איך נוכל לעזור?

כתיבת תוכן לאתרים – מפתח מכריע בתהליך הקידום

18/08/2022 זמן קריאה: 4 דק׳

שיווק באמצעות תוכן, או שיווק תוכן, הוא אחד התחומים החשובים בקידום אתרים. בקידום האורגני (SEO) הוא תופס מקום מכריע בתהליך הקידום.

תוכן שיווקי לאתרים מהווה אמצעי להעברת מסרים שיווקיים ובנוסף תוכן שכתוב בצורה נכונה מבחינת גוגל מסייע לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש.

התוכן באתר מיועד לגרום לגולש לקבל מידע מסוים או לבצע פעולה מוגדרת, לדוגמה, התקדמות לרכישה או פניה לנותן השרות. ברגע שגולשים נכנסים אל אתר מסוים שבו יש תוכן "איכותי", הגולש יוכל להתקדם ולחזק את האמון שלו בשרות או במוצר שהאתר מציע. הלקוח הפוטנציאלי מתקרב לביצוע "המרה", כלומר פניה או רכישה של המוצר/שרות שהאתר מציע.

חשיבות התוכן באתר – היסטוריה

גוגל עבר ועובר שינויים מהותיים. מנוע החיפוש מתקדם ומשתפר באופן רציף. לאורך השנים נעשו "עדכונים" – שינוי באלגוריתם החיפוש של גוגל. בעבר, בתחילת הדרך, לא הושם דגש על תוכן איכותי, קידום התוכן נעשה בעיקר על כמותיות ואפשר היה לראות טקסטים שלמים עם ביטוי שחוזר מאות פעמים. עם השנים גוגל שיפרה מאוד את האלגוריתם שבודק תכנים באתר וכיום על מנת להתקדם במנוע החיפוש התוכן באתר צריך להיות כתוב בצורה ייחודית וברמה גבוהה בהרבה.

אחד העדכונים הגדולים והמשמעותיים ביותר בהיסטוריה של גוגל הוא עדכון "פנדה" משנת 2011.

פנדה הוא פילטר חיפוש של גוגל שנועד לסנן אתרים באיכות ירודה, ובכך למנוע מהם להיות ממקומיים בדירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל. לעומת האתרים החלשים בדירוג, אתרים בעלי תוכן איכותי יקבלו דירוג גבוה.

העדכון הראשי עבר עשרות עדכונים נוספים לאורך השנים, נושא התוכן מקבל מקום של כבוד וחשיבות מירבית מבחינת גוגל וכתוצאה מכך גם בקרב חברות הקידום.

חשיבות כתיבת תוכן לאתר שלכם

מאמרי תוכן משרתים את האתר שלכם במספר היבטים:

  • באמצעותם אנו יוצקים תוכן באתר ועונים על שאלות נפוצות או מידע רלוונטי לגולשים.
  • תוכן שכתוב נכון נסרק ע"י גוגל ומקבל "סמכותיות" גבוהה, משרת את האתר ומשפר את המיקומים של ביטויי החיפוש בגוגל.
  • מאמרי קידום רבים נכתבים בצורה חובבנית, גם אם גוגל לא קורא או מבין שהמאמרים רדודים, הוא כן קורא את מבנה המאמר. הקוראים שלכם עלולים לזלזל במאמרים רדודים ועל כן יש לכתוב מאמרים בצורה איכותית.
  • תוכן שמצליח להעביר מסרים נכונים וערך מוסף ללקוח הפוטנציאלי (מוצר או שרות) יחזק משמעותית את הסיכוי ל"המרה" ולפניה של הלקוח אל החברה שלכם.

איך גוגל מזהה תוכן ירוד

ראשית, כל לקוח פוטנציאלי הגולש באתר מסוים יזהה אם מדובר בתוכן הכתוב בצורה נאותה, תוכן רדוד יבריח לקוחות מהאתר, ימנע מהם לבצע רכישה או לבצע פניה אל אותו מותג/ ספק/ איש מקצוע.

ישנם מספר סממנים טכניים לפיהם גוגל מעריך תוכן כחלש:

  • תוכן שמיוצר באופן אוטומטי – למשל טקסט שתורגם ע"י כלי אוטומטי, שהועלה ללא כל בדיקה או התאמה של בן אנוש.
  • תוכן ששוכפל והועתק מאתרים אחרים.
  • עמודי שותפים רזים (Affiliate Program) – כאשר אתר X מפנה לרכישת מוצר באתר Y, ובתמורה מקבל נתח מסוים מהרווחים עבור אותו מוצר. תוכן ללא ערך מוסף שרק מועתק מאתר אחד לאחר יקבל דירוג נמוך.
  • העתקה של קטעים נבחרים מתוך מאמרים, מחקרים או פוסטים פופולאריים.
  • דפי סף – (Doorway Pages) אלו דפים שמטרתם העיקרית היא להשתחל לראש הדירוג בביטוי חיפוש מסוים, מדובר בדפים דומים באתר עם שינויים קטנים.

כתיבה מיטבית של תוכן SEO

מאמר SEO טוב אמור להגיע ללקוח הפוטנציאלי/ קהל היעד שלכם ולהניע אותם לפעולה. תוכן איכותי הכתוב נכון יכול להוות את ההבדל בין אתר שמקודם טוב לבין אתר שמקודם מצוין!

כתיבה של מאמר איכותי אינה דבר של מה בכך, לפעמים גם איש המקצוע/בעל האתר יכול "ליפול" ולכתוב מאמר שמקצועית הוא נכון אבל "קידומית" הוא כתוב לא נכון. לא נוכל לציין כאן את סודות הכתיבה הנכונה בSEO, לקח לנו זמן רב להבין וללמוד איזה מאמרים גוגל "אוהב", ואנו משתמשים גם במערכות של בינה מלאכותית לקבלת הנחיות חכמות לכתיבת מאמרים. מה שכן, יש כמה כללי ברזל בכתיבת SEO שנוכל לשתף אתכם בהם:

  1. בחירת מילות מפתח נכונות: ביטויים שמתאימים לצרכי החיפוש של הגולשים, הכנסת כמות נכונה של ביטויים למאמר נתון.
  2. שימוש נכון וכתיבה נכונה של כותרת למאמר וכותרות משנה.
  3. זיהוי נכון של כוונת חיפוש – כדי להפיק את המרב מה SEO וכתיבת תוכן, עליכם להכיר את ארבעת סוגי הכוונה לחיפוש:
  • מידע: לרוב הם יכללו מילים כמו "איך לעשות", "הכי טוב", "מומלץ", "הדרכה" ו"איך".
  • ניווט: במקרה זה, המילים בהן הם משתמשים יהיו השם בפועל של השירות, המותג או המוצר.
  • מסחר: כאשר מישהו בודק לפני רכישה הוא יכלול מונחי חיפוש כמו "ביקורת" או "מחיר זול".
  • עסקאות: משתמשים יבצעו חיפושים כאשר הם יודעים שהם מוכנים לבצע רכישה.
  1. כתיבה נכונה של המטא והטייטל (התאמה לתוכן, כתיבה שיווקית שעונה לצרכי הלקוחות ועוד). זכרו לכלול את מילת המפתח שלכם בתיאור המטא.
  2. תוודאו כי התוכן שלכם מאורגן וכתוב היטב, למבנה המאמר יש משמעות – מאמרים לקידום עם תגי H2 ו-H3 מניבים ביצועים טובים יותר בחיפושים.
  3. תכללו קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר שלכם.
  4. צרו כתובת אתר (URL) תיאורי לכל עמוד – כתובת ה-URL של העמוד שלכם יכולה לעזור למשתמש להחליט אם במאמר שלכם יהיה את המידע שהוא מחפש. חשוב ליצור כתובות URL המספקות מידע זה בפורמט פשוט וקריא לגולש.
  5. תכללו תמונות, סרטונים, גרפים או תוכן חזותי אחר – הוספת תוכן ויזואלי לדף שלכם לא רק תשפר את הקריאה של המאמר, אלא תגדיל את הסבירות לתוכן שישותף באתרים אחרים. זה יוצר קישורים נכנסים בעלי ערך לאתר שלכם. יתר על כן, סרטונים שומרים על המבקר באתר שלכם זמן רב יותר וזה יכול לשפר את ערך החיפוש של מילת המפתח.
  6. הנעה לפעולה בפסקה האחרונה- פנייה ישירה ללקוח הפוטנציאלי והזמנתו ליצירת קשר עם בעלי האתר / הספק.

ניהול תוכן לאתרים

ניהול תוכן לאתרים (איתור הצורך, בחירת מילות המפתח, כתיבת התוכן ו"עטיפה" טכנית נכונה שלו) אינה דבר מורכב אך בהחלט דורשת מיומנות והיכרות עמוקה עם עולם הקידום. לא כל חברת קידום יודעת ומחזיקה בכלים הנכונים לכתיבה מיטבית, אחת כמה וכמה בעלי אתרים פרטיים. לא מספיק לדעת לכתוב טוב ולשתול תוכן באתר, יש לעשות זאת נכון. מי שקובע מה נכון זהו גוגל… לא בכדי אמר ביל גייטס בשנת 1996 כי "התוכן הוא המלך", משפט זה הופך למוצדק יותר ויותר מידי יום.

לסיכום

וודאו שהתוכן שלכם יעלה על הציפיות של כל גולש על ידי מתן מידע מעניין, בעל מבנה תוכן ברור ותורם עם ערך מוסף לנושא. זכרו ששפת הכתיבה והתוכן צריכים להתאים לקוראים שלכם, אם אתם בעלי קליניקה לרפואת שיניים אל "תפציצו" את התוכן בביטויים רפואיים לועזיים שיבריחו את הקוראים שלכם, ההיפך תצרו קרבה ואמון באמצעות התוכן. אם יש לכם קושי לכתוב לבד תכנים איכותיים לאתר פנו לאנשים שמומחים בזה (למשל אלינו…)

חברת אדאקטיב פועלת משנת 2006 בשדה הדיגיטלי בישראל.  אם ברצונכם ללמוד עוד על כתיבת תוכן שיווקי איכותי לחצו כאן.
החברה מייצרת אלפי תכנים בשנה למאות לקוחותיה, תוכן איכותי לאור ההנחיות והפרמטרים שגוגל קובע ומגדיר.
לשיחה עם המומחים של אדאקטיב אל תהססו לפנות אלינו בטלפון 072-3340848