האם לפרסום ברשתות החברתיות יש השפעה על הקידום האורגני שלכם?
בעלי אתרים המחפשים למקסם את נוכחותם הדיגיטלית פונים לעיתים קרובות לרשתות החברתיות. הסיבה העיקרית היא כדי להעלות את מעורבות הלקוחות שתעודד את המודעות למותג, למוצרים ולשירותים שלהם. חלקם אף משקיעים בקידום אתרים אורגני על מנת להגדיל את הנוכחות האורגנית בגוגל ואת התנועה לאתר שלהם.
לא מעט לקוחות שואלים אותנו – "האם נוכחות המותג שלי במדיה החברתית משפיעה על ה-SEO שלי?"
התשובה הקצרה? בדרך ישירה, לא. בעקיפין, כן. תנו לנו להסביר.
רוב העסקים יודעים ומבינים את החשיבות של פעילות עקבית בפלטפורמות השונות של המדיה החברתית. עם זאת, חלקם עשויים לחשוב על מדיה חברתית כעל ישות עצמאית ולא על נדבך נוסף במאמצי השיווק הדיגיטלי שלהם.
פרסום ברשתות החברתיות מספק יתרונות רבים בפני עצמו ובמקביל, מסייע לקידום תחומים אחרים במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם – כולל קידום אורגני (SEO).
ההיסטוריה של המדיה החברתית וקידום אתרים
אמנם אנו יכולים לומר בביטחון שפרסום ברשתות החברתיות לא משפיע ישירות על דירוג האתר, אך מדובר ביותר מזה. למעשה, ההיסטוריה של המדיה החברתית ושל קידום אתרים (SEO) מספקת מבט לאזור האפור של התחום.
אף גורם מלבד גוגל לעולם לא יידע במדויק מה אלגוריתם החיפוש עושה ומה לא. לכן, ניתן להסתמך רק על עדכונים רשמיים של גוגל בנושא.
למרות שגוגל הצהירה שמדיה חברתית אינה תורמת ישירות לדירוג, מחקרים הראו שיש קשר בין מספר השיתופים שפוסט מקבל לבין הדירוג שיש לקישור המשותף בתוצאות החיפוש.
ב-2010, גם גוגל וגם בינג החלו להשתמש באותות חברתיים (ביקורות, לייקים ושיתופים) כדי לעזור לדירוג דפים במנועי החיפוש שלהם.
דברים החל להשתנות ב-2014, כאשר טוויטר חסמה זמנית את הגישה של גוגל לפלטפורמה. התגובה של גוגל למהלך, הייתה ההצהרה שהם לא יכולים לסמוך על אותות שאולי לא יהיו שם מחר.
נריץ קדימה לשנת 2018, בה פלטפורמות המדיה החברתית החלו להופיע במנועי החיפוש בקנה מידה גדול בהרבה. הופעות אלו, תורגמו לעלייה חדה בתוכן של פייסבוק וטוויטר.
גוגל, כמו מנועי חיפוש אחרים, הגדילו את המשקל של תכני וידאו בדירוג שלהם. דגש זה, אומר שבשלב תכנון אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם, מומלץ לכלול תכני וידאו הן בתכנון עצמו והן בתקציב. זאת על מנת, לשמור על ה- SEO שלכם בדיוק איפה שאתם רוצים שהוא יהיה.
מה שאנו יכולים לומר בביטחון היום הוא שלאותות חברתיים, יש קשר עקיף לדירוגים אורגניים.
רשתות חברתיות והשפעתן על קידום אתרים אורגני
למרות שלאותות המדיה החברתית אין השפעה ישירה על תוצאות החיפוש האורגני, כן יש להן השפעה על מאמצי ה- SEO שלכם בארבע דרכים עיקריות:
- הגברת הנראות המקוונת והתנועה לאתר שלכם.
- הגברת הכרת ואמינות המותג.
- הפצה ותוחלת תוכן רחבות וארוכות יותר.
- שיפור התוצאות הלוקאליות של האתר שלכם.
הליך הקנייה שעובר הלקוח ברוב המקרים אינו ליניארי. גולשים מקיימים אינטראקציה עם המותג שלכם בדרכים שונות באינטרנט – החל מלמצוא אתכם בגוגל ועד למעקב אחר הדף העסקי שלכם במדיה החברתית או דרך הרשמה לניוזלטר שלכם.
גולשים רבים יגיעו לנקודות מסע שונות עם המותג שלכם לפני שיחליטו לקנות מכם. הם יעדיפו לקרוא עוד מהתוכן שלכם או להירשם לשירותים שלכם וכך, להכיר אתכם לפני הרכישה.
אם אתם מנסים לשפר את ה-SEO שלכם, מומלץ להשקיע ברשתות החברתיות.
אתם יכולים לשפר את ביצועי התוכן שלכם
אם עדיין לא השתמשתם במדיה חברתית כדי לשתף את התוכן שלכם, הפסדתם הזדמנות ענקית. פלטפורמות חברתיות הן המקומות החשובים ביותר לשיתוף כל סוג של תוכן שהעסק שלכם מייצר.
כאשר אתם מפרסמים תוכן באתר האינטרנט שלכם והוא לא משותף בשום מקום אחר, הוא פשוט יישאר שם ולקוחות לא ייחשפו אליו. סביר להניח שהשקעתם עבודה רבה ביצירתו ולא לחלוק אותו יהיה בזבוז.
רשתות חברתיות מעניקות לכם גישה לקהל רחב יותר ממי שנחשף רק לאתר שלכם.
בסופו של דבר, ככל שיותר אנשים מבקרים ומעורבים בתוכן שלכם, כך הם יסייעו לדירוג החיפוש שלכם. ההשפעה היא עקיפה, אבל קיימת.
יש עוד הזדמנויות להשגת קישורים נכנסים
הגברת החשיפה לתוכן שלכם היא לא הסיבה היחידה לשתף אותו במדיה החברתית. ככל שיותר עיניים ייחשפו לתוכן שלכם, כך הסיכוי שמישהו ייקשר אליו עולה.
קישורים נכנסים הם חלק בלתי ניפרד מ-SEO. הם מראים למנועי החיפוש שאנשים אחרים מוצאים את התוכן באתר שלכם כבעל ערך כלומר, מועיל. תוכן כזה, לרוב יקבל דירוג גבוה יותר מתוכן אחר שאינו עונה על שאלות הגולשים.
יכול להיות שיש באתר שלכם תוכן מדהים ואיכותי שראוי לקישורים נכנסים, אך הם לא יגיעו אם לא ייחשפו לתוכן שלכם.
סביר להניח, שחלק מהאנשים שגילו את התוכן שלכם במדיה החברתית, חשבו שהוא בעל ערך ורצו לשתף אותו כדי שגם אחרים ייהנו ממנו. תוכן יכול להתפשט בקלות באמצעות המדיה החברתית, גם אם אין לכם מספר גדול של עוקבים. כל מה שצריך זה שאדם אחד יקשר אליכם ויעביר את התוכן הלאה.
אמנם לשיתופים חברתיים אין השפעה ישירה על הדירוג האורגני של האתר, אבל ככל שיותר אנשים ישתפו את התוכן שלכם במדיה החברתית, כך תקבלו יותר קליקים לאתר שלכם ותגבירו את התנועה אליו.
הגדלת התנועה לאתר
המטרה הסופית בקידום אתרים היא לרוב להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם. עם זאת, שיפור דירוג האתר אינה הדרך היחידה להביא אליו יותר תנועה.
על ידי הישארות פעילה במדיה החברתית ופרסום התוכן שהקהל שלכם רוצה לראות, אתם יכולים להביא הרבה יותר תנועה לאתר שלכם.
היום, יש ברשתות החברתיות כל כך הרבה אנשים שפונים לקהלים שונים, כך שניתן לומר בוודאות שגם הקהל שלכם נמצא שם. מדובר באנשים שאולי עדיין לא גילו על העסק שלכם באמצעות תוצאות חיפוש בלבד, אך יכולים להפיק תועלת מהמוצרים או השירותים שלכם.
אם רק התחלתם לעשות קידום אתרים אורגני, שימוש ברשתות החברתיות במקביל, יכול לעזור למשוך מבקרים בקצב מהיר יותר.
הגעה לתוצאות משמעותיות בקידום אתרים יכול לקחת חודשים ולמרות ששווה לחכות, יש סיכוי שלא תקבלו את התנועה שציפיתם לה כבר בהתחלה.
עבור עסקים שרוצים להביא מבקרים לאתר האינטרנט שלהם, פרסום ברשתות חברתיות יכולה להוות התחלתה מצוינת ולתת את הדחיפה הנחוצה.
שיפור המיתוג שלכם ברשת
מדיה חברתית יכולה לסייע גם בשיפור את שם המותג שלכם, כמו גם עוזרת לבסס את המוניטין המקוון שלכם.
מדיה דיגיטלית פועלת כהוכחה חברתית עבור צרכנים רבים – חברה בעלת נוכחות גדולה במדיה חברתית תיראה לגיטימית ואמינה יותר.
נוסף על כך, פרופילים חברתיים מופיעים לעיתים קרובות בדירוג מנועי החיפוש, מכיוון שגוגל סורקת ומדרגת אותם. אם אתם מחפשים עסק, ייתכן שהדירוגים הראשונים בחיפוש בגוגל יהיו האתר שלו ולאחר מכן, פרופילים חברתיים הקשורים אליו כפי שניתן לראות כאן:
משמעות הדבר היא שהעסק שלכם מקבל יותר 'נדל"ן' בתוצאות החיפוש בגוגל, במקביל לשיפור הקליקים וקידומו באופן כללי.
קידום אתרים לוקאלי
מדיה חברתית יכולה לשפר גם את ה-SEO הלוקאלי שלכם, דבר חשוב במיוחד עבור עסקים מקומיים לעומת עסקי אונליין. כמו כן, מדיה חברתית יכולה לעזור בצבירת ביקורות מקוונות, התורמות משמעותית למאמצי ה-SEO הלוקאליים שלכם. 'גוגל לעסק שלי' אף שואב ביקורות מפייסבוק, מה שמראה קשר ישיר בין החיפוש בגוגל למדיה החברתית.
לסיכום,
התחלנו את המאמר בשאלת השאלות – האם מדיה חברתית תורמת לקידום אתרים?
המסקנה היא שאם עושים זאת נכון, קידום אתרים ומדיה חברתית יכולים להשפיע לטובה על העסק שלכם. השפעת המדיה החברתית על קידום אתרים היא מעט מסובכת, מכיוון שצריך יותר מ'סתם' חשבון פייסבוק או אינסטגרם כדי לנצל את הקשר בין מדיה חברתית לקידום אתרים, עליכם ליצור תוכן איכותי באופן עקבי.
אם אתם לא בטוחים במה הקהל שלכם מתעניין, תשאלו אותו! סקרים הם דרך מצוינת לגלות מה הם תחומי העניין של העוקבים שלכם. אם אתם רוצים להגדיל את כמות האנשים שממלאים את הסקר שלכם, תיצרו תמריץ לעונים או היפכו את מילוי הסקר לתחרות כלשהי.
ברגע שאתם יודעים מה תחומי העניין של הקהל שלכם, אתם יכולים להתאים אליו את הפוסטים והמאמרים בבלוג.
שימוש במדיה חברתית לשיפור עבודת ה-SEO הוא לא משהו שקורה בן לילה. זה מצריך אסטרטגיה מחושבת היטב, לצד השקעת זמן לביצוע העבודה לפני שתראו תוצאות כלשהן.
שימוש במדיה חברתית כדי להשפיע על קידום אתרים אינה פעילות חד פעמית. אם אתם רוצים לראות תוצאות, שתי פעולות אלו, צריכות להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית היומיומית שלכם.
רוצים לשמוע עוד? רוצים לוודא כי הפעילות שלכם ברשתות החברתיות בשילוב הקידום האורגני שלכם פועלים יחד להשפעה מקסימלית? מוזמנים ליצור קשר לתיאום שיחה!
זכרו, אם אתם רוצים להיות בראש תוצאות החיפוש בגוגל, אתם צריכים למצוא סוכנות קידום שעשתה זאת עבור עצמה ועבור עסקים אחרים.