קידום ובניית אתרים – הדרך הנכונה לבנות ולקדם אתר אינטרנט בגוגל
במציאות בה אנו חיים נוכחות אינטרנטית נחשבת היום ל-MUST. בשונה מפעם, אנחנו משקיעים את רוב זמנינו בחיפוש אחר שירות או מוצר שמעניינים אותנו במנועי החיפוש ומצפים לקבל תשובה במינימום מאמץ.
לכן, בניית אתר אינטרנט הוא חלק חשוב ומשמעותי בקידום העסק מאחר והוא בעצם כרטיס הביקור-חלון הראווה הווירטואלי של העסק שלכם, שמטרתו העיקרית היא להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלים וכתוצאה מכך להגדיל את ההכנסות לעסק.
אתר אינטרנט שבנוי בצורה נכונה הוא שילוב של פלטפורמה – מערכת אתר טובה, תוכן איכותי, רמה גבוהה של יצירתיות, הבנת התנהגות הגולשים ויישום של ההבנה דרך מבנה האתר. בנוסף, האתר צריך לשרת את צורכי העסק, לשדר מקצועיות, להבליט את ייחודיות העסק ולשרת את הלקוחות הקיימים ופוטנציאלים.
האתר צריך להציג טקסט המספר אודות העסק, המוצרים או השירותים המסופקים על ידכם.
כל אלה מאפשרים ללקוחות להתעדכן באופן שוטף במבצעים או מוצרים חדשים ובכך מעניק תחושת רלוונטיות וחדשנות.
במידה ולא תבנו אתר או תבנו אתר שלא עונה על הדרישות הנ"ל, לקוחות חדשים לא יגיעו אליכם אלא אל המתחרים שלכם וכך תפספסו הזדמנות כמעט יום-יומית להגדיל את ההכנסות שלכם. חשוב לזכור, המשחק בגוגל הוא משחק סכום אפס: "רווח של אחד הוא הפסד של אחר". אם האתר שלכם לא מקודם מספיק אתר אחר שכן מקודם נמצא לפניכם בתוצאות החיפוש, ולכן גם יקבל יותר פניות, ייכנסו אליו יותר גולשים וגם ייהנה, מן הסתם, בהמרות רבות יותר באופן משמעותי.
בניית אתרים – מערכת הניהול
הכלים הטכנולוגים והפלטפורמה עליה בנוי האתר חשובה גם היא. החשיבות שלה באה לידי ביטוי כאשר מתחילים לבצע פעולות קידום ומגלים שיש מערכות שמגיבות טוב יותר לקידום מאשר מערכות אחרות (בעיקר המערכות הפתוחות).
ניתן להשתמש בשפות תכנות (PHP, CSS, HTML) או להשתמש במערכת לניהול תוכן כמו וורדפרס – מערכת ניהול התוכן המתקדמת והמומלצת ביותר. הנתון האחרון מעיד כי למעלה מ-33% מכלל האתרים בעולם בנוי על המערכת של וורדפרס.
המערכת ידידותית מאוד ומאפשרת לערוך טקסטים, להוסיף תמונות ומוצרים חדשים גם אם אינכם מגיעים מעולם ניהול התוכן ובניית אתרים.
מבחינת קידום SEO – המערכת מאפשרת שימוש בתוספים שכל תפקידם הוא למקסם את קידום העמודים בגוגל.
אפיון האתר – איך עושים את זה נכון ואיך זה יכול לעזור לקידום?
כאשר מתחילים בתהליך בניית האתר חשוב תחילה להבין מהי מטרת האתר (הצגת אינפורמציה, חנות אינטרנטית, חיזוק המותג) ומהו קהל היעד (B2B, B2C, אנשי עסקים, נשים, גברים וכו…).
פרמטר נוסף הוא הפן העיצובי – כדאי להציג מספר סגנונות עיצוביים ולהתאים את העיצוב לכזה שמשקף בצורה הטובה ביותר את העסק.
דבר חשוב נוסף הוא בניית מפת האתר – מומלץ לבצע שירטוט של מפת האתר ולמקם בצורה נכונה טקסטים, תמונות וכל אלמנט עיצובי אחר שיופיע בעמודים השונים.
מהם הפרמטרים החשובים בהכנת האתר לקידום אורגני:
- תוכן: תוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביתר בקידום אורגני (SEO).
אתר ללא תוכן לא יקודם. התוכן חייב להיות מקורי וכזה שמספק מידע רלוונטי אודות המוצר או השירות אותו אנחנו מעוניינים לקדם. "התוכן הוא המלך" הוא משפט מפתח בקידום אורגני בשנים האחרונות. האתר שלכם זקוק לתוכן שכתוב נכון – מאמרי קידום (SEO) שמחזקים מילות מפתח חשובות. - מפת אתר נכונה ושימוש בביטויים מקודמים: בניית מפת אתר נכונה היא אלמנט חשוב מאוד בבניית אתרי אינטרנט הן מבחינת הקידום האורגני והן מבחינת חשיפת הגולשים לכל התוכן והמוצרים באתר.
לפני תחילת שרטוט מפת האתר יש לבצע תחילה מחקר ביטויים ולמקם את הביטויים המובילים ככותרות ראשיות באתר (h1, h2).
במידה וכבר קיים אתר חשוב מאוד להעביר את כל התוכן הקיים באתר הישן ובמידת הצורך להוסיף עמודים חדשים על מנת שתהליך הקידום לא ייפגע. - תמונות: מאחר ומבחינת גוגל תמונות הן חלק ריק באתר חשוב שלכל תמונה יהיה הסבר למה שאנחנו רואים בתמונה, כלומר ALT.
חשוב להשתמש בתמונות איכותיות שיתנו תחושת מקצועיות ויעבירו את המסר אותו רוצים להעביר, והכי חשוב מבחינת התמונות שלא יכבידו ויהיו כבדות מדי באתר ויגרמו לו להיות איטי יותר (כיווץ תמונות הוא חובה). - מהירות האתר: פרמטר חשוב נוסף בקידום אורגני מוצלח וחווית משתמש טובה הוא מהירות טעינת האתר. גוגל מתעדף אתרים שנטענים מהר על פני אחרים הנטענים לאט.
הסטטיסטיקה מצביעה על נטישה של 27% מהגולשים/לקוחות פוטנציאלים לכל שניה של טעינה מעבר ל-3 שניות.
אחת מהדרכים למנוע טעינה איטית של האתר הוא הקטנת גודל התמונות.
ישנם כלים רבים שנותנים אינדיקציה מלאה לגבי מהירות האתר ודרכם תוכלו לבדוק האם האתר עומד בדרישות המהירות, למה הוא איטי ומה כדאי לשפר.
אחד מהאתרים הפופולאריים לבדיקת מהירות טעינת האתר הוא – PINGDOM
רוצים לשפר משמעותית את מהירות טעינת האתר? מוזמנים לבדוק את פוטנציאל השיפור שלכם כאן. - רספונסיביות: אתר רספונסיבי הוא אתר שמותאם לכל סוגי המסכים (מסכי מחשב, טאבלטים, מובייל) ולרזולוציות שונות.
כמו שנאמר בסעיף הקודם, גוגל מתעדף אתרים המעניקים חוויית משתמש טובה יותר.
אתרים רספונסיביים מעצימים את חוויית הגולש, מקלים על הניווט באתר ללא קשר לסוג וגודל המסך ובעצם נותנים מענה לצרכים של לקוחות שונים. כיום, שנת 2020, אין כמעט אתרים שאינם רספונסיביים.
למה חשוב לבנות ולקדם את האתר באותו מקום?
ראשית, זה לא הכרחי. אתם יכולים לבנות את האתר שלכם במקום X ולקדם במקום Y אם באפיק של קידום אתרים אורגני או קידום ממומן. יחד עם זאת קיימים יתרונות משמעותיים בשילוב של 2 הפעולות תחת מטריה אחת (חברה אחת שתבנה ותקדם את האתר):
- ברגע שבניית האתר והקידום קורים תחת אותה מטרייה מתקיים ייעול תהליכים משמעותי ויש מינימום רעשים והגבלות. במקרים רבים בהם האתר נבנה בחברה X והקידום מבוצע בחברה Y צצים קונפליקטים ופערים בין הצדדים, פערים שהלקוח הוא זה שמשלם עליהם את המחיר.
- חברה שבונה אתרים וגם מקדמת יודעת טוב יותר ומנוסה הרבה יותר בבנייה של אתרים כפי "שגוגל אוהב". כלומר, ההבנה בקידום והידע כיצד גוגל אוהב שהאתר בנוי (היררכיה, תוכן, ניראות, חלוקת עמודים, הנעה לפעולה ועוד) משרתים את מטרת הבניה.
- בונה אתרים מטרתו אחת – לבנות אתר יפה שהלקוח יהיה מרוצה. נושא הקידום לא תמיד בראש מעייניו. כאשר הלקוח מגיע לחברת קידום ומקבל משימות לשדרוג האתר מתחילות הבעיות: בונה האתר לא תמיד מוכן לבצע שינויים, ברוב המקרים הוא גם ידרוש תוספת עלות בגין עבודתו. כאשר חברה הבנייה היא גם החברה שמקדמת יש לה אינטרס שהאתר יהיה אופטימלי לקידום.
- בניית אתר לפי דו"ח אופטימיזציה – חוסך זמן. (לוקחים בחשבון את מילות החיפוש והביטויים המקודמים – מחקר מילות מפתח, סדרי העדיפויות ועוד).
- מחויבות – לא עובדים בצורה של "שגר ושכח". בונה אתרים בונה אתר ומיד ממשיך למשימת בניית האתר הבאה. באתר תמיד יש לבצע שינויים והתאמות, בעיקר בשל משימות קידום. כאשר החברה שמקדמת היא גם זו שבונה יש לה מחויבת מסוימת, מחויבת שהלקוח נהנה ממנה.
בואו נראה דוגמא ללקוח מתחום משלוחי הדגים, שהגיע אלינו ללא אתר ובנינו לו אתר חדש על מערכת WordPress. בחודש יולי 2020 התחלנו את עבודת הקידום והיו לו:
0 ביטויים בשלישייה הראשונה ו-0 ביטויים במקומות 4-10. כלומר 0 ביטויים בעמוד הראשון.
ונקודת ההתחלה שלנו התחילה מאפס ( כפי שניתן לראות בצילום מסל מטה )
נכון להיום, חודש אפריל 2022, שנתיים וחצי אחרי, יש ללקוח מעל 1,192 ביטויים שגוגל סורק מתוכם 105 בשלישיה ראשונה ועוד 124 במקומות 4-10.
מילות סיכום
חברת אדאקטיב בעלת ניסיון של יותר מ-15 שנים בתחום הפרסום והקידום. במהלך השנים בנינו וקידמנו מאות אתרים. אנו יכולים להגיד בבירור שלקוחות שבנינו להם אתר הרוויחו מכך יותר, נשארו איתנו פרקי זמן ממושכים יותר.
פרסום ושיווק באינטרנט זוהי עבודה למקצוענים, אנו מעודדים את בעל העסק להיות מעורב לאורך כל הפרויקט ולהכיר את עבודת הקידום באופן בסיסי לפחות. חשוב מאוד שהלקוח יהיה מחובר ויבין את הנתונים של גוגל אנליטיקס, זה יסייע לו להבין את תוצאות הקידום ואת ההתקדמות של המדדים החשובים.
אנו מציעים ללקוחות שלנו יחס אישי ומקצועי, כמו גם נגישות תקשורתית גבוהה.
מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או או פנו דרך הצ'אט כאן בצד