איך נוכל לעזור?

האם החלפת קישורים היא אסטרטגיית SEO לגיטימית כיום?

06/03/2022 זמן קריאה: 5 דק׳

קישורים הם חלק בסיסי וחיוני בקידום אתרים. אלגוריתם הדירוג של מנוע החיפוש גוגל התבסס על אלגוריתם PageRank, שפועל על ידי ספירת הקישורים האיכותיים בדף כדי לקבוע את חשיבות האתר לדירוג שלו.

קישור הוא אובייקט הניתן ללחיצה בדף אינטרנט שמפנה מדף אחד לאחר. הקישורים עשויים להופיע כטקסט, או בדמות כפתורים או תמונות. בהתבסס על יעד הקישור, הם מסווגים כקישורים פנימיים, יוצאים ונכנסים.

קישורים פנימיים הם קישורים שמנווטים אותך לדף אחר באתר האינטרנט שלכם. קישורים אלה מאפשרים למשתמשים להישאר זמן רב יותר באתר שלכם. כתוצאה מכך, זה מגדיל את זמן השהייה ומגביר את הדירוג. קישורים יוצאים הם קישורים שמנווטים אותך לאתר אחר, ואילו קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם. לכן, קישורים נכנסים נוספים יגדילו את אמינות האתר שלכם וישפרו את הדירוג.

למידע נוסף על קישורים לחצו כאן

כעת, לאחר שהבנו את מהות הקישורים וחשיבותם, בואו נעבור לנושא – החלפת קישורים ואיך זה עובד ב-SEO?

החלפת קישורים – מה זה אומר?

חילופי קישורים, קישור הדדי, החלפת קישורים נכנסים – הכל אותו דבר. בין אם גוגל אוהב את זה או לא, ישנם עשרות אלפי מנהלי אתרים שמחפשים לתת ולקבל קישורים עם בעלי אתרים אחרים.

החלפת קישורים מתרחשת כאשר נוצר הסכם בין שני מותגים לסחר בקישורים כדי להגביר את קידום האתרים ואת סמכות האתר על ידי אמירה בעצם, "אתה מקשר אליי, ואני אקשר אליך."

המטרה או היתרון הנתפס של החלפת הקישורים הוא להשיג יתרון בגוגל, תוך שימוש בהיגיון שקבלת קישור נכנס איכותי ייתן לאתר שלכם אות 'אמון' שעשוי לתת לכם יתרון על פני המתחרים.

זה נשמע מפוקפק?

אולי.

האם זה מפוקפק?

אם גוגל מזהה החלפה הדדית אז כן… הכל תלוי איך ובאיזו תדירות אתם משתמשים בהחלפת קישורים באתר שלכם, ועד כמה גוגל מזהה את ההחלפה כדפוס.

החלפת קישורים בין אתרים – יתרונות וחסרונות

החלפת קישורים מוגדרת כפרקטיקה בין אתרים שבה מחליפים קישורים זה עם זה כדי להגדיל את התנועה ואת דירוג העמודים.

החלפת קישורים הינה אסטרטגיה עתיקה לבניית קישורים להשגת דירוג אתר. כפי שאנו יודעים בשיווק דיגיטלי, פופולריות קישורים משחקת תפקיד חשוב מאוד. מנהלי אתרים ובעלי אתרים רבים אחרים ישתמשו בהחלפת קישורים לבניית קישורים, מה שיכול לעזור בקידום אתרי האינטרנט שלהם למנועי החיפוש הגדולים.

יחד עם זאת, החלפת קישורים אינה יעילה בכל המקרים. יש להם את החיסרון של להסיח את דעת הלקוחות הפוטנציאליים לאתרים אחרים לפני שהם חוקרים את האתר שלכם לעומק.

חילופי קישורים נכנסים – האם עדיין רלוונטית?

בשנות ה-2000 המוקדמות, החלפת קישורים הייתה טכניקה נפוצה, שכיחה ויעילה. אלגוריתמי חיפוש היו צריכים להשתמש במשהו כדי לדרג דפים. תוכנת הדירוג הייתה פרימיטיבית, היא יכלה להשתמש רק במדדים מספריים כדי לדרג דפים בעוד שגוגל משתמשת כעת בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי לעבד תוכן כתוב בדומה לאדם. זה מאפשר להם להבין את זה לפרטי פרטים.

אבל אז, בתחילתו של קידום האתרים, קישור היה בעל משמעות רבה לדירוג האתר, ומכיוון שהתחרות באינטרנט הייתה נמוכה, היה שווה לשלם הרבה כסף עבור קישור אחד בלבד.

לאורך שנות ה-2000, אינדקסים של קישורים בתשלום צצו כמו פטריות אחרי הגשם וניתן היה לקנות קישורים שהתפרסמו ברשתות של אתרים. קישורים אלה סיפקו לאתר "מיץ דירוג", ודחפו אותו במעלה תוצאות החיפוש, גם כאשר הקישורים הללו היו חסרי משמעות, והאתר המקשר היה באיכות ירודה. הכמות ניצחה את האיכות וניתן היה למצוא אתרים עם עשרות ואפילו מאות קישורים.

איפה אנחנו נמצאים היום?

אנו יודעים שקישורים נכנסים הם קישורים המוצבים בדף אינטרנט כדי לקשר לדף אינטרנט אחר.

המטרה שלנו היא לשלב קישור באופן טבעי בתוך הדף הרלוונטי באתר. למשל, בזמן כתיבת מאמר עשיר במידע, תצטרכו לספק תובנות או ראיות לטענות שלכם. הכנסת קישור לתוכן אחר שירחיב את הידע או ייתן תובנה/ אימות לתוכן שלכם יכול להוות מהלך נכון.
קישורים נכנסים מאפשרים לנו לגבות את הטענות שלנו. הם גם מאפשרים לנו להפנות תשומת לב למחקרים שימושיים, מוצרים, פוסטים, מאמרים, סיפורים וכל סוג של תוכן שעוזר להחיות את התוכן שלנו.

במצבים אלה, קישורים נכנסים הם טבעיים ומותרים על ידי גוגל.

למעשה, גוגל מצהיר בעצמו: "גוגל לא מונע ממאמרים מסוג זה במקרים שבהם הם מודיעים למשתמשים, מחנכים קהל של אתר אחר או מביאים למודעות למטרה או לחברה שלכם."

ההבדל בין קישורים אלו לקישורים הדדיים הוא נושא ההדדיות, הקישור הוא חד כיווני ולא דו כיווני.

השפעה על קידום אתרים אורגניהאם החלפת קישורים טובה לקידום?

מטרת טכניקות החלפת קישורים היא להשיג יתרון בדירוג. קבלת קישור נכנס באיכות גבוהה תאפשר לכם לרכוש אות אמון שיגדיל את דירוג האתר שלכם ואת התנועה שתעמוד על המתחרים.

החלפת קישורים עלולה להשפיע לרעה על דירוג האתר והמוניטין שלכם אם משתמשים בהם בצורה שגויה ומוגזמת. ג'ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל, מזכיר שזה רעיון לא טוב לעסוק בהחלפת קישורים מוגזמת, תוכניות אוטומטיות לבניית קישורים וקניית קישורים בתשלום. גוגל נילחמים בעובדה שבעלי אתרים מנצלים יתר על המידה את אסטרטגיית החלפת קישורים לדירוג מנועי החיפוש. הוא גם רואה בכך הפרה של ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים.

אם אתם רוצים להגדיל את הסמכות והדירוג שלכם (ולהפחית את הסיכון לעונשים ממנועי חיפוש), המפתח הוא להתמקד באסטרטגיות וטקטיקות פחות מסוכנות.

במקום להתמקד בדירוג בתוצאות החיפוש ובפרופיל הקישורים של האתר שלכם, התמקדו במתן ערך לקוראים וללקוחות שלכם על ידי הפקת תוכן באיכות גבוהה. הכללת כמה קישורים חיצוניים באתר שלכם יכולה להיות מועילה לקידום אתרים, אבל הם לא הכוח המניע מאחורי דירוג האתר שלכם.

כיצד להשתמש בקישורים כדי לעזור לקידום האתר שלכם?

קישור לאתרים איכותיים שרלוונטיים לתוכן שלכם משפרת את החוויה הכוללת של הגולשים באתר שלכם.

התוכן הוא המלך ואספקת מידע מקורי ובעל ערך באופן עקבי לקוראים שלכם תזכה את האתר שלכם במקום על כס המלכות. כאשר אתם מקשרים לתוכן בעל ערך גבוה, אתם יכולים לבסס את האתר שלכם כמקור מידע מהימן. במקרה זה, אם האתר השני מחזיר את הקישור, ראו זאת כבונוס – התוכן חשוב קודם כל.

אם אתם מתכוונים לבקש החלפת קישורים, בדוק את מדדי ה-SEO של האתר כדי לוודא שאתם מחליפים קישורים איכותיים עם אתר בעל סמכות גבוהה. כאשר קישורים הדדיים מתרחשים באופן טבעי בין אתרי רשות, שני האתרים עשויים להועיל.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם שוקלים להחליף קישורים:

  • האם האתר החיצוני עשוי לשפר את התנועה לאתר שלכם?
  • האם האתר מייצר תוכן ומשתף מידע הקשור לנישה שלכם?
  • האם המותג או העסק הם מתחרה ישיר שלכם? (התשובה לשאלה זו צריכה להיות לא!)

4 דרכים שבהן קישורים יכולים לפגוע ב-SEO שלכם

ישנם כמה יתרונות לחילופי קישורים המתרחשים באופן טבעי, אך כאשר אינכם משתמש בהיגיון ובתבונה, החלפת קישורים עלולה לפגוע בסמכות ובדירוג האתר שלכם. הנה ארבע דרכים שבהן קישורים עשויים למעשה לפגוע בקידום האתר שלכם:

  1. ענישה באתר

במילים פשוטות, קישורים הדדיים מנוגדים להנחיות של גוגל למנהלי אתרים. אז אם האתר שלכם משתמש לרעה בקישורים נכנסים או אם אתם מנסים לתמרן תוצאות חיפוש על ידי החלפת קישורים – האתר שלכם נמצא בסיכון גבוה להיענש על ידי גוגל.

  1. ירידה בסמכות האתר ובדירוגים

אם אתם מקשרים לאתרים חיצוניים שאינם רלוונטיים לתוכן שלכם, האתר שלכם עשוי לחוות ירידה בסמכות שלו או בדירוג בתוצאות החיפוש האורגניות.

במקרים מסוימים, זה בסדר לקשר חזרה לאתרים בעלי סמכות נמוכה, אך קישור מוגזם לאתרים אלו לא ישפר את סמכות האתר שלכם.

  1. הגברת קידום האתר לתחרות ישירה

כאשר מקשרים לאתרים עם אותם מילות מפתח וביטויי יעד כמו אתר האינטרנט שלכם, הסיכוי שלכם לקבל קישור הדדי הוא נמוך.

כתוצאה מכך, אתם רק משפרים את קידום האתרים של המתחרים שלכם ולא שלכם. חילופי קישורים או קישורים הדדיים צריכים להיות בין אתרים בעלי תוכן ונושאים דומים, ולא בין אתרים מתחרים ישירות.

  1. חוסר אמון

אתם אף פעם לא רוצים לאבד את האמון של מנועי החיפוש. אבל החלפת קישורים יכולה לגרום לזה לקרות בשתי דרכים:

  • לאתר שלכם יש מספר גבוה מידי של קישורים. כלומר, כל המוסיף גורע…
  • טקסט העוגן (Anchor Text) של הקישור שלכם חשוד באופן עקבי, או לא קשור לתוכן שלכם.

בניית קישורים נכונה היא המפתח

בניית מערכות יחסים בתחום העיסוק שלכם היא חלק מכריע בכל אסטרטגיית בניית קישורים יעילה.

קישור למשאבים רלוונטיים ומהימנים היא דרך מצוינת לבנות אמון וסמכות ולפתח קשרים עם מותגים בנישה שלכם.

על ידי קישור לאתרי סמכות, יש סיכוי גבוה יותר לאתר שלכם להיראות על ידי אותם בעלי אתרים, מה שעלול להוביל לקישורים מהם בעתיד.

לשאלות נוספות בנושא החלפת קישורים פנו למומחים שלנו בטלפון 072-3340848 או פנו דרך הצ'אט כאן בצד