איך כותבים מאמרי קטגוריה: מדריך מקיף לשיפור ה-SEO וההמרות
כמעט כל בעל חנות אונליין מבין את היתרונות של הקידום האורגני. דירוגים גבוהים יותר של האתר בגוגל משמעותם יותר תנועה ויותר מכירות.
אבל האם אתם מבצעים אופטימיזציה לכל חלקי החנות שלכם?
בזמן שרוב בעלי החנויות באינטרנט מתמקדים בשיפור עמודי המוצרים והבלוג, הם לעיתים שוכחים את עמודי הקטגוריות וזה חבל. העמודים האלה הם לא רק כלי ניווט עבור הקונים, אלא עמודי מפתח שיכולים לקבל דירוג גבוה בגוגל. על ידי שיפור ה-SEO של עמודי הקטגוריות שלכם, תוכלו להגדיל את התנועה לעשרות או אפילו מאות מוצרים שונים.
כדי להבין כיצד למקסם את הפוטנציאל של עמודי הקטגוריות, חשוב קודם כל להבין מהו בדיוק התוכן שיש להכניס לעמודים הללו ואיך הוא משפיע על החנות שלכם. במאמר הבא נעמיק בנושא ונראה איך לכתוב תוכן איכותי וממוקד לעמודי קטגוריות, שמקדם את החנות שלכם בתוצאות החיפוש ומוביל להמרות גבוהות יותר.
מהו תוכן לעמודי קטגוריה?
תוכן לעמודי קטגוריה הוא למעשה הגרסה המקוונת של מעבר בחנות פיזית. לדוגמא, אם קונה מחפש "דשן לגינה", עמוד הקטגוריה משמש עבורו כמו שיטוט במעבר הדשנים בחנות פיזית ומציג לו את כל האפשרויות הקיימות.
דמיינו שאתם הולכים במעברים של חנות מבולגנת ולא מסודרת. זה מבלבל ומתסכל, נכון? אותו דבר קורה באתר חנות. ארגון תוכן עמודי הקטגוריה בצורה אינטואיטיבית, אינפורמטיבית וידידותית למשתמש הוא הבסיס לחוויית משתמש טובה.
כאשר מבצעים אופטימיזציה לעמודי קטגוריות, משפרים את חוויית המשתמש על ידי ייעול תהליך החיפוש עבור הגולשים ובכך מקלים עליהם את מציאת המוצרים הרצויים ומעצימים את חוויית הרכישה.
מה צריך לכלול בעמוד קטגוריה?
בעמוד קטגוריה חשוב שיהיה תוכן שמשרת שתי מטרות עיקריות: לסייע לגולשים למצוא במהירות את המוצרים שהם מחפשים ולהיות אופטימלי עבור מנועי החיפוש כדי לשפר את דירוג האתר. התוכן בעמוד קטגוריה צריך להיות מאורגן וממוקד כך שהוא יהיה גם ידידותי למשתמש וגם מקודם במנועי החיפוש.
- כותרת H1 ברורה עם מילות מפתח רלוונטיות – לדוגמה: "שמלות למידות גדולות לנשים".
- תיאור קצר של הקטגוריה – תיאור המסביר איזה מוצרים ניתן למצוא בעמוד ומה מיוחד בהם. לדוגמה: "קולקציית שמלות הערב שלנו למידות גדולות הכוללת מבחר שמלות מקסי, מידי וקצרות, שמתאימות לכל סגנון ואירוע. השמלות מעוצבות בהתאמה אישית לנשים במידות גדולות כדי להדגיש את היופי הטבעי שלך ולספק נוחות מרבית. בין אם את מחפשת שמלה מחמיאה ליום יום או לאירוע מיוחד, אצלנו תמצאי את השמלה המושלמת עבורך."
- תמונות איכותיות עם טקסט אלטרנטיבי (Alt Text) – חשוב שהתמונות יהיו מושכות וימחישו את המוצרים, עם תיאורי תמונה. מומלץ שיכילו מילות מפתח.
- קריאה לפעולה (CTA) – הכוונה לכפתורים שמעודדים את הגולשים לפעולה, כמו "לרכישה עכשיו" או "הוספה לסל".
איך מבצעים אופטימיזציה לעמודי קטגוריות?
ביצוע אופטימיזציה לעמודי קטגוריות דורש גישה משולבת שמתמקדת הן בחוויית המשתמש (UX) והן בדרישות של מנועי החיפוש. בעצם כאשר אתם מבצעים אופטימיזציה לעמודי קטגוריות, יש לנו שני קהלי יעד נפרדים:
- הלקוחות הפוטנציאליים
- מנועי החיפוש
הלקוחות רוצים עמוד קטגוריה רספונסיבי, אינטואיטיבי ואטרקטיבי, שמקל עליהם לגלוש בין האפשרויות. מנועי החיפוש רוצים את אותה חוויית משתמש מצוינת, אך בנוסף לכך גם מילות מפתח רלוונטיות והיררכיה מדויקת של כתובות URL לעמודי הקטגוריה.
באמצעות אופטימיזציה נכונה לעמודי קטגוריות, ניתן לשפר את החשיפה של האתר בגוגל, להגדיל את תנועת הגולשים ולשפר את שיעורי ההמרה. חלק מהפעולות משפיעות ישירות על הקידום האורגני ואחרות משפרות את הקידום האורגני בעקיפין על ידי הארכת זמן השהייה באתר. לקוחות פוטנציאליים שנשארים באתר שלכם וממשיכים לגלוש תורמים לשיפור הקידום.
לפניכם רשימת האסטרטגיות המרכזיות המתמקדות באיך לבצע אופטימיזציה לעמודי קטגוריות בחנות האונליין שלכם:
- השתמשו בקטגוריות הגיוניות
חלק מרכזי באסטרטגיית הקידום לעמודי קטגוריות באתרי סחר לא קשור בכלל ל-SEO, אלא לאופן שבו אתם מארגנים את הקטגוריות עצמן.
הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לארגן את המוצרים שלכם לקטגוריות הגיוניות שנוחות לשימוש עבור הלקוחות. אחרת, הקונים ינטשו את החנות שלכם בהמוניהם. למעשה, ניווט גרוע או עיצוב לא ברור הם אחת הסיבות המרכזיות לכך שמשתמשים נוטשים אתרים.
התחילו בקיבוץ מוצרים לקטגוריות רחבות מאוד (בגדי גברים, בגדי נשים, בגדי ילדים וכו'). לאחר מכן, חלקו כל קטגוריה לתתי-קטגוריות (ג'ינסים, חולצות, סוודרים, בגדי ספורט וכו'). לבסוף, תוכלו ליצור עמודי קטגוריות ממוקדים ומדויקים יותר כמו "חולצות מכופתרות לנשים".
לדוגמא:
- ביטויי זנב ארוך מדוייקים
עם הגידול במספר חנויות המסחר האלקטרוני, התחרות על מילות מפתח לקטגוריות גוברת. עבור עסקים קטנים ובינוניים הבונים את נוכחותם ברשת, קיימות אסטרטגיות אחרות שיכולות להיות יעילות.
לדוגמא: חנויות למוצרי חשמל אונליין שמוכרות מקררים. מילת המפתח "מקררים" היא ביטוי גנרי, כללי ותחרותי מאוד, עם נפח חיפושים גבוה אך פחות ממוקד. בשל כך, הסיכוי שהיא תוביל לרכישה בפועל נמוך יותר, במיוחד בהשוואה לביטויי זנב ארוך ממוקדים יותר.
שילוב של ביטויי מפתח ממוקדים ופחות תחרותיים אלה בעמודי הקטגוריות שלכם יעזור למנועי החיפוש להוביל את הקונים המתאימים לאתר שלכם.
כדי לשפר את הקידום האורגני, עסקים יכולים לכלול ביטויי זנב ארוך בתתי קטגוריות או בתיאורים. ביטויים כמו:
- מקרר דלת כפולה LG
- מקרר קטן למטבח
- מקרר עם מקפיא תחתון
- מקרר שארפ 4 דלתות 723 ליטר
- מקרר חכם עם חיבור לאינטרנט
- תיאורים אופטימליים
תיאורי עמודי מוצרים וקטגוריות משפיעים מאוד הן על הלקוחות והן על מנועי החיפוש. עליהם להיות מושכים, לכלול פרטים חשובים ומילות מפתח רלוונטיות. בנוסף, יש להשתמש ב-H1 פעם אחת בלבד, בראש העמוד, עבור שם הקטגוריה. באופן אידיאלי, יש לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם ב-H1.
איך כותבים תוכן לעמוד קטגוריה?
כתיבת תוכן לעמודי קטגוריות דורשת שילוב של ידע בקידום אורגני והבנה של המוצרים. הטקסט בעמודי קטגוריות צריך להיות תמציתי וכתוב בצורה מדויקת וממוקדת.
הנה 5 עקרונות מרכזיים לכתיבת תוכן מושך לעמודי קטגוריות במסחר אלקטרוני:
- הבנת הקהל ומטרותיו – חשוב לדעת מה הלקוח מחפש, אילו בעיות המוצרים שלכם פותרים עבורו ומה מניע אותו לקנות.
- כתיבה ברורה ותמציתית – התוכן בעמודי קטגוריות צריך להיות קל לקריאה ולהבנה מהירה. התמקדות במסרים העיקריים, ללא עודף פרטים, תעזור לגולשים למצוא את מבוקשם.
- שילוב טבעי של מילות מפתח – מילות מפתח הן קריטיות לקידום, אך חשוב לשלב אותן בתוכן בצורה זורמת וטבעית, כך שהקריאה תהיה נעימה ולא מאולצת.
- הנעה לפעולה ברורה – יש לוודא שהלקוחות יודעים מה הצעד הבא שהם צריכים לעשות, אם זה לרכוש מוצר, לקרוא עוד וכו.
- ייחודיות – אל תחזרו על תיאורים בעמודי קטגוריות שונים. כל עמוד צריך להיות ייחודי כדי להימנע מתוכן משוכפל, שיכול לפגוע בקידום.
באמצעות עקרונות אלו, תוכל ליצור תוכן לעמודי קטגוריות שמשרת גם את הלקוחות וגם את מנועי החיפוש.
תוכן איכותי מגדיל את התנועה וההמרות
יכול להיות שיש לכם את המוצר הטוב ביותר בשוק, אבל אם האתר שלכם מבלבל, קשה לניווט, או חסר תוכן מושך – הלקוחות הפוטנציאליים יפספסו אותו. אופטימיזציה של תוכן לעמודי הקטגוריות שלכם היא דרך מצויינת לשיפור הקידום מה שמגדיל את התנועה לאתר שלכם. בנוסף, זה משפר את חוויית המשתמש באתר, מה שמוביל להגדלת ההמרות.
אם כתיבת תוכן תמציתי, ממוקד וייחודי לעמודי הקטגוריות שלכם נראית לכם כמשימה מאתגרת, אנחנו כאן כדי לעזור! צוות הכותבים המנוסה של אדאקטיב מתמחה ביצירת תוכן איכותי שיקדם את העסק שלכם וימשוך לקוחות. צרו קשר עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט שלנו, ונתחיל לעבוד על שיפור החשיפה וההמרות באתר שלכם!