האם מילות מפתח חשובות לקידום אתרים ב-2024? חד משמעית כן!
האלגוריתמים של גוגל ממוקדים ובוחנים את כוונת הגולש ויכולת זו גדלה ומשתכללת מיום ליום. תהליך זה מגביר את חשיבות מחקר מילות המפתח שמבצעים מקדמי האתרים בתחום הקידום האורגני.
לכאורה, במשפט הראשון כבר ענינו לשאלה בכותרת המאמר, עכשיו נשאר לנו לתת הסבר מפורט ומקיף יותר, הסבר שכל בעל אתר חייב להבין ולדעת.
במשך שנים, מקדמי אתרים באפיק האורגני היו "אובססיביים" לדירוג מילות המפתח של גוגל כאחד ממדדים מעשיים רבים להוכחת הערך של קידום אתרים.
בסופו של יום, הדירוגים חשובים רק כאשר הם מניבים ערך עסקי, כלומר תנועה של גולשים לאתר, הכנסות והמרות.
האלגוריתם של גוגל הפך להיות הרבה יותר חכם ומיומן בהבנת כוונת המשתמש והאלגוריתמים עכשיו מבינים יותר טוב את הקשר ומשמעות התוכן, כך שמילות המפתח תמיד צריכות להיות משולבות בתכנים שלכם בצורה נכונה.
ככל שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש מתפתחים ונעשים חכמים יותר, גורמי SEO ימשיכו להתאזן ונופי ה-SERP ימשיכו להשתנות.
איך עבד קידום אתרים בעבר?
בימים הראשונים של קידום אתרים למקדמי אתרים הייתה מוטיבציה לתעדף מספר מילות מפתח ספציפיות, אבל מאז הרבה השתנה.
קידום אתרים בעבר היה ללא ספק קל יותר ממה שהוא עכשיו ופחות מורכב. אם היה לכם אתר ב-2008, כל מה שהייתם צריכים לדאוג לגביו זה לשלב מילות מפתח רבות ככל האפשר בתוכן, בתגי הכותרת ובתיאור מטא, ו-Boom, דורגתם ועליתם במיקומים בתוצאות החיפוש. כן, זה באמת היה קל לקדם את האתר כמו שזה נשמע.
חלק מבעלי האתרים וחברות הקידום אכן לקחו את זה צעד אחד רחוק מדי וניסו לרמות את מנוע החיפוש, למשל עמוד מלא במילות מפתח, או הפכו את הטקסט לאותו צבע כמו רקע האתר. מה הייתה התוצאה? גוגל ראתה את מילות המפתח הללו, אבל גולש באתר ראה מסך ריק. ערמומי נכון? עם השנים גוגל השתכלל ויצר אלגוריתמים חכמים יותר שמונעים "תרגילים" שכאלו.
איך עובד קידום אתרים כיום?
כיום גוגל הרבה יותר חכם, מקדים את המקדמים, וזה אגב דבר טוב. גוגל מתמקד באיכות ובחוויית משתמש גבוהה במקום להציג 'סתם תוצאה' כי מוזכרת בה מילת מפתח ספציפית הכי הרבה פעמים.
התמקדות בשימוש במילת מפתח ספציפית או במילות מפתח ספציפיות כמה שיותר פעמים בדף הייתה בעבר טכניקה נפוצה בעוד שבימינו מדובר ב-NO NO גדול. זה פשוט לא עובד! יתרה מזו, גוגל יעניש אתרים שיציפו מילת חיפוש בתוכן נתון.
כחלק מהעדכונים של גוגל ולאור תהליך הלמידה של האלגוריתם של גוגל כיצד להבין את השפה האנושית (לא מילות מפתח) ולפרש אותה, כך אתם, בעלי האתרים (וגם המתחרים שלכם…) יכולים לכתוב ולשתול תוכן איכותי ורלוונטי יותר בשפה פשוטה, ידידותית וישירה.
הנה כמה טיפים שכתבנו על איך כותבים תוכן טוב.
מדוע מילות מפתח חשובות בקידום אתרים?
מילות מפתח הן ביטויי המפתח שבהם משתמשים גולשים כדי למצוא את מה שהם מחפשים באינטרנט. הם משתמשים בסרגל החיפוש בדפדפן שלהם כדי להקליד את המונחים, שבדרך כלל עשויים ממילה אחת או יותר שמתארות את מה שהם רוצים.
למשל: כמה עולה קורקינט חשמלי של שיאומי?
הביטוי מתאר חיפוש של קורקינט חשמלי ואת המותג שלו. הגולש כבר יודע מה הוא מחפש, איזה מוצר, איזה מותג ורק נשאר לו לברר מחיר ולקנות. אתר שיידע לתת לו תשובה טובה ביותר בתוכן בדף המוצר ייהנה מיתרון ברור על פני המתחרים שלו.
ישנם סוגים רבים של מילות מפתח, בניהם:
- מותגים
- לא מותגים
- לוקאליים וכלליים
- מותג + מיקום
- מותג + מוצר
- מילות תיאוריות
- וכו'
- מילות מפתח עוזרות לאותת לכוונת המשתמש
מילות המפתח עוזרות לנו לכוון לכוונת הגולש. הם נותנים רמזים ש"מצביעים" על סוג התוכן שהגולש קיווה לקבל כשהקליד את שאילתת החיפוש
אבל עדיין קיימת בעיית הפער שבין אוצר מילים (של הגולשים) ובין מערכת האינדקס למשתמשים, לגולשים יש דרכים רבות ושונות לבקש את אותו הדבר או משהו דומה.
זו הסיבה שלגוגל ולמנועי חיפוש אחרים יש טכנולוגיות מתקדמות ביותר להרחבת שאילתות.
לדוגמה, גולש שהמקליד בשאילתת החיפוש את הביטוי "אקווריום", יכול בהחלט לראות את התוצאה הראשונה עבור "אקווריום לדגים טרופיים", אשר עשוי להיות יותר רלוונטי ושימושי בסיפוק הצורך האינפורמטיבי, מאשר תוצאה אחרת שיש לה רק התאמה ישירה למילים "דג" + "אקווריום".
אז כן, ככל שהתוצאות במנוע החיפוש יהיו מדויקות ורלוונטיות יותר לשאילתת החיפוש של הגולש כך יגדל הסיכוי שגוגל ייתן עדיפות לאותה תוצאה. בדיוק במקרה הזה, תוכן איכותי התואם לחיפושים המדויקים ביותר ייתנו עדיפות לאותו אתר עלפני מתחריו.
עם זאת, גולשים נוטים לא לדעת מה הם מחפשים (אם כן, הם לא היו צריכים מנוע חיפוש), ולכן מנועי החיפוש חייבים להיות מתוחכמים עם מציאת אסוציאציות שייתנו מענה לגולשים בעלי יכולת ביטוי חלשה יותר.
- ביצוע מחקר מילות מפתח ויישומו עוזר במציאת הזדמנויות
כאשר עורכים תוכן קיים באתר, יש לקיים מחקר מילות מפתח נוסף ובמקביל יש להסתכל על הנראות של המתחרים ומה גוגל מתעדף כדי לקבל מידע רחב יותר.
לדוגמה: לקוח שלנו שמקודם עם הביטוי "ייעוץ עסקי".
בבדיקה ראשונית של התוכן הקיים, בדקנו מדוע הוא לא מדורג בעמוד הראשון עבור מילת המפתח הספציפית הזו, ושמנו לב כי התוכן לא משלב את כל הנושאים הקשורים לייעוץ עסקי ובהתאם לזה, המלצנו לו להרחיב את התוכן כדי להיות יותר רלוונטי.
ברגע שהלקוח הרחיב את התוכן בהתבסס על ההמלצות שלנו, עשינו פעולות on site ו-off site שגרמו לתוכן להגיע לעמוד הראשון עם הביטוי "ייעוץ עסקי" תוך מספר חודשים.
- מילות מפתח עוזרות לזהות את קהל היעד הנכון
כאשר אנו מבצעים מחקר מתחרים ובוחנים את נראות מילות המפתח עבור לקוח פוטנציאלי או לקוח נוכחי לעומת המתחרים שלו בתחום, אנו יכולים לחשוף כי קיים פער בתוכן.
נוכל לגלות שאין להם תוכן מתאים שמשרת נושא X, או שהתוכן שיש להם פחות רלוונטי או מותאם.
לדוגמה: היה לנו לקוח בתחום הפיננסים שרצה להתקדם במונח "חשבון בנק לילדים".
לאחר שבדקנו את נראות המתחרים, הבחנו במתחרים שדורגו עבור הביטוי "חשבון בנק לנוער" וללקוח שלנו לא היה אזכור לנושא באתר. לא בטייטל העמוד, לא בכותרת וגם לא בגוף התוכן ולכן לא דורג עבור המונח.
ילדים ובני נוער הינם מילים נרדפות, או לפחות קרובות.
ברגע שפיתחנו תוכן עבור "חשבון בנק לנוער" ועשינו אופטימיזציה מתאימה, עשינו סכמה, בנינו תוכן רלוונטי סביבו, עשינו קישורים פנימיים וכו, שיעור ההמרה גדל ב-13% ביחס לשנה הקודמת.
בעצם מילת המפתח "חשבון בנק לנוער" עזרה לנו לזהות את קהל היעד המתאים.
- מילות מפתח עוזרות להגדיל את התנועה
זה לא סוד שהרוב המכריע של הקליקים מתרחשים בעמוד הראשון של גוגל; למעשה, התוצאה האורגנית הראשונה לבדה גורפת כ 28% מהקליקים.
ככל שתופיעו עם כמה שיותר ביטויי חיפוש בעמוד הראשון בגוגל, האתר שלכם יגדיל את כמות התנועה אליו, מה שבהמשך יסייע בהגדלת המכירות או השרות שאתם מציעים.
למעשה זוהי המשוואה המנצחת של קידום אורגני: ככל שיהיו לכם יותר ביטויים רלוונטיים בעמוד הראשון של גוגל, ככל שיהיו ממוקמים גבוה יותר בתוצאות החיפוש כך תגדל לאתר שלכם תנועה של גולשים נוספים.
האם בכל זאת עלינו לעקוב אחר מילות מפתח?
התשובה כאן היא כן, מוחץ! מילות מפתח עדיין מספקות ערך על ידי הבאת תנועה, המרות, נראות ומכירות.
כיצד מחקר מילות מפתח יעזור לבעלי אתרים ב-2024?
אל תתנו לעדכוני האלגוריתם האחרונים של גוגל להטעות אתכם. לאסטרטגיית SEO עדיין יש תפקיד גדול בדירוג של מילות מפתח בעלות ערך גבוה, גם כאשר האלגוריתמים חכמים מספיק כדי להבחין בכוונות. מילות המפתח שגולש מחפש צריכות להצביע על האלגוריתם של גוגל לכוונת המשתמש, בדיוק כפי שמילות המפתח המוטמעות בתוכן של בעל אתר הן רמז לרלוונטיות של התוכן.
כשזה מגיע לקידום אתרים ב-2024, בעלי אתרים ירצו לשים לב היטב לאוצר המילים שהם משתמשים. המשמעות היא שישנן דרכים רבות שבהן גולש פוטנציאלי יכול לשאול שאלה או להזין חיפוש בגוגל. מפרסמים צריכים להיות מוכנים למשתנים הללו. אסטרטגיה מוצקה לקידום אתרים בשנת 2024 היא כזו ששוקלת את כל הדרכים השונות שבהן גולש יכול לשאול שאלה בודדת.
כמו כן, חתימת זמן המצורפות לתוכן מספקות גם רמז לגבי העדכניות של מאמר. בהרבה מהמקרים, גוגל יתעדף מאמר עדכני כאשר גולש יחפש ביטוי מפתח רלוונטי מאשר תוכן ישן יותר. זה היה נכון בעבר, וזה ימשיך להיות נכון גם עכשיו ובעתיד.
מחקר מתחרים הוא נושא "מגה" חשוב. ניתוח המתחרים יכול לחשוף לנו את הפער הקיים בין העסק שלנו לבין המתחרים שלנו בתחום, וכן ייתכן שהמתחרים שלכם מבצעים פעולות קידום טובות יותר ממכם… במידה ובעל אתר לא מכין תוכן על נושא רלוונטי או שהתוכן הקיים אינו מותאם, זה מהווה למתחרים הזדמנות להסתער על ההזדמנות ולעקוף אותו בתוצאות החיפוש.
דבר סיום, לא רק שמחקר מילות מפתח עוזר לעורר השראה ביצירת תוכן, אלא שהוא מגדיל את הסיכויים לקבל יותר ביקורים באתר, יצירת לידים חדשים, ולהפוך את כל הזמן והכסף שהשקעתם ביצירת תוכן אתר לשווים בסופו של דבר.
זכרו – כל עוד אנשים משתמשים באינטרנט כדי לחפש דברים, מחקר מילות מפתח יישאר רלוונטי.
עכשיו כשאתם יודעים את החשיבות של השימוש במילות המפתח באסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלכם, צרו איתנו קשר לקבלת עזרה בבחירת מילות מפתח עבור העסק שלכם.
התקשרו בטלפון 072-3340848 או פנו דרך הצ'אט באתר ותקבלו מענה מאחד מהמומחים שלנו!