10 המכות שגורמות לגולשים לנטוש את האתר שלך
18/05/2022
בעולם דיגיטלי בו הכול זמין ומיידי, גולשים מאבדים את סבלנותם כשהם לא מוצאים את מה שחיפשו ופשוט עוברים לאתר המתחרה. חשוב להבין קודם מה גורם להם לעזוב ולקבל אינדיקציה מה צריך לשפר באתר על מנת לגרום להם להשאר. ואלה "עשרת המכות" שעשויות לגרום לגולשים שלך לעזוב את האתר:
1. מכת בכורה – רושם ראשוני
אין ספק כי רושם ראשוני חשוב בכל אינטראקציה בינאישית ובאינטרנט הוא חשוב אפילו יותר! לאתר שלך יש בערך 5 שניות להשאיר רושם ראשוני חזק על הגולש כדי שימשיך לנווט ויבצע פעולה. אם פספסת אותו, הוא ימשיך הלאה! כדי לא לאבד אותו, הגולש חייב להבין לאן הוא הגיע, מה תחום העסק ומה השירותים/ מוצרים שאתה מציע. בנוסף, על עמוד הבית להיות קל לניווט ולהכיל תוכן מקורי ורלוונטי לצד תמונות ברורות ואיכותיות.
2. מכת איטיות – טעינת האתר
אחד הגורמים העיקריים לנטישת גולשים הוא זמן. גולש לא ישקיע יותר מכמה שניות בניסיון לעלות את האתר שלך, אם האתר עולה לאט, הוא פשוט יחזור לתוצאות החיפוש וימשיך למתחרה שהאתר שלו עולה במהירות. תוכל לבדוק כאן כמה זמן לוקח לאתר שלך לעלות ומה תוכל לעשות כדי לשפר את מהירות האתר.
3. מכת בלבול – ניווט מסורבל
כאשר האתר מסודר וברור, קל יותר לגולש למצוא את מה שהוא מחפש ללא כל בעיה. ניווט מסורבל בתוך קטגוריות האתר יגרום לחוויית
4. מכת שעמום – תוכן "יבש"
לפעמים הגולש זקוק לדחיפה קלה על מנת להפוך ללקוח. אם התוכן באתר "יבש" ולא מניע לפעולה הסיכויים שהגולש ימשיך לשהות באתר קטנים. לכן מומלץ לעשות שימוש במשפטים שיווקים ומניעים לפעולה שיכניסו קצת "ספייס" לאתר וישכנעו את הגולש להתקשר אלייך או לקנות באתר! לדוגמא: "התקשר להתייעצות חינם" או "קנה עוד היום במבצע"
5. מכת שינה – עדכון אתר
לא משנה באיזה תחום האתר שלך עוסק, תמיד יש טרנדים חדשים ועדכונים רלוונטיים לגולש. אם האתר שלך ב"תרדמת" והתוכן בו מדבר על המוצרים החדשים לשנת 2015, כדאי שתתחיל לעדכן אותו בהקדם. אתר שמתעדכן על בסיס קבוע גם מקבל קרדיט במנוע החיפוש של Google וגם מראה לגולשים שלו ששווה להישאר באתר ואפילו לחזור לבקר!
6. מכת שמש – צבעים זוהרים
כשמדברים על צבעים מתאימים לאתר אינטרנט לפעמים טועים לחשוב שכמה שיותר "צועק" יותר מוכר! אך זוהי טעות! יש לזכור שהצבעים מוקרנים על מסך מואר ומרצד, כך שצבעים חמים ופחות זוהרים יהיו נעימים יותר לעיניי הגולש וישאירו אותו זמן רב יותר באתר.
7. מכת 404 – עמודי שגיאות
אם נתקלת בעמוד ובו הכיתוב Page not found, אתה וודאי יודע שמדובר בחוויה לא נעימה. הרבה בעלי אתרים אפילו לא מודעים שיש להם עמודים כאלה באתר, למרות שיש כלים רבים לבדיקת תקינות הקישורים באתר. חבל שהגולש שלך יגיע ל"גן סגור" ולכן מומלץ שתבדוק שכל העמודים באתר שלך תקינים וזמינים.
אם נתקלת בעמוד עם הכיתוב 404, אתה ודאי יודע שמדובר בחוויה לא נעימה. חבל שהגולש שלך יגיע לגן סגור
8. מכת קרינה – לא מותאם לסלולר
אם ההתרעות החוזרות והנשנות של גוגל לגבי הסרת אתרים שאינם מותאמים לסלולר מתוצאות החיפוש עדיין לא הפחידו אותך, שים לב לנתונים הבאים: ברוב התחומים שיעור הכניסה מסלולר כבר עולה על 50% וחשוב מכך, 70% מהגולשים בסלולר מבצעים המרה! אם האתר שלך לא מותאם לסלולר אתה מאבד קהל לקוחות גדול שנכנס מהנייד, לא מצליח לנווט באתר ויוצא ממנו במהרה.
9. מכת קליטה – קשה ליצור קשר
שגולשים נכנסים לאתר שלך והם לא מוצאים איפה להשאיר את הפרטים שלהם זו בעיה! כיום כשאפשר לגלוש בכל זמן ומכל מקום, הלקוחות הפוטנציאליים שלך נכנסים לאתר לא רק בשעות פעילות המענה הטלפוני. אם הם לא מוצאים טופס צור קשר נגיש, תמציתי ומהיר, קרוב לודאי שתפספס אותם.
10.מכת חושך – אי זמינות האתר
גם אם האתר שלך עומד בכל הקריטריונים האחרים זה לא יעזור לך אם הוא לא זמין! לכן חשוב לבחור חברת אחסון שתתן פתרון מתאים לגודל האתר שלך, לקבצים שבו ולנפח התעבורה הנדרש. יש לקחת גם בחשבון הגנה מול פריצות האקרים למיניהן ושחזור נתונים בזמן מהיר.