שיווק עסקים בגוגל – כיצד לפרסם בגוגל ולהרחיב את העסק שלכם?
פרסום עסק בגוגל מהווה את אחת ההחלטות הטובות ביותר שתוכלו לקבל כדי להרחיב את ההזדמנויות העסקיות שלכם, למצוא לקוחות חדשים ולהגדיל את קהל היעד שלכם. גוגל מחזיקה כיום יותר מ-70% מנתח השוק במנועי החיפוש, ולכן פרסום העסק בגוגל היא חלק הכרחי באסטרטגיית השיווק שלכם.
מדוע לפרסם בגוגל?
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי והחזק ביותר, בכל יום גולשים מחפשים דרכו כ-3.5 מיליארד שאילתות חיפוש בנושאים שונים. שלא לדבר על כך, כי פלטפורמת Google Ads קיימת כמעט שני עשורים, מה שמקנה לה ותק מסוים בתחום הפרסום הממומן. גוגל הוא משאב חיוני שמשמש אנשים ברחבי העולם לשאילת שאלות שנענות עליהן בשילוב של פרסומות ממומנות ותוצאות אורגניות.
לפי מחקרים של גוגל – מפרסמים מרוויחים $8 עבור כל $1 שהם מוציאים על מודעות Google.
המאמר הבא יעשה לכם סדר ויציג מספר אפיקי פרסום לעסקים בגוגל:
Google Ads:
מודעות גוגל (Google Ads), היא מערכת הפרסום הרשמית של גוגל בה בעלי אתרים יכולים להציג מודעות פרסום בתשלום אשר יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר במערכת שעובדת במודל תשלום פר קליק (PPC) והמפרסמים משלמים עבור הקליקים הללו ובכך גוגל מרוויחה כסף מחיפוש. גוגל מסמנת את המודעות הללו עם התגית "מודעה" מה שיאפשר לגולשים לזהות את המודעות הממומנות בעמודי תוצאות החיפוש.
Google Ads מחולקת לשתי רשתות פרסום, רשת החיפוש ורשת המדיה. לאלו מכם שלא מכירים את ההבדל בין תצוגה לחיפוש, הרשו לנו לתת לכם סיכום קצר.
רשת החיפוש של גוגל ממקדת לגולשים המחפשים ישירות במנוע החיפוש של גוגל או באתרי החיפוש של שותפי גוגל, אם תבחרו להרחיב לשותפי חיפוש של גוגל (כמו AOL). לעומת זאת, חישבו על רשת המדיה כצורת פרסום פסיבית יותר. סביר להניח שכבר ראיתם מודעות תצוגה רבות עד היום, תוך כדי עיון ב-Ynet או רפרוף באתרים המועדפים עליכם. יתכן ולא שמתם לב לבאנרים של רשת המדיה או למודעות קטנות המקדמות מוצר או שירות, מעל או לצד המאמרים שקראתם – אלו הן בעצם מודעות התצוגה.
צרכנים מחפשים מונח מפתח בגוגל ואז מודעות רלוונטיות מוצגות על סמך מה שהם חיפשו. מודעות חיפוש אלה מופיעות על סמך מה שהצעתם לעומת המתחרים שלכם. אבל זה לא כל מה שיש בתהליך הזה.
גוגל לוקח בחשבון כמה גורמים בעת קביעת דירוג המודעה (סדר המודעות המוצגות בתוצאות החיפוש של גוגל). ההצעה חשובה כמובן, אך הרלוונטיות, לצד איכות המודעה המדוברת, ממלאים גם הם תפקיד חשוב. רלוונטיות ואיכות דף הנחיתה הם גורמים שיאפשרו לכם למצוא לקוחות פוטנציאליים עם כוונת קנייה.
מודעות בגוגל מופיעות במספר צורות:
- מודעות חיפוש: מופיעות בראש SERP, מעל התוצאות האורגניות. בעוד שמודעות אלה נראות כמו תוצאות חיפוש אורגניות, יש להן את התג "מודעה" כדי לעזור להבדיל אותן מהתוצאות האורגניות.
- מודעות שופינג אדס: מודעות אלה מופיעות בפורמט קרוסלה בחלק העליון של ה- SERP עם תמונות של מוצרים ממותגים שונים. רשימות אלה כוללות גם מחירים, כך שמשתמשים יכולים להשוות חנויות סחר.
באמצעות פרסום ממומן בגוגל, אתם משלמים רק כאשר גולשים לוחצים על המודעה שלכם, מה שהופך את מודעות Google לחסכוניות יותר מרוב שיטות הפרסום המסורתיות כמו: תשדירי רדיו, פרסומות בטלוויזיה או שלטי חוצות.חשוב לוודא שאתם לא מבזבזים כסף על קליקים לא רלוונטיים. למרבה המזל, דרך מערכת Google Ads, ניתן לעקוב אחר התקדמות הקמפיין שלכם ולקבל דיווחים, כמו למשל: כמה אנשים צפו במודעה, כמה לחצו עליה וכמה מאותם קליקים הפכו להמרה. הנתונים הללו יעזרו לכם למקסם את תקציב השיווק שלכם ולהשקיע באפיקים האפקטיביים ביותר עבור העסק שלכם.
פרסום ברשת המדיה
מודעות ברשת המדיה (Google Display Network) הן רשת האתרים והיישומים של גוגל, שאיתם יש לגוגל הסכמים, מדובר במיליוני אתרים ואפליקציות, בהם האתר מקבל הכנסות בגין כך שהוא מאפשר לגוגל לפרסם שם. רשת המדיה הוא המקום בו מודעות התצוגה שלכם מופיעות למשתמשים ברחבי האינטרנט. מודעות ברשת המדיה יכולות להופיע בפורמט של טקסט, תמונה, וידאו או מדיה עשירה אחרת ויכולה להיות ממוקדות באופן שונה. זה כולל שיווק מחדש ומודעות באנר.
בעלי אתרים המפרסמים ברשת במדיה, מגיעים ליותר מ- 90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.
כך זה ניראה במנוע החיפוש:
פרסום ברשת החיפוש
אם אתם גולשים באינטרנט, רוב הסיכויים שנתקלתם במפרסמים שמנהלים קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל. קמפיינים לחיפוש בגוגל מאפשרים לכם להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל. בעת הפעלת קמפיין חיפוש בגוגל, אתם יכולים לבחור את מילות המפתח איתם המודעות שלכם יופיעו בגוגל. המודעות שלכם יופיעו לגולש בתוצאות החיפוש, כאשר הוא חיפש מונח שקשור לאחת ממילות המפתח שלכם.
כך זה ניראה במנוע החיפוש:
קמפיין גוגל שופינג
גוגל שופינג הן מודעות קרוסלה המוצגות בצורה חזותית במנוע החיפוש ומיועדת לאתרי מסחר אלקטרוני. המודעות מבוססות על פיד מוצרים והדגש הוא על נראות המוצר והמחיר. פירוש הדבר שאם גולש מחפש מוצר שאתם מוכרים, גוגל תציג מודעות קניות רלוונטיות עבור המוצרים שלכם ושל אלו של המתחרים שלכם.
כך זה נראה במנוע החיפוש:
פרסום גוגל שופינג בישראל התחיל כאן את דרכו באפריל 2018. ישנן דרכים רבות לייצר מכירות עבור חנות המסחר האלקטרוני שלכם ו-Shopping Ads יכולה להיות דרך יעילה מאוד להבאת מכירות והכנסות נוספות עבור אתרכם.
גוגל עשתה צעדים גדולים בשיפור חוויית הקניות במנוע החיפוש עבור צרכנים תוך שחרור כלים, פורמטים חדשים ועוד כדי לעזור לכם להגיע לקהל שלכם בכל נכסי גוגל.
פרסום ממומן ב-Gmail
גוגל מחזיקה כאמור בג'ימייל המאפשרת לשתף מודעות גם דרך פלטפורמה זו. המודעות מופיעות בראש קידומי המכירות או בכרטיסיות החברתיות. המודעות נראות כמו כתובות דוא"ל וכוללות שורת נושא, שולח וכותרת מראש (הטקסט שמגיע אחרי שורת הנושא שנקבעה).
מודעות Gmail אינן משמשות באופן רחב כמו רבות מאפשרויות הפרסום האחרות של גוגל. אבל, אם המותג שלכם כבר הצליח בשיווק בדוא"ל, זה יכול להיות תוסף טוב. אתם יכולים להשתמש בסוגי מיקוד ובפיצ'רים מקדמים אחרים, כמו התאמה ללקוחות שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם, ולהציג מודעות עם כותרת נושא שאתם מכירים דרך עבודה מהשטח (על סמך מסעות הפרסום השיווקיים שלכם בדוא"ל).
פרסום ממומן ביוטיוב
גוגל מחזיקה ב-YouTube המאפשרת להם לפרסם דרך סרטוני יוטיוב. מודעות וידאו של גוגל הן הקליפים המופיעים לפני או במהלך סרטונים שמתארחים ביוטיוב. הם כוללים גם את מודעות הטקסט המופיעות בסרטון בזמן שאתם צופים בו.
לידיעתכם, יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, לצד גוגל. בעלי אתרים יכולים כעת למקד מודעות לגולשים שחיפשו לאחרונה מוצר או שירות מסוים כדי לטרגט את מודעות הווידאו שיוצגו בפלטפורמה. אם התוכן של מודעת הוידאו קשור בקשר הדוק לחיפוש שהצופה חקר, סביר יותר שהוא יצפה במודעה כולה או ילחץ על המודעה לאתר.
קמפיין Remarketing
שיטת פרסום נוספת בגוגל שמסוגלת להשאיר את המותג שלכם במודעות של תנועת גולשים אחרי שאלו כבר עזבו את האתר שלכם
רימרקטינג מאפשר לכם להגיע לאותם גולשים שכבר נכנסו לאתר שלכם, מבלי שביצעו איזושהי פעולה. בעת הביקור הראשוני באתר/עמוד נחיתה/אפליקציה שלכם, "צובעים" את המבקר ומכניסים אותו לרשימה. כשאותו מבקר ממשיך בגלישה, גם כעבור זמן, באתרים שנכללים ברשת המדיה של גוגל או בזמן שהם מחפשים בגוגל מונחים הקשורים למוצרים או לשירותים שלכם, מוצגות בפניו המודעות שלכם.
ניתן להתאים אישית את רשימות הרימרקטינג כדי להשיג יעדי פרסום ספציפיים. לדוגמה, ניתן ליצור רשימה בשם "נוטשי עגלת קניות" כדי להציג מודעות לאנשים שהוסיפו משהו לעגלת הקניות אך לא השלימו עסקה.
כאשר משתמשים ברימקרקטינג, בעצם "מפרסמים מחדש" לאנשים שכבר נחשפו לאתר שלכם. ברגע שהצלחתם להביא את הגולש מעמוד X לעמוד Y שרלוונטי עבורו, זה מציג מסר שהוא כבר הביע בו עניין. אותם גולשים שכבר ביקרו באתר האינטרנט שלכם, הם יעד ממוקד יותר עם פוטנציאל גבוה יותר מאשר הגולשים הכלליים באינטרנט.
קידום לוקאלי – גוגל לעסק שלי (Google My Business)
כל בעל עסק שיש לו אתר מחפש דרכים נוספות בהן יוכל להתבלט בתוצאות החיפוש. אחת הדרכים זה קידום לוקאלי דרך Google My Business.
קרוב לוודאי שתקלתם בתוצאות לוקאליות כשחיפשתם "רופא שיניים בתל אביב" או אפילו סניף "ארומה" שקרוב אליכם. ההתאמות לשאילתות חיפוש שלכם יהיו מרפאות שיניים בסביבתכם הגיאוגרפית או העיר שבחרתם. גוגל מציג את העסקים יחד עם הדירוג שלהם, מספר הטלפון, שעות הפעילות שלהם ועוד. מדובר בכלי נהדר שיכול לעזור ללקוחות לגלות את העסק שלכם וללמוד יותר על השירותים שאתם מציעים.גוגל לעסק שלי, הוא כלי חיוני שחייב להיות כחלק ממערך הפרסום שלכם בגוגל, בו האתר שלכם יכול להופיע במפות גוגל וכחלק מתוצאות החיפוש האורגניות. חשוב לדעת כי כדי להגיע לתוצאות גבוהות במיקומים של גוגל לעסק שלי, זה חייב ללכת ביחד כחלק מפעילות הקידום האורגני באתר שלכם
קיימים שלושה גורמים עיקריים בהם גוגל קובע את דירוג העסקים:
- רלוונטיות – הרלוונטיות קובעת עד כמה העסק שלכם מתאים לשאילתת החיפוש של הלקוח.
- מרחק גיאוגרפי – גוגל משתמשת במידע שיש לה על מיקום הגולש כדי להציג את העסקים המקומיים הרלוונטיים ביותר עבורו.
- בולטות – בולטות כוללת את הפעילות סביב פרופיל העסק שלכם. זה יכול להיות מספר הביקורות, אירועים, פוסטים וכו. עליכם לעדכן את הפרופיל בתמונות חדשות ולנהל את הביקורות שלכם. כאמור, זה עובד במקביל לאתר שלכם, אז וודא שגם פרופיל "גוגל לעסק שלי" וגם האתר שלכם דינאמי ומתעדכן את תכנים חדשים.
קידום אתרים אורגני בגוגל SEO
התוצאות האורגניות מתייחסות לתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלא מושפע מפרסום בתשלום. תוצאות חיפוש אורגניות מדורגות לפי הרלוונטיות לשאילתת החיפוש של הגולש, קישורים, סמכות תחום ומעל ל-200 פרמטרים שונים שמסייעים לדירוג האתר.
אלפי גולשים מחפשים דברים בגוגל. תנועה זו יכולה להיות חזקה ביותר עבור העסק שלכם, לא רק בגלל שאתם יכולים לקבל יותר תנועה, אלא מכיוון שאתם יכולים לקבל תנועה מאוד ספציפית, איכותית, רלוונטית וממוקדת.
בכל פעם שגולשים מייצרים שאילתא, מנוע החיפוש מתאים לשאילתא שלהם את התוצאות הרלוונטיות. כדי לעזור לאתר שלכם להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות, עליכם להשתמש בטכניקות אופטימיזציה, כמו שילוב מילות מפתח וקישורים פנימיים. אתר מותאם עם אופטימיזציה נכונה, יביא תנועה רלוונטית לאתר שלכם, מה שיגדיל את ההמרות והמכירות שלכם.
אם אתם מחפשים ליצור תנועה קבועה לאורך זמן או להגביר את המודעות למותג שלכם, קידום אורגני יביא לכם את התוצאות לכך. אסטרטגיה זו מסייעת לגולשים רבים יותר למצוא את המותג שלכם וללמוד עליו.
כך זה ניראה במנוע החיפוש:
סוף דבר
גוגל תמיד מעדכנת ומשנה את אפשרויות הפרסום שלה במטרה ליצור דרכים נוספות להצלחת בפלטפורמה הדיגיטלית. כדי להתעמק עם ההזדמנויות הללו ולהניע תנועה רבה יותר, לייצר לידים רבים יותר ולבצע מכירות רבות יותר – עליכם לדעת להשתמש בפרסום בגוגל ולהתעדכן בתכונות והפונקציות האחרונות שלהם.
סוכנויות מנוהלות מחויבות לעמוד ביעדים ולשלוט ברמה הכי גבוהה בכלי הפרסום של גוגל, כמו גם לעמוד במדדי איכות נוקשים שגוגל מציבה להן. עובדה זו מקנה לנו גישה ישירה לנציגי גוגל ולכלי הפרסום החדישים והעדכניים ביותר.
אם אתם מחפשים לפרסם את האתר שלכם בגוגל ולייצר לידים, תוכלו לפנות לצוות המומחים שלנו לשיווק דיגיטלי. כשותפי פרמייר של גוגל, אתם יכולים לסמוך על אדאקטיב שיעזרו לעסק שלכם לנהל מסעות פרסום מצליחים ב-SEO וב-PPC.
צרו קשר עוד היום ותנו לנו לעזור לכם בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שתעזור לעסק שלכם לקבל את התשואה הטובה ביותר באמצעות אסטרטגיות פרסום בגוגל.