איך נוכל לעזור?

כל הדרכים למדוד נתונים ולהגדיל פניות באמצעות גוגל אנליטיקס

23/06/2019

גוגל אנליטיקס הינו פתרון חינמי לניתוח פעולות באינטרנט המדווח על התנהגות המבקרים באתר מקצה לקצה. באמצעות היישום תוכל לדעת מיהם המבקרים שלך, מהיכן הם מגיעים וכיצד הם משתמשים באתר שלך. המידע החשוב ביותר שתוכל לזהות דרך האנליטיקס הוא מי הם המבקרים שצפויים לבצע המרה וכיצד תוכל למשוך עוד מבקרים הדומים להם. המערכת כוללת נתונים רבים ולכן נתמקד כאן בפרמטרים החשובים ביותר שיעזרו לך בניתוח תנועת הגולשים באתרך.

 

קהל

זהו המסך הראשון שנפתח בכניסה לממשק, בו תוכל לצפות במספר המבקרים בתקופה מסוימת (ניתן להגדיר טווח תאריכים) ובנתונים לגבי התנהגות הגלישה שלהם כמו: נתוני דמוגרפיה המציינים את השפה, המיקום הגיאוגרפי, זמן השהייה ועוד.

 

חשוב לשים לב לנתונים הבאים:

  • ביקורים: מספר הכניסות לאתר.
  • אורחים ייחודיים: מספר הגולשים שביקרו באתר פעם אחת בלבד. גולשים שנכנסו יותר מפעם אחת לאתר יספרו בסך הביקורים ולא יחשבו כאורחים ייחודיים.
  • הצגות דף: מספר הדפים שנצפו באתר.
  • דפים/ביקור: ממוצע הדפים שנצפו לביקור.
  • משך ביקור ממוצע: ממוצע זמן שהיית הגולשים באתר. זמן שהייה גבוה באתר מצביע על רלוונטיות ומשפיע על קידום האתר בגוגל.
  • שיעור יציאה מדף הכניסה: אחוז המבקרים שנטשו את האתר לאחר ביקור בדף הבית. אחוזי נטישה גבוהים עשויים להצביע על בעיה בנראות או ניווט האתר.
  • ביקורים חדשים: אחוז המבקרים שנכנסו בפעם הראשונה לאתר בתקופה הנבחרת.
  • טכנולוגיה: בעבר למדד זה הייתה השפעה רבה יותר אך גם היום נתוני שימוש הגולשים בדפדפנים השונים רלוונטי. ניתן לצפות בעלייה בשימוש בדפדפנים גוגל כרום וספארי ולכן מומלץ שהאתר שלך יהיה מותאם לכלל הדפדפנים וכמובן לסלולאר.
  • נייד: בסקירה הכללית ניתן לצפות בפילוח לפי המכשיר ממנו גלשו המבקרים (סלולארי, טאבלט או מחשב). חשוב לשים לב לאחוז המבקרים ולמשך הביקור הממוצע דרך הנייד. במידה ויותר מ-20% מהמבקרים גלשו דרך הנייד ולא נשארו זמן רב באתר כנראה שעדיין אין לך אתר סלולארי ואתה מפספס לקוחות פוטנציאליים.

 

זמן אמת

מעוניין לראות מי גולש באתר שלך ברגע זה ממש?

מסך זמן אמת מציג משתמשים אשר גולשים באתר שלך באותו הרגע ונתונים על מיקומם הגאוגרפי, מהיכן הגיעו ובאיזה עמוד באתר הם צופים.  פונקציה זו מאפשרת לך לדעת מיהם הדפים והתכנים הפופולאריים בכל רגע נתון ומאפשרת לך להבין בצורה טובה יותר מה מעניין את הקוראים ולהגיב במאמצי קידום אונליין.

 

מקורות תנועה

מקורות תנועה הוא מדד חשוב שיעזור לך לנהל את האסטרטגיה השיווקית בצורה היעילה ביותר. הנתונים שמוצגים באזור זה כוללים את מקור ההגעה של המבקרים, כך שתוכל לדעת האם הם הגיעו מפרסום ממומן, קידום אורגני, הפניה מאתר אחר או תנועה ישירה (לחיצה על קישור ישיר לאתר או הקלדת הכתובת בדפדפן). בעזרת פילוח פשוט ניתן לדעת כמה איכותית התנועה באתר ומהיכן היא מגיעה ואף ללמוד על התנהגות הגולש בכל ביטוי כגון כמה זמן נשאר באתר, באיזו מערכת הפעלה הוא משתמש והאם גלש לדפים נוספים. תנועה שמגיעה ממנועי חיפוש מעידה על כמות הגולשים שנחשפים לאתר, ומספקת סקירה של הביטויים דרכם הגיעו, כך שנוכל לדעת אילו שירותים או מוצרים אנשים מחפשים באיזה ימים ומאיזה מכשירים. כאן גם ניתן להגדיר ולצפות כמה אנשים לחצו על כל כפתור באתר כגון מוצר מסוים, גלריה, צור קשר, כפתור "לחץ לחיוג" המופיע באתר סלולארי או מפת הגעה.

 

תוכן אתר

מדד זה מציג מידע חשוב המאפשר ניתוח מעמיק של הדפים הנצפים ביותר כמו משך ביקור ממוצע, אחוז נטישה והצגות דף ייחודיות. נתונים אלה יכולים ללמד על רלוונטיות העמודים לגולשים ועל אזורים באתר הדורשים התייחסות עמוקה יותר.

לסיכום, Google Analytics הוא יישום חשוב ומשמעותי שחייב להיות בכל אתר. כמות המידע המוצעת בו הולכת וגדלה ומספקת כלים חדשים לניהול יעיל של אתרים. במיוחד כיום, לאור כל השינויים התכופים באלוגוריתם של גוגל ושימת דגש על רלוונטיות לגולשים, חשוב להישאר עם יד על הדופק ולעדכן את האתר באופן שוטף. שימוש נכון באנליטיקס יכול לשפר משמעותית את ביצועי האתר שלך ולהגדיל את מספר הפניות.

 

אם אתה מעוניין שנבצע עבורך בחינם ניתוח תנועת גולשים או שעדיין אין לך גוגל אנליטיקס ואתה מעוניין שנתקין לך, השאר את פרטייך בצ'אט שבצד שמאל ונחזור אלייך בהקדם.

עוד בבלוג