מה חברת קידום אתרים עושה ואיך עובד קידום אתרים אורגני?
זירת הפרסום השתנתה מקצה לקצה בעשור האחרון, חוקי המשחק השתנו והאפיקים הישנים והמסורתיים זזו הצידה והפכו לשוליים יחסית ל"שחקנים" החדשים בעולם הפרסום – "השחקנים הדיגיטליים". המושג קידום אתרים, ופעולות הקידום השונות באפיקים האורגניים והממומנים הפכו לשיח יומיומי של בעלי עסקים והכתיבו להם את אופי הפרסום העכשווי. כיום, עסק שלא משקיע משאבים באפיקים הדיגיטליים נשאר במקום או הולך לאחור, יכולת השרידות בשוק ללא אמצעי פרסום מודרניים תהיה בלתי אפשרית.
קידום אתרים יכול להיות מעט מורכב, במיוחד אם אתם חדשים בעולם השיווק הדיגיטלי. אם אתם מתעניינים בקידום אתרים, כנראה שנתקלתם בכמה חברות SEO.
למרות שחברות קידום אתרים, ביניהם גם אנחנו באדאקטיב, מדברים על השירותים גם באתר, עדיין יכול להיות קשה לפענח מה בדיוק חברת קידום אתרים עושה, במיוחד שיש לא מעט מונחים של עולם הקידום שאתם פחות מבינים בהם.
כל מי שמתעסק בקידום אורגני יודע שזה יכול להיות מסובך להסביר "מה בדיוק אנחנו עושים". עם זאת, כסוכנות קידום, תפקידנו לא רק ליצור וליישם קמפיינים שיווקיים מוצלחים, אלא גם ליידע את הלקוחות ולעדכן את שיטות העבודה המומלצות והשינויים בתעשייה.
אז מה בדיוק אנחנו עושים? ננסה להסביר לכם בקצרה את הדברים העיקריים של מה נכנס לעבודת קידום אתרים, כך שתדעו למה לצפות:
קידום אתרים Off Site ו-On Site
קידום בתוך האתר (On Site) מתייחס לאלמנטים באתר שלכם שיש לכם שליטה ישירה עליהם, כמו מבנה קישורים, שימוש נכון בכותרות, תיאורי מטא וכו'.
קידום אתרים מחוץ לאתר (Off Site) מתייחס לדברים כמו בניית קישורים, הסברה וכל דבר אחר שאי אפשר לשלוט בו ישירות דרך מערכת הניהול של האתר שלכם.
לעתים קרובות יש חפיפה גם בין עבודות קידום אתרים בתוך האתר והן מחוץ לאתר.
מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא התהליך של גילוי שאילתות החיפוש הטובות ביותר שאליהם ניתן למקד עבור העסק שלכם. זה אולי נראה פשוט, אך מחקר נכון של מילות מפתח דורש עבודה רבה. ישנם גורמים רבים הקובעים עד כמה מילת מפתח מסוימת "טובה" ושווה את ההשקעה.
נפח החיפוש, רמת התחרות וכוונת הגולש, הם רק כמה מהאיכויות שחברות קידום אתרים טובות לוקחות בחשבון בעת ביצוע מחקר מילות מפתח.
בניית קישורים
זהו אחד ההיבטים עתירי העבודה ביותר בעבודת SEO טובה. חלק גדול מהמוניטין של האתר שלכם בעיני גוגל מבוסס על פרופיל הקישורים שלו. בעיקרו של דבר, ככל שקישורים איכותיים מאתרים בעלי סמכות גבוהה מפנים לאתר שלכם, כך סביר יותר שגוגל ומנועי חיפוש אחרים ממליצים על האתר שלכם לגולשים.
בניית קישורים מצריכה ידע מעמיק בתהליך, מכיוון שגוגל אינה פונה באהדה לאתרים עם פרופילים של קישורים "לא טבעיים" כתוצאה מקישורים באיכות נמוכה. בניית קישורים אגרסיבית, מסיבית ושיטות אחרות יכולות לא רק שלא לתרום לקידום האורגני של האתר אלא אפילו להזיק לו.
אם האתר שלכם יקלע "לרשימה השחורה של גוגל", האתר שלכם יכול להיות מנוטרל לחלוטין עד שתפתרו את הבעיה. בעבר היה נהוג להעמיס את האתרים ב"אין ספור" קשרים, "ככל המרבה הרי זה משובח", כיום הגישה שונה לחלוטין והדגש הוא על איכות הקישור ולא על הכמות.
יצירת תוכן
קידום אתרים לא עובד בלי תוכן. יצירת תוכן יכולה להיות כל דבר, החל מפוסטים בבלוג, מאמרים מקיפים באתר ועד אינפוגרפיקה מקיפה. המטרה היא ליצור תוכן באיכות גבוהה שאנשים אחרים יקשרו אליהם, באופן טבעי או כתוצאה מהסברה נכונה עם ערך מוסף לגולש ולגוגל.
יצירת תוכן נכון אינה דבר קל כמו שזה נשמע. זה יכול להיות קשה לפרסם בעקביות תוכן שמוסיף ערך לאתר שלכם, וכל התהליך נשלט על ידי מחקר מילות מפתח וקידום אתרים טכני נכון.
מחקר מתחרים
מחקר מתחרים הוא חלק חיוני בכל אסטרטגיית SEO. בעולם הדיגיטלי, אם משהו עובד אצל מתחרה, יש סיכוי גבוה מאוד שתוכלו להשתמש באסטרטגיה דומה ולראות הצלחה דומה.
מחקר המתחרים כולל ניטור פרופיל הקישורים של אתרים מתחרים על מנת לזהות הזדמנויות. התבוננות באתרים שעולים עם מילות מפתח ספציפיות ובדיקה כללית באתרים של מתחרים כדי לראות איזה סוג תוכן הם מייצרים ואיך הם מקדמים אותו.
למחקר המתחרים יש חשיבות כה רבה בגלל מידת הדינמיות של קידום אתרים ושיווק באינטרנט בכלל. שיטות העבודה המומלצות משתנות כל הזמן, ופיקוח על מה שאחרים בענף שלכם עושים עוזר לכם ולחברת הקידום לוודא שלא תישארו מאחור.
עכשיו, כשאתם מבינים פחות או יותר מה אנחנו עושים, נתייחס גם לשאלת השאלות –
מדוע קידום אורגני לוקח זמן?
כולם רוצים פתרון מהיר. לעתים קרובות, לקוחות מאמינים שברגע שנתחיל לעבוד על אתר האינטרנט שלהם, הם יתחילו לעלות בדירוגים היישר אל המקום הראשון והטלפון לא יפסיק לצלצל מרוב עומס פניות. למרות שכולנו נשמח שזו תהיה המציאות 😊 זה לא כ"כ פשוט ותוצאות בקידום אורגני לוקחות זמן.
כן, אנחנו יודעים שזה הדבר האחרון שרציתם לשמוע – "אתם צריכים להיות סבלניים, הדברים האלה לוקחים זמן", אבל זו האמת. עכשיו, זה לא אומר שאתם לא יכולים לדון בתוכנית וביעדים שאתם מנסים להשיג. אתם בהחלט צריכים. אבל בזמן שאתם בוחנים את הדברים, עליכם להכיר בעובדה שקידום אורגני אינו פתרון קסם מידי, אלא תהליך ארוך הדורש עבודה רצופה.
כן תתחילו לראות שינויים במצב האתר ובתנועה באתר שלכם, אך כדי לראות את השינויים באמת, זה יכול לקחת חודשים. ואם האתר שלכם מתחיל מאפס זה ייקח יותר זמן.
מכיוון ש- SEO מחולק לאלפי תתי אסטרטגיות, כמעט בלתי אפשרי לראות תוצאות מיידיות. לוקח לגוגל זמן לקבוע דברים כמו:
- הרלוונטיות של הדף שלכם לחיפוש הגולש
- לאיזו כוונת חיפוש הדף שלכם מתייחס
- כמה המידע שלכם אמין ומהימן
- אם מילות המפתח שלכם משמשות בהקשרים לגיטימיים
- מהן התמונות באתר שלכם
- כמה זמן לוקח עד שהאתר שלכם נטען
- כמה קישורים נכנסים יש לכם לאתר
כל המידע הזה ועוד, קובעים היכן אתם מדורגים בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP). עם זאת, גוגל צריכה לסרוק את האתר שלכם ולהוסיף את התוכן לאינדקס לפני שתוכלו לקבל מיקומים.
אנחנו מקווים שהמאמר הזה עזר לכם להבין ממה קידום אורגני מורכב ומה אנחנו עושים בשביל להזניק את האתרים של הלקוחות שלנו קדימה.
אם אתם מחפשים חברה לקידום אתרים, מוזמנים ליצור איתנו קשר!