התקדם לשיטות קידום חדשות
תחילת שנה זה בדיוק הזמן לעשות קצת סדר בדברים ולזנוח טכניקות SEO ישנות שכבר לא עובדות ואפילו מזיקות לעסק שלך. דובר כבר רבות על חשיבות קידום אורגני והופעת האתר שלך במיקומים גבוהים בגוגל, אך גם אם אתה כבר משקיע בקידום האתר, חשוב שתשים לב גם לשיטות בהן מבצעים אותו ותעמוד בקצב השינויים שגוגל מכתיבה.
איך כדאי ולא כדאי לקדם בשנה החדשה
1. קישורים נוספים לא בהכרח אומרים דירוג גבוה יותר
קישורים נכנסים היו אמורים להיות הגורם החשוב ביותר בקביעת דירוג האתר שלך, אך כעת זה לא בהכרח המקרה ואפילו המומחים יסכימו על כך. יש מקרים רבים של אתרים המופיעים במנועי החיפוש ויש להם רק קומץ של קישורים, אולם הם קישורים איכותיים היוצאים מאתרים סמכותיים אשר גוגל נותנת להם כוח. זאת, משום שיש להם קישורים נכנסים רלוונטיים יותר ובאיכות גבוהה. עדכון האלגוריתם פינגווין הבטיח כי תינתן חשיבות רבה יותר לרלוונטיות ולאיכות הקישורים מאשר לכמות.
כשזה מגיע לקידום אתר האינטרנט שלך, מומלץ מאוד להימנע מכמות קישורים גדולה ובמקום זאת להתמקד בבניית קישורים באיכות גבוהה.
2. קידום אתר קשור בהכרח לכתיבת תוכן עשיר למילות המפתח
כיום, גוגל משתמשת באלגוריתם האינדקס הסמנטי החבוי. זאת בין היתר, על מנת להבטיח שמילת מפתח מסוימת הופיעה בכמה וריאציות שלה כאשר כולן קשורות ונחשבות ע"י גוגל למילת מפתח מסוימת שהוזנה על ידי המשתמש, כך שהתוצאה הטובה ביותר שמבוססת על סמכות ורלוונטיות תוצג לגולש.
במקום פשוט רק להעשיר את התוכן שלך במילות מפתח, אתה צריך לכתוב תוכן שהוא ידידותי למשתמש. תוך יצירת התוכן, ודא שאתה שם את המשתמשים שלך במקום הראשון וכותב תוכן שימושי עבורם. גוגל תנתח ותבין את המונחים שאתה מעוניין לדרג ואם תמצא שהתוכן שלך איכותי היא כבר תדאג לכך שהגולשים ימצאו אותו בקלות.
בנוסף לכך, אף אחד לא רוצה לראות כל כך הרבה מילות מפתח בתוכן. לדוגמא, אם המילה "קידום אתרים" מוזכרת בתוך מאמר 100 פעמים, הגולש יכול לאבד את סבלנותו, לחזור למנוע החיפוש ולבדוק את התוכן של המתחרה שלך.
3. קידום אתרים הוא רק קישורים ותוכן
זה היה נכון לפני 3-4 שנים. זה היה הזמן שבו אפילו אתר אינטרנט עם תוכן דל וטונות של קישורים עם מילות מפתח שפיזרו פה ושם באתר היה מגיע לדירוג טוב ב- Google.
עם זאת, בעידן הדיגיטלי של היום אפילו רשתות חברתיות משחקות תפקיד עצום בהצלחה של אתר במנועי חיפוש. ההשפעה שלהן על קידום אתרך מאוד פשוטה – ככל שהאתר שלך פופולארי יותר ברשתות חברתיות, תקבל יותר תשומת לב אליו, וככל שיותר אנשים יחשפו אליו, כך תקבל יותר קישורים טבעיים שיפנו אל האתר שלך.
4. התמקדות בביטויים פחות תחרותיים
רבים דואגים לבדוק את דירוג האתר שלהם בגוגל, עם זאת, בפועל המנהג הזה כבר ישן ואינו תואם את כללי המשחק החדשים. כמובן כי על מנת לקבל נראות טובה יותר אתה צריך דירוג טוב יותר, אך מה שבאמת חשוב היום הוא להופיע בביטויים שמביאים פניות וטלפונים שהופכים ללקוחות.
במקום לנסות לדרג את האתר שלך במונחים כלליים, מה שנעשה קשה במיוחד בשל עדכונים תכופים של אלגוריתם החיפוש כמו הפנדה והפינגווין, נסה להמיר את המאמצים לקידום ביטויים פחות כלליים המורכבים מצירוף מילים רחב יותר ואפשרות להגיע לקהל ממוקד יותר.
לדוגמא אם יש לך עסק למכירת חבילות סקי ואינך ממוקם בעמוד הראשון, במקום להשקיע משאבים רבים בניסיונות לעקוף חברות תיירות גדולות ולהופיע בביטויים כלליים כמו "סקי" או "חבילות סקי" עדיף כי תתמקד בביטויי זנב ארוך כמו "חופשות סקי זולות בבולגריה" או "חופשת סקי בבולגריה הכל כלול". הסיכויים שלך להופיע בביטויים ארוכים מסוג זה גבוהים בהרבה יותר ומאפשרים לך לפנות לקהל ממוקד ורלוונטי יותר שבסופו של יום גם כוונת הרכישה שלו גבוהה יותר.
החלק הכי טוב בזה הוא שאתה כבר לא צריך לעקוב אחר המיקומים שלך! במקום זאת, דאג לשלב מגוון ביטויים בתוכן השיווקי שלך והגדל את התנועה לאתר שלך!
5. קידום ממוקד איזור
כיום תוצאות ממוקדות אזור זוכות לחשיבות גבוהה יותר בעיני גוגל ועל כן מוצגות בצורה בולטת ולעיתים אף יותר מהתוצאות האורגניות והממומנות. המשמעות היא שחנויות, מסעדות ועסקים מקומיים אשר יגדילו ראש להיות הראשונים להשתמש בשינוי זה ולהירשם לגוגל פלייסז יזכו לחשיפה ותנועה גדולה יותר של גולשים בסביבתם.
לדוגמא אם אתה מנעולן בתל אביב תוכל להופיע בפני לקוחות פוטנציאליים באזורך אשר לאו דווקא הקלידו את הביטוי "מנעולן בתל אביב", אלא רק את הביטוי "מנעולן". העסק שלך יוצג מתחת לתוצאות הממומנות ולצד מפה המציינת את מיקומך, מה שיעיל במיוחד בחיפוש דרך הסלולאר.
סיכום: שם המשחק – "טבעיות"
הגיע הזמן שתפסיק לבזבז כסף על טקטיקות SEO מיושנות, ותתחיל למקד את כל האנרגיות שלך על אסטרטגיות חדשות שייתנו לאתר שלך דחיפה משמעותית קדימה. באדאקטיב נוכל להציג בפניך את התמונה הרחבה ביותר באמצעותה נבין מהן הפעולות בהם נוקטים המתחרים וכמובן לנתח היכן האתר שלהם מופיע ביחס לאתרך. בהתאם לכך נייצר תכנית עבודה מסודרת שתגרום ללקוחות הפוטנציאלים להגיע אליך במקום שיגיעו למתחרים שלך.
מעוניין לדעת האם האתר שלך מקודם בשיטות יעילות? השאר פרטים בצור קשר או בצ'אט מצד שמאל ונחזור אלייך עם דו"ח ניתוח אתר ומתחרים חינם!