כמה עולה קידום אתרים בשנת 2024?
עלות קידום אתרים יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים המרכיבים אותה. סוכנויות קידום אתרים, יבצעו בדרך כלל ניתוח מקיף של אתר האינטרנט לפני מתן הצעת מחיר עבור השירותים שלהם. ניתוח זה, יבחן את מבנה האתר הנוכחי, דירוג מילות מפתח וכן הלאה. כדי לקבוע את רמת האופטימיזציה הדרושה, הסוכנות תעריך גם את התחרות בענף ואת יעדי העסק.
שירותי קידום אתרים, ניתן לתמחר על בסיס ריטיינר חודשי או כפרויקט, בהתאם לסוכנות ולהיקף העבודה. ככלל, ככל שקמפיין קידום אתרים מקיף ומתמשך יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר. לדוגמה, לאתר אינטרנט גדול בתחום תחרותי מאוד נדרש קמפיין SEO נרחב יותר וכתוצאה מכך, העלות תהיה גבוהה יותר מאתר קטן בתחום נשיתי.
בנוסף, עלות הקידום עשויה להיות מושפעת גם מרמת המומחיות והמקצועיות של סוכנות ה-SEO. סוכנויות מנוסות ובעלות מוניטין, עשויות לגבות עמלות גבוהות יותר בשל הרקורד המוכח שלהן בהגעה לתוצאות.
במאמר זה, נבחן את הגורמים השונים המרכיבים את העלות של SEO בשנת 2024. נתעמק בגורמים המשפיעים על עלויות קידום כולל: רמת התחרות, גודל האתר, המיקום הגיאוגרפי ואסטרטגיית ה-SEO הקיימת.
עלות קידום אתרים בגוגל – איך נקבע המחיר?
מחיר קידום אתרים בגוגל יכול להשתנות באופן משמעותי, בהתאם לגורמים שונים. כאמור, גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם והמשמעות של להיות מדורגים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בו היא עצומה. מיקום גבוה יכול להביא המון ערך לעסקים, כולל הגברת התנועה לאתר והגדלת הנוכחות באונליין.
עלות קידום האתר נקבעת על סמך מספר גורמים המשפיעים על העבודה הנדרשת להשגת קמפיין אופטימיזציה מוצלח.
הגורמים המשפיעים על המחיר שגובה חברת קידום
המחיר שגובה חברת קידום אתרים יכול להשתנות בהתאם למגוון גורמים כגון:
- היקף העבודה: כמות העבודה הנדרשת לביצוע אופטימיזציה של אתר אינטרנט מושפעת מגודלו, מהמורכבות ומהמצב הנוכחי שלו. אתר אינטרנט גדול או מורכב יותר ידרוש יותר זמן ומאמץ לביצוע האופטימיזציה, מה שיכול לייקר את העלות של שירותי הקידום.
- תחרות: רמת התחרות בענף או שוק מסוים יכולה להשפיע גם על העלות של שירותי קידום אתרים. תעשיות תחרותיות מאוד עשויות לדרוש אסטרטגיות SEO מתקדמות יותר, שיהיו יקרות יותר ליישום.
- מטרות ויעדים: המטרות והיעדים הספציפיים של פרויקט קידום יכולים גם להשפיע על העלות שלו. לדוגמה, אם עסק רוצה להתברג עם מילות מפתח תחרותיות במיוחד או להשיג רמת חשיפה גבוהה, הדבר עשוי לדרוש יותר משאבים ולהוביל לעלות גבוהה יותר.
- מומחיות וניסיון: רמת המומחיות והניסיון של חברת קידום אתרים יכולה להשפיע גם על עלות השירותים שלה. חברה עם מוניטין מוכח ורקורד עשיר, עשויה לגבות יותר עבור שירותי הקידום שלה.
- סוג השירותים: חברות קידום אתרים שונות מציעות סוגים שונים של שירותים, החל מאופטימיזציה בסיסית לקידום אורגני ועד לאסטרטגיות מתקדמות יותר כמו שיווק במדיה חברתית ופרסום ממומן בגוגל. סוג השירותים הנדרש משפיע על עלות הקמפיין הכולל.
- גודל והתמחות הסוכנות: הגודל והמבנה של חברת הקידום, עלולים להשפיע גם על עלות השירותים שלה. סוכנויות קידום אתרים גדולות יכולות לגבות עמלות גבוהות יותר. בחירה בסוכנות קידום, עם ניסיון בענף הספציפי שלכם תסייע רבות לאסטרטגיית השיווק.
- אסטרטגיית SEO (עבר, הווה, עתיד): כאשר מעסיקים סוכנות קידום אתרים, היא תסתכל על כל מה שעשיתם (או לא עשיתם) בעבר. אם מעולם לא הקדשתם תשומת לב לקידום, הסוכנות תצטרך להתחיל מאפס את אסטרטגיית השיווק שלכם – זאת אומרת לבצע אופטימיזציה ולייצור תוכן בהתאם. ככל שתצטרכו יותר סיוע (תיקון בעיות טכניות, פתרון בעיות מול גוגל), כך תשלמו יותר. המחיר תלוי גם במה שאתם מנסה להשיג עם תוכנית הקידום כלומר, אם יש לכם שאיפות גבוהות, צפו לשלם יותר כדי לעמוד בהן.
בסופו של דבר, העלות עבור שירותי קידום אתרים תהיה תלויה במגוון גורמים ספציפיים לכל עסק ולמטרותיו. חשוב לעבוד עם ספק קידום אתרים מנוסה ובעל מוניטין טוב, שיוכל לספק פתרון מותאם לצרכים ולתקציב שלכם.
איזה מודל תמחור הוא הטוב ביותר?
עבודה בשיטה של תשלום ריטיינר (תשלום חודשי קבוע), היא שיטת תשלום נפוצה ביותר בעולם קידום אתרים ושירותי SEO. בשיטת תשלום זו, הלקוחות משלמים תשלום חודשי קבוע עבור שירותי קידום אתרים הניתנים על ידי הסוכנות.
עם זאת, ישנם מקדמים פרטיים ו/או חברות קידום, שעשויים לגבות תעריף לפי שעה או פר פרויקט. זו לא הדרך היעילה ביותר והסיבה לכך, היא שקידום אתרים זוהי השקעה לטווח ארוך, והיתרונות של פרויקט קידום מוצלח נראים לרוב לאורך זמן, ולא בטווח הקצר.
תמחור לפי שעה או פר פרויקט, יכולה לתמרץ חברות קידום לעגל פינות ולמהר בפרויקטים, במקום לקחת את הזמן לפיתוח אסטרטגיית קידום אתרים מקיפה ויעילה. גישה זו, יכולה להוביל לרווחים בטווח הקצר, אך בסופו של דבר עלולה לפגוע בביצועי ה-SEO ובמוניטין של האתר לטווח ארוך.
מצד שני, שיטת תשלום חודשי קבוע, מספקת לעסקים שירותי קידום מתמשכים המתמקדים בהצלחה ארוכת טווח. כך, עסקים יכולים להבטיח שסוכנות ה-SEO שלהם מושקעת בהצלחת האתר לטווח ארוך ותספק תמיכה ושירותים שוטפים להשגת יעדים אלו.
יתרה מכך, קידום הוא תחום דינמי ומתפתח הדורש התאמות ועדכונים מתמשכים כדי להתעדכן בשינויים באלגוריתמי החיפוש ובמגמות בתעשייה. עם שיטת תשלום קבועה, עסקים יכולים להבטיח שאסטרטגיות ה-SEO של האתר שלהם מוערכות ומתעדכנות באופן קבוע כדי לעמוד בקצב השינויים הללו.
קידום אורגני מחיר – זמן למספרים
כפי שציינו בתחילת המאמר, המחיר של קידום אתרים בישראל יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים. מחירי הקידום יכולים להתחיל מכמה מאות שקלים ולעלות עד לאלפי שקלים בחודש, בהתאם לגודל ולמורכבות של האתר ולתחרותיות התחום של העסק.
גובה הסכום שתוציאו על קידום אתרים תלויה בצרכים וביעדים הייחודיים של החברה שלכם. אופי השוק והצרכים שלכם, הם אלה שיקבעו את המחיר עבור אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
שלא כמו מחירון הרכב של לוי יצחק, אין מקום בו ניתן למצוא מחירון קידום אתרים. כדי לפשט עבורכם את העניין ולעשות קצת סדר, ניסינו בכל זאת לייצר איזשהו טווח מחירים:
קידום בפחות מ-1500 ש"ח: יש הרבה דברים טובים שאפשר להשיג בפחות מ-1500 ש"ח בחודש. קידום אורגני יעיל הוא לא אחד מהם. סכום כזה לא משאיר לחברת הקידום הרבה מרחב תמרון והיא תתקשה לקדם את האתר שלכם גם בתחומים בהם התחרות נמוכה. הפתרון היעיל ביותר שאנחנו מכירים בטווחי המחירים האלה הוא קידום באמצעות תוכנה חכמה שמבצעת אופטימזציה שוטפת על ידי בינה מלאכותית ומאפשרות לשפר את נוכחות האתר בצורה אורגנית. החיסרון בקידום מסוג זה הוא שהוא אמנם עולה לכם פחות, אבל הוא גם מצריך מכם להשקיע יותר זמן באתר שלכם מידי חודש.
1,500-2,500 ₪: מדובר בתקציב נמוך שיכול להתאים לאתר קטן או חנות אונליין קטנה, אבל הוא בהחלט מגביל את הקידום עבור אתרים בינוניים/גדולים יותר או עסקים עם תחרות גבוהה. כמובן, שהשאלה האם התקציב מתאים לכם, תלויה במטרות הקידום שלכם וברמת התחרות בתחום וגם כמה מאמץ תרצו להשקיע.
2,500-3,500 ₪: זהו תקציב המתאים בדרך כלל לאתרים קטנים-בינוניים או לחברות עם תחרות בינונית בתחום. תקציב זה, מאפשר לבצע יותר פעולות ולבנות אסטרטגיית קידום אתר יעילה, שתספק תוצאות טובות עם תכנון מסודר ובחירת פעולות קידום חכמות ומתאימות.
3,500-6,000 ₪: נחשב לתקציב טוב ומאפשר לבצע יותר פעולות ולהשיג תוצאות משמעותיות יותר. הוא מתאים בדרך כלל לאתרים גדולים יותר או לעסקים עם תחרות גדולה בתחומם, שרוצים להשיג תוצאות טובות יותר ולקדם את האתר בצורה מקצועית ומובילה. זהו תקציב שמאפשר לבצע פעולות קידום מקיפות ומתקדמות יותר ולכן, החברה שתבחרו לעבוד מולה, תבצע ניתוח מעמיק של האתר ותציע אסטרטגיית קידום מתאימה ויעילה לתקציב שלכם.
6,000-8,000 ₪: תקציב שאופייני בעיקר לחברות בסדר גודל בינוני עד גדול אך לא רק. ישנם תחומים בהם העסק לא חייב להיות גדול, אבל התחרות בשוק בו הוא פועל גבוהה מאוד ו/או ערך הלקוח גבוה, כך ששווה לו ולמתחרים שלו להשקיע יותר. התקציב מתאים לאתרים שצריכים כמות גדולה של תוכן איכותי ועבודת SEO קבועה ותכופה או לכאלו שזקוקים לקישורים חזקים בנישות רוויות מתחרים.
10,000 ₪ ומעלה: תקציב שמתאים בעיקר לחברות הגדולות ביותר במשק או לחברות ששואפות להיות כאלו. תמיד חשוב לזכור שכדי לעקוף את המתחרים שלכם – אתם צריכים להשקיע (לפחות) כמוהם.
השקיעו באסטרטגיית קידום שמניבה תוצאות
אנו באדאקטיב עובדים בשקיפות מלאה לחלוטין בכל הנוגע לתמחור הקידום לאתר שלכם, כך שאתם תדעו בדיוק על מה אתם משלמים ומה הם שירותי הקידום שלנו.
אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה #1, אתם צריכים אסטרטגיית קידום מוצלחת שדורשת תכנון מדויק וביצוע לא פחות ממושלם. אל תתפתו לעסקאות זולות והיזהרו מטכניקות קידום "כובע שחור" שעלולות לפגוע באתר שלכם בטווח הארוך.
באדאקטיב, אנחנו יודעים כי אסטרטגיית קידום אורגני שמתוכננת היטב היא הבסיס לכל עסק מצליח באונליין. זו הסיבה שאנו מציעים פתרונות מותאמים אישית לעסקים, הכוללים שירותי קידום אתרים ושיווק דיגיטלי כדי לעזור לכם להביא יותר תנועה, לידים והכנסות לאתר.
אנו מבינים שהשקעה בקידום אורגני היא מחויבות לטווח ארוך ולכן, אנו מדגישים את החשיבות של הקצאת תקציב ייעודי להשגת הצלחה ארוכת טווח.
רוצים להצטרף לנבחרת הלקוחות שלנו? צרו איתנו קשר בטלפון 072-3340848 או בצ'אט, כדי לבנות אסטרטגיית קידום שתניב לכם תוצאות.
אנחנו מגיבים מהר מאוד, נסו אותנו 🙂