איך נוכל לעזור?

פיתוח אפליקציות – כמה זה עולה ואיך לעשות את זה נכון?

24/05/2020 זמן קריאה: 3 דק׳

אחת העובדות הפחות ידועות בעולם הטלפונים החכמים היא שהסמארטפון הראשון שווק כבר בשנת 1994, הייתה זאת חברת IBM אשר הציגה את "סיימון". טלפון יוקרתי זה שימש כאסיסטנט לאנשי עסקים ונמכרו ממנו כ50,000 יחידות. בשל בעיות תוכנה שונות ומגוונות, ובגלל יציאתם של טלפונים קטנים וזולים, נעלם הסיימון מהר מאד מזירת הטלפונים הניידים. ב-29 ליוני 2007 הוצג לראשונה מכשיר האייפון, מכשיר פורץ הדרך של חברת אפל. מכשיר זה שילב בין כמה תכונות חשובות: טלפון, מחשב כף יד אשר מחובר לאינטרנט ונגן מדיה נייד. מה שעזר לפופולאריות שלו מאד, היו מסך המגע שלו, ממשק משתמש נוח מאד שסיפק חווית משתמש שונה לחלוטין, והאפליקציות השונות שפותחו עבורו והפכו אותו לכלי המשמש לעסקים, לשעות הפנאי ואף למשחקים. בשנת 2010 השיקה חברת סמסונג את מכשיר הגלקסי, אשר עובד על מערכת הפעלה אנדרואיד. שינוי זה גרם לכך שמפתחי אפליקציות החלו לפתח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון. התחרות בין החברות החריפה מאד ונוצרו שני מחנות יריבים: מעריצי האייפון ותומכי האנדרואיד.

כיום, האייפונים והסמארטפונים הפכו לחלק מרכזי בחיינו ואנו כבר לא יכולים עוד להסתדר בלעדיהם בעולם המודרני. בחנויות האפליקציות קיימים למעלה מחמש מיליון יישומים בתחומים שונים ומשונים. בתחילת הדרך, האפליקציות פותחו בעיקר למטרות עבודה ולקבלת מידע. האפליקציות שימשו כמקור לקבלת ושליחת דואר אלקטרוני, ניהול אנשי קשר, יומן, מידע על שוק ההון ועדכוני מזג אוויר. הצלחת האפליקציות גרמה לביקוש הולך וגדל מצד המשתמשים, מה שהוביל לפיתוח אפליקציות בתחומים רבים נוספים: משחקים, אפליקציות ניווט, שירותי בנקאות, מסחר, תיירות ועוד.

האפליקציות קיימות בחיינו קצת למעלה מעשור ואנחנו כבר לא יכולים לדמיין איך הסתדרנו בלעדיהן. אנשים מבלים בממוצע 3 שעות ו -15 דקות בטלפונים שלהם, וזו הסיבה לכך שחברות רבות וסטרטאפים משקיעים סכומי כסף עצומים בפיתוחן של אפליקציות, בצורה זו, הן מייצרות לעצמן נוכחות חזקה ואפקטיבית בסמארטפונים של הלקוחות הפוטנציאליים ובעולם הדיגיטלי כולו ולא מסתמכים רק על אתר אינטרנט או נוכחות ברשתות החברתיות.

כמה עולה לפתח אפליקציה ומה כדאי לברר בתחילת התהליך?

כאשר מתחילים לתכנן פיתוח אפליקציות לאייפון או פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, יש לבצע מספר תהליכים מקדימים לפני שמוציאים סכומי כסף גדולים.

  • הכרחי לבצע סקר שוק של המתחרים שלכם, לבדוק אילו יישומים דומים יש בחנויות האפליקציות, מה ניתן ללמוד מהאפליקציות הקיימות ומה אנחנו יכולים לעשות שונה או טוב יותר מהקולגות שלנו. יש להגדיר את קהל היעד ולהבין מה הצורך שאנו מספקים.
  • השלב השני הוא חיפוש חברת פיתוח אשר מתמחה בביצוע פיתוח ובניית אפליקציות. באמצעות חברות פיתוח אפליקציות מקצועיות ומנוסות, אפשר יהיה להבין את העלות הכוללת של הפרויקט, מהו משך הזמן הדרוש לצורך השקת האפליקציה והאם הפיצ'רים והיישומים שחשבתם עליהם ניתנים בכלל לביצוע. בניית אפליקציות מותאמת ספציפית למכשירים ניידים ודורשת התחשבות במגבלות וביתרונות של מכשירים אלה. המפתחים לוקחים בחשבון שהמכשירים מגיעים עם מגוון גדול של גודלי מסכים, רזולוציות שונות, הבדלים במפרטי חומרה והגדרות שונות.
  • אפיון האפליקציה – חלק מחברות הפיתוח מעניקות גם שירותי אפיון של האפליקציה, אך ניתן גם להגיע לחברה עם מסמכי אפיון של האינטראקציות. ככל שמסמך האפיון יהיה מדויק ומקצועי יותר כך הפיתוח יהיה מהיר יותר והדיאלוג מול המפתחים יהיה ברור וחד יותר. שלב האפיון הוא שלב קריטי שבו ניתן לגלות בעיות שונות עוד לפני שלב הפיתוח ובכך למנוע הוצאת כסף מיותרת ובזבוז זמן יקר.
  • שלב הפיתוח – פיתוח אפליקציות למובייל, הוא תחום מורכב שדורש ניסיון רב והבנה הן בצד המשתמש והן בצד השרת. יש חשיבות רבה לכך שאפשר לנהל את האפליקציה בפשטות וביעילות כך שיהיה אפשר לערוך שינויים בקלות. כמו כן האפליקציה צריכה לעמוד בחוקים הנוקשים של החנויות על מנת שלא יהיו עיכובים בהעלאת האפליקציה לחנות.
  • בקרת איכות – לפני שחרור האפליקציה לחנות יש לבצע בדיקות QA רבות ככל הניתן, עם משתמשים אשר להם נועדה האפליקציה, בצורה זו ניתן להבין מה עובד או לא עובד באפליקציה וכך ניתן למצוא באגים קריטיים אשר עלולים לגרום לאובדן אמון הלקוחות באפליקציה וביקורות שליליות בחנות האפליקציות. בשלב זה גם בודקים איך האפליקציה עובדת במכשירים שונים ומה המשתמשים מדווחים על חווית משתמש שלהם.
  • שיווק –  ישנן מספר מתודות שיווק של אפליקציות, אך ללא ספק שללא פרסום, האפליקציה שהשקעתם בה כסף רב תעלם במהירות בתוך החנות ולא תצליחו לממש את הפוטנציאל הגלום ברעיון שלכם. חשוב מאד להיעזר באנשי שיווק שמבינים היטב את העולם הזה והשיקו כבר מספר קמפיינים מוצלחים.
  • אחת השאלות החשובות שעולה כמעט תמיד בכל פיתוח אפליקציה היא מה יותר חשוב, פיתוח אפליקציות ל iphone או להתמקד בתהליך פיתוח אפליקציות לסמארטפון, לכל פלטפורמה יש את החסרונות והיתרונות שלה ולכן חשוב להבין בדיוק, מי הוא קהל היעד העיקרי ומהן המטרות שאתם רוצים להשיג באפליקציה, ובהתאם לכך להתחיל בפיתוח. כיום, רוב החברות מפתחות במקביל אפליקציות לשתי הפלטפורמות בשל הסיכון באיבוד לקוחות פוטנציאלים והן בשל העובדה שבזכות הניסיון המצטבר של החברות העוסקות בכך ניתן להוזיל משמעותית את מחיר פיתוח האפליקציה.

איך ניתן לחשב כמה עולה פיתוח אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד?

אחת ההמלצות החשובות היא הגדרת הצרכים שלכם מראש והגדרת תקציב מדויקת. שירותי פיתוח מוצעים כיום בטווח רחב מאד של מחירים. המחיר של השירות נקבע בהתאם למידת המורכבות של פיתוח האפליקציה ושל השירותים הנלווים: אפיון, עיצוב, בקרת איכות ושיווק. הגדרת תקציב מראש תעזור לכם להתמקד בחיפוש נכון וביטול רעשי רקע, כך תוכלו למצוא חברה לפיתוח אפליקציות שעונה לצרכים הספציפיים שלכם ובצורה זאת תוכלו לעמוד בתקציב שהגדרתם ללא חריגות מיותרות. ההסכם בין הצדדים צריך להיות מפורט ובו ייקבעו הדרישות והבקשות המדויקות, על מנת לתאם ציפיות בין החברה המפתחת למזמין העבודה. רצוי מאד לקבל המלצות מלקוחות קודמים ולקבל הסברים על תהליך הפיתוח של אפליקציית מובייל דומה שכבר פותחה באותה חברה.

אם אתם מחפשים חברה בעלת ניסיון רב בתחום פיתוח אפליקציות לעסקים אשר נותנת פתרונות מקיפים במחירים נוחים ובאיכות ללא פשרות, הגעתם לכתובת הנכונה!

נשמח לעזור גם לכם לממש את החזון העסקי והטכנולוגי שלכם,
צרו איתנו קשר בטלפון או בוואטסאפ (WhatsApp)
וקבלו את השירות המקצועי ביותר אשר יחסוך לכם זמן יקר, משאבים וכסף.

רוב האנשים יסגרו את הפופ-אפ הזה ויצאו...אבל אתם לא רוב האנשים

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם תכנית קידום בהתאמה אישית לכם: