איך נוכל לעזור?

איך לחפש בגוגל?

04/03/2019

אחת התוצאות המפתיעות ברשימת החיפושים המובילים לשנת 2019 הייתה בקטגוריית שאלות ה"איך" וליתר דיוק הביטוי "איך לחפש בגוגל?".  כולנו יודעים לחפש ב – Google אבל לא בטוח שאנו יודעים איך לחפש בצורה נכונה. אם יש לך אתר אינטרנט, כדאי מאוד שתדע איך הלקוחות שלך פועלים, איך הם חושבים ובמילים אחרות איך הם מחפשים בגוגל? ברגע שתדע זאת, אנו ממליצים לך להיות זה שמופיע בראש התוצאות כדי שהם יוכלו להגיע אלייך במקום למתחרים שלך.  אספנו עבורך מספר טיפים מועילים שיסייעו לך למקד את תוצאות החיפוש ולהגיע למקסימום לקוחות שמחפשים אותך.

 

שימוש במנוע החיפוש של גוגל נראה לנו פשוט: אנו מקלידים את מה שאנחנו מעוניינים למצוא ומופיעות לנו תוצאות רלוונטיות –  אך לא תמיד זה המצב. לעיתים, חיפושים כלליים מדי לא יביאו לך את התוצאות הרצויות ויש לדעת איך לכוון את שאילתת החיפוש נכון כדי להפיק תוצאות יעילות מתוך המידע העצום המאוחסן ביותר מ- 4 מיליארד דפי אינטרנט.

 

הנה כמה טיפים פשוטים שיסייעו לך לחפש בצורה יעילה יותר ולמצוא בקלות את מה שאתה מחפש.  

 

גוגל מנסה לנחש מה אתה מחפש ומציע ערכים לחיפוש תוך כדי הקלדה. כדאי לבחור את הערך המומלץ בהשלמה האוטומטית המעידה על נפח חיפושים.

לרוב אנו מקלידים את הדבר הראשון שעולה לנו בראש, בהרבה מהמקרים לא תמצא את מה שחיפשת מאחר וכתבת מונח חיפוש ארוך או קצר מדי. מחרוזת מילים ארוכה לא תזוהה כלל וגוגל עשוי לזהות את המילים הראשונות או העיקריות מתוכה ובהתאם להציג תוצאות רלוונטיות אליהן כאשר הוא מתעלם מן השאר. מצד שני, אם תכתוב רק מילה אחת רוב הסיכויים שתקבל תוצאות לא ממוקדות ביחס לשאילתת החיפוש.

לדוגמא, אם אתה מחפש "מנעולן" והנך מתגורר בירושלים תקבל תוצאות כלליות מדי מכל הארץ, לכן מומלץ למקד את החיפוש ו להוסיף את המילה ירושלים כך "מנעולן בירושלים".

שים לב למספר התוצאות, אלה מספר הדפים שמכילים בתוכם את אחת מהמילים שהביטוי כולל: מנעולן או בירושלים, לכן אם אנו מעוניינים להתמקד יותר ולמצוא רק דפים בהם יש שילוב של שתי המילים כביטוי אחד יש להוסיף גרשיים – "מנעולן בירושלים".

 

כלי חיפוש

 

מנוע החיפוש מספק לך כלים נוספים מעבר לחיפוש רגיל שמסייעים במיקוד התוצאות ברמה גבוהה. כדאי להכיר את הכלים המתקדמים ולעשות בהם שימוש לפי הצורך. גוגל מציע שליטה על זמן התוצאות המבוקשות (מתי התפרסם הדף), חיפוש קולי, מיקום גיאוגרפי וסינון לפי תמונות, וידאו, חדשות ועוד.

 

אם אתה מחפש למשל חדשות עדכניות תוכל לבחור תחת אפשרות כלי חיפוש, כל הזמן תוצאות מהשנה האחרונה, החודש האחרון, השבוע ואפילו השעה האחרונה. כמו כן, במקרה שאתה מחפש אינסטלטור שנותן שירות באזור שלך אתה יכול בקלות לבחור את מיקומך ולקבל תוצאות מתאימות רק לאזור. בנוסף, תוכל לבקר בדפים שכבר ביקרת בהם בעבר או לחלופין דפים שמעולם לא ביקרת בהם, לבחור את שפת התוצאות הרצויות או את סוגן כמו ספרים, בלוגים, דיונים, אפליקציות ופטנטים.

 

אפשרות חיפוש נוספת שרבים משתמשים בה היא תמונות, אם יש לך עסק שמוכר מוצרים כמו רהיטים, מחשבים וכדומה תוכל להופיע גם בתוצאות אלה באמצעות אופטימיזציה פשוטה לתמונות- עדכון כותרת ו-Alt המתאר את התמונה.

טיפים

 

  • באמצעות סימנים פשוטים כמו פלוס ומינוס ניתן לסנן את תוצאות החיפוש ולהוסיף או להפחית מונחים מתוך הביטוי. למשל: עורך דין+מגשר-נוטריון, ינפק את כל הדפים שמכילים עורך דין ומגשר ולא מכילים את המילה נוטריון.
  • פעמים רבות אנו מחפשים סוג קובץ מסוים כמו word/excel/pdf, במקרה כזה ניתן לצמצם את החיפוש משמעותית ע"י הוספת נקודה ולאחריה סיומת הקובץ והביטוי המחופש כך: " משרד החינוך .doc ".
  • ניתן להשתמש בגוגל גם כמילון והוא כולל מילון אנגלי אנגלי שמספק פירושים למגוון משמעויות שהמילה מייצגת. הקלד define:  ואת המילה המבוקשת ותקבל מבחר הסברים למשמעות המילה בדפים ברשת.
  • אם אתה מחפש כתבות רק מתוך אתר מסוים ניתן להקליד site: ולאחר מכן את כתובת האתר ואת הביטוי המחופש לדוגמא, אם אתה מעוניין לקרוא כתבות שפורסמו על אייל גולן באתר ynet הקלד אייל גולן site:www.ynet.co.il

 

איך מחפשים בגוגל?

 

כאן נציג לך טיפ חשוב שיעזור לך להבין איך מייצרים מילים שמביאות גולשים שהופכים ללקוחות!

 

אם נסתכל על התמונה הרחבה הרי שרוב משתמשי גוגל מחפשים בצורה מאוד כללית וליתר דיוק מתחילים במילה אחת בלבד ורק לאחר מכן ממקדים את החיפוש על מנת לקבל תוצאות רלוונטיות יותר.

 

הניסיון של אדאקטיב בקידום אורגני ובניהול קמפיינים ממומנים ב-Google Ads מספק נתונים מעניינים לגבי הדרך שבה גולשים מחפשים בגוגל ואיזה ביטויים ממירים יותר בתחומי עסקים שונים.

 

כמה דוגמאות מהשטח המבהירות את העובדה כי לא תמיד המילה המחופשת ביותר היא זאת שתייצר המרות איכותיות, כלומר פניות שיהפכו למכירה. זוכרים את המנעולן מירושלים?  שימו לב לנתון המדהים הבא: עלות הקליק הממוצעת למילה הכללית "מנעולן" שלה 6,600 חיפושים חודשיים היא 34.47 ₪, לעומתה על המילה הממוקדת "מנעולן בירושלים" שנראית פחות שווה להשקעה מאחר ויש לה רק 320 חיפושים תשלמו 177.40 ₪ לקליק ! כן, כן זו לא טעות 177.40 ₪ לקליק אחד! העלות הגבוהה מצביעה על תחרות, כלומר בעלי עסקים מוכנים להשקיע יותר וזאת מאחר והסיכוי לכך שמי שחיפש מילה ממוקדת גם יפנה לבית העסק וסיכויי השלמת העסקה גבוהים יותר. המסקנה היא שלעיתים יהיה שווה יותר, במונחים של עלות מול תועלת, להשקיע דווקא במילים הממוקדות יותר בקידום אורגני כדי להגיע ללקוחות קונים.

 

ניתן לראות זאת גם בתחום עריכת הדין, ביטוי כמו "עורך דין דיני עבודה" בעל נפח חיפושים גדול אכן מצליח להגדיל את כמות הכניסות לאתר, אך הביטויים הממירים יהיו דווקא ביטויים רחבים מאוד כמו "פיטורין עקב מעקב עיר" או "מה הזכויות במקרה של התפטרות".

 

אין דרך פלאים לקרוא את מחשבותיו של הלקוח הפוטנציאלי, מה שכן ניתן לעשות על מנת להגיע הכי קרוב למה שהלקוח שלך מחפש הוא להתמקד בשאלה או בבעיה שהפתרון להן מצוי אצלך בעסק.

 

עוד בבלוג