איך נוכל לעזור?

בבחירות לעסק שלכם אל תתפשרו:
7 טיפים שמוכרחים לדעת לפני שבוחרים חברה לקידום אתרים

01/03/2020 זמן קריאה: 5 דק׳

ממשלה אנחנו בוחרים שלוש פעמים בשנה, אבל חברת קידום אנחנו בוחרים פעם אחת, ובשאיפה לשנים רבות קדימה. אז אם בעסק שלכם אתם רוצים לבחור נכון, זאת הכתבה בשבילכם.

לפני שנתחיל לדבר על קידום אתרים, בואו נגיד כמה מילים על קבלת החלטות טובות: אפשר לשכנע, אפשר להציג נתונים, אפשר לתת למספרים לדבר, אבל בסופו של דבר, רבים מאיתנו סומכים דווקא על הרגש כשהם מחליטים.

לא מעט פעמים אנו מצטערים על החלטות שנלקחו באופן אימפולסיבי, מבלי להתעמק בפרטים הקטנים שמרכיבים את התמונה הגדולה.

תחום קידום האתרים הוא דוגמה מושלמת לכך. ברוב המקרים עומד בעל העסק שלא מבין עד הסוף את תחום הקידום, ואולי אפילו לא את תחילתו. מושגים כמו רספונסיביות, מטא תגים, טייטל ו-H1 נשמעים לו סינית. מצד שני עומד המומחה שמבטיח תוצאות. הוא משתמש בכל המילים הנכונות ומגשים את כל השאיפות – קידום לראש תוצאות החיפוש, זרם של לקוחות כבר מהחודש הראשון, שירות אישי, דוחות מסודרים. העולם המושלם.

בואו נעשה סדר בדברים ונספר לכם על הדבר הראשון והחשוב ביותר שאנחנו מאמינים בו: לקוחות חכמים, כאלה שמבינים מה אנחנו עושים – הם לקוחות טובים. רק בעבודה שקופה, במערכת יחסים ארוכת טווח ובעבודה עקבית משיגים תוצאות. וכשהתוצאות מגיעות, הן שם כדי להישאר – להיות בדירוגים הגבוהים לאורך זמן, להיות חסינים משינויים שגוגל מבצעת בדירוגים שלה ובצורה מבוססת, שמגינה על המיקום גם כשמגיעה תחרות רצינית.

אז אולי בכל זאת הגיע הזמן שננסה להבין קצת יותר? 

אחרי 15 שנות ניסיון ואלפי ביטויים שקידמנו לעמוד הראשון בתחומים התחרותיים ביותר, אנחנו יודעים לומר שהדבר הראשון שצריך לדעת על קידום אתרים, הוא שמדובר בתהליך עם שלבים ודרך לעבור. אין קיצורי דרך ואין תוצאות תוך חודש או חודשיים. בטח שלא הגעה לעמוד הראשון בגוגל. 

התהליך כולל למידה של העסק שלכם והכנת אסטרטגיית קידום עם הביטויים הנכונים; אופטימיזציה טכנית של האתר (ההכנה שלו לדירוג גבוה של גוגל); בניית דפי תוכן חדשים ושדרוג קיימים; טיפול בנושאי ההמרות באתר בפרט והחוויה שלו בכלל; ומשם אל הקידום בפועל: בניית רשת קידום רחבה סביבו, יצירת הפניות נכונות, יצירת תוכן שוטף; וטיוב התנועה לאתר. 

גוגל לא ממהר להציב אתרים בדף הראשון. הוא רוצה לדעת שהאתר אמין, מכיל תוכן רלוונטי ועשיר ובאופן כללי, יכול לשרת את הגולש בביטויי שהוא הרגע חיפש. 

איך אפשר לדעת שזו הסוכנות שתיתן לך את השירות הטוב ביותר ואת התמורה הטובה ביותר להשקעה, ומה צריך לבדוק כדי לבחור נכון? לא התעצלנו והכנו רשימה. לא קצרה, אבל בבחירות כמו בבחירות, אין קיצורי דרך.

הכללים שכל בעל עסק חייב להכיר לפני שהוא בוחר חברה לקידום אתרים: 

1. יש קבלות?

אנחנו לא מתכוונים לחשבונית-מס… אלא לקבלות על עשייה רלוונטית בתחום. על חברת הקידום שלך להיות בעלת ניסיון רב בקידום אתרים בפרויקטים גדולים וקטנים כאחד ולהציג לך דוגמאות ללקוחות שכבר קודמו בצורה מוצלחת. לכל חברה יש כאלה – אבל כדאי לשים לב להבדלים באיכות הלקוחות ובגודל הפרויקט. רק חברה שמציגה בשקיפות מלאה את מיקומי הלקוחות שלה בתחומים רבים ומגוונים, היא חברה מבוססת שניתן לסמוך על יכולותיה בקידום האתר שלך. 

אם לחברת הקידום שלך אין יכולת להציג את מיקומי הלקוחות שלה במגוון תחומים תחרותיים, שווה להיזהר. וכדי שלא רק נדבר בלי כיסוי, הנה המיקומים של הלקוחות שלנו, מעודכנים ממש ברגע זה.

2. מילה זאת מילה

הבסיס לקידום אתר מוצלח הוא מחקר מילים מקצועי ורחב. למה הכוונה? מחקר מילות מפתח הוא השלב החשוב ביותר כאשר ניגשים לעבודת קידום אתרים. כאן המטרות העסקיות שלך פוגשות את יכולות הקידום ואת הביטויים שעליהם כדאי לשים את הפוקוס. 

על חברת הקידום שלך להיות מסוגלת להפיק עבורך דו"ח שמציג לך בכמה ביטויים אתה מופיע בדף השני והשלישי של גוגל. המבחן לכך הוא פשוט: שאל את חברת הקידום שלפניך את השאלה הבאה:  "בכמה ביטויים מופיע האתר שלי בגוגל?" חברת קידום שמסוגלת להראות לך יותר מילות חיפוש שאתה מופיע בהן בדף הראשון, השני והשלישי – עובדת עם כלים מתקדמים יותר, נגישה לדאטה איכותי יותר, ביצעה מחקר מילות מפתח טוב יותר – ופירוש הדבר הוא שיש לה את היכולת לבנות עבורך אסטרטגיה טובה יותר שתתבטא בתוצאות טובות יותר עבור העסק שלך.

3. אין תחליף למודיעין!

כשבדף תוצאות החיפוש 10 מקומות בלבד, לא צריך לנצח את גוגל, אלא את המתחרים. כמו בכל מערכה, גם בקרבות השיווק מול המתחרים, אין תחליף למודיעין איכותי שיספר היכן מצויות החוזקות שלך, החולשות השיווקיות של המתחרים ההזדמנויות הטמונות בכך. חברת קידום מקצועית צריכה לסרוק את דירוגי המתחרים שלך ולספק מידע מודיעיני על פעילות המתחרים ועל מילות החיפוש שהמתחרים מופיעים בהן בדף הראשון השני או הרביעי. 

היכולת לזהות את שדה התחרות ולהבין את מלוא ההזדמנויות, תאפשר לבנות עבורך אסטרטגית שיווק דיגיטלי שמטרתה להציב אותך לפני רוב מתחריך, אם לא כולם. חברת קידום אתרים שיודעת להציג לך מידע רחב יותר על התחרות – תבנה לך תוכנית מבוססת יותר ותביא לתוצאות טובות יותר.

4. בקשר עם קישורים מניבים

רשת קישורים ותשתית קידום רחבה היא הקלף שיש לכל חברה. ככל שהרשת שלה רחבה ואיכותית יותר, כך הקלף הזה גבוה יותר, וינצח את המתחרים.
חברת קידום שיש לה שיתופי פעולה עם אתרים חזקים ומגוון רחב של לקוחות בתחומים שונים, תהיה מסוגלת לייצר קישורים איכותיים ומגוונים יותר שיעזרו לאתר שלך להתקדם בצורה טובה יותר. 

איך מודדים את איכות תשתית הקידום של החברה? איכות הקישור נמדדת על פי הרלוונטיות שלו לתוכן האתר, מקור הקישור ועוד פרמטרים שמשוקללים על ידי מנוע החיפוש כשהוא מדרג את תוצאות החיפוש. בפשטות, קישורים לא איכותיים יגרמו למנוע החיפוש "להעניש" את האתר ולדרדר אותו בתוצאות החיפוש, כי מנוע החיפוש מבין בדיוק מה ניסו לעשות כאן. ולהיפך, קישורים מתוך עולמות תוכן סמוכים ומאתרים אמינים יקדמו מאוד את האתר שלכם. 

לכן, רק חברת קידום אתרים מובילה שיש לה רשת קישורים עצמאית ומגוונת, תוכל לשבץ את הקישורים לאתר שלך באופן איכותי, מבוזר ורלוונטי. כאן גם צריך לדעת שחברות שמוציאות קישורים ממקורות מפוקפקים, למשל מפורומים או אינדקסים למיניהם, אולי יציגו תוצאות מהירות, אבל בהמשך יגרמו לענישה משמעותית ולאובדן דירוג קבוע בתוצאות החיפוש. 

כלל האצבע הוא פשוט: חברה עם לקוחות מגוונים שנמצאים במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בתחומים תחרותיים, היא חברה עם תשתית קידום מוכחת שתוכל לעשות את אותו הדבר גם עבור האתר והעסק שלך. 

5. טכנולוגיה חדשנית

קשה להפריז בחשיבות של טכנולוגיה בקידום אתרים. טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת מאפשרת לנצח בזירה שיווקית, לנטר ולנהל קידום של מאות ביטויים בו זמנית, לראות הזדמנויות חדשות ולהבין איך המתחרים מתנהגים. טכנולוגיות חדשות מאפשרות גם להאיץ ביצועי אתר ולנהל את תהליכי הקידום בצורה חכמה יותר.
הכלים הטכנולוגיים עולים לא מעט כסף, וכן, מידת הרצינות של החברה נמדדת גם בכמה היא מוכנה להכניס את היד לכיס ולשלם על כלים מתקדמים שבסופו של דבר יתנו ללקוחות שלהם שירות וביצועים. 

6. אמינות

מכל הקריטריונים השונים שהצגנו כאן, זהו למעשה החשוב ביותר – לא רק מפני שלאמינות אין תחליף גם בתחומים אחרים בחיינו האישיים והעסקיים, אלא בעיקר מפני שבתחום קידום האתרים יש גם הרבה חובבנים. 

מתי זה הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז: התחייבות למיקומים בעמוד הראשון

התחייבות שתוך X חודשים האתר יגיע לדף הראשון, שתשלום יגבה ממך רק כשתגיע לתוצאות/מיקומים וכיוצא באלה, הן בבחינת תמרור אזהרה: קיימות שיטות רבות לקידום אתרים, וחלק מהן לא מקובלות על גוגל. שימוש לרעה בשיטות קידום אסורות, עלול להוביל את האתר שלך די מהר למיקומים בדף הראשון, אך גם לגרור ענישה מצד גוגל המתבטאת בירידה חדה במיקומים – וכפועל יוצא מכך: חוסר יכולת של האתר להשתקם. 

צריך לזכור: מקדם אתרים שמתחייב לתוצאות או כזה שמבטיח שתשלם רק לאחר הגעה למיקומים גבוהים, עובר על החוק אותו מפרסמת גוגל באתר שלה תחת סעיף שיטות אסורות. מקדם שכזה עלול לנקוט בפעולות שמהן לא תהיה דרך חזרה! 

7. מחיר "בעל הבית השתגע"

לנושא תמחור שירות קידום האתרים הקדשנו מאמר שלם, ובו פירטנו ממה בנוי התשלום ומהן סביבות המחיר השונות. קידום אתר בסביבה תחרותית נמוכה ינוע סביב 2,000-2,500 ש"ח לחודש; כ-2,500-3,500 ש"ח לחודש בקידום תחומים בתחרות בינונית; ומינימום של 4,000 ש"ח לחודש בתחומים תחרותיים מאוד. הפקטורים המרכזיים בקביעת התמחור הם רמת התחרות, הדרישה לתוכן איכותי, מחקר מודיעיני שימושי, שימוש בכלי מעקב ודוחות, פעילות אופטימיזציה רבת שעות, השגת מידע בזמן אמת, השגת קישורים איכותיים ופעולות בעלות ערך אל מול המתחרים. 

תמחור נמוך מגביל את מרחב הפעולה, ולמעשה פוגע באופן ישיר ברמת התחרותיות שלכם ומהכרותינו את השוק, החיסכון הזה הוא למעשה סממן של חוסר השקעה ומוביל לאובדן לקוחות שיגיעו אליך.

תוצאות בפועל, רשת קידום, טכנולוגיה, שירות אישי, יכולות מחקר ותכנון אסטרטגי, צוות מנוסה שלוקח את הקידום ברצינות ואמינות – יש חברות שלא עומדות באף קריטריון,  יש חברות שעומדות בכמה מהם ורק בודדות יכולות להראות שהן עומדות בכולן. במבחן הזה כל התשובות צריכות להיות נכונות כדי שתבחרו אותה בלב שלם ובביטחון רב. אחרי עבודה קשה של שנים ובניית צוות משפחתי ומקצועי שלא רואה דבר מלבד הצלחה, אנו יכולים לומר על עצמנו שאנחנו אחת מאותן אלה. 

מזמינים אותך ליצור איתנו קשר לשיחה אישית ומקצועית ולגלות איך נוכל לעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה. ממש כאן בטופס למטה או בטלפון 072-3340848