איך נוכל לעזור?

פרסום בזמן מלחמה: התמודדות עם אתגרים ומציאת הזדמנויות

08/11/2023 זמן קריאה: 4 דק׳

פרסום בזמן מלחמה יכול להיות נושא רגיש המציב בפני המפרסמים אתגרים רבים והזדמנויות כאחד. יש לזכור שעסקים עדיין צריכים לתפקד ולייצר הכנסות ושאנשים עדיין ימשיכו לקנות מוצרים ולצרוך שירותים.

כחברת פרסום דיגיטלי המתמחה בשירותי SEO ובקמפיינים PPC, אנו מבינים את החשיבות של פרסום בזמן מלחמה, תוך הימנעות מניצול לרעה של המצב והתאמת אסטרטגיות השיווק של העסקים לאקלים הנוכחי.

במאמר זה, נתעמק בניואנסים של פרסום בזמן מלחמה ונספק תובנות וטיפים חשובים שיעזרו לעסק שלכם להסתגל ולשגשג גם בזמנים מאתגרים אלו.

לפניכם כמה טיפים:

  1. תכבדו והימנעו מניצול המצב: אל תנסו להרוויח מסבלם של אחרים. במקום זאת, התמקדו בהצעת מוצרים ושירותים שיכולים לעזור לאנשים לעבור את התקופה הקשה הזו.
  2. תהיו שקופים וישרים: אנשים נוטים יותר לסמוך על מותגים שהינם שקופים וישרים לגבי הפעילות שלהם, במיוחד בזמן מלחמה.
  • ודאו שהמודעות שלכם ברורות ומדויקות
  • ודאו כי באתר שלכם יש מספיק מידע על הפעילות שלכם וכ'ו
  • הימנעו מהבטחות שאינכם יכולים לקיים.

לדוגמא:

  1. תהיו רגישים לצרכים של הקהל שלכם: חשבו, מה סדר העדיפויות של אנשים בתקופה זו מה החששות שלהם? התאימו את המודעות שלכם כדי לענות על הצרכים והחששות הללו.
  2. התמקדו בבניית אמון: אנשים נוטים יותר 'לעשות עסקים' עם מותגים שהם סומכים עליהם. התמקדו בבניית קשרים עם הלקוחות שלכם ובמתן ערך אמיתי.
  3. טפחו מעורבות קהילתית: בתקופת מלחמה, קהילות מתכנסות לעתים קרובות לתמיכה וסולידריות. צרו קשר עם הקהל שלכם במדיה החברתית ובפלטפורמות אחרות על ידי קידום תוכן המעודד אחדות, חוסן וסיוע הדדי. גישה זו, יכולה לשפר את המוניטין של המותג שלכם ולהפוך את מאמצי הפרסום שלכם לרלוונטיים יותר.
  4. נתחו אסטרטגיות של המתחרים: שימו לב כיצד המתחרים שלכם מתאימים את אסטרטגיות הפרסום שלהם בזמן מלחמה. נתחו את הגישות שלהם, זהו פערים ומצאו הזדמנויות לבידול השירותים שלכם.

על ידי הטמעת הטיפים האלו, תוכלו להשיג את המטרות העסקיות שלכם ועדיין להתנהל ברגישות לאור המצב.

למה חשוב להמשיך לפרסם בזמן מלחמה?

באינסטינקט הראשוני, פרסום בזמן מלחמה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לאור הסערה וחוסר הוודאות, אך המשך הפרסום חשוב ממספר סיבות:

לשמור על מודעות המותג: גם בזמנים קשים, חשוב לעסקים להישאר בתודעה של הצרכנים. ניתן להצליח לעשות זאת, על ידי פרסום ושמירה על שם המותג בראשם של הצרכנים. הפרסום למעשה, יהווה תזכורת לפעילות העסק, המוצרים והשירותים שהוא מציע.

לתמוך בכלכלה ולעזור לעסקים: פרסום יכול לעזור לעסקים לייצר הכנסות. המשך הפעילות העסקית, משמר מקומות עבודה וממריץ פעילות כלכלית, שיכולה להיות חיונית לבניית חוסן כלכלת המדינה.

נתח שוק ויתרון תחרותי: במהלך מלחמה, עסקים מסוימים עשויים לצמצם או לעצור את מאמצי הפרסום שלהם עקב חוסר הוודאות. בעוד אחרים מהססים, על ידי המשך הפרסום אתם יכולים 'לנצל' את ההזדמנות, לתפוס נתח שוק ולהשיג יתרון תחרותי.

להציג לכידות חברתית ואחדות: ניתן להשתמש בפרסום כדי לקדם מסרים חיוביים של תקווה וחוסן. זה גם יכול לעזור לאחד אנשים סביב מטרות וערכים משותפים.

הסתגלות לצרכים משתנים: תנאי מלחמה מובילים לעתים קרובות לשינויים בהתנהגות הצרכנים ובסדרי העדיפויות. על ידי פרסום, אתם יכולים להתאים את המסרים והשירותים שלכם, כך שיענו על הצרכים המשתנים של הקהל שלכם ולמצב את העסק שלכם כמקור אמין המציע תמיכה ופתרונות.

מוכנות ליום שאחרי: מלחמות מגיעות בסופו של דבר לסיומן ועסקים ששמרו על מאמצי הפרסום שלהם במהלך הלחימה, נמצאים במצב טוב יותר ובעלי סיכוי גבוה יותר להתאושש ולשגשג בתקופה שלאחר המלחמה. המשכיות פרסום מאפשרת לשמור על מערכות יחסים עם הקהל, מבלי לאבד את  המומנטום.

ניצול הזדמנויות ממוקדות: בעוד שתעשיות מסוימות עשויות לצמצם פעילות בזמן מלחמה, אחרות עשויות לחוות צמיחה. פרסום אסטרטגי מאפשר לכם לזהות ולנצל הזדמנויות בתוך הנישה או התחום שלכם, גם בתוך מצב מורכב.

מספר דוגמאות ספציפיות לאופן שבו ניתן להשתמש בפרסום כדי לקדם מוצרים או שירותים בזמן מלחמה:

  • בריאות הציבור: במהלך מגפת הקורונה, COVID-19, מותגי עיצוב הבית כמו וPottery Barn השתמשו בפרסום כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם, כדרך שבה הצרכנים יכולים להפוך את בתיהם לנוחים ומזמינים יותר. המודעות הציגו משפחות המבלות יחד בבית והדגישו את חשיבות הבית כמקום מפלט ונוחות.
  • קידום לכידות חברתית ואחדות: לאחר פיגועי הטרור של 11 בספטמבר, עסקים רבים השתמשו בפרסום כדי לקדם מסרים של תקווה וחוסן. הם גם הדגישו את חשיבות האחדות וההתאחדות כאומה, מה שסייע לריפוי המדינה ולאיחוד האזרחים נגד טרור.
  • עידוד אנשים לתמיכה במאמצים הומניטריים: במהלך המלחמה באוקראינה, עסקים רבים השתמשו בפרסום כדי לעודד אנשים לתרום ולסייע לנפגעי המלחמה. חברות, השיקו ליין חולצות עם המסר "אוקראינה. אנחנו עומדים איתך" ותרמו חלק מההכנסות לארגוני סיוע אוקראינים.

כמו כן, מותג התכשיטים האוקראיני Zarina השיק קולקציית שרשראות עם הסמל האוקראיני:

לסיכום

פרסום בזמן מלחמה הוא נושא רגיש, אפשרי לביצוע ביעילות רבה. עסקים צריכים לכבד את המצב הנוכחי ולהימנע מכל מסר שעלול להתפרש כחסר רגישות או כניצול של המצב. עם זאת, עדיין יש דרכים לפרסם ביעילות בתקופה זו וחלק מהעסקים כבר הצליחו לעשות זאת.

חשוב להכיר בעובדה שפרסום בזמן מלחמה מהווה השקעה לעתיד- ליום שאחריי. הוא עוזר לעסקים לשמור על מודעות למותג שלהם, לבנות קשרים ארוכי טווח עם הצרכנים ולמצב את עצמם כעסקים משגשגים גם בתקופה שאחרי המלחמה.  

גם בזמנים הקשים ביותר, חשוב לזכור שאתם לא לבד. אנחנו ביחד! נעבור את זה ונדע ימים טובים יותר. אנחנו באדאקטיב נמצאים כאן עבורכם, בעלי העסקים! אנו יודעים שניהול עסק זהו אינו דבר קל, במיוחד בזמנים מאתגרים כמו אלו, אבל אנחנו מאמינים שביחד ננצח.

באדאקטיב, אנו מחויבים לספק לכם את פתרונות הפרסום הטובים ביותר. אנו משתמשים בטכנולוגיה ובנתונים העדכניים ביותר כדי לבנות עבורכם קמפיינים ממוקדים שמגיעים ללקוחות ומניבים תוצאות.

אנו מאמינים בבניית קשרים ארוכי טווח עם לקוחותינו ועובדים בשיתוף פעולה הדוק כדי להבין לעומק את העסק שלכם, את היעדים שלכם וכדי לפתח עבורכם אסטרטגיית פרסום מותאמת אישית.

פנו אלינו עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר >>