משמעותית מאשר ברשת החיפוש ופעמים לא מעטות היא מסתכמת בעשרות אגורות בודדות לקליק, מה שהופך את אפיק הפרסום החדש והעוצמתי הזה לרלוונטי, משתלם ומומלץ ביותר.
רימרקטינג לשופינג
גוגל לא מסתפק בקמפיין אשר מציג רק את המודעות שופינג בזמן שהגולש מבצע פעולה אקטיבית של חיפוש, אלא טומן בחובו גם אפשרות של רימרקטינג (רדיפה אחר גולש שביקר באתר באמצעות באנרים ומודעות שיקפצו לו באתרים אחרים ברשת המדיה של גוגל). בשפה המקצועית זה נקרא רימרקטינג דינאמי (Dynamic Remarketing). סוג זה של רימרקטינג "רודף" אחר הגולש עם המוצר הספציפי שבו הוא ביקר או עם מספר מוצרים ספציפיים שבדפי המוצר שלהם הוא ביקר. גם קמפיין זה "נשען" על 'פיד' המוצרים שיוצרים בזמן הקמת הקמפיין.
דוגמא של רימרקטינג דינאמי:
חשוב לציין, ישנה אפשרות לפרסם בקמפיין מסוג זה (גם במודעות השופינג וגם ברימרקטינג) כל מוצר שבאתר אך בידי בעל העסק האפשרות להחליט אילו מוצרים הוא רוצה לכלול בקמפיין השופינג, זו צריכה להיות החלטה אסטרטגית וכלכלית אשר המחשבה עליה היא בראש ובראשונה אילו מוצרים רוצים למכור, באילו מוצרים הרווח הגדול יותר וכו'.
בשנת 2022 הצטרפה למערכת הפרסום של גוגל שיטת פרסום חדשה בשם Performance Max שמשלבת קמפיין שופינג עם קמפיינים נוספים ועושה שימוש באלגוריתם חכם לקבלת תוצאות מעולות. מוזמנים לקרוא את ההסבר שלנו קמפיינים מסוג זה כאן.
למה דווקא אדאקטיב?
אצלנו תפגשו צוות של אנשי מקצוע מנוסים אשר ברזומה של כל אחד ואחת מחברי הצוות ניהול מאות קמפיינים שונים ומגוונים במערכת הפרסום של גוגל בכללותה וניסיון עשיר גם בקמפיינים של גוגל שופינג עם החזרי השקעה גבוהים במיוחד.
חברת אדאקטיב היא אחת מהחברות הבודדות בארץ שזכו בהכרה של גוגל העולמית כשותף 'גוגל פרימייר', זוהי ההכרה הכי גבוהה שגוגל מעניק לסוכנויות ברחבי העולם. עובדה זו מקנה לנו את הפריווילגיה להנות מחידושים ופיצ'רים חדשים של גוגל עוד שהם בשלב האלפא, כמו גם מאפשרת לנו קשר ישיר עם תמיכה ייעודית של גוגל בכל תחום שאותו נרצה לברר או לשאול.
כמו כן, בתור שותפים של SEMrush ובעלי גישה לדאטה בלעדית בישראל, אנחנו חשופים לנתונים בשלל אפיקי הפרסום בגוגל, כולל שופינג אדס. לדוגמא:
הדף הראשון בגוגל מהווה שדה קרב אמיתי בין המתחרים הרבים. אנו רואים במנהלי הקמפיינים שלנו את לוחמי העילית בתחום הדיגיטל. היכולת המקצועית שלהם, יכולת הניתוח והיכולת להבין צרכים של קמפיין בכל זמן נתון הם אלו שמייצרים עבור הלקוחות שלנו את הערך המוסף.
אתם יכולים ומוזמנים לפנות אלינו בכל בקשה ושאלה, קבלת הצעת מחיר עבור פרסום בגוגל וכמובן קבלת מידע מפורט בנושא גוגל שופינג אדס. נשמח לבדוק ולהדגים לכם אונליין איך זה יכול לסייע להגדיל את המכירות באתר שלכם.
אנחנו זמינים גם בוואטסאפ ובטלפון 072-3340848 ואם תעדיפו שנחזור אליכם אז אפשר גם להשאיר פרטים בטופס שלמטה ומבטיחים ליצור קשר בהקדם.
נסו את הזריזות שלנו 🙂