איך נוכל לעזור?

פרדוקס הפרסום בימי מלחמה – הכנה ליום שאחרי

23/11/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

מלחמה היא אירוע קשה בעל השפעה עמוקה על החברה. היא גורמת לחרדה אישית וחוסר ודאות ובמצב כזה, נדמה שהדבר האחרון שאנשים רוצים לשמוע עליו הוא פרסום.

בימים הראשונים של הלחימה, התחלנו לקבל שאלות מלקוחות מודאגים: "האם עלינו להמשיך בקמפיין כמתוכנן?", התשובה הייתה – כן. דווקא בתקופה זו, חשוב יותר מתמיד להיעזר ברציונליות כדי להתגבר על רגשות בכל הנוגע לפרסום. בהתאם לכך, רוב הלקוחות שלנו המשיכו את קמפיין הפרסום שלהם והצליחו מאוד.

אנחנו מאמינים שהפרסום יכול לעזור לעסקים לשרוד את המלחמה ובעצם להכין אותם כמו שצריך ליום שאחרי. יחד עם זאת, אנו מבינים שזהו פרדוקס של ממש. הרי איך ייתכן שעסקים יכולים להצליח באמצעות פרסום בזמן מלחמה?

במאמר הבא, ננסה לענות על שאלה זו. נציג כמה סיפורי הצלחה של עסקים שהמשיכו לפרסם בזמן המלחמה. נראה איך הם התאימו את הפרסום שלהם לנסיבות הייחודיות של התקופה וכיצד הם הצליחו להגיע לקהל היעד שלהם בצורה יעילה ומכבדת.

איך עסקים שהמשיכו לפרסם הגיעו להישגים משמעותיים?

עסקים שהמשיכו לפרסם בתקופת מלחמה זכו להצלחה גדולה על ידי התאמת המסרים והאסטרטגיות שלהם לאתגרים הייחודיים של התקופה.

הנה כמה מהגורמים המרכזיים שתרמו להצלחתם:

  1. עלויות הפרסום נמוכות יותר: ישנם עסקים רבים שבחרו להפסיק את הפרסום בתקופה זו, במטרה לחסוך בעלויות. עסקים שהמשיכו לפרסם בזמן המלחמה נהנים מעלויות נמוכות יותר, שהפכו את הפרסום למשתלם יותר.
  2. התחרות ירדה: כתוצאה מכך שהיו עסקים שבחרו להפסיק את הפרסום בזמן המלחמה, התחרות על קהל היעד ירדה. בהתאם לכך, העסקים שהמשיכו לפרסם הגיעו לקהל יעד רחב יותר.
  3. מי שמפרסם מצליח: בזמן משבר, אנשים מחפשים מוצרים ושירותים שיכולים לעזור להם להתמודד עם המצב. עסקים שהצליחו לפנות לקהל היעד שלהם עם הצעות מתאימות, הצליחו להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות שלהם.
  4. התמקדות באותנטיות וברלוונטיות: עסקים שהבינו את האופי הרגיש של המצב והתמקדו בהעברת מסרים אותנטיים שהדהדו את הדאגות והצרכים של הקהל, הצליחו ליצור חיבור עמוק יותר עם קהל לקוחותיהם.
  5. הדגשת ערכים ואמפתיה: זמן מלחמה יכול להוציא את המיטב מאנשים, ועסקים שהוכיחו את חמלה, חוסן ואת מחויבותם לתמיכה בקהילה, מצאו לעתים קרובות הרבה אהדה בקרב הצרכנים. הדגשת הערכים והאמפתיה שלהם עזרה לבנות אמון ונאמנות, שאנו מאמינים שימשיכו גם ביום שאחרי.
  6. התאמת המסרים לקהל היעד: עסקים שהקדישו זמן להבין את הצרכים, החששות והשאיפות הספציפיים של קהל היעד שלהם הצליחו להתאים את המסרים בהתאם. גישה אישית זו, עזרה לצרכנים להתחבר למותג ברמה עמוקה יותר.
  7. מינוף במדיה החברתית: פלטפורמות המדיה החברתית סיפקו כלי חזק לעסקים בהגעה לקהל היעד שלהם, בשיתוף מידע חשוב ובהגדלת המעורבות בקהילה. על ידי שימוש במדיה חברתית בצורה אחראית ואסטרטגית, עסקים יכולים לנווט ביעילות בין האתגרים הסביבתיים בזמן המלחמה.
  8. שמירה על חותם מותג עקבי: תוך התאמת המודעות להקשר של ימי המלחמה, עסקים שאפו לשמור על הקול והזהות הכוללת של המותג שלהם. עקביות זו, עזרה לשמר את המודעות למותג לשמור על אמון ונאמנות הצרכנים.
  9. תמיכה ביוזמות קהילתיות: עסקים שהשתתפו באופן פעיל ביוזמות קהילתיות, כגון מתן סיוע וגיוס תרומות לנפגעי המלחמה, זכו להכרה חיובית ולרצון טוב. מעורבות זו, הוכיחה את מחויבותם לקהילה ולרווחתה.
  10. שמירה על פרספקטיבה ארוכת טווח: תוך התמקדות בצרכים מיידיים, עסקים שמרו גם על פרספקטיבה ארוכת טווח. כלומר, הם הבינו שהאתגרים בזמן המלחמה הם זמניים והמשיכו להשקיע בבניית מותג וניהול המוניטין שלהם כהכנה לעתיד.
  11. הערכה לעובדים: בתקופת המלחמה, עסקים רבים מתמודדים עם אתגרים נוספים בשימור והנעת העובדים שלהם. ההכרה וההערכה של תרומות העובדים להמשך פעילות המותג, עזרה לשמור על המורל ולטפח תחושת אחדות ושייכות בתוך הארגון.
  12. יצירתיות וחדשנות: למרות הקשיים שעוברים על כולם בימי המלחמה, עסקים שהיו יצירתיים מצאו דרכים לשגשג. הם בדקו אפיקי שיווק חדשים, פיתחו מוצרים או שירותים חדשים והתאימו את פעילותם כדי לעמוד בדרישות המשתנות של השוק.

על ידי הקפדה על עקרונות אלו, עסקים יכולים לנווט בין האתגרים של פרסום בזמן מלחמה ולצאת חזקים יותר ומחוברים יותר לקהל שלהם. הצלחתם מדגימה את הכוח של אמפתיה, הסתגלות ומחויבות לערכים משותפים בתקופות של אי ודאות.

סיפורי הצלחה של עסקים שהמשיכו לפרסם בזמן מלחמה

הלקוח: עסק מתחום הציוד לקרוונים, ציוד קמפינג, מוצרי שטח ואנרגיה סולארית.

האתגר: המלחמה אילצה לבצע חישוב מסלול מחדש, בכל הנוגע לפרסום.

הפתרון: הלקוח משקיע בפרסום בגוגל ממומן ובקידום אורגני. הצענו לו לשלב גם פרסום ממומן ברשתות החברתיות. הקמפיינים כוונו לקהל יעד רלוונטי והתמקדו במוצרים לשעת חירום, כמו גנרטורים ניידים, שיש להם ביקוש גבוה בתקופה זו.

התוצאות: הקמפיינים ברשתות החברתיות הניבו תוצאות מצוינות עבור הלקוח. ב-19 ימי פעילות של הקמפיין, הלקוח קיבל 169 הודעות לוואטסאפ בעלות ממוצעת של 5.43 ש"ח לליד. מרבית הפניות היו רלוונטיות והבשילו למכירה בפועל.

לקחים: הסיפור הזה ממחיש את היתרונות של הרחבת אסטרטגיית הפרסום באונליין. כאשר עסק משתמש במגוון אפיקים פרסומיים, הוא יכול להגיע לקהל יעד רחב יותר ולייצר יותר פניות רלוונטיות.

במקרה הזה, הרחבת הפרסום לרשתות החברתיות הייתה ההחלטה הנכונה. הקמפיינים ברשתות, הניבו תוצאות מצוינות עבור הלקוח ותרמו להגדלת המכירות.

סיפור הצלחה נוסף:

הלקוח: עסק מתחום הפרגולות וסגירות מאלומיניום.

האתגר: הלקוח חשש מהשפעתו של המצב הביטחוני על פעילותו העסקית. הוא החליט לצמצם את תקציב הפרסום שלו בכ-20% , אך לא ביצע התאמות מיוחדות במודעות.

הפתרון: המשכנו לנהל את הקמפיינים הפרסומיים של הלקוח כפי שהיו לפני שפרצה המלחמה. למרות המצב, התוצאות השתפרו משמעותית.

התוצאות: בחודש ספטמבר, לפני פרוץ המלחמה, הלקוח קיבל 176 לידים בעלות ממוצעת של כ-71 ש"ח לליד. בחודש אוקטובר, לאחר צמצום התקציב, הלקוח קיבל 269 לידים בעלות ממוצעת של 37 ש"ח לליד.

חודש ספטמבר:

חודש אוקטובר:

ההסבר: הסיבה העיקרית לשיפור התוצאות היא ירידה בתחרות על שטח הפרסום. בעקבות המצב הביטחוני, רבים מהמפרסמים השהו את הקמפיינים שלהם. כתוצאה מכך, התחרות על שטח הפרסום פחתה והפלטפורמה הורידה את עלויות החשיפה (עלות לליד).

לקחים: הסיפור הזה ממחיש את היתרונות של המשך הפרסום באונליין גם בתקופה של משבר. למרות שחלק מהמפרסמים הפסיקו את הפרסום שלהם, עסקים שדווקא בחרו להמשיך ולפרסם נהנו מחשיפה גדולה יותר בעלות נמוכה יותר.

במקרה הזה, הלקוח קיבל כמעט 100% יותר חשיפה בפחות תקציב. זהו שינוי משמעותי שיכול להשפיע לטובה על עסקים רבים.

אם אתם מחפשים ייעוץ מקצועי בנושא פרסום בימי מלחמה, פנו אלינו לאדאקטיב. אנו נבנה עבורכם אסטרטגיה מותאמת אישית שתסייע לכם להצליח גם בתקופה מאתגרת זו.
צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר >>