ניהול עמודי מוצרים שאזלו מהמלאי: שיטות לשיפור SEO וחוויית לקוח
לרוב אתרי האי-קומרס יהיו פריטים שיאזלו מהמלאי בשלב כזה או אחר. עבור חלקם זה יקרה לעיתים רחוקות, בעוד שאצל אחרים זה יהיה שכיח מאוד. איך שתטפלו בפריטים שאזלו מהמלאי יכול להשפיע על חוויית המשתמש ועל ביצועי ה-SEO, בין היתר.
השאלה הראשונה שנשאל את עצמנו היא האם המוצר כרגע לא במלאי באופן זמני או לצמיתות? בהתאם לתשובה, נקבע איך כדאי לטפל בעמוד המוצר באתר שלכם.
במאמר זה נבחן את השיטות המומלצות הן עבור מוצרים שאזלו מהמלאי באופן זמני והן לצמיתות.
נעסוק גם בכמה דברים חשובים שצריך לזכור, כדי לוודא שאתם לא מבזבזים כסף על שיווק פריטים שאזלו מהמלאי, וגם בדרכים פוטנציאליות להציל מכירה מעמוד מוצר שאזל מהמלאי.
בואו נתחיל!
מדוע חשוב לא לזנוח עמודי מוצרים שאזלו מהמלאי?
כמה פעמים ביקרתם באתר כדי לרכוש מוצר מסוים, אך בסוף לא השלמתם את הרכישה כי המוצר אזל מהמלאי? ברוב המקרים, כאשר זה קורה, תהיה נטייה לפנות למתחרים כדי למצוא את מה שחיפשתם. מוצרים שאזלו מהמלאי הם מציאות בכל עסק אי-קומרס, אבל זה לא חייב להוביל לויתור על המכירה לטובת ספק אחר. חשוב לדעת, בכל זמן, ניתן להשתמש בעמודי מוצרים שאזלו מהמלאי כדי לקדם מוצרים אחרים או ליצור מעורבות עם הגולשים. למרות שעמודים אלו אולי לא יובילו להמרות גבוהות, עדיין תפספסו הזדמנויות אם לא תשתמשו בהם כראוי. לכל עמוד באתר שלכם יש את הפוטנציאל לתרום לדירוג שלכם בגוגל ולהוביל להמרות.
מוצרים שאזלו מהמלאי לצמיתות
עסקים רבים פשוט מוחקים או שומרים כטיוטה את עמוד המוצר של פריט שלא יחזרו למלאי ומשאירים את זה כך. עם זאת, מחיקת מוצר ללא התחשבות בהשלכות יכולה ליצור מספר בעיות
מחיקת עמוד בלבד תגרום לכך שאם גולשים ינסו להגיע לעמוד זה, הם יתקלו בשגיאה 404.
למרות ששגיאת 404 אינה סוף העולם, במקרה של עמוד מוצר זה יכול להיות מאוד מתסכל עבור המשתמש. בנוסף, זו גם הזדמנות שאתם מפספסים עבור העסק שלכם לספק למשתמש אפשרות חלופית.
כיצד להתמודד עם מוצר שאזל מהמלאי לצמיתות?
אם העמוד שלכם כבר אונדקס על ידי מנוע החיפוש ויש אליו קישורים באתרים אחרים, ברשתות חברתיות וכו', יש סיכוי טוב שאנשים יגיעו לשגיאת 404 שיצרתם על ידי הסרת עמוד המוצר.
במקום להשאיר עמוד שגיאה או עמוד 404 סטנדרטי שיאכזב את המשתמשים המגיעים אליו, מומלץ לבצע הפניית 301. אם למוצר שלכם יש תחליף מתאים, עדיף ליצור הפניית 301 מהמוצר שאזל לעמוד המוצר החלופי. אם למוצר אין תחליף ישיר, תוכלו להודיע למשתמש שהמוצר אזל מהמלאי ולהפנות אותו לעמוד רלוונטי ושימושי, כמו עמוד קטגוריה שבו מוצעות חלופות נוספות.
אם עמוד המוצר שהוסר עדיין מקבל תנועה לאחר פרק זמן מסוים, תוכלו ליצור הפניית 301 לעמוד חלופי שהצעתם לגולשים, כגון עמוד הקטגוריה.
מוצרים שאזלו מהמלאי באופן זמני
כאשר מוצר אזל מהמלאי באופן זמני, מדובר באתגר שונה לחלוטין. הסרת עמוד המוצר עד שהמלאי יתחדש עלולה לפגוע בביצועי החיפוש האורגני ובחוויית המשתמש. בין אם מדובר בהמתנה לחידוש המלאי או בעונתיות, ישנן דרכים לניהול עמודי המוצרים שיעניקו יתרון גם לכם וגם ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
במקום להסיר את העמוד ולבטל את כל העבודה שהשקעתם באופטימיזציה לעמוד מוצר, מומלץ להחליף את כפתור הרכישה בהודעה שמיידעת את הלקוח מתי המוצר צפוי לחזור למלאי. בנוסף, ניתן להוסיף אפשרות למשתמשים להזין את כתובת הדוא"ל שלהם ולקבל הודעה כאשר המוצר חוזר למלאי, כפי שמוצג בדוגמה:
השקת קמפיין Pre Order למוצרים מבוקשים
במקום להודיע שהמוצר אזל מהמלאי, אפשר לפתוח אפשרות להזמנות מוקדמות (Pre-Order:
- יתרון ללקוח: הלקוחות ירגישו בטוחים שהם "הראשונים בתור" כאשר המוצר יחזור למלאי.
- יתרון למותג: תוכלו למדוד את הביקוש למוצר ולעדכן את המלאי בהתאם.
- תוספת ערך: הציעו הטבה ייחודית ללקוחות שביצעו הזמנה מוקדמת, כמו משלוח חינם או מתנה קטנה.
עמודי מוצרים עבור מוצרים עונתיים
מותגים רבים נוהגים לשמור כטיוטה או למחוק עמודים עבור מוצרים הזמינים רק בזמנים מסוימים בשנה, כמו תחפושות לחג הפורים. עם זאת, פעולה זו מבטלת את כל ההשקעה באופטימיזציה של עמוד המוצר לחיפוש האורגני ומאלצת אתכם להתחיל מהתחלה בשנה הבאה.
מצד שני, השארת עמוד המוצר פעיל לאורך כל השנה עלולה ליצור בעיות. לא תמיד תרצו שעמודים עונתיים יהיו נגישים דרך הניווט של האתר וגם לא תרצו שמשתמשים ינסו לרכוש מוצרים שאינם זמינים כרגע.
אז מה הפתרון? הנה מספר אפשרויות:
- להשאיר את עמוד המוצר פעיל, אך להסיר אותו מהניווט של האתר עד לזמן בו המוצר יהפוך שוב רלוונטי.
- להסיר את כפתור "הוסף לסל" או "רכישה" מעמוד המוצר, כדי למנוע ממשתמשים להשלים רכישה כשהמוצר אינו זמין.
- להחליף את כפתור הרכישה בהודעה המיידעת את הלקוח מתי המוצר צפוי לחזור למלאי.
- להוסיף אפשרות למשתמשים להזין את כתובת הדוא"ל שלהם ולקבל הודעה כאשר המוצר יהיה זמין שוב.
הצעות למוצרים קשורים
אם המוצר שאזל מהמלאי הוא חלק מקטגוריה פופולרית, חשוב להציג ללקוח מוצרים קשורים וחלופיים בעמוד המוצר. כך תוכלו לתפוס את תשומת הלב של המשתמש ולהגדיל את הסיכוי שירכוש מוצר דומה או אחר שמתאים לצרכים שלו.
חיזוק האמינות באמצעות שקיפות נתוני מלאי
לקוחות מעריכים שקיפות. ניתן לשלב בעמודי המוצרים מידע שמחזק את האמון:
- מידע על צפי מלאי: הוסיפו מידע מדויק יותר על זמני חזרת המוצר, כמו "צפוי לחזור בעוד 10 ימים".
- התראות מלאי בזמן אמת: השתמשו בתוספים או בכלים טכנולוגיים שיאפשרו ללקוח לראות אם נותרו יחידות בודדות של המוצר (למשל, "נותרו 2 יחידות בלבד!").
חשיבות חוויית המשתמש בניהול מלאי
ניהול נכון של עמודי מוצרים שאזלו מהמלאי הוא חלק חשוב מחוויית המשתמש באתר. כאשר לקוח נכנס לעמוד מוצר שאינו זמין כרגע במלאי, חשוב שהעמוד יהיה נוח לשימוש ושיוצגו בו אפשרויות רלוונטיות כמו קבלת עדכון על חזרת המוצר למלאי, או הצגת מוצרים דומים. ככל שהחוויה תהיה טובה יותר, כך תגדילו את הסיכוי שהלקוח יחזור לאתר ויבצע רכישה בעתיד.
יצירת הזדמנויות מעמודי מוצרים שאזלו מהמלאי
מוצר שאזל מהמלאי לא חייב לסמן את סופה של מכירה פוטנציאלית. תלוי באופי המוצר, בתמחור התחרותי שלו ובזמינותו הרחבה, ישנם לקוחות שימשיכו לחפש במקום אחר אם המוצר שלכם אינו במלאי. עם זאת, יש גם לקוחות שיחכו למוצר וירכשו אותו ברגע שיחזור למלאי אם:
- הייתה להם חוויית קנייה מצוינת עם המותג שלכם ובניתם אמון מולם
- אתם מסוגלים לספק הערכה לגבי מועד החזרת המוצר למלאי
- המחיר של המוצר הוא תחרותי
- המוצר אינו זמין במקום אחר
לכן חשוב מאוד:
- לעקוב אחר מוצרים שאזלו מהמלאי ולטפל נכון בעמודי המוצרים.
- לאפשר למשתמשים להזין את כתובת הדוא"ל שלהם כדי לקבל התראה כאשר המוצר חוזר למלאי, מה שיכול להיות בעל ערך רב.
- לספק הערכה בעמוד המוצר לגבי מועד הצפוי לחזרת המוצר למלאי, כדי להגדיל את הסיכוי שהלקוח ימתין ויחזור לרכישה.
איך לחסוך בתקציב השיווק בעזרת ניהול נכון של מוצרים שאזלו מהמלאי
אם אתם מפרסמים את המוצרים שלכם באפיקים בתשלום בגוגל ו/או פרסום ברשתות חברתיות, חשוב שמנהל הקמפיינים שלכם יהיה מעודכן לגבי מוצרים שאזלו מהמלאי ומוצרים שחזרו למלאי. כך תוכלו למנוע בזבוז תקציב על פרסום מוצרים שלא זמינים לרכישה.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם
צרו איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או בצ'אט באתר שלנו – אנחנו כאן עבורכם. אם אתם לקוחות קיימים, פנו למנהלת הפרויקט שלכם להמשך טיפול.
לא לקוחות שלנו עדיין ויש לכם אתר סחר? אנחנו כאן כדי לקחת את העסק שלכם קדימה.