למה אני לא רואה את עצמי כשאני מחפש בגוגל?
דמיינו סיטואציה: אתם יושבים במשרד שלכם, נכנסים לגוגל ורושמים את שם העסק שלכם בשורת החיפוש, בשנייה עד שעולות התוצאות אתם מדמיינים כמה יפה יהיה לראות את השם שלכם בתוצאות הראשונות… ופתאום, בום, אתם לא במודעות שגוגל מציג.
לפני שאתם נלחצים ומתקשרים בלחץ למנהל הקמפיין שלכם בגוגל הרשו לנו להסביר לכם שתי סיבות עיקריות למה אתם לא רואים את עצמכם.
סיבה ראשונה – רלוונטיות לגולש
כשאתם מחפשים את עצמכם במנוע החיפוש של גוגל כנראה שתראו את עצמכם בפעם הראשונה, אך אתם לא תקליקו על המודעה בגלל שאתם יודעים ששיטת התשלום בגוגל היא לפי קליקים ולא תרצו ל"בזבז" לעצמכם כסף.אתם כנראה תרעננו את העמוד ותראו אם אתם מופיעים שוב ושוב.
גוגל בתור 'מגה חברה' שם את הרלוונטיות לגולש כמרכיב מכריע בתוצאות החיפוש, במקביל לכך שגוגל דואג גם להכנסות שלו.
לכן, לגוגל יש אלגוריתמים מיוחדים אשר יודעים לזהות האם תוצאות החיפוש רלוונטיות לגולש או לא.
במידה ותוצאות החיפוש היו רלוונטיות כנראה נכנסתם למודעות/אתרים, במידה והתוצאות לא היו רלוונטיות חיפשתם מילת מפתח שונה או רעננתם את העמוד, גוגל יודע שהתוצאות שנחשפו בפניכם לא רלוונטיות לכם ומפסיק להציגם עבורכם.
סיבה שניה – מכירה פומבית
בכל פעם שמתבצע חיפוש בגוגל מתרחשת מכירה פומבית.
הכוונה היא למכירה פומבית שהאלגוריתם של גוגל מבצע תוך פחות משנייה.
למה הכוונה מכירה פומבית? אתם לא המפרסמים היחידים בתחום בו אתם פועלים ולא היחידים שבחרתם את האפיק הממומן, כמו כן תזכרו שיש "גג" 4 תוצאות של מודעות בראש העמוד הראשון בגוגל. קיים סיכוי רב שיש לא מעט מפרסמים שמנסים לקדם את העסק שלהם בגוגל אדס עם אותן מילות מפתח שאתם מקדמים. האם יצא לכם לתהות מדוע מודעה אחת מוצגת מעל אחרת?
לפני שנבין יותר לעומק כיצד מתבצעת המכירה הפומבית בואו נחדד כמה דברים:
- מספר המודעות הממומנות שיכולות להופיע לנו בראש תוצאות החיפוש הן בין 1-4
- אחרי המודעות הממומנות יש כ-10 תוצאות אורגניות הכוללות תוצאות עשירות כגון תשובות ומפות של גוגל
- אחרי התוצאות האורגניות יופיעו לנו עד 3 מודעות ממומנות נוספות הנמצאות בתחתית העמוד (במיקום הנמוך)
אז לפי מה בעצם גוגל מחליט היכן להציג את המודעה ובאיזה מיקום? כאן נכנסת המכירה הפומבית (שוב, מתרחשת בפחות משניה אחת)
תהליך המכירה הפומבית:
1. גולש מחפש מילת מפתח בגוגל. לצורך הדוגמה הגולש חיפש "חנות צעצועים".
2. גוגל מבצע איתור של כלל המודעות אשר מכילות את מילת המפתח הזו.
3. בשלב הזה גוגל מבצע סינון למודעות שהוא איתר בהתאם למיקום גאוגרפי, שפות לא רלוונטיות בהתאם לממשק הגולש או מודעות שלא אושרו.
4. לאחר הסינון הראשוני, מתבצע ע"י גוגל סינון נוסף מכלל המודעות שנשארו והמודעות שיוצגו לגולש אלו המודעות בעלות דירוג המודעה הגבוה ביותר.
אז מה זה בעצם דירוג מודעה?
דירוג מודעה הוא ציון שמורכב ממספר פקטורים:
- הצעת המחיר המקסימלית שאנחנו מוכנים לשלם על כל קליק.
- ציון האיכות שקיבלנו (נרחיב על כך בהמשך).
- הקשר החיפוש של המשתמש.
- ההשפעה הצפויה של תוספי המודעות שלנו.
אז מהו ציון איכות וממה הוא מורכב?
ציון איכות מורכב מ-3 פרמטרים חשובים מאוד! כאשר הציון המינימלי הוא 1 והציון המקסימלי הוא 10.
הפרמטרים הם:
- איכות המודעה והרלוונטיות שלה לשאילתת החיפוש.
- רלוונטיות עמוד הנחיתה שלנו.
- מהירות טעינת דף הנחיתה שלנו.
איכות המודעה והרלוונטיות שלה
אנו נקפיד על כתיבת מודעה איכותית ככל האפשר המשלבת בתוכה לפחות פעם אחת את מילת המפתח הקשורה אליה.
מודעה שכתובה נכון עם שילוב של מילת המפתח לפחות פעם אחת תגדיל באופן משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל ציון גבוה לאיכות המודעה.
סוף דבר
כאמור אין צורך להיבהל אם לא ראיתם את עצמכם (העסק שלכם) בתוצאות החיפוש במודעות הממומנות, קראתם שישנם הסברים ברורים לסיבה זו. ישנם עסקים וחברות רבות שבוחרות לבצע קידום ממומן בגוגל בכוחות עצמם וע"י עובדי החברה. חשוב לציין שניהול קמפיינים בגוגל זהו מקצוע, תפקיד שמחייב הבנה מלאה, שימוש בכלים טכנולוגים מתאימים (שיש רק לחברות קידום אתרים), התעדכנות בלתי פוסקת בעדכונים של גוגל ו"שחייה עיוורת" בעולם ניהול הקמפיינים. לא מספיק לדעת לקדם, מקצועני קידום ומנהלי קמפיינים בכירים עושים את ההבדל בין לדעת לנהל קמפיין ובין למקסם תוצאות של קמפיין.
אנו מזמינים אתכם לפנות אל מומחי הקידום שלנו ב'אדאקטיב', אנחנו נשמח לסייע ולעזור לעסק שלכם למקסם את תוצאות הקמפיין שלכם בגוגל. חייגו לטלפון 072-3340848.