איך נוכל לעזור?

חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?

26/01/2022 זמן קריאה: 5 דק׳

אתר חנות וירטואלית, או אתר איקומרס (E-commerce), הוא אתר אינטרנט בו ניתן לרכוש באופן ישיר מוצרים אונליין, לשלם עליהם ולקבלם עד הבית. הקמת אתרי סחר שינתה לחלוטין את כללי המשחק בשוק העולמי ואת האופן בו מנוהלים עסקים רבים בישראל ובעולם כולו. מטרתה של פתיחת חנות וירטואלית היא להמיר, או להגדיל, את הפעילות המסחרית של חברה מסורתית באינטרנט. במילים אחרות, ליצור עוד פלטפורמת מכירה למוצרים שלכם שפתוחה 24/7, 365 יום בשנה!

עסקים אשר מוכרים את המוצרים שלהם רק דרך חנות פיזית בפורמט המסורתי והמוכר, מוגבלים למעשה בכמה היבטים:

  • כמות האנשים שניתן למכור להם בו זמנית, וכמובן כמות האנשים שהחנות נגישה להם.
  • שעות פתיחה – במקרה הטוב החנות תהיה פתוחה 12 שעות ביום, בדרך כלל פחות ובמעט מאוד מקרים קצת יותר.
  • תלויה בכ"א.
  • עלויות גבוהות של עובדים, שכירות, מיסים מקומיים, עמלות תיווך וכו'.

כל הסיבות הנ"ל היו נכונות עוד לפני שהקורונה נכנסה לחיינו וטרפה את כל מה שהכרנו בקניות אונליין. עם הגעתה של המגיפה נוצר מצב שמי שלא היה לו אתר חנות הזדרז להקים אחד ומי שהגיע מוכן הרוויח. אתרי החנות התחזקו ויצרו מציאות בה רוב האוכלוסייה מחפשת את הפתרונות לקנייה ורכישת מוצרים קודם כל בגוגל… מוצרים ושירותים שהיו נגישים קודם לכן והיו באופן מסורתי שייכים לתחום הקנייה הישירה עברו לדיגיטל. כולם נשארו בבית, גלשו מהמחשב, טאבלט ובעיקר מהנייד ורכשו כמעט הכל אונליין!

היתרונות של חנויות וירטואליות – ישנן מספר סיבות לפריחתן והנה העיקריות שבהן:

  1.     יותר אנשים מוציאים יותר כסף באינטרנט

לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שנעשה בתחילת 2020, 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בימים אלו, כל בעל עסק שלא בונה פלטפורמת מכירה ראויה באינטרנט ולא מבצע פעולות קידום חנות בגוגל וברשתות החברתיות, למעשה מקטין את סיכויי המכירה וההישרדות העסקית שלו בשוק בו פועל.

תופעת הרכישה המקוונת נכנסה לכל בית בישראל בכל מקום ובכל גיל, בכל שנה מוציאים הישראלים מיליארדי ₪ בקניות ברשת, ומשבר הקורונה רק הכפיל את הסכומים באלפי אחוזים. כיום יש פחות אנשים שמתעקשים על הקניה הפיזית וההגעה המעשית לחנות, אתרים שבנויים נכון מוסיפים לתחושת הביטחון של הלקוח הישראלי ומייצרים קניות חוזרות.

  1.     הקמת אתר חנות וירטואלית עולה פחות מאשר הקמת חנות בקניון או ברחוב סואן. הרבה פחות.

חנות וירטואלית חוסכת את ההוצאות הקבועות כמו: השכרת הנכס, שיפוץ, ריהוט, משכורות של צוות עובדים רחב, מנהלי משמרת, רישוי והיתרים, עיצוב חלון ראווה, תחזוקת מבנה – דמי ניהול, ניקוי, בלאי גבוה יותר, חשבונות חשמל וארנונה ועוד.

לעומת זאת, מכירת מוצרים באתר מקצצת את רוב העלויות הללו באופן דרסטי. עדיין תצטרכו לשלם עבור דברים כמו: אחסון אתר, קידום אתר ושיווק וייתכן שעדיין תצטרכו להעסיק צוות, תלוי בגודל חנות המסחר האלקטרוני שאתם מנהלים, אך העלויות בסך הכל ניתנות לניהול וקלות יותר לתכנון. הרווח שלכם אמור להיות גדול יותר על מוצר שיימכר באתר חנות מאשר בחנות פיזית כי ההוצאות הן ביחס למכירות.

  1.     קניות אונליין נוחות וחוסכות זמן

קשה מאוד להתחרות עם תחושת הנוחות בהזמנה מקוונת היישר מהספה בסלון או מהמשרד הביתי. היכולת להזמין בלחיצת כפתור כמעט כל מוצר ולחסוך נסיעה ברכב, מציאת חנייה, כיתות רגליים, מדידה ועוד קוסמת מאוד ומייעלת את תהליך הקנייה של הלקוחות הפוטנציאליים.

לשם השוואה, גלישה באתר וירטואלי באינטרנט ובחירת המוצרים היא מהירה יותר ודורשת הרבה פחות אנרגיה. אנשים נוטים יותר להוציא את כספם כשזה לא מרגיש כמו מטלה אלא קל ונוח. בשביל קניות באינטרנט אין צורך להתאמץ, הכל זמין לפניכם. סקר שוק, השוואת מחירים והכל בלחיצת עכבר או אגודל. כשאתם מוכרים את המוצרים שלכם דרך חנות וירטואלית, אתם מסירים הרבה מחסומי קנייה שקיימים בחנות המוכרת בקניון.

  1.     נוכחות אונליין בקניון הוירטואלי הגדול בעולם

מעל ל-86% מהאנשים פונים לגוגל לצורך גילוי מוצרים וקניות. לא צריך להיות גאון בשיווק כדי להבין ששם האתר שלכם צריך להופיע.

הבעיה היא שגם המתחרים שלכם מבינים זאת. בכדי שכל מוצר שאתם מוכרים ומופיע באתר שלכם, יש לדאוג שכולם יעברו תהליך של 'אנדוקס' על ידי גוגל. זה הצעד הראשון של המוצרים שלכם על מנת להופיע בתוצאות החיפוש. אם אתם רוצים שדפי מוצרים אלה יופיעו בדף הראשון של גוגל, זה דורש השקעה בשיטות מומלצות של SEO. אבל לפני שתוכלו בכלל להתחיל לחשוב על זה, אתם צריכים באופן מיידי לבנות אתר אונליין איכותי עבור המוצרים שלכם. יש לקחת בחשבון שברגע שאתם באונליין אתם מתחרים מול כל העולם ולכן חשוב מאוד לעשות מחקר מתחרים.

  1.     גידול בקניות דרך המובייל – אנשים יכולים לקנות מכל מקום

רוב הרכישות מתרחשות בימינו במכשירים ניידים, מה שאומר שאנשים יכולים לקנות מכל מקום.

קניות במובייל מאפשרות לאנשים לבצע רכישות מיידיות או ספונטניות מהרגע שהחליטו שהם רוצים משהו. בין אם הם על הספה צופים בטלוויזיה, מטיילים בפארק או שוכבים על החוף – אם הם חושבים על משהו שהם רוצים, הם יכולים לבצע את הרכישה כאן ועכשיו וזה יוצר יותר הזדמנויות למכירה. חנויות וירטואליות פתוחות 24/7. הקורונה שפרצה לחיינו הקפיצה את הרכישות במובייל בצורה דרמטית וניתן לראות גידול משמעותי.

הקמת אתר סחר – מאיפה מתחילים?

בניית חנות וירטואלית באינטרנט שונה מבניית אתר תדמית רגיל!

זוהי הדרך המושלמת להביא הכנסה משמעותית לעסק שלכם. למעשה, מכירות מסחר אלקטרוני צפויות להוות 17.5% מהמכירות הקמעונאיות ברחבי העולם עד שנת 2021! למרות הנתון המדהים הזה, יש לא מעט עסקים בישראל שעדיין אין להם אתר – מה שאומר שעכשיו זה הזמן המושלם לפעול, לבנות ולהקים אתר מסחר אונליין.

לפני שתתחילו בתהליך בניית החנות הווירטואלית, ישנם שני דברים בסיסיים שאתם צריכים: שם דומיין וחברת אחסון אתרים. ללא אלה, אין דרך ליצור אתר איקומרס חי.

ישנם עשרות ספקים ושירותים שונים שבהם תוכלו להשתמש כדי לרכוש שם דומיין ואחסון, אתם יכולים לרכוש אותם יחד או בנפרד. אם זו הפעם הראשונה שאתם בונים אתר, דרך הפעולה הקלה ביותר היא לרכוש אותם יחד מאותו ספק. זה ממזער את מספר המשימות הטכניות שאתם צריכים כדי להאיץ את תהליך הכנסת האתר שלכם לאינטרנט.

בניית אתר חנות

השלב הראשון הוא בחירת חברת בניית אתרים המתמחה בבניית חנויות אינטרנטיות. יש המון חברות המתמחות בבניית אתרים ויש גם פרילנסרים בתחום, חלקם זולים, חלקם יקרים, חלקם אמינים, וחלקם פחות.

עשינו לכם קצת סדר בדברים:

בחירת פלטפורמה לחנות הווירטואלית שלכם

ההחלטה הראשונה החשובה (טרם בחירת החברה) היא בין בניית אתר בקוד סגור או בנייה בקוד פתוח. ישנן חברות רבות המציעות פלטפורמות בקוד סגור, חלקן מגיבות היטב לפעולות קידום וחלקן דורשות יותר מיומנות וידע. חלקן יכולות לתת לכם אפשרויות רבות יותר להתאמה אישית ובניית פונקציונליות בחנות הוירטואלית שלכם ובחלקן האפשרויות מוגבלות יותר.

כשניגשים לבות אתר איקומרס בקוד פתוח, האפשרות המומלצת מבחינתנו היא בניית חנות וירטואלית וורדפרס. וורדפרס הינה מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר (CMS) בעולם, ומסיבה טובה. היא קלה יחסית לשימוש, היא רבת עוצמה, כמו כן ניתן לעשות עיצוב בהתאמה אישית וחלק בלתי נפרד ממנה הוא הספרייה העצומה של תוספים זמינים. יותר מכל, אתר וורדפרס הוא שלכם ותוכלו לקחת אותו לכל מקום, בכל זמן, מה גם שהוא הפופולארי ביותר בקרב מתכנתים ובוני אתרים.

כדי לבנות אתרי וורדפרס, תצטרכו לבחור תוסף מסחר אלקטרוני כדי לספק את הפונקציונליות המתאימה. האפשרות הפופולרית ביותר היא ווקומרס (WooCommerce). מדובר בתוסף חינמי שמופעל על ידי הצוות שבבעלות WordPress. WooCommerce ידריך אתכם בתהליך הגדרת חנות האונליין שלכם, ולכן זה בעיקר עניין של ביצוע השלבים באשף ההתקנה של התוסף.

שיווק חנות וירטואלית

האינטרנט הוא יקום ללא גבולות, ויש לכם הרבה תחרות בעולם הזה. אם אתם לא תתאמצו ותשקיעו בקידום האתר וחשיפתו בפני גולשים, סביר להניח שהם לא ימצאו אתכם, שלא לדבר על לרכוש מכם. כדי להצליח, עליכם להשקיע בשיווק ובקידום החנות הוירטואלית שלכם, אין מנוס מכך. בעולם התרותי של היום, לפני שיוצאים לדרך ומתחילים להשקיע כספים ולהתפזר, כדאי מאוד לעשות חשיבה ולייצר תכנית שיווק באינטרנט

להלן כמה משיטות השיווק הנפוצות ביותר בתחום חנויות האונליין:

  1. קידום אתרים SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אוסף של טקטיקות המגדילות את סמכות האתר שלכם בהתאם לגורמים המוערכים על ידי מאות אלגוריתמים של גוגל. אם ההגדרה הזו נשמעת קצת טכנית, אז כדי לפשט זאת לכם, קידום אתרים אומר בעצם איך להגדיל את הסיכויים שלכם להופיע בעמוד הראשון של גוגל בצורהטבעית, ללא תשלום על כל קליק.

קידום אתרים מורכב ממספר גורמים עיקריים:

  • מחקר מילות מפתח – כל קידום אתרים מבוסס על מיקוד למילות המפתח הספציפיות בהן תרצו להופיע ולכן זהו שלב חשוב וקריטי להתחלה. השתמשו בכלי SEO כדי ללמוד אילו מונחים הקהל שלכם מחפש בדרך כלל.
  • אופטימיזציה באתר – שלב זה בא לוודא שאתר האינטרנט שלכם מותאם לדרישות הקידום של גוגל, ופועל בכל הרמות הטכניות החשובות, כמו למשל טעינה מהירה. המטרה גם להבטיח שכל דף מותאם למילת המפתח שבחרתם וכד'.
  • שיווק באמצעות ניהול תוכן – שיווק באמצעות תוכן כרוך ביצירת תוכן איכותי ששומר על האתר שלכם רענן, שימושי, ונותן לכם את ההזדמנות למקד יותר מילות מפתח שיובילו אל האתר שלכם באמצעות חיפוש אקטיבי בגוגל.
  • בניית קישורים – האלגוריתמים של מנועי החיפוש רואים בקישורים רלוונטים שמפנים אל האתר שלכם מדד לחשיבות האתר שלכם. ככאלה, הם מהווים גורם דירוג חשוב.
  1. פרסום ברשתות החברתיות – מדיה חברתית יכולה להיות דרך נהדרת להגביר את המודעות למותג תוך הפניית תנועה לאתר שלכם. כמה מהערוצים הטובים ביותר להגדיל את הקהל שלכם ולקדם את המוצרים שלכם הם: Instagram ,Facebook ,Tiktok ו-Pinterest.

אינסטגרם ופינטרסט הן פלטפורמות מבוססות תמונה, כך שהן מתאימות היטב למוצרים ויזואליים שאתם מוכרים. אינסטגרם תעניק לכם דרך להציג את המוצר שלכם, בעוד שפינטרנסט תיתן לכם את האפשרות ליצור ולשתף תוכן שקשור לנישה שלכם ולהביא תנועה ממוקדת חזרה לאתר שלכם.

פייסבוק וטיק טוק טובות יותר לגידול הקהילה שלכם ולקידום התוכן שלכם. אתם יכולים להשתמש בהן כדי לייצר קהילה שמדברת על הענף שלכם, להתחבר למשפיעים במרחב ולהגיע ישירות לקהל שלכם. אתה יכולים גם להפיק הרבה מבניית קהילות כמו קבוצות פייסבוק. בנוסף, אתם יכול לפקח על הערוצים החברתיים כדי להתעדכן במה שאנשים אומרים על המוצרים שלכם.

  1. פרסום ממומן PPC כל טקטיקות השיווק שתיארנו עד כה שימושיות, אך דורשות זמן עבודה משמעותי לפני שתתחילו לראות תוצאות. על מנת לראות תוצאות מיידיות 'מעכשיו לעכשיו' יש צורך בביצוע פעולות קידום ממומנות.

פרסום לפי תשלום לקליק (PPC) מתאר כל שיווק שאתם מבצעים בפלטפורמות שגובות עבור מודעות על סמך התדירות שבה אנשים לוחצים עליהן, ולא כמה פעמים הן מוצגות. מרבית המודעות שאתם רואים בגוגל פועלות לפי מודל זה, וכך גם רוב פלטפורמות המדיה החברתית.

באמצעות פרסום ממומן תוכלו להגדיר את התקציב שלכם, לטרגט לקהלים ספציפיים ולהופיע במילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם, ולעצב את המודעות שלכם עם טקסט ותמונות, שיפנו ללקוח האידיאלי שלכם. קמפיינים ממומנים מייצרים נתונים רבים, המסייעים לכם ללמוד על מה הלקוחות שלכם מגיבים ובכך תוכלו לשפר את מאמצי השיווק שלכם לאורך זמן גם באפיקי פרסום אחרים.

בנייה, אחזקה וקידום של חנות וירטואלית אינו פרויקט פשוט ומחייב השקעה לא מבוטלת. עם זאת, היתרונות הפוטנציאליים של הקמת חנות וירטואלית הם אינסופיים כמעט.

מעוניינים לקפוץ איתנו למים? פנו אלינו בהקדם ונוכל לסייע לכם בבניית אתר חנות וכמובן בקידומו בכל הפלטפורמות הרלוונטיות.