איך נוכל לעזור?

חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?

06/10/2024 זמן קריאה: 5 דק׳

הקמת חנות וירטואלית היא אחד הצעדים החשובים ביותר לכל עסק שמעוניין להתרחב ולהציע את מוצריו לקהל רחב יותר באינטרנט. בעידן הדיגיטלי, הצרכנים מחפשים נוחות ויעילות ולכן יותר ויותר עסקים מקימים חנות אינטרנטית שמאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים אונליין, לשלם עבורם בנוחות ולקבל אותם ישירות לביתם.

קידום חנות וירטואלית או אתר חנות אינטרנטית באינטרנט יכול להוות את ההבדל בין הצלחה לבין השארת העסק מאחור. עסקים שבעבר הסתמכו רק על חנות פיזית, מוצאים את עצמם כעת במרדף אחרי הזדמנויות דיגיטליות, בהן ניתן למכור ללקוחות מכל העולם, בכל זמן, 24/7, 365 ימים בשנה.

עסקים אשר מוכרים את המוצרים שלהם רק דרך חנות פיזית בפורמט המסורתי והמוכר, מוגבלים למעשה בכמה היבטים:

  • כמות האנשים שניתן למכור להם בו זמנית, וכמובן כמות האנשים שהחנות נגישה להם.
  • שעות פתיחה – במקרה הטוב החנות תהיה פתוחה 12 שעות ביום, בדרך כלל פחות ובמעט מאוד מקרים קצת יותר.
  • תלויה בכ"א.
  • עלויות גבוהות של עובדים, שכירות, מיסים מקומיים, עמלות תיווך וכו'.

כל הסיבות הנ"ל היו נכונות עוד לפני שהקורונה נכנסה לחיינו וטרפה את כל מה שהכרנו בקניות אונליין. עם הגעתה של המגיפה נוצר מצב שמי שלא היה לו אתר חנות הזדרז להקים אחד ומי שהגיע מוכן הרוויח. אתרי החנות התחזקו ויצרו מציאות בה רוב האוכלוסייה מחפשת את הפתרונות לקנייה ורכישת מוצרים קודם כל בגוגל… מוצרים ושירותים שהיו נגישים קודם לכן והיו באופן מסורתי שייכים לתחום הקנייה הישירה עברו לדיגיטל. כולם נשארו בבית, גלשו מהמחשב, טאבלט ובעיקר מהנייד ורכשו כמעט הכל אונליין!

היתרונות המרכזיים של הקמת חנות וירטואלית

כשבוחנים את היתרונות של אתר איקומרס (E-commerce), קשה להתעלם מכמה פרמטרים חשובים:

  1.     יותר אנשים מוציאים יותר כסף באינטרנט: לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שנעשה בתחילת 2020, 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בימים אלו, כל בעל עסק שלא בונה פלטפורמת מכירה ראויה באינטרנט ולא מבצע פעולות קידום חנות בגוגל וברשתות החברתיות, למעשה מקטין את סיכויי המכירה וההישרדות העסקית שלו בשוק בו פועל. תופעת הרכישה המקוונת נכנסה לכל בית בישראל בכל מקום ובכל גיל, בכל שנה מוציאים הישראלים מיליארדי ₪ בקניות ברשת, ומשבר הקורונה רק הכפיל את הסכומים באלפי אחוזים. כיום יש פחות אנשים שמתעקשים על הקניה הפיזית וההגעה המעשית לחנות, אתרים שבנויים נכון מוסיפים לתחושת הביטחון של הלקוח הישראלי ומייצרים קניות חוזרות.
  1.     הקמת אתר חנות וירטואלית עולה פחות מאשר הקמת חנות בקניון או ברחוב סואן. הרבה פחות: חנות וירטואלית חוסכת את ההוצאות הקבועות כמו: השכרת הנכס, שיפוץ, ריהוט, משכורות של צוות עובדים רחב, מנהלי משמרת, רישוי והיתרים, עיצוב חלון ראווה, תחזוקת מבנה – דמי ניהול, ניקוי, בלאי גבוה יותר, חשבונות חשמל וארנונה ועוד. לעומת זאת, מכירת מוצרים באתר מקצצת את רוב העלויות הללו באופן דרסטי. עדיין תצטרכו לשלם עבור דברים כמו: אחסון אתר, קידום אתר ושיווק וייתכן שעדיין תצטרכו להעסיק צוות, תלוי בגודל חנות המסחר האלקטרוני שאתם מנהלים, אך העלויות בסך הכל ניתנות לניהול וקלות יותר לתכנון. הרווח שלכם אמור להיות גדול יותר על מוצר שיימכר באתר חנות מאשר בחנות פיזית כי ההוצאות הן ביחס למכירות.
  1.     קניות אונליין נוחות וחוסכות זמן: קשה מאוד להתחרות עם תחושת הנוחות בהזמנה מקוונת היישר מהספה בסלון או מהמשרד הביתי. היכולת להזמין בלחיצת כפתור כמעט כל מוצר ולחסוך נסיעה ברכב, מציאת חנייה, כיתות רגליים, מדידה ועוד קוסמת מאוד ומייעלת את תהליך הקנייה של הלקוחות הפוטנציאליים. לשם השוואה, גלישה באתר וירטואלי באינטרנט ובחירת המוצרים היא מהירה יותר ודורשת הרבה פחות אנרגיה. אנשים נוטים יותר להוציא את כספם כשזה לא מרגיש כמו מטלה אלא קל ונוח. בשביל קניות באינטרנט אין צורך להתאמץ, הכל זמין לפניכם. סקר שוק, השוואת מחירים והכל בלחיצת עכבר או אגודל. כשאתם מוכרים את המוצרים שלכם דרך חנות וירטואלית, אתם מסירים הרבה מחסומי קנייה שקיימים בחנות המוכרת בקניון.
  1.     נוכחות אונליין בקניון הוירטואלי הגדול בעולם: מעל ל-86% מהאנשים פונים לגוגל לצורך גילוי מוצרים וקניות. לא צריך להיות גאון בשיווק כדי להבין ששם האתר שלכם צריך להופיע. הבעיה היא שגם המתחרים שלכם מבינים זאת. בכדי שכל מוצר שאתם מוכרים ומופיע באתר שלכם, יש לדאוג שכולם יעברו תהליך של 'אנדוקס' על ידי גוגל. זה הצעד הראשון של המוצרים שלכם על מנת להופיע בתוצאות החיפוש. אם אתם רוצים שדפי מוצרים אלה יופיעו בדף הראשון של גוגל, זה דורש השקעה בשיטות מומלצות של SEO. אבל לפני שתוכלו בכלל להתחיל לחשוב על זה, אתם צריכים באופן מיידי לבנות אתר אונליין איכותי עבור המוצרים שלכם. יש לקחת בחשבון שברגע שאתם באונליין אתם מתחרים מול כל העולם ולכן חשוב מאוד לעשות מחקר מתחרים.
  1.     גידול בקניות דרך המובייל – אנשים יכולים לקנות מכל מקום: רוב הרכישות מתרחשות בימינו במכשירים ניידים, מה שאומר שאנשים יכולים לקנות מכל מקום. קניות במובייל מאפשרות לאנשים לבצע רכישות מיידיות או ספונטניות מהרגע שהחליטו שהם רוצים משהו. בין אם הם על הספה צופים בטלוויזיה, מטיילים בפארק או שוכבים על החוף – אם הם חושבים על משהו שהם רוצים, הם יכולים לבצע את הרכישה כאן ועכשיו וזה יוצר יותר הזדמנויות למכירה. חנויות וירטואליות פתוחות 24/7. הקורונה שפרצה לחיינו הקפיצה את הרכישות במובייל בצורה דרמטית וניתן לראות גידול משמעותי.

חנות וירטואלית מול חנות פיזית

בהשוואה לחנות פיזית, חנות וירטואלית מציעה יתרונות ברורים בכל הנוגע לעלויות ולחשיפה. עם זאת, חשוב לזכור כי הקמת אתר חנות וירטואלית אינה תהליך מהיר. יש להשקיע לא מעט זמן, משאבים ותכנון מקדים, ובמקביל להתחיל קידום חנות וירטואלית כבר מהשלבים הראשונים כדי להבטיח שתבלטו מול המתחרים.

מעבר לכך, גם לחנות וירטואלית יש עלויות. אמנם הן קטנות יותר מאשר חנות פיזית, אך יש לקחת בחשבון הוצאות כמו:

  • אחסון אתר: חשוב לבחור בשירות אחסון איכותי ומהיר, כך שהאתר יוכל לטעון במהירות עבור הלקוחות. זמני טעינה איטיים יכולים לגרום לנטישה של לקוחות פוטנציאליים.

  • קידום ושיווק: קידום אורגני לחנות אינטרנטית הוא תהליך מתמשך, ותמיד יהיה צורך בהשקעה בקידום אורגני או ממומן כדי לשמור על מיקום גבוה בגוגל.

  • משלוחים ולוגיסטיקה: יש להיערך מראש לניהול הלוגיסטי של משלוחי המוצרים. ככל שהעסק יגדל, כך יידרש פתרון לוגיסטי חכם ואפקטיבי.

הקמת אתר סחר – מאיפה מתחילים?

תהליך הקמת חנות וירטואלית מתחיל בכמה שלבים בסיסיים, שחלקם טכניים יותר וחלקם אסטרטגיים. חשוב להכיר את כל המרכיבים: 

  • שם דומיין וחברת אחסון: השלב הראשון הוא רכישת שם דומיין ושירות אחסון עבור האתר שלכם. מומלץ לבחור שם דומיין קליט ושירות אחסון מהיר ואמין.
  • בחירת פלטפורמה לחנות: בניית חנות וירטואלית מצריכה בחירה בפלטפורמת מסחר אלקטרוני מתאימה. אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר היא וורדפרס בשילוב עם WooCommerce, תוסף המסחר האלקטרוני. אפשרות זו מאפשרת לכם שליטה רבה על עיצוב הפלטפורמה, ניהול המוצרים ותהליכי התשלום באתר.
  • שיווק וקידום: לאחר שהאתר בנוי ומוכן, חשוב להשקיע במגוון אפיקים שיווקיים כדי להבטיח את הצלחת החנות הווירטואלית שלכם. קידום אורגני (SEO) הוא קריטי להצלחה ארוכת טווח, שכן הוא עוזר לאתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. תהליך זה כולל מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה לאתר, יצירת תוכן איכותי וכו. עם זאת, כדי לראות תוצאות מהירות ולמקסם את הפוטנציאל, מומלץ לשלב אפיקים נוספים כמו:פרסום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות וכו. השילוב בין קידום אורגני, פרסום ממומן ושיווק במדיה החברתית יוצר תמהיל שיווקי אפקטיבי שיסייע לכם לבנות קהל לקוחות נאמן ולמקסם את פוטנציאל המכירות של החנות שלכם.

להלן כמה משיטות השיווק הנפוצות ביותר בתחום חנויות האונליין:

  1. קידום אתרים SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אוסף של טקטיקות המגדילות את סמכות האתר שלכם בהתאם לגורמים המוערכים על ידי מאות אלגוריתמים של גוגל. אם ההגדרה הזו נשמעת קצת טכנית, אז כדי לפשט זאת לכם, קידום אתרים אומר בעצם איך להגדיל את הסיכויים שלכם להופיע בעמוד הראשון של גוגל בצורהטבעית, ללא תשלום על כל קליק.

קידום אתרים מורכב ממספר גורמים עיקריים:

  • מחקר מילות מפתח – כל קידום אתרים מבוסס על מיקוד למילות המפתח הספציפיות בהן תרצו להופיע ולכן זהו שלב חשוב וקריטי להתחלה. השתמשו בכלי SEO כדי ללמוד אילו מונחים הקהל שלכם מחפש בדרך כלל.
  • אופטימיזציה באתר – שלב זה בא לוודא שאתר האינטרנט שלכם מותאם לדרישות הקידום של גוגל, ופועל בכל הרמות הטכניות החשובות, כמו למשל טעינה מהירה. המטרה גם להבטיח שכל דף מותאם למילת המפתח שבחרתם וכד'.
  • שיווק באמצעות ניהול תוכן – שיווק באמצעות תוכן כרוך ביצירת תוכן איכותי ששומר על האתר שלכם רענן, שימושי, ונותן לכם את ההזדמנות למקד יותר מילות מפתח שיובילו אל האתר שלכם באמצעות חיפוש אקטיבי בגוגל.
  • בניית קישורים – האלגוריתמים של מנועי החיפוש רואים בקישורים רלוונטים שמפנים אל האתר שלכם מדד לחשיבות האתר שלכם. ככאלה, הם מהווים גורם דירוג חשוב.
  1. פרסום ברשתות החברתיות – מדיה חברתית יכולה להיות דרך נהדרת להגביר את המודעות למותג תוך הפניית תנועה לאתר שלכם. כמה מהערוצים הטובים ביותר להגדיל את הקהל שלכם ולקדם את המוצרים שלכם הם: Instagram ,Facebook ,Tiktok ו-Pinterest.

אינסטגרם ופינטרסט הן פלטפורמות מבוססות תמונה, כך שהן מתאימות היטב למוצרים ויזואליים שאתם מוכרים. אינסטגרם תעניק לכם דרך להציג את המוצר שלכם, בעוד שפינטרנסט תיתן לכם את האפשרות ליצור ולשתף תוכן שקשור לנישה שלכם ולהביא תנועה ממוקדת חזרה לאתר שלכם.

פייסבוק וטיק טוק טובות יותר לגידול הקהילה שלכם ולקידום התוכן שלכם. אתם יכולים להשתמש בהן כדי לייצר קהילה שמדברת על הענף שלכם, להתחבר למשפיעים במרחב ולהגיע ישירות לקהל שלכם. אתה יכולים גם להפיק הרבה מבניית קהילות כמו קבוצות פייסבוק. בנוסף, אתם יכול לפקח על הערוצים החברתיים כדי להתעדכן במה שאנשים אומרים על המוצרים שלכם.

  1. פרסום ממומן PPC כל טקטיקות השיווק שתיארנו עד כה שימושיות, אך דורשות זמן עבודה משמעותי לפני שתתחילו לראות תוצאות. על מנת לראות תוצאות מיידיות 'מעכשיו לעכשיו' יש צורך בביצוע פעולות קידום ממומנות.

פרסום לפי תשלום לקליק (PPC) מתאר כל שיווק שאתם מבצעים בפלטפורמות שגובות עבור מודעות על סמך התדירות שבה אנשים לוחצים עליהן, ולא כמה פעמים הן מוצגות. מרבית המודעות שאתם רואים בגוגל פועלות לפי מודל זה, וכך גם רוב פלטפורמות המדיה החברתית.

באמצעות פרסום ממומן תוכלו להגדיר את התקציב שלכם, לטרגט לקהלים ספציפיים ולהופיע במילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם, ולעצב את המודעות שלכם עם טקסט ותמונות, שיפנו ללקוח האידיאלי שלכם. קמפיינים ממומנים מייצרים נתונים רבים, המסייעים לכם ללמוד על מה הלקוחות שלכם מגיבים ובכך תוכלו לשפר את מאמצי השיווק שלכם לאורך זמן גם באפיקי פרסום אחרים.

קידום חנויות באינטרנט הוא המפתח להצלחה

הקמת חנות וירטואלית היא תהליך חשוב אך מאתגר, ולכן חשוב מאוד לשלב אותו עם קידום לחנויות באינטרנט בצורה נכונה. עם אסטרטגיה נכונה ותכנון מקדים, תוכלו להקים חנות אינטרנטית שתוביל להצלחה מסחרית משמעותית. אם אתם מעוניינים לשפר את הנראות של החנות הוירטואלית שלכם בגוגל ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם!
מעוניינים לקפוץ איתנו למים? התקשרו אלינו עכשיו בטלפון: 072-3340848, או דברו איתנו דרך הצ'אט באתר. נשמח לעזור לכם בכל שלב!