תוצאות עשירות: איך לנצל את הפוטנציאל של תוצאות עשירות בגוגל?
אם לאחרונה השתמשתם בגוגל כדי לחפש מתכון, כנראה שנתקלתם בתוצאות עשירות. זהו החלק בתוצאות החיפוש שבו במקום להציג את כותרת האתר ותיאור המטא שלו, מציגים תמונה, דירוג כוכבים ומידע נוסף כמו זמן בישול וכמות מרכיבים. שיפורים וויזואליים אלו יכולים למשוך תשומת לב ולעודד קליקים לאתר.
מה הן תוצאות עשירות?
תוצאות עשירות (באנגלית: Rich Results) הן תוצאות חיפוש רגילות בגוגל הכוללות הצגה של נתונים נוספים. בעצם מדובר בתוצאות חיפוש שמציעות למשתמשים יותר נתונים מתוצאות 'רגילות', מושכות יותר מבחינה ויזואלית ומכילות נתונים אינטראקטיביים. תוצאות חיפוש משופרות אלו, כוללות לרוב תמונות, דירוגי מוצרים, זמני בישול, שאלות נפוצות, פרטי אירועים וכן הלאה.
גוגל מקבל את הנתונים בדרך כלל מנתונים מובנים (הידועים גם בשם סכמה) שנמצאים ב-HTML של האתר. לאחר מכן, הוא מפרש את הנתונים כדי לייצר את התוצאה העשירה המתאימה ביותר, כגון מתכון או קטע ביקורת, בדפי התוצאות של מנוע החיפוש.
דוגמאות לתוצאות עשירות בגוגל:
מהי סכמה בקידום אתרים?
סכמה (Schema) זהו קוד ייחודי שנוצר על ידי מנועי חיפוש כדי לעזור לסורקים שלהם להבין את תוכן הדף. כאשר מטמיעים את הקוד על הדף, הוא נשאר בלתי נראה למשתמש הממוצע, אך ניתן לקרוא אותו על ידי סורק מנוע חיפוש. הוא נותן הקשר לסורק כדי שיוכל לתייג ולהוסיף את הדף שלכם למנוע החיפוש בצורה טובה יותר.
בעת אופטימיזציה לסוג מסוים של תוצאה עשירה, עליכם להחיל את הסכמה המתאימה לה, כך שלגוגל יהיה קל יותר להוסיף את התוכן שלכם לאינדקס.
מה ההבדל בין Rich Results ל-Rich Snippets ?
למרות שמדובר במושגים קשורים, יש ביניהם הבדל. לפי גוגל, Rich Snippets (או Rich Cardsכפי שהיו מכונות בעבר), זהו המונח הנפוץ למה שגוגל כיום, באופן רשמי, מכנה "תוצאות עשירות". בעוד שאנשי קידום אתרים רבים מכירים את תכונות ה-SERP המשופרות כ"קטעי טקסט עשיר", הם בעצם זהים ל"תוצאות עשירות" בשפה של גוגל והמונחים משמשים לעתים קרובות לסירוגין.
תוצאות עשירות הן רק סוג אחד של תוצאות SERP משופרות, יחד עם מפות, קרוסלות תמונות וקטעי טקסט מוצגים. בעיקרון, תכונות SERP משופרות כוללות כל סוג של תוצאה שאינה בפורמט תוצאות החיפוש הרגיל.
האם יש חשיבות לתוצאות עשירות בקידום אתרים?
בני אדם, הם יצורים וויזואליים שמסבים במהירות תשומת לב לדברים בולטים.
לכן, למרות שג'ון מולר (John Mueller), אנליסט ומנתח מגמות בכיר בגוגל אומר שתוצאות עשירות והנתונים המובנים המשויכים אליהם (או סימון הסכמה) אינם גורם דירוג רשמי של גוגל:
התכונות האינטראקטיביות והוויזואליות של התוצאות העשירות בגוגל אומרות שמשתמשים נוטים יותר ללחוץ עליהן, מה שיכול לשפר את שיעור הקליקים (CTR) באפיק האורגני.
בנוסף, באמצעות שימוש בנתונים מובנים, אפשר להציג מידע רלוונטי יותר כחלק מהתוצאות העשירות שיכול להביא ליותר קליקים לאתר.
לדוגמה, על ידי שימוש בסימון סכמת המוצר, אפשר להציג דירוגי משתמשים, כמו גם תיאור טכני של המוצר כחלק מדף המוצר שלכם בתוצאות החיפוש (SERPs), מה שמאפשר למשתמש לוודא במיידי את מהימנות המוצר והאם הוא מתאים לו.
מהם היתרונות של תוצאות עשירות?
תוצאות עשירות מופיעות בראש דף התוצאות לעתים קרובות בתור- "תוצאה 0 בגוגל" הנחשקת מעל תוצאות טקסט מסורתיות. כלומר, תהיו הדבר הראשון שמשתמשים רואים בדף תוצאות חיפוש.
התוצאות העשירות לעתים קרובות מלוות בתמונה ובדירוג כוכבים, מה שהופך אותן למזמינות ושימושיות יותר מהתוצאות הרגילות המסורתיות.
מהם היתרונות של אדאקטיב בכל הקשור לתוצאות עשירות?
אנחנו עובדים עם סמראש ( Semrush) – כלי שיווק לניתוח דיגיטלי, המספק ללקוחותינו נתונים שיכולים לעזור לעסקים לשפר את הנראות הדיגיטלית שלהם, לנתח את המתחרים שלהם, לבצע אופטימיזציה ולהציע בהתאם אסטרטגיות שיווק נוספות.
לפניכם כמה מהיתרונות שמספק סמראש בכל הקשור לתוצאות עשירות:
- מעקב אחר תוצאות עשירות: סמראש מאפשר לנטר ולעקוב אחר ביצועי האתר שלכם במונחים של תוצאות עשירות. על ידי מעקב אחר נוכחות התוצאות העשירות שלכם, תוכלו להעריך את האפקטיביות של מאמצי האופטימיזציה שלכם.
- מחקר מילות מפתח לתוצאות עשירות: סמראש הוא כלי מצויין למחקר מילות מפתח שעוזר לכם לזהות מילות מפתח רלוונטיות למיקוד לתוצאות עשירות. אתם יכולים לגלות מונחים וביטויים ספציפיים שיש להם סיכוי גבוה יותר להופיע כתוצאות עשירות או כתוצאות משופרות אחרות. על ידי שילוב מילות מפתח אלו באופן אסטרטגי בתוכן שלכם, תוכלולהגדיל את הסבירות שהאתר שלכם יוצג כתוצאות עשירות.
- ניתוח מתחרים: סמראש מאפשר לבצע ניתוח מתחרים לתוצאות עשירות. אתם יכולים להשוות את ביצועי האתר שלכם לאלו של המתחרים שלכם לגבי תוצאות עשירות. על ידי הבנת מה המתחרים שלכם עושים טוב, אתם יכולים לאסוף תובנות ורעיונות כדי לשפר את אסטרטגיית התוצאות העשירות שלכם ולהשיג יתרון תחרותי.
על ידי יישום היתרונות הללו, תוכלו לשפר את הנראות שלכם, למשוך יותר תנועה אורגנית ובסופו של דבר להשיג תוצאות טובות יותר בגוגל.
– חשוב להדגיש כי אדאקטיב הינה הנציגה הרשמית של סמראש בישראל ולקוחותינו נהנים מפיתוח בלעדי שמאפשר להם לנצח ולהוביל בתוצאות החיפוש –
סוגי תוצאות עשירות:
תוצאות עשירות מגיעות בעיצובים ופורמטים שונים רבים והן נועדו לתת מידע נוסף מהיר שיסייע למשתמש לענות על שאילתת וכוונת החיפוש שלו.
בואו נסתכל על כמה מהסוגים הפופולריים ביותר של תוצאות עשירות בגוגל:
- מתכונים (Recipe snippets) – תוצאות עשירות למתכונים, כפי שהוזכרו בתחילת מאמר זה, מציעות מידע נוסף על נתונים כמו זמן בישול, דירוג המתכון ומידע תזונתי.
- מוזיקה (Music snippets) – תוצאות עשירות למוזיקה מציעות מידע נוסף על שיר או אלבום כגון תאריך היציאה, שם האומן , שם האלבום ועוד.
- מוצרים (Product snippets) – כפי שהוזכר קודם לכן, קטעי מוצר מספקים מידע נוסף על המוצר הספציפי בשאילתת החיפוש כמו תמונות, מידע טכני ועוד.
- חברות וארגונים (Organization snippets) – תוצאות עשירות עבור ארגונים מציגות מידע מרכזי על חברה, מותג או ארגון אחר, כגון הלוגו, הכתובת ופרטים נוספים.
- סרטונים (Video snippets) – מנועי חיפוש דורשים סימון וידאו כדי להבין על מה הסרטון וכדי לוודא את המידע הניתן למשתמשים בתוצאות החיפוש.
- אירועים (Event snippets) – קטע האירועים יציג למשתמשים נתוני מפתח על אירוע קרוב, כגון תאריך, שעה ומיקום.
- כתבות מובילות (Top stories) – תוצאות עשירות עבור כתבות חדשותיות. אם אתר אינטרנט מאושר על ידי חדשות גוגל, הוא יכול להופיע בתיבת "סיפורים מובילים" בראש תוצאות החיפוש.
- שאלות נפוצות (FAQ rich snippets) – שאלות נפוצות מופיעות כשאלות מתחת לדף האינטרנט המדורג. לשאלות אלו, יש חיצים קטנים שמשתמשים יכולים ללחוץ עליהם כדי לראות את התשובות כבר במנוע החיפוש. גוגל מציג לעיתים מספר נפוצות ובוחר את אלו שלדעתו הן הרלוונטיות ביותר.
איך להשיג תוצאה עשירה בגוגל?
- נתונים מובנים: כדי לאפשר לאתר שלכם להופיע בתוצאות העשירות בגוגל, תחילה תצטרכו להוסיף נתונים מובנים לתוכן האתר שלכם. זאת כדי לעזור למנוע החיפוש להבין טוב יותר במה עוסק הדף שלכם באתר. נתונים מובנים אלו (או סימון Schema) עשויים לסייע ל"הבנת" מערכות החיפוש הסמנטיות את התוכן שלכם ועשויים לשפר את תפיסת גוגל לגבי מומחיות, סמכותיות ואמינות האתר, מכיוון שהוא מספק לגוגל הקשר נוסף עבור דפי האתר שלכם.
- תוכן מתאים: תבחנו מה סוג התוכן הקיים באתר שלכם שממנו ניתן להפיק תועלת מתוצאות עשירות. התוכן יכול להיות ביקורות על מוצרים, מתכונים, אירועים, מאמרים או סוגים אחרים של מידע מובנה. תוצאות עשירות חלות בדרך כלל על סוגי תוכן ספציפיים.
- בדיקת תוצאות עשירות: הוסיפו את סימון הנתונים המובנים לדפי האינטרנט שלכם, וודאו שהוא עובד כהלכה. אתם יכולים לבדוק זאת באמצעות כלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל כדי לאמת את דיוקו ולפתור בעיות.
- לפעול בהתאם להנחיות גוגל: הכירו את ההנחיות של גוגל להטמעת נתונים מובנים. ודאו שאתם מצייתים להנחיות, כדי למנוע עונשים או השפעה שלילית על דירוג החיפוש שלכם.
- תוכן באיכות גבוהה: יחד עם סימון נתונים מובנה, התמקדו ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ומרתק באתר שלכם. סביר יותר שקטעי התוצאה יופיעו עבור תוכן סמכותי ואינפורמטיבי.
- השתמשו ב-Google Search Console כדי להציג את הנוכחות הכוללת של התוצאות העשירות שלכם, במקום לעבור עמוד עמוד. כאן, אתם יכולים לראות את הנתונים המובנים מקובצים לפי סוג ולבדוק אם יש שגיאות קריטיות או לא. השתמשו בנתונים כדי לתקן שגיאות בדף ולראות אילו פריטים ניתן לשפר עוד יותר כדי לכלול שדות נוספים.
דוגמא ללקוח שאנחנו מקדמים ונהנה מהופעה של 1,447 ביטויים עם תוצאות עשירות בגוגל:
זכרו: בעוד שאופטימיזציה לתוצאות עשירות יכולה להגדיל את הנראות ואת שיעורי ההקלקות שלכם, היא לא מבטיחה דירוג גבוה יותר או הגדלת תנועה לאתר. תבחנו בקפידה את אסטרטגיית ה-SEO הכוללת של האתר שלכם והתמקדו במתן חווית המשתמש הטובה ביותר למבקרים בו.
לסיכום: השגת תוצאות עשירות בגוגל יכולה לשפר משמעותית את הנראות של האתר שלכם ולמשוך יותר תנועה אורגנית. על ידי הטמעת סימון נתונים מובנה, בחירת סימון סכמה מתאים ואספקת תוכן באיכות גבוהה, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להופיע עם תוצאה עשירה בראש תוצאות החיפוש ולמשוך את תשומת הלב של המשתמשים.
אחרי שהבנתם את הכוח וההשפעה שיש לתוצאות עשירות, כדאי לכם ליישם זאת באתר שלכם לבלוט לעומת המתחרים, להביא יותר תנועה ולהצליח יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. רוצים לשמוע עוד? צרו איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או בצ'אט.