איך נוכל לעזור?

איך משפרים את יחס ההמרה בשנת 2024?

29/10/2023 זמן קריאה: 5 דק׳

אופטימיזציה של שיעור המרה (CRO-Conversion Rate Optimization) זהו למעשה תהליך שמטרתו היא להגדיל את אחוז המבקרים המבצעים פעולה מסוימת באתר שלכם, כגון: ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר, שליחת  טופס צור קשר וכו'. CRO הוא חלק חשוב מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, מכיוון שהוא יכול לעזור לכם להגביר את המכירות, הלידים וההכנסות שלכם מבלי להוציא עוד כסף על פרסום.

המטרה של אופטימיזציה לשיפור יחס ההמרה באתר היא להגדיל את מספר המכירות ו\או הלידים, על ידי הגדלת שיעור המשתמשים הממורים ללקוחות.

המרות יכולות להיות:

  • רכישות אונליין
  • מילוי טופס
  • הרשמה לניוזלטר
  • הורדת קטלוג
  • קליקים על מודעה
  • צפיות בסרטון
  • שליחת וואטסאפ

איך מבצעים אופטימיזציה לשיפור יחס ההמרה?

הצעד הראשון ב-CRO הוא לזהות את יעדי ההמרה שלכם. מה אתם רוצים שהמבקרים יעשו כשהם נכנסים לאתר שלכם? ברגע שהגדרתם את היעדים שלכם, אתם יכולים להתחיל ולנתח את הנתונים, כדי להבין את האינטראקציה של המבקרים עם האתר שלכם ואיפה הם 'נוטשים' אותו.

יש מגוון כלים שיכולים לסייע לכם בניתוח הנתונים, כגון: Google Analytics, Hotjar ו-Crazy Egg. כלים אלו, יכולים להראות לכם לאילו עמודים המבקרים נכנסים, כמה זמן הם נשארים בכל עמוד ובאיזה אזור הם יוצאים מהאתר שלכם.

לאחר שתבינו כיצד המבקרים משתמשים באתר שלכם, תוכלו להתחיל לחשוב על רעיונות לשיפור שיעור ההמרה שלכם. לפניכם מספר טיפים:

  • ודאו שהאתר קל לניווט ושהמבקרים יכולים למצוא בתוכו את המידע שהם מחפשים ובמהירות.
  • בקריאות לפעולה, השתמשו בשפה ברורה ותמציתית.
  • הציעו תמריצים למבקרים כדי שימירו, כגון: הנחות ומבצעים, משלוח חינם או תוכן בלעדי.
  • בדקו גרסאות שונות של האתר שלכם כדי לראות איזו עובדת הכי טוב.

בדיקה ומדידהאופטימיזציה מוצלחת מבוססת על שלושה עקרונות ליבה:

  • הבנת כוונת המשתמש ונקודות הממשק איתו

הצעד הראשון ל-CRO הוא להכיר לעומק את המשתמשים שלכם. מה הם רוצים להשיג כשהם מבקרים באתר? (כוונה כמו לקנות, להעריך, לחפש השראה, לפתור בעיה), מהן נקודות התורפה שלהם? מה מונע מהם להמיר? וכן הלאה.

אתם יכולים לאסוף את המידע באמצעות ביצוע מחקר משתמשים כמו סקרים, בדיקת חווית משתמש ועוד. לאחר שתלמדו להכיר היטב את המשתמשים שלכם, תוכלו להתחיל לזהות הזדמנויות לשיפור שיעור ההמרה שלכם.

  • השוואת גרסאות – בדיקת A/B (A/B Testing)

הדרך היחידה לדעת מה עובד ומה לא ב-CRO היא לבצע בדיקות וכאן נכנסות לתמונה בדיקות A/B. A/B Testing זהו תהליך של הצגת שתי גרסאות שונות של דף באתר לקבוצות שונות של מבקרים ומדידת שיעור ההמרה עבור כל גרסה. הבדיקה מאפשרת לכם לראות איזו גרסה של הדף מניבה ביצועים טובים יותר ולקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי דפי האתר שלכם.  

אתם יכולים להשתמש בבדיקת A/B כדי לבדוק עוד נתונים כמו הכותרות באתר, קריאות לפעולה, תיאורי מוצרים ותהליך התשלום.

  • התמקדות בהשפעה העסקית של התהליך

בעת ביצוע אופטימיזציה לשיפור יחס ההמרה, חשוב להסתכל גם על השפעה העסקית של התהליך. כלומר, לא לשכוח להגדיר יעדים ברורים למאמצי ה-CRO שלכם ומדידת החזר ה-ROI של השינויים שתבצעו.

לדוגמה, תוכלו להגדיר יעד של הגדלת שיעור ההמרות באתר ב-10% ברבעון הבא. לאחר מכן, תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות ולמדוד את ההשפעה על המכירות, הלידים וההכנסות שלכם.

על ידי ביצוע שלושת עקרונות הליבה הללו, תוכל לשפר את שיעור ההמרה שלכם ולהשיג את התוצאות העסקיות, אליהן אתם שואפים להגיע.

שיפור יחס המרה וקידום אורגני

כאמור, קידום אורגני זהו תהליך לשיפור חשיפת האתר שלכם בדפי התוצאות במנועי החיפוש (SERPs), שמטרתו היא להניע את התנועה והמכירות האורגניות. זאת בעוד ששיפור יחס המרה מתמקד בשיפור ביצועי האתר שלכם כדי להגדיל את ההמרות ולהפוך מבקרים ללקוחות.

מדובר בשתי אסטרטגיות שיווק דיגיטלי חשובות ושונות לשיפור ביצועי האתר, הפועלות יחד עם מטרה סופית זהה: הגדלת המכירות.

בנוסף, שיפור יחס המרה וקידום אורגני מחזקים אחד את השני. אלו שתי אסטרטגיות משלימות, שיכולות לעבוד יחד כדי לשפר את ביצועי האתר שלכם במספר דרכים. לדוגמה:

  • קידום אתרים יכול לעזור לכם למשוך יותר מבקרים לאתר, מה שייתן לכם יותר הזדמנויות להמיר אותם ללקוחות.
  • אופטימיזציה לשיפור יחס המרה יכולה לעזור לכם לשפר את יחס ההמרה באתר, מה שאומר שתוכלו לייצר יותר לידים ומכירות מאותה כמות תנועה.
  • שיפור יחס המרה יכול לעזור לכם לזהות ולתקן בעיות פונקציונאליות באתר, מה שיכול לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את הסיכוי שהמבקרים יבצעו את הפעולה הרצויה לכם.

לפניכם מספר דוגמאות ספציפיות לאופן שבו אתם יכול להשתמש ב-CRO ו-SEO ביחד:

  • השתמשו במחקר מילות מפתח כדי לזהות הזדמנויות CRO. למשל, אם אתם מוכרים נעליים, אתם יכול להשתמש במחקר מילות מפתח כדי לזהות את מונחי החיפוש הפופולריים ביותר הקשורים לנעליים. לאחר מכן, תוכלו להשתמש במידע כדי ליצור דפי נחיתה ממוקדים ולכתוב תיאורי מוצר שיש להם סיכוי גבוה יותר להמיר מבקרים ללקוחות.
  • בצעו אופטימיזציה של תגי הכותרת ותיאורי המטא של האתר שלכם עבור SEO ו-CRO. למשל, תגי הכותרת ותיאורי המטא צריכים לכלול מילות מפתח רלוונטיות, אך הם צריכים גם להיות ברורים ותמציתיים ולעודד מבקרים לבצע את הפעולה הרצויה על ידכם.
  • השתמשו בטכניקות CRO כדי לשפר את הביצועים של דפי הנחיתה שלכם ב- SEO. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בבדיקת A/B כדי לבדוק גרסאות שונות של דפי הנחיתה שלכם כדי לראות אילו מהם ממירים טוב יותר. אתם יכולים גם להשתמש בטכניקות CRO כדי לשפר את העיצוב, הפריסה והתוכן של עמודי האתר.
  • השתמשו בנתוני SEO כדי לזהות הזדמנויות CRO. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי לראות לאילו דפים באתר שלכם יש את שיעור הנטישה הגבוה ביותר או את שיעור ההמרה הנמוך ביותר. לאחר מכן, תוכלו להשתמש במידע כדי לזהות אזורים בעייתים באתר הזקוקים לשיפור.

על ידי עבודה משותפת, שיפור יחס המרעה וקידום אורגני יכולים לעזור לכם לשפר את ביצועי האתר שלכם ולהשיג את היעדים העסקיים שלכם.

זיהוי אזורים לאופטימיזציה – היכן באתר ניתן ליישם אסטרטגיית CRO?

לפניכם חמישה אזורים באתר, שיש להם פוטנציאל להפיק תועלת רבה מאופטימיזציה של שיפור יחס ההמרה.

  1. דף הבית

דף הבית הוא הדף הנצפה ביותר באתר שלכם ולכן, חשוב לוודא שהוא מותאם היטב ל-CRO. בנוסף, ליצירת רושם ראשוני על המבקרים, דף הבית מהווה גם הזדמנות לשמר את אותם מבקרים ולהניע אותם להמשיך ולשהות באתר שלכם.

ודאו שדף הבית שלכם ברור, תמציתי וקל לניווט. עליכם להדגיש בו את הקריאות לפעולה החשובות ביותר עבורכם בצורה בולטת בדף, כמו: משלוח חינם, כפתור להרשמה חינם , כפתור לצ'אט בוט או ל-WhatsApp וכדומה…

  1. דפי נחיתה

דפי נחיתה באתר נועדו להמיר מבקרים ללקוחות ולכן, הם חיוניים לכל אסטרטגיית CRO. ודאו שדפי הנחיתה שלכם ממוקדים במטרה אחת ושהם נקיים מהסחות דעת. כדאי גם להשתמש בקריאות חזקות לפעולה כדי ש'יגידו' למבקרים בדיוק מה אתם רוצים שהם יעשו הלאה.

  1. דפי מוצר

דפי מוצר זהו המקום שבו מבקרים לומדים על המוצרים שלכם ומקבלים החלטות רכישה. ודאו שדפי המוצר אינפורמטיביים ומשכנעים. עליכם לכלול גם תמונות וסרטונים של המוצרים שלכם באיכות גבוהה.

  1. בלוג

בלוג מהווה הזדמנות המרה אדירה לאתר. בנוסף לפרסום תוכן מועיל על התחום שלכם, בלוג יכול להשתמש ב-CRO כדי להמיר קוראים ללידים. תהליך זה, כולל לעתים קרובות הוספת קריאות לפעולה (CTA) לאורך המאמר או הזמנת קוראים ללמוד עוד על נושא מסוים, על ידי הכנסת כתובת האימייל שלהם בתמורה לספר אלקטרוני או דוח וכדומה.

  1. תהליך התשלום

תהליך התשלום זהו השלב האחרון בתהליך ההמרה ולכן, חשוב לוודא שהוא קצר, ברור וקל ככל האפשר. צמצמו את המכשולים על ידי מזעור מספר השלבים בתהליך ועל ידי מתן אפשרויות תשלום מרובות.

שיטות עבודה מומלצות לשיפור יחס ההמרה

הנה 8 טיפים מהמומחים שלנו באדאקטיב, בנוגע לכיצד לשפר את יחס ההמרה (CRO):

הבינו את קהל המשתמשים שלכם: מהם הצרכים, נקודות הכאב והמטרות שלהם? מה הם מחפשים כשהם מגיעים לאתר שלכם? לאחר שתבינו ותכירו לעומק את המשתמשים שלכם, תוכלו ליצור תוכן מתאים להעניק להם חוויה טובה יותר.

הציבו יעדים ברורים: מה אתם רוצים שהמשתמשים שלכם יעשו כשהם מבקרים באתר? האם אתם רוצים שהם ירשמו לניוזלטר, יבצעו רכישה או יתקשרו? ברגע שאתם יודעים מה היעדים שלכם, אתם יכולים לעקוב אחר השינויים ולזהות תחומים אותם יש לשפר.

השתמשו בנתונים כדי לקבל החלטות: אל תנחשו מה המשתמשים שלכם רוצים. השתמשו בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר ההתנהגות שלהם ותראו כיצד הם מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. נתונים אלו, יכולים לעזור לכם לזהות אזורים שבהם תוכל לשפר את שיעור ההמרות באתר.

לבדוק ולמדוד הכל: הדרך הטובה ביותר לשיפור שיעור ההמרה שלכם היא לבדוק גרסאות שונות של האתר ולראות איזו עובדת הכי טוב- בשפה פשוטה בדיקת A/B.

שימוש באסטרטגיית דחף: אנשים נוטים יותר לנקוט בפעולה אם הם מרגישים שהם צריכים לפעול עכשיו או שהם יפסידו. אתם יכולים להשתמש באסטרטגיית דחף על ידי הצעת הנחות לזמן מוגבל או כדי להציג למשתמשים כמה פריטים נותרו במלאי.

השתמשו בהוכחה חברתית: הוכחה חברתית היא הרעיון שאנשים נוטים יותר לעשות משהו אם הם רואים אחרים עושים את זה. אתם יכולים להשתמש בהוכחה חברתית על ידי הצגת עדויות של לקוחות, תגי מדיה חברתית וחותמות אמון.

ערך ויזואלי: השתמשו בתמונות ובסרטונים באיכות גבוהה. תוכן ויזואלי יכול להיות יעיל מאוד ביצירת מעורבות של משתמשים ובשכנוע שלהם להמיר.

אתר ידידותי במובייל: יותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפונים שלהם כדי לגלוש באינטרנט ולכן, חשוב לוודא שהאתר שלכם נראה טוב ומתפקד היטב גם במובייל.

שפרו את יחס ההמרה שלכם כדי להגדיל את הפניות והמכירות

כסוכנות דיגיטל, אנחנו יודעים כמה חשוב ליצור דפי אתר שמושכים לקוחות ומניעים אותם לנקוט בפעולה. אופטימיזציה לשיפור יחס ההמרה היא היבט דינמי וחיוני בשיווק דיגיטלי. על ידי הבנת קהל היעד שלכם, הצבת יעדים ברורים, שימוש באסטרטגיות המבוססות על בדיקות A/B, ביצוע אופטימיזציה לנייד ויצירת תוכן משכנע, תוכלו לשפר משמעותית את ביצועי האתר ובסופו של דבר, להגדיל את שיעורי ההמרה שלכם.

זכרו – שיפור יחס ההמרה זהו אינו מאמץ חד פעמי, אלא תהליך מתמשך של חידוד ושיפור במטרה להבטיח הצלחה ארוכת טווח בנוף הדיגיטלי. על ידי ביצוע ההמלצות המפורטות במאמר זה, תוכלו להתחיל לשפר את ביצועי האתר שלכם ולייצר יותר לידים ומכירות.

רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו עוד היום בטלפון 072-3340848 או דרך הצ'אט באתר >>