מה יקרה אם תפסיקו את הקידום האורגני?
קידום אורגני הוא משחק ארוך וקשה. התאוששות של אתר ממגמות שליליות בנראות בתוצאות החיפוש לוקחת זמן.
קורים מצבים בהם חלק מבעלי העסקים רוצים לעצור את פעולות הקידום האורגני ולבצע פעולות שינוי ועיצוב באתר שלהם.
לשיטתם, התוצאות שצברו במהלך תקופת הקידום עד העצירה יישמרו וכשהם יחזרו לבצע קידום הם יתחילו בדיוק מאותה נקודה בה הפסיקו.
למרבה הצער, לא כך עובד SEO.
הנה צילום מסך של עסק שנקט בגישה זו:
קידום אורגני הוא תהליך של הגדלת איכות וכמות של תנועת האתר המגיעה דרך מנועי חיפוש כמו גוגל. בניגוד לפרסום ממומן בו אתם יכולים להרגיש את ההשפעות שלו מיד, קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך יותר, מורכב ומקיף יותר.
באנלוגיה, פרסום ממומן זה כמו לרוץ למסעדת מזון מהיר כדי להשביע את הרעב שלכם, בעוד שקידום אורגני זה כמו לזרוע את הזרעים ולטפח את היבולים לפני קצירתם, שאותם יכולים בסופו של דבר להכין ולאכול.
אם תפסיקו לקצור עכשיו, אולי עדיין יהיו לכם כמה יבולים שיספיקו לכם, אבל שישה חודשים להמשך הדרך, אתם הולכים לאכול את עצמכם שהפסקתם.
קידום אתרים כשירות, כולל הרבה פרקטיקות ואסטרטגיות שונות עבור העסק שלכם – האתר. אז כשאתם מפסיקים את הקידום, אתם לא משהים דבר אחד, אלא הרבה דברים בבת אחת.
מכיוון שבגוגל אין חיי נצח והמיקומים דינאמיים, העובדה שהגעתם למקום ראשון – שורה ראשונה בגוגל בביטוי מסוים לא אומרת שהמיקום יישאר לנצח. הפסקת הפעולות קידום באתר יגרמו לאורך זמן לביטויים מקודמים לרדת במיקומים.
המאמר הקרוב יסביר מה קורה לאתר שהפסיקו לבצע בו פעולות קידום.
מה קורה כשעוצרים קידום אתרים?
אם תפסיקו לעשות קידום אורגני, בסופו של דבר תתחילו לראות דירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש. עם הזמן, זה יוביל לפחות תנועה אורגנית לאתר שלכם ופחות חשיפה של האתר שלכם במנוע החיפוש. תמשיכו לרדת במיקומים שלכם עד שתגיעו למצב של אתר שלא מקודם כלל ותיאלצו להשתמש שוב באסטרטגיות SEO בכדי לחזור למצב שהייתם בו. זה לא אומר שהדירוג שלכם יירד באופן דרסטי בן לילה.
סביר להניח שתראו שינוי קטן במשך מספר שבועות עד חודשים לאחר הפסקת הקידום. עם זאת, בסופו של דבר, הדירוג שלכם יתחיל לרדת.
המיקומים שלכם במנוע החיפוש ירדו מהר יותר, במיוחד אם המתחרים שלכם ימשיכו לעשות קידום אתרים בזמן שאתם לוקחים הפסקה, מה שיאפשר לשפר נוכחות של התוצאות במנוע החיפוש של גוגל ולכם לנשור במורד העמודים האחוריים. כאשר המיקומים שלכם יתחילו לרדת, גם התנועה האורגנית שלכם תתחיל לרדת – מספר המשתמשים שמגיעים לאתר שלכם מהאפיק האורגני מגוגל.
תנועה אורגנית חיונית לעסקים שהם חנות אונליין ולבעלי אתרים. התנועה האורגנית מובילה יותר ממחצית מכלל התעבורה באתר ויכול להוביל יותר מ-40% מההכנסות של החברה. אפילו לירידה קטנה יחסית בדירוג יכולה להיות השפעה משמעותית, שכן כ-75% מהמשתמשים נשארים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אם תרדו לעמוד השני של התוצאות, תוכלו לראות ירידה משמעותית בתנועה.
בעוד שהקצב שבו הדירוגים והתנועה האורגנית יורדים ישתנו מאתר לאתר ומתחום לתחום (למשל, יש הבדל גדול בין תחום עורכי הדין התחרותי עם אלפי משרדים במדינה לעומת בוני מצבות באזורי פריפרייה) אתם יכולים לצפות שהנראות המקוונת שלכם בסופו של דבר תספוג מכה.
להפסקת הקידום האורגני יש השפעה על הנוכחות הלוקאלית
במובנים רבים, פרופיל "גוגל לעסק שלי" הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. זה הדבר הראשון שגולשים רואים כשהם מחפשים ישירות את שם העסק שלכם, אז זה אמור לייצג אתכם היטב.
לוותר על הנוכחות המקומית שלכם פירושו אובדן הנראות של חיפושים כמו: מילת חיפוש בתוספת שם העיר – לדוגמא "רופא שיניים בתל אביב" והישענות לאחור אל האמצעים הישנים, הבלתי ניתנים למעקב ולא מהימנים. יש סיכוי שהלקוח שלכם יגלה אתכם על ידי נסיעה על פני המיקום הפיזי שלכם או ששמע מחבר, אבל אתם לא רוצים לחכות שהוא ימצא אתכם. בכל עת, אתם צריכים להיות אלה שיוזמים ביצירת קשר עם הקהל שלכם. אם אתם עסק מקומי עם מיקום פיזי (חנות, מחסן וכו') אז אחת כמה וכמה שפרופיל גוגל לעסק שלי (GMB) הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת.
עם אופטימיזציה מקומית, יש לכם מספר ברור של כמה אנשים מגיעים אליכם על ידי חיפוש ישיר של שמכם (שם העסק) וכמה מוצאים אתכם באמצעות חיפוש במוצרים ובשירותים שלכם באופן רחב יותר. אתם מקבלים נתונים מספריים עבור כמה משתמשים לוחצים כדי להתקשר אליכם, כמה לחצו כדי לבקר באתר שלכם וכמה לחצו כדי לקבל הנחיות הגעה למיקום שלכם. כמו גם אינטראקציות אחרות ברישום העסק שלכם כמו: צפיות בתמונות וקליקים על קישורים מהפוסטים שלכם. זהו מידע פנימי משמעותי ביותר על האופן שבו המשתמשים שלכם מקיימים אינטראקציה עם העסק שלכם!
לא תהיה לכם גישה לכל זה ללא אופטימיזציה מקומית.
מדוע חשוב להימנע מעצירת קידום אתרים?
קידום אורגני הוא לא פרויקט חד פעמי עם תאריך תפוגה. זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח ושמירה על ביצועים טובים של האתר שלכם בחיפוש דורשת מאמץ מתמשך. אז למה חשוב להימנע מעצירת קידום אתרים?
הנה כמה מהסיבות העיקריות:
- קידום אתרים היא תחרות מתמדת
חושבים על הפסקת קידום אתרים? זכרו שהמתחרים שלכם לא יעשו זאת. אם אתם עוצרים את פעולות הקידום על אתרכם, למתחרים שלכם יש הזדמנות מצוינת לעלות במיקומים ולנצל את זה שאתם כבר לא במשחק.
אם הם ימשיכו לעבוד על הקידום שלהם, בזמן שהאתר שלכם יישאר סטטי, סביר להניח שהאתר שלהם יעבור בדירוג ובתוצאות החיפוש את האתר שלכם.
- גוגל עשוי לשנות את הקריטריונים של הדירוג שלו
גוגל מעדכן כל הזמן את האלגוריתם שבו הוא משתמש לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש, מדי פעם הוא מוציא עדכונים גדולים יותר. משמעות השינויים הללו היא שעליכם לעדכן באופן קבוע את האסטרטגיה שלכם לקידום האתר SEO כדי לעמוד בקצב. משהו שעבד היטב בחודש שעבר, לא בהכרח יעבוד החודש. בהתאם לכך, חשוב להתעדכן בעדכונים אלה ולהתאים את אסטרטגיית ה-SEO שלכם בהתאם.
- גוגל מעריך עדכונים שוטפים באתר
עדכון קבוע של האתר שלכם עשוי גם לעזור לשפר את הדירוג שלכם. "רעננות" עשויה להיות גורם דירוג באלגוריתם של גוגל. אם קידום SEO שהופסק אומר שאתם לא מעדכנים את האתר שלכם באופן קבוע בדרכים המועילות למשתמשים, הדירוג שלכם עלול להיפגע.
- אתם תפספסו הזדמנויות
עצירת הקידום אומר שתפספסו המון הזדמנויות להרוויח תנועה, מכירות ופניות. חלק מהזדמנויות אלה כוללות:
- הזדמנות להגדיל את הנוכחות האורגנית: כל פיסת תוכן חדשה היא הזדמנות נוספת לדירוג טוב במנועי החיפוש. תוכן טרי גם נותן לכם את ההזדמנות להתברג עם מילות מפתח חדשות שיכולות להביא יותר לידים לאתר שלכם.
- קישורים נכנסים: קישורים מאתרים אחרים הם גורם דירוג חשוב. הם נותנים אינדיקציה לגוגל שהאתר שלכם אמין ומספק מידע עם ערך לגולשים. כאשר אתם מפסיקים ליצור ולשתף תוכן חדש, אתם מפחיתים את הסיכויים שלכם להרוויח קישורים חדשים. למידע נוסף על בניית קישורים – לחצו כאן
- משתמשים חוזרים: ללא תוכן חדש או מעודכן, לאנשים יש פחות סיבות לחזור לאתר שלכם. בנוסף, לא יהיה לכן תוכן חדש לשתף באמצעות מדיה חברתית ודוא"ל כדי להניע תנועה לאתר שלכם.
- אתם משאירים סיכונים שלא תשימו לב אליהם
קידום אורגני שהופסק אומר שאתם לא לקחתם בחשבון סיכונים פוטנציאליים או בעיות ב-SEO שלכם. אם לא תטפלו בבעיות האלה, אתם עלולים להחמיץ לידים ומכירות של העסק שלכם.
כמה מהסיכונים הפוטנציאליים כוללים:
- בעיות טכניות: לפעמים דברים "נשברים" באתר. אם הפסקתם את עבודת הקידום על האתר, אתם עלולים לפספס כמה בעיות SEO טכניות שמתעוררות, כגון קובץ txt שגוי או קישורים שבורים.
- תוכן משוכפל: לפעמים מתוך חוסר מודעות ולפעמים בכוונה, בעלי אתרים או כותבי תוכן משכפלים ומעתיקים תוכן מאתר אחר. מעבר לעבירה הפלילית של העתקת תוכן גם גוגל מעניש אתרים עם תוכן זהה. אם האלגוריתם של גוגל מוצא דף באתר שלכם עם התאמה של 85% מהתוכן לדף אחר באתר אחר, הוא מחשיב אותו כתוכן משוכפל. כשגוגל מוצא תוכן משוכפל, הוא בדרך כלל מחליט להציג רק את אחד מהעמודים בתוצאות החיפוש, מה שפוגע בכם בטווח הארוך. כדי להגן על הדירוג שלכם, עליכם לבדוק באופן קבוע אם יש תוכן מועתק.
למידע נוסף על תוכן משוכפל וכיצד הוא משפיע על הקידום – לחצו כאן - קישורים מזיקים/זדונים: חשוב לפקוח עין על פרופיל הקישורים הנכנסים שלכם כדי להבטיח שאין לכם יותר מדי קישורים באיכות נמוכה. אם הרבה אתרי ספאם מקשרים לאתר שלכם, ייתכן שגוגל יחשוב שגם האתר שלכם הוא ספאמי. אתם צריכים להתנער באופן קבוע מהקישורים האלה, אחרת הם יכולים לפגוע בקידום האורגני שלכם.
ללא כלים טכנולוגיים מתקדמים והאדם הנכון לפרש את הממצאים, כנראה שלא תדעו על הבעיות הטכניות שעלולות למנוע מהאתר שלכם להתקדם ולהיות מדורג.
האם זה רעיון טוב להפסיק לעשות קידום אורגני לאתר שלכם?
אם אתם רוצים להפיק את התועלת המקסימלית מהקידום האורגני באתר, חשוב להמשיך ולהשקיע בו באופן עקבי. התחלתם קידום והחלטתם להפסיקו – דעו שיש לכך מחיר. אמנם לא תאבדו את כל התנועה שלכם בן לילה, אבל עם הזמן- טווח בינוני, סביר להניח שתחוו ירידה בדירוג ובתנועה אורגנית.
כדי להבטיח שהאתר שלכם יבצע ביצועים טובים בחיפוש ולהפוך את האתר שלכם לגלוי למיליארד האנשים שמשתמשים בגוגל מדי חודש, עבודת SEO עקבית היא חיונית.
תנו לאדאקטיב את מושכות הקידום האורגני
אם אתם מפסיקים או משהים את עבודת הקידום כי אין לכם זמן להקדיש לזה, אנחנו כאן כדי לומר לכם שיש אפשרויות אחרות! באדאקטיב, יש לנו יותר מ- 17 שנות ניסיון וצוות של יותר מ-50 מומחי שיווק דיגיטלי.
צרו איתנו קשר אונליין או התקשרו אלינו עוד היום בטלפון 072-3340848 כדי לדבר עם יועץ אסטרטגי על תוכניות ה-SEO שלנו!