כל מה שאתם צריכים לדעת על קמפיין פרסום עם Google Performance Max
מהו קמפיין פרפורמנס מקס?
קמפיין פרפורמנס מקס (Performance Max Campaign) הוא סוג של מסע פרסום ב-Google Ads. הוא משתמש בלמידת מכונה כדי לבצע אופטימיזציה אוטומטית של קריאייטיב, פורמטים ואסטרטגיות של מודעות ברשתות של גוגל כולל חיפוש, רשתות המדיה, YouTube ,Discover ומפות.
בשנת 2022, Google Ads הציגה את Performance Max (או בשמו המקוצר PMax) כקטגוריית קמפיינים חדשה, המחליפה קמפיינים חכמים לשופינג. מאחר ומסעות פרסום חכמים לשופינג מפותחים בהדרגה, גוגל המליץ למשתמשים להתחיל ללמוד לעבוד עם הכלי החדש בהקדם האפשרי כדי להקל על המעבר.
בקמפיין פרפורמנס מקס, מפרסמים מספקים נכסי מודעה (כותרות, תמונות וסרטונים) ומגדירים יעד למסע פרסום כגון: הגברת המרות באתר, הגברת המודעות למותג או מקסום מכירות. לאחר מכן, האלגוריתמים של למידת מכונה משתמשים בתשומות הללו, כדי ליצור ולבצע אופטימיזציה אוטומטית של מודעות המותאמות ליעדי הפרסום, לקהל היעד ולתקציב של המפרסם.
היתרון העיקרי של קמפיין פרפורמנס מקס זה שהוא מאפשר למפרסמים לנהל את מיקומי המודעות ונכסי הקריאייטיב שלהם במבנה מסע פרסום אחד, במקום ליצור ולנהל מסעות פרסום מרובים ברשתות מודעות שונות. זה מפשט את תהליך הניהול ומספק תובנות ומדדי ביצוע בזמן אמת בכל רשתות המודעות, מה שמקל על מפרסמים לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלהם ולקבל החלטות מבוססות נתונים.
בנוסף, האלגוריתמים של למידת מכונה נועדו ללמוד ולהשתפר ללא הרף, כך שמסעות פרסום בפרפורמנס מקס יכולים להפוך ליעילים יותר ויותר עם הזמן. המטרה העיקרית של PMax היא לספק למשווקים אוטומציה משופרת וערוצים נוספים לקידום.
קמפיין פרפורמנס מקס לעומת קמפיינים חכמים
פרפורמנס מקס וקמפיינים חכמים הם שניהם פתרונות פרסום המוצעים על ידי גוגל אדס, אך יש להם גישות ותכונות שונות.
פרפורמנס מקס הוא סוג מסע פרסום שמשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לייעל את ביצועי המודעות בערוצים מרובים כגון חיפוש, רשת המדיה, YouTube ו-Discover. הוא מאפשר למפרסמים להגדיר תקציב ועלות יעד לרכישת מודעות (CPA). Google Ads מקצה את התקציב באופן אוטומטי לערוצים ולפורמטים של מודעות, המניבים את הביצועים הטובים ביותר עבור מחיר היעד לרכישה. קמפיינים מסוג 'מקסימום ביצועים' דורשים תקציב מינימלי והם מיועדים למפרסמים גדולים יותר שרוצים להשיג המרות.
לעומת זאת, קמפיינים חכמים הם פתרון פרסום פשוט יותר לעסקים קטנים ומקומיים שרוצים לפרסם בגוגל אדס. מסעות פרסום חכמים משתמשים בלמידה חישובית כדי ליצור מודעות ולמטב אותן לביצועים הטובים ביותר בתוצאות החיפוש ובמפות גוגל.
מפרסמים יכולים לבחור מתוך מגוון יעדים כמו הגברת התנועה באתר, שיחות טלפון או ביקורים בחנות הפיזית ו-Google Ads תבצע אופטימיזציה אוטומטית של המודעות כדי להשיג אותם. קמפיינים חכמים דורשים תקציב נמוך יותר ממסעות פרסום של פרפורמנס מקס וקל יותר להגדיר אותם.
לסיכום, הבחירה בין השניים תלויה ביעדי הפרסום שלכם, בתקציב וברמת השליטה וההתאמה האישית שאתם דורשים.
לפי גוגל – מתי להשתמש בקמפיינים של פרפורמנס מקס?
- יש לכם יעדי פרסום והמרה ספציפיים – כדי להפיק את המיטב מהקמפיין, אנו ממליצים להגדיר יעדי SMART.
- המודעות שלכם אינן מוגבלות לערוץ מסוים – אם למודעות שלכם יש מגבלות, אילוצים (תקציב, זמן, חוסר משאבים וכו'), או שהן נבנו עבור ערוץ מסוים, אל תשתמשו עדיין בפרפורמנס מקס. מודעות אלו, יתאימו יותר לקמפיינים המאפשרים גמישות להסתגלות בזמן אמת.
- אתם רוצים כרטיס גישה מלא לערוצי הפרסום של גוגל באמצעות מסע פרסום בודד.
- אתם רוצים לקחת את הקמפיינים שלכם של רשת החיפוש המבוססים על מילות מפתח לשלב הבא. פרפורמנס מקס יעזור לכם להגיע ליותר אנשים, מה שאומר יותר המרות.
היתרונות המרכזיים של פרפורמנס מקס
- חשיפה מקסימאלית – עם פרפורמנס מקס, מפרסמים יכולים להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים על ידי הצגת המודעות שלהם ברשתות ופלטפורמות מרובות של גוגל כמו YouTube, Gmail, Discover ורשת המדיה של גוגל.
- אופטימיזציה אוטומטית – פרפורמנס מקס משתמש בלמידה 'חישובית' כדי לייעל את ביצועי המודעות. הוא יכול להתאים הצעות מחיר, מיקומים ומיקוד בזמן אמת וכך, לספק את התוצאות הטובות ביותר.
- ניהול מסע פרסום פשוט – פרפורמנס מקס מייעל את תהליך היצירה והניהול של מסע הפרסום, על ידי כך שהוא מאפשר למפרסמים ליצור מסע פרסום אחד הפועל על פני מספר רשתות, פלטפורמות והתקנים.
- מיקוד משופר פרפורמנס מקס מספק גישה לאפשרויות מיקוד מתקדמות, כולל קהלים מותאמים אישית עם כוונת רכישה וקהלים בעלי זיקה, שיכולים לעזור למפרסמים להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון עם המסר הנכון.
- מעקב אחר ביצועים – פרפורמנס מקס מספק תובנות ומדדי ביצועים מפורטים. הוא מאפשר למפרסמים לעקוב אחר הצלחת הקמפיינים שלהם ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לייעל את התוצאות.
החסרונות של פרפורמנס מקס
אמנם יש יתרונות רבים לשימוש ב-Performance Max לפרסום, אבל יש גם כמה חסרונות או יותר נכון חסרונות פוטנציאליים שיש לקחת בחשבון כמו:
- שליטה מוגבלת – פרפורמנס מקס היא מערכת אוטומטית המשתמשת בלמידת מכונה כדי לייעל את ביצועי המודעות. מה שאומר שלמפרסמים יש שליטה מוגבלת על הצעות, מיקוד והחלטות מיקום.
- עלויות גבוהות יותר- ההתבססות של פרפורמנס מקס על למידת מכונה לייעול ביצועי המודעות, יכולה להוביל לעלויות גבוהות יותר בהשוואה לקמפיינים המנוהלים ידנית.
- מורכבות – פרפורמנס מקס מפשט את תהליך היצירה והניהול של מסע הפרסום, בכך שהוא מאפשר למפרסמים ליצור מסע אחד על פני מספר רשתות ופלטפורמות. יחד עם זאת, לא מדובר במערכת פשוטה וקלה לניווט עבור חלק מהמשתמשים.
- התאמה אישית מוגבלת – פרפורמנס מקס מציע אפשרויות מוגבלות למודעות בהתאמה, שאולי לא יתאימו למפרסמים הדורשים מודעות מותאמות יותר ברמת הקריאייטיב.
- דיווח מוגבל – אמנם פרפורמנס מקס מספק מדדי ביצועים מפורטים ותובנות, אך ייתכן שתכונות הדיווח לא יהיו חזקות כפי שמפרסמים מסוימים דורשים.
Performance Max מציע יתרונות רבים למפרסמים המעוניינים למקסם את החשיפה והביצועים שלהם בפלטפורמות וברשתות של גוגל. ייתכן והוא לא יתאים לכל העסקים ואסטרטגיות הפרסום בשוק. המפרסמים צריכים לשקול היטב את המטרות והצרכים שלהם, לפני שהם מחליטים אם להשתמש בפרפורמנס מקס עבור מסעות הפרסום.
לסיכום
פרפורמנס מקס הוא פתרון פרסום מתקדם ומשוכלל יותר, המיועד למפרסמים גדולים עם תקציב גבוה. מסעות פרסום חכמים, הם אופציה פשוטה ומשתלמת יותר לעסקים קטנים ומקומיים.
הבחירה הנכונה קשורה בצרכים ובדרישות העסקיות שלכם. הקמפיינים החדשים של פרפורמנס מקס נעשו על מנת להפוך את הפרסום לקל וחכם יותר, כך שהשימוש בו יהיה תלוי בעיקר בכמה מאמץ אתם מוכנים להשקיע בהכנה של הקמפיין והמודעות.
רוצים שנבחן את חשבון הפרסום שלכם ונראה אם אתם משתמשים בסוגי הקמפיינים המתאימים לעסק שלכם? דברו איתנו 072-3340848