איך נוכל לעזור?

כמה עולה קידום אתרים טוב ואיך בעצם מתמחרים אותו?

06/02/2020 זמן קריאה: 7 דק׳

כמעט שני מיליארד אתרים קיימים היום בעולם (והמספר הזה עולה כל דקה, כך שעד שתסיימו לקרוא את הכתבה יתווספו עוד מספר אתרים לרשימה) אבל רק אחוז זעיר מהם באמת מגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בביטויי המפתח שחשובים לו. המקומות על המטוס של גוגל מצומצמים מאוד ואפשר לומר בוודאות רבה שרק מי שיתפוס אותם באמת ימריא. 

מכירים את הבדיחה שאומרת שהמקום הכי טוב להחביא גופה הוא בדף התוצאות השלישי של גוגל? אז זה אולי קצת מוגזם אבל לא לגמרי מופרך. 85% מהאנשים לא עוברים אפילו לדף תוצאות החיפוש השני בגוגל, ומסתפקים בתוצאות שקיבלו בדף הראשון ואל הדף השלישי והלאה מגיעים אחוזים בודדים, אם בכלל. 

בין אם מדובר באתר שמוכר חולצות כדורגל, מספק שירותי תרגום, מדווח על חדשות או מציג חתולים שמקפצים על המסך וזהו (יש דבר כזה, תבדקו אותנו), כולם היו שמחים להגדיל את התנועה האורגנית אליהם. 

תנועה אורגנית של גולשים אל האתר שלכם תלויה לפני הכל בנוכחות ובנראות שלכם בגוגל. 

שימו לב לנתון הזה: 5 התוצאות האורגניות הראשונות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל יקבלו מעל 67% מהכניסות.
כל מי שנמצא מתחת לכך או בדף השני והלאה ייאלץ להסתפק בפירורים ושאריות, אלא אם ישקיע כסף בפרסום ממומן (PPC).

לאכול את העוגה, ולהשאיר אותה כמעט שלמה

אם אתם לא פועלים בנישה או במיקום גיאוגרפי שבו אין לכם מתחרים, וזה מקרה נדיר ביותר, ברור מאליו שכדי למקם את האתר שלכם בדף הראשון וליהנות מזרם לקוחות ופניות מהאתר שלכם, נדרשת השקעה כספית מסוימת. השאלה המתבקשת היא איזה חלק מתקציב השיווק שלכם כדאי להקצות ל-SEO ואיך בכלל מתמחרים עבודה מהסוג הזה. 

החדשות הטובות הן שקידום אתרים היא אסטרטגיה שמוכיחה את עצמה במונחי החזר על השקעה. כלומר, בהשקעה צנועה יחסית בהשוואה לערוצים ממומנים, תוכלו ליהנות מקשת רחבה של ביטויים מקודמים, ולהתברג גבוה בתוצאות החיפוש. 

כאן כדאי לומר מילה על ההסתכלות הקידומית שלנו באדאקטיב. בעוד שחברות רבות מקדמות מילות מפתח, אנחנו מסתכלים על כל קטגוריית הפעילות ומקדמים אותה לצד ביטויי מפתח רלוונטיים כמעט ללא הגבלה. הרעיון הוא שיחד עם ביטויים ספציפיים מקודמים גם ביטויי משנה. אז בהסתכלות על עוגת השיווק שלכם, עלות הקידום תהיה פרוסה קטנה מאוד ביחס לתועלת. 

תפוחים לתפוחים, מקדמים למקדמים

קידום אורגני יעיל שיביא תוצאות מגיע מהבנה טכנית ומקצועית של עולם ה-SEO ומעבודה חכמה בכמה ערוצים במקביל: 

  • בדיקת ביצועי האתר
  • מחקר שוק ומתחרים
  • בניית לוגיקת קישורים נכונה 
  • שיפור מהירות אתר
  • חוויית משתמש מוצלחת
  • תאימות הממשק למובייל
  • שימוש בכלים מתקדמים 
  • אסטרטגיית תוכן
  • פיקוח ובקרה שוטפים
  • ניתוח ושיפור ביצועים
  • אופטימיזצית האתר למנוע החיפוש
  • בניית פרופיל קישורים איכותי
  • מדידה ושיפור בהתאם לתוצאות 
  • הבנה בעסק שלכם

כדי לסמן וי על כל הפרמטרים האלה ולבסס אותם בצורה איכותית צריך קילומטראז' מקצועי של שנים רבות ובסיס קידומי מאוד רחב, גם ברמת הידע, גם ברמת הכלים וגם ברמת תשתיות קידום איכותיות שדוחפות את כלל הלקוחות של הסוכנות קדימה.

בנוסף, האלגוריתם של גוגל דינמי מאוד ומתעדכן באופן קבוע. והאמת הקידומית היא די פשוטה, סוכנויות שלא חיות את התחום ומעורות בכל ההתפתחויות, או לחילופין מקדמות אתרים בטכניקות ישנות ומפוקפקות, פשוט לא יצליחו להשיג ללקוחות שלהן תוצאות מיטביות ובוודאי שלא לאורך זמן.

הנה חלק מהגורמים שמשפיעים על המחיר שגובה חברת קידום אתרים: 

  • תשתיות או לא להיות 

קישורים (לינקים) מאתרים אמינים לאתר שלכם הם אחד הדברים החשובים ביותר בקידום אורגני. בלי תשתית קידום רחבה של קישורים מאתרים שונים, בעיקר כאלה שקשורים לתחום בו העסק שלכם פועל אבל לא רק, יהיה קשה מאוד להשיג תנועה אורגנית טובה לאתר שלכם. כדי לבסס תשתית כזאת של אתרים אמינים במגוון גדול של תחומים יש צורך בעבודה שיטתית ומשאבים רבים. לחברות הקידום המובילות בתחום יש תשתית כזאת. בין אם אלה אתרים אמינים שנמצאים בבעלותן או שהן משלמות על הטמעת לינקים באתרים אחרים. זה אמנם הופך את השירות שלהן ליקר יותר אבל גם להרבה יותר משתלם ויעיל וכמו שכבר כתבנו, בלי הלינקים הנכונים, בזמן הנכון ובכמות הנכונה זה פשוט לא יעבוד ואף עשוי לעשות את הפעולה ההפוכה ולייצר נזקים.

  • למי אתם פונים

לאיזה שוק פונה העסק שלכם? הישראלי, הבינלאומי או אולי גם וגם? התשובה לשאלה הזאת משפיעה על אופי עבודת ה-SEO וכמובן גם על המחיר. התחרות בשוק הבינלאומי בדרך כלל קשה יותר מהתחרות בשוק הישראלי ומחייבת עבודת SEO רחבה יותר. אם לעסק שלכם יש שאיפות להגיע ללקוחות מעבר לים ולהתחרות שם כשווה בין שווים, קידום אתרים בחו"ל יתאים לו יותר, קחו רק בחשבון שההשקעה במקרה הזה תהיה גדולה יותר. 

  • אין תחליף לניסיון

כמו בכל תחום, לניסיון יש השפעה ישירה על מחיר קידום אתרים. זה לא חוק טבע אבל ברוב המקרים, מקדם אתרים עם ניסיון רב יעשה גם עבודה מקצועית וטובה יותר. בעבודת קידום אתרים אין מקום לאלתורים, הימורים או ניסויים שלא מבוססים על ניסיון. גמישות מחשבתית וחשיבה מחוץ לקופסה חשובים, אבל בלי רקע וקילומטרז' ארוך בתחום קשה לעשות צעדים יעילים. 

חברה או מקדם אתרים עצמאי שמקדמים בהצלחה לאורך שנים מגוון אתרים בנישות שונות, וודאי יוכלו להציג לכם תיק עבודות עשיר ומלא בהצלחות מוכחות בתחומים מגוונים. הם כנראה גם  יגבו יותר, אבל ברוב המקרים יספקו תוצאות טובות הרבה יותר ובפחות זמן כך שבסופו של דבר תקבלו הרבה יותר עבור הכסף שאתם משקיעים.

בנוסף ולא פחות חשוב, ניסיון במגוון תחומים ונישות שרואות תמונה מלאה וכבר התמודדו בהצלחה עם מאות השינויים שגוגל ביצעה בעשור האחרון.

בהרבה מקרים, חברות עם ניסיון ומוניטין של הצלחות מוכחות יקבלו הכרה בעבודה הטובה שהן עושות בדמות החותמת של גוגל Partner. זוהי בעצם אסמכתא מטעם גוגל על כך שהחברה מקפידה על שיטות עבודה שעומדות בסטנדרטים שלה. 

תו תקן נדיר יותר, השמור לחברות הקידום המובילות בלבד, הוא תג ה-Google Partner Premier. זוהי שותפות השמורה לחברות בעלות היקף עבודה משמעותי ועקבי, המקפידות על סטנדרטים נוקשים של פרסום ועל רמת מקצועיות ושירותיות גבוהה במיוחד. 

  • מול מי מתחרים?

עבודת הקידום והגישה אליה משתנות לפי רמת התחרותיות של התחום אותו מקדמים. לדוגמה, אם יש לכם עסק של החלקה על הקרח במטולה, יהיה קל יחסית להביא את האתר שלכם למקומות גבוהים בגוגל. לעומת זאת, אם אתם מתווכי נדל"ן בתל אביב או רשת גדולה של בגדים שמשווקת אונליין בפריסה ארצית, אתם נלחמים מול הרבה יותר מתחרים, חלקם עם כיסים עמוקים, על מיקום טוב בדף התוצאות הראשון. זירה שהתחרות בה גבוהה דורשת יותר השקעה ויותר שעות עבודה ומן הסתם תעלה יותר כסף. 

כדי לנצח את המתחרים שלכם אתם חייבים קודם כל להכיר אותם. בתחום קידום האתרים קיימים היום כלים לפילוח מתחרים וקהל יעד שיכולות לספק לכם מידע על הפעילות של המתחרים – אילו מילות מפתח משותפות לכם, מהם ביטויי החיפוש בהם הם מובילים עליכם, על אילו ביטויים הם משקיעים את הפרסום הממומן ומידע חשוב נוסף.

 מדובר בתמונה מודיעינית רבת ערך שיכולה להיות שובר שוויון. היא מאפשרת לכם להבין מהן מילות המפתח הרלוונטיות והממירות ביותר בתחום בו אתם עוסקים. 

 למרות זאת, רוב חברות הקידום כיום בוחרות לעבוד עם כלי מילות המפתח של גוגל או עם תוכנות קידום גנריות. העובדה שכולם בוחרים להשתמש באותן מערכות הופכת אותן ללא רלוונטיות. התמונה שהן מספקות מצומצמת מאוד וגורמת לכולם להתחרות על אותן מילות מפתח צפויות.

השורה התחתונה כאן היא פשוטה: אם תעשו מה שכולם עושים ותראו מה שכולם רואים יהיה לכם קשה מאוד לבלוט ולפרוץ. 

חברה שמשתמשת במערכות המתקדמות ביותר, שלא לכולם יש גישה אליהן, יכולה לעשות את ההבדל עבור האתר שלכם ולהעמיד אתכם בעמדת יתרון משמעותית. טכנולוגיות (ניתוח מתחרים) 

  • מתחילים מהיסודות

לפני שמתחילים לקדם את האתר, חשוב לבדוק שהוא בנוי ועובד בצורה אופטימלית לקידום. בתהליך אנחנו מוודאים שביצועי האתר הקיים מתאימים לסריקות מנוע החיפוש של גוגל. באתר שנבנה ללא מחשבה על SEO, סביר מאוד להניח שעבודת האופטימיזציה תהיה מורכבת יותר ותדרוש זמן ארוך יותר, בעיקר אם מדובר באתר שמכיל כמות גדולה יחסית של עמודי תוכן. אופטימיזציה היא למעשה עבודת ההכנה של יסודות האתר, לפני שמתחילים בשלב המעשי של ה-SEO. שלא יהיה לכם ספק, כדי להוביל בתוצאות החיפוש לאורך זמן נדרשת אופטימיזציה לכל עמוד ותוכן חדש שעולה באתר שלכם.

  • מה שבתוך הקנקן 

כל אתר שרוצה להופיע גבוה בגוגל חייב להכיל תוכן איכותי ובעל ערך לגולשים. תוכן כזה יכול לעלות לא מעט כסף, בין אם כותבי התוכן שחברת הקידום מעסיקה הם חלק מצוות העובדים ובין אם היא מזמינה את התוכן מספקים חיצוניים. 

האלגוריתם המתוחכם של גוגל סורק את הרשת ומחפש אתרים שמעניקים ערך אמיתי למחפשים ולמשתמשים. אתר שיהיו בו תכנים ברמה נמוכה, שלא עוזרים לגולש או שהם מועתקים או לא מקוריים, לא יקבל את החשיפה הרצויה. באתר שבו קיימת כבר כמות מסויימת של תוכן טוב, עבודת ה-SEO עשויה להיות קלה ומהירה יותר. 

אם בא לכם להחכים, אנחנו ממליצים לכם לקרוא עוד על איך מייצרים תוכן מצוין שגם גוגל אוהבת. 

  • מה מקבלים

לפני שאתם מתקדמים עם חברת קידום אתרים, חשוב שתבינו בדיוק מה אתם מקבלים תמורת הכסף שלכם. למשל, מהי רמת הזמינות של החברה שאתם עובדים מולה? מול מי בחברה (במידה ואכן מדובר בחברה ולא במקדם פרילנסר) מתנהלת התקשורת? מה כולל השירות? האם יש לכם מנהל פרויקט אישי?

עוד נקודה שחשוב לציין –  קיימות בשוק חברות רבות שמגיעות מעולמות משיקים כמו פרסום, כתיבת תוכן או בניית אתרים, ומציעות עבודת SEO כמוצר נלווה למוצר המרכזי שלהן. יכול להיות שהחברות האלה יעשו עבודת SEO טובה בסופו של דבר ויעזרו לאתר שלכם, אבל בהרבה מקרים ההימור יכול להיות גדול מידי ויש סיכוי שלא תקבלו את התוצאות הרצויות מבחינתכם, או פשוט לא תממשו את הפוטנציאל העצום הקיים באתר שלכם.

מגבלות ה-PPC

לפני שנתחיל לדבר במספרים חשוב להבין משהו מהותי על תחום קידום האתרים. מי שקובע את מחיר העבודה הוא לא אנחנו או אתם, אלא המתחרים שלכם וכמה שהם מוכנים לשלם עבור התנועה שמגיעה לאתר שלהם. פרסום ממומן בגוגל (PPC) הוא אופציה יעילה, בדרך כלל, עבור אתרים שמעוניינים להביא אליהם תנועה גדולה של גולשים תוך זמן קצר. לפרסום ממומן יש את היתרונות שלו אבל הוא לא נכון כאסטרטגיה משתלמת לטווח ארוך. בתחומים מסוימים, כל לחיצה על המודעה הממומנת שלכם בגוגל יכולה לעלות בממוצע מעל 40 ש"ח. אנחנו מדברים כאן עדיין רק על גולש שמתעניין, שלא בהכרח יהפוך ללקוח משלם. במצב כזה, שבו הפרסום הממומן עולה כל כך הרבה כסף, כדאי מאוד לשקול להיעזר בחברת קידום אתרים מקצועית, שתדע לתכנן עבורכם אסטרטגיית קידום חכמה ומשתלמת לטווח ארוך. 

דוגמה ללקוח שלנו, 

במקרה הזה העלות לתנועה הייתה קרובה ל60,000 ש"ח בחודש (לו הייתה מגיעה רק מפרסום ממומן)

במילים אחרות – 720,000 ש"ח בשנה! זה גבוה פי 10 מהתקציב שלו לקידום האורגני.

באמצעות הקידום האורגני, אנחנו משיגים ללקוח את אותה תנועה במחיר חודשי קבוע ללא הגבלת הקלקות ומחזקים את הנכס שלו.

זמן למספרים 

עבודה בשיטה של תשלום ריטיינר (Retainer), כלומר, תשלום חודשי קבוע, היא שיטת התשלום הנפוצה ביותר בעולם קידום האתרים. יש חברות ומקדמים שגובים לפי שעה או עבור פרוייקט אבל האמת הפשוטה היא שהשקעה בקידום אורגני היא השקעה לטווח ארוך ודורשת סבלנות מסוימת הן מצד הלקוח והן מצד חברת הקידום. זה בדרך כלל עניין של כמה חודשים עד שמתחילים לראות את תוצאות עבודת הקידום ובערך כחצי שנה עד שמתחילים להרגיש את זה בצורה של הכנסות הולכות וגדלות מהאתר. זה קורה בדר"כ ברגע שהאתר מתחיל לטפס במעלה הסולם של גוגל ובמיוחד כשהוא מתייצב על המיקומים הראשונים במגוון ביטויים(בהנחה שעושים עבודה טובה).

שלא כמו מחירון הרכב של לוי יצחק, אין מקום בו ניתן למצוא מחירון קידום אתרים. ניסינו בכל זאת לייצר איזשהו טווח מחירים כדי לפשט את העניין ולעשות קצת סדר בבלאגן:

פחות מ-1500 ש"ח: יש הרבה דברים טובים שאפשר להשיג בפחות מ-1500 ש"ח בחודש. קידום אורגני יעיל הוא לא אחד מהם. סכום כזה לא משאיר לחברת הקידום הרבה מרחב תמרון והיא תתקשה לקדם את האתר שלכם גם בתחומים בהם התחרות נמוכה. 

2,400 ש"ח -1,500 ש"ח: תחום עם תחרות נמוכה ושחקנים מועטים שמתחרים על ביטויי חיפוש בעלי ביקוש בינוני בדרך כלל. מתאים יותר לעסקים שמחפשים לפרסם ברמה המקומית ובסדר גודל יחסית צנוע. בתקציב כזה לא קל לעשות עבודה יעילה וצריך לשם כך ניסיון רב, כלים מתקדמים ותשתיות קידום עניפות.

3,500 ש"ח – 2,400 ש"ח: סקר מקיף שנערך בין חברות ועצמאים בתחום קידום האתרים בכל העולם גילה שזהו טווח המחירים הנפוץ ביותר. מתאים בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים בקשת רחבה של תחומים. יעיל יותר עבור אתרים "רזים" יחסית, כלומר כאלה עם מספר מצומצם של דפים ובלי כמויות תוכן גדולות במיוחד.

5,000 ש"ח – 3,500 ש"ח: אוקיי, כאן כבר התחרות מתחזקת ואיתה גם האתגרים. טווח המחירים הזה מתאים לאתרים שנמצאים בתחום בו התחרות בינונית עד גבוהה. זהו התשלום החודשי הממוצע לעסקים קטנים עד בינוניים שפועלים בזירה יחסית תחרותית וזקוקים לעבודת SEO משמעותית יותר. 

8,000 ש"ח – 5,000 ש"ח: ריטיינר חודשי של 5000 ש"ח ומעלה אופייני בעיקר לחברות בסדר גודל בינוני עד גדול אך לא רק. ישנם תחומים בהם העסק לא חייב להיות גדול, אבל התחרות שבה הוא פועל גבוה מאוד ו/או ערך הלקוח גבוה כך ששווה לו ולמתחרים שלו להשקיע יותר. מתאים לאתרים שצריכים כמות גדולה של תוכן איכותי ועבודת SEO קבועה ותכופה, או כאלו שזקוקים לקישורים חזקים בנישות רבויות מתחרים. כשעושים עבודה טובה, סכום כזה אמור להספיק גם לחברות שמתמודדות בתחום תחרותי מאוד. 

12,000 ש"ח – 8,000 ש"ח: פה אנחנו נמצאים כבר באזורים בהם משחקות חברות גדולות רבות בשוק. התחרות כאן עזה, השחקנים כולם בעלי משאבים ויש צורך בעבודת SEO שוטפת ומורכבת מאוד.

12,000 ש"ח ומעלה: מתאים בעיקר לחברות הגדולות ביותר במשק או לחברות ששואפות להיות כאלה. תמיד חשוב לזכור שכדי לעקוף את המתחרים שלכם – אתם צריכים להשקיע (לפחות) כמוהם.

כדאי גם להבין שהשקעה בקידום אורגני היא השקעה לטווח ארוך, שהתוצאות שלה, בניגוד לקידום אתרים ממומן, מתחילות להגיע לאחר זמן ממוצע של כחצי שנה, לרוב אפילו מעט יותר.

איזה חלק מתקציב השיווק ילך על קידום אורגני בגוגל זה כבר שיקול שלכם, אבל מעבר לשיקול הכספי, קיימים שיקולים אחרים וחשובים לא פחות כשצריך להחליט מי יקדם לכם את האתר בגוגל. חוץ ממחיר נוח חשובים לא פחות גם הניסיון, מקצועיות גבוהה, רזומה של הצלחות מוכחות במגוון תחומים גדול, טכנולוגיה מתקדמת ושירות זמין ואישי. מומלץ לחפש את החברה שתיתן לכם מענה מקיף ושלם בתחום. 

אנחנו לא מאמינים בהימורים או באינטואיציה שלא מבוססת על ניסיון של שנים. כדי להביא את העסק שלכם למקום אליו אתם שואפים דרושה עבודה אסטרטגית חכמה, כזאת שעומדת מאחוריה מחשבה עמוקה של אנשי מקצוע מנוסים. לא נציע לכם כלים ושירותים שאתם לא צריכים ולא נבטיח הבטחות יקרות ולא מציאותיות. כן נציע תוכנית עבודה מסודרת ומפורטת במחיר שמשקף בצורה הוגנת את המאפיינים, הצרכים והמטרות של העסק שלכם.

אנחנו אוהבים לדבר על קידום אתרים כמעט כמו שאנחנו אוהבים לקדם אתרים בפועל. אם אתם מרגישים שהגיע הזמן שהאתר שלכם יגיע לעוד עיניים ולקוחות פוטנציאליים, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

יחד נבנה אסטרטגיה קידום אתרים חכמה ונבין מהי הדרך הנכונה, המהירה והמשתלמת ביותר להוביל את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש ולייצר זרם קבוע של לקוחות חדשים.

מעניין אתכם לשמוע איך?

מלאו את הפרטים בטופס שנמצא כאן למטה ותעמידו את זמן התגובה שלנו במבחן. 

אנחנו מגיבים מהר מאוד, נסו אותנו 🙂