איך נוכל לעזור?

איך לבחור חברת קידום אתרים

27/06/2021 זמן קריאה: 5 דק׳

נניח שיש לכם אתר וגם נניח שהייתם רוצים שימצאו את האתר שלכם בגוגל. סביר להניח שהשלב הבא שלכם יהיה להקליד שאילתת החיפוש "קידום אתרים" במנוע החיפוש של גוגל כי הרי שם כולם מחפשים. אבל מתוך מאות חברות הקידום הקיימות היום איך תדעו למי לפנות ומה השאלות הנכונות שעליכם לשאול לפני שאתם מחליטים באיזו חברת קידום כדאי לכם לבחור?

לפני שנמשיך הלאה, בואו נערוך סיכום קצר של היתרונות שחברה לקידום אתרים באינטרנט יכולה ליצור עבור המותג שלכם. אם הוא נעשה בצורה מקצועית, אתם יכולים לצפות מהקידום האורגני לייצר את התוצאות הבאות:

  • יצירת מודעות למותג
  • שיפור דירוגים בתוצאות החיפוש
  • הגדלת התנועה לאתר שלכם
  • הובלה לחוויית משתמש טובה יותר ולביצוע טוב יותר באתר
  • בניית אמון סביב המותג שלכם
  • יכול להיות המקור העיקרי לתנועה לאתר
  • יכול להגביר את הסיכוי שגולשים לוקאליים יבקרו בחנות פיזית לאחר חיפוש אונליין
  • עוזר בניתוח קהל היעד שלכם
  • עוזר להשיג יתרון על המתחרים שלכם

בין אם תנסו לטפל בקידום אתרים בעצמכם ובין אם תשכרו חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש שתטפל בזה, עליכם לפקח על יעילות מסע הפרסום שלכם. רוב בעלי האתרים מסכימים כי העסקת מומחה קידום אתרים הוא הדבר הנכון לעשות. אך השאלה הקריטית היא באיזו חברת קידום עלי לעבוד? אם אתם שוקלים באיזו חברה לבחור, אתם לא לבד. כשהאינטרנט מוצף בחברות קידום אתרים מובילות, איך תדעו מהי הטובה ביותר עבורכם?

יתר על כך, בחירה בחברת קידום אתרים היא דבר רציני וחשוב. חתימה על חוזה עם חברת קידום היא תחילתה של מערכת יחסים ארוכת טווח. וכמו כל מערכות יחסים מוצלחות אחרות, עליכם להיות מסוגלים לסמוך ולהיות תלויים זה בזו.

לפני שאתם בוחרים חברת קידום, אתם צריכים לגבש את המטרות שלכם. תדמיינו לעצמכם שהזמנתם טיסה ברגע האחרון מישראל לקליפורניה לפגישת עסקים. למרבה המזל, המטוס עליו עליתם הגיע במהירות ולא היו עיכובים מיותרים. הטיסה עוברת בשלום ואתם נוחתים בשדה התעופה.

עם ההגעה, הכרוז מברך אתכם על נסיעה בטוחה ומקדם את פניכם שהגעתם לבוורלי הילס בטקסס. כאשר בינתיים היעד המיועד שלכם היה בוורלי הילס בקליפורניה.

אתם תצטערו על בזבוז הזמן שלכם, נכון?

העסקת חברת קידום אתרים היא כמו לעלות על המטוס הזה – כל אחת מהן יכולה להיות נהדרת בזמן הטיסה ולהשיג לכם דירוגים אורגניים כלשהן. התפקיד הראשון שלכם לפני שאתם מתחילים לטוס, הוא להבטיח שאתם בוחרים ונמצאים על המטוס הנכון.

לפיכך, כדי לבחור בחברת קידום אתרים המתאימה לכם

  • דעו את היעד העסקי שלכם – היעדים קובעים לאילו אסטרטגיות וטקטיקות קידום תצטרכו.
  • מה ברצונכם להשיג (התוצאות הרצויות לכם)

הנה הפרמטרים החשובים שיסייעו לכם בבחירה:

  1. מיקום בתוצאות החיפוש – בדיוק כפי שאתם רוצים שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בעמוד הראשון, כך גם כל בעל אתר ובמיוחד חברה שעוסקת בקידום אתרים. לכן, השלב הראשון הוא לחפש חברה המופיעה במיקומים גבוהים בביטויים רלוונטיים כמו "קידום אתרים", "חברה לקידום אתרים בגוגל", "קידום אתרי איקומרס", "חברה לקידום אתרים אורגני" וכדומה. במקרה זה "הסנדלר לא צריך ללכת יחף", ואם חברת הקידום בה אתם בוחרים ידעה לעשות את עבודת הקידום עבור האתר שלה ולעקוף מאות מתחרים שעוסקים בתחום שלה, הרי שזו חברה אשר יודעת לעשות את העבודה ותשמח שהיא תעשה זאת גם עבורכם.

  2. ותק וניסיון – חברות לקידום אתרים חדשות צצות כפטריות אחרי הגשם, לכן מומלץ שתוודאו האם מדובר בחברת קידום רצינית ותבררו כמה שנים היא פועלת בתחום, כמה עובדים יש לה ועם כמה לקוחות עבדה ועובדת במרוצת השנים. כמובן שגם בקידום אתרים ותק הוא גורם משפיע המעיד על מקצועיות בתחום והבנה רחבה שלו. בנוסף, אם ניקח בחשבון את העובדה שמנוע החיפוש של גוגל אינו סטטי והפרמטרים לקידום משתנים בו ללא הרף, הרי שחברה בעלת ניסיון של שנים תדע כיצד להתמודד עם השינויים התכופים במקצועיות וביעילות אל מול חברה בתחילת דרכה.

  3. מקצועיות ואמינות – חברת לקידום אתרים בגוגל תציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי עבורכם ותדע לכוון אתכם ולתת לכם הערכה לגבי הצלחת פרויקט הקידום תוך תיאום ציפיות משותף. חשוב לזכור כי, לא תמיד מה שאתם רוצים לשמוע זה מה שאתם צריכים לשמוע. לכן חברה אמינה ומקצועית תציג לכם תמונה מלאה של מצב האתר שלכם ברשת ובמידה ולא ניתן לקדם אותו, למשל עקב היסטוריית קישורים לא איכותיים או נזק שנגרם לו בעבר, היא תמליץ לכם על פתרונות אחרים לקידום אפקטיבי. כמו כן, מומלץ לבדוק האם החברה שותפה מוסמכת של גוגל, הסמכה המעידה על מקצועיות ומחייבת את החברה לפעול עפ"י חוקי האתיקה של גוגל.

  4. כלים טכנולוגיים – מאחר ולא תמיד יהיה לכם זמן לעקוב אחר תהליך הקידום של אתרכם ועל מצבו ברשת, בחרו בחברה שעושה שימוש במספר כלים טכנולוגיים מתקדמים, כך שתוכלו לקבל כמה שיותר נתונים מכמה שיותר מקורות מידע.

  5. מגוון לקוחות מתחומים שונים – חברת קידום אתרים איכותית היא חברה אשר יש לה ניסיון במגוון רב של תחומים. שימו לב כי מעטות החברות בארץ שיש להן יותר מ-200 לקוחות ולמרות כי בתחומים מסוימים תעדיפו חברת בוטיק שאין לה מספר לקוחות גדול, דווקא בקידום אתרים מומלץ שתבחרו בחברה שקשת הלקוחות שלה מגוון ככל היותר, כך שתעמיד עבורכם תשתית מגוונת ואיכותית וגם תוכל לזהות מגמות בעולם הפרסום ולפעול בהתאם.

  6. יחס אישי ושירות – חשוב לזכור שאתם מכניסים "שותף" חדש למאמצים בהצלחת העסק. לכן על החברה שבחרתם להיות כזאת שמספקת לכם יחס אישי, שירותי ומקצועי לאורך כל תהליך פרויקט הקידום. בחברת קידום אתרים גדולה, תוכלו ליהנות ממנהל פרויקטים צמוד, דוחות חודשיים, תמיכה טכנית ומענה לכל שאלה בזמינות גבוהה.

  7. One Stop Shop – קידום אורגני בגוגל הוא הבסיס לפרסום העסק שלכם. עם זאת יש מגוון שיטות פרסום באינטרנט ואם אתם מחפשים מטריה רחבה שתדאג לפרסום הדיגיטלי שלכם מבלי לפזר את התקציב שלכם בין ספקים שונים, מומלץ שתבחרו בחברה אחת שיכולה לספק לכם סל שירותים רחב שיכול לכלול אסטרטגיה שיווקית, קידום אורגני, פרסום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

  8. התרחקו מהבטחות התחייבות – חברת קידום אתרים מקצועית לא תתחייב לעולם על מהירות התוצאות או על מיקום מסוים בגוגל. שימו לב, חברת קידום אתרים שמבטיחה לכם קידום תוך חודשיים, לא רק שאינה יכולה להועיל לכם, אלא מוטב שתתרחקו ממנה כמו מאש מאחר והיא עלולה לעשות לאתר שלכם נזק משמעותי בטווח הארוך. הסיבה לכך היא שקידום אתרים אמיתי הוא משימה מורכבת אשר אורכת זמן ומצריכה עבודה מדויקת ומדורגת. במקום לחפש התחייבות שאינה אומרת דבר, בדקו את תוצאותיה של החברה בשטח.

  9. תוצאות בשטח – בסופו של יום מה שהכי חשוב לכם זה התוצאות. המטרה והיעדים שלכם צריכים להיות שלובים יד ביד עם מטרת החברה שבחרתם – להביא את האתר שלכם הכי גבוה בתוצאות החיפוש בביטויים רלוונטיים שיניבו לכם עסקאות. אמנם לא תוכלו לדעת מראש מה יהיו התוצאות לאחר תחילת הפרויקט, אך תמיד תוכלו להסתכל על תוצאות החברה תחת מיקומי לקוחותינו באתר הבית שלה. כמו כן מומלץ לבקש הפניה ללקוחות ממליצים ולשמוע על סיפורי הצלחה מבעלי עסקים אחרים.

תהליך העבודה

לאחר שבחנתם מספר חברות והגעתם אל החברה הנבחרת, מתחיל תהליך אפיון העסק וקהל היעד על מנת להבין את השפה השיווקית שלכם ולבנות ביחד אסטרטגיה מתאימה. כמו כן, בשלב זה, חברה מקצועית תבצע עבורכם מחקר מקיף על מצב האתר שלך ברשת, ביטויים רלוונטיים ומעקב אחר פעילות המתחרים.

בתחילת תהליך העבודה על האתר יהיה עליכם להיות שותפים ולאשר שינויים ותכנים חדשים לאתר ומכאן, במידה ושמתם את האתר שלכם בידיים הנכונות, הדרך לתוצאות בטוחה. עם זאת, חשוב שתהיו מעורבים גם בהמשך הדרך, תעקבו אחר דוחות חודשיים, תיזמו שיחות, תגיבו על מיילים וכדומה.

לסיכום, חברת קידום אתרים מקצועית תבצע את העבודה בצורה אמינה, יצירתית, מדידה ומדויקת וכמו כן תדאג לייצר עבורכם לא רק קידום איכותי במנועי החיפוש אלא גם תכנון אסטרטגי וייעוץ שיווקי במטרה להגדיל את התנועה לאתר ולהפוך גולשים ללקוחות!

תהיו סבלניים עם חברת הקידום שבחרתם לעבוד איתה. בחירה ושותפות עם חברת קידום אתרים, אפילו כזו המושלמת עבורכם, לוקחת זמן עד שתתחילו לראות תוצאות. עם זאת, הסבלנות משתלמת מכיוון שברגע שהדברים מתחילים לזוז רק אתם תרוויחו מכך. קידום אורגני הוא כמו גלגל תנופה שמשתפר מיום ליום ועובד כמו מעגל קסמים: אז תהיו סבלניים.

תזכרו, הקפידו לבחור סוכנות קידום אתרים המתאימה לכם. ובעיקר, כזו עם צוות מגוון של מומחים מנוסים הנושמים וחיים קידום אתרים.