כיצד אחסון האתרים שלכם משפיע על תוצאות ה-SEO שלכם?
הנראות שלכם ברחבי הרשת – זה כל הסיפור בשנים האחרונות. או במילים אחרות; איך אתם מציגים את העסק שלכם לגולשים פוטנציאליים, איך האתר שלכם מעוצב, האם התמונות שלכם באיכות גבוהה, האם חווית המשתמש באתר שלכם טובה, מה התוכן שאתם מעלים לאתר שלכם, עד כמה אתם שנונים וחדים או מקצועיים ורציניים ועוד פרמטרים שהתעלמות מהם שוות ערך לחוסר הבנה בתחום. מעבר לזה, כשאתם מקווים להפגין את הנוכחות שלכם ברשת על מנת לשפר את התנועה לאתר שלכם, אתם חייבים לעמוד בכללי האופטימיזציה למנועי חיפוש (אותו SEO, שכיום, לא קיים כבר בעל אתר שלא שמע עליו). למעשה, אין פה באמת "מנועי חיפוש" ברבים, אלא מנוע חיפוש אחד – גוגל בכבודו ובעצמו, שחולש על התחום. כולנו מתאמצים לכבוש את ליבו של מנוע החיפוש הגדול מכולם ולהתברג במקום גבוה בעמודי תוצאות החיפוש, כדי שהגולשים יבינו שמדובר באתר אמין בעל מוניטין, בתקווה שהתנועה לאתר תגדל.
ישנם קריטריונים רבים הקשורים באותו דירוג גבוה ונכסף, כמו מהירות טעינת האתר והדפים שבו, זמני Uptime ו-Downtime, סוג השרת בו האתר שלכם מאוחסן ועוד.
בחירת סוג האחסון וחברת האחסון
חשוב שתדעו שבחירת סוג האחסון וכן החברה שמאחסנת את האתר שלכם משפיעים במידה רבה על הקריטריונים שמובילים לדירוג גבוה. כך למשל, לסוג השרת שבו מאוחסן האתר שלכם יש קשר הדוק למהירות טעינת הדפים שלו.
ישנם ארבעה פתרונות אחסון פופולריים, המותאמים לכל אחד בהתאם לצרכים שלו. הראשון מביניהם הוא אחסון בשרת ייעודי, בו אתם מקבלים שרת פיזי ששייך אך ורק לכם. פתרון זה יקר מאוד ולכן מי שבדרך כלל משתמש בו הם תאגידים גדולים שיכולים להרשות לעצמם לקנות שירות כזה. הפתרון הבא הוא האחסון השיתופי, בו מדובר על שרת פיזי שאתם יכולים לשכור בו חלק ספציפי שיהיה שייך לכם, אולם התקלות והבעיות בשרת עצמו ישפיעו על כל מי שחולק אותו. שני פתרונות נוספים הם פתרונות וירטואליים. הראשון הוא שרת VPS שניתן לנהל מרחוק אולם התשתית עליו הוא בנוי משותפת עם שרתי VPS נוספים של אנשים אחרים, דבר שמהווה גם כן בעיה. לכן, הפתרון השני הוא הפתרון המומלץ ביותר היום בשוק – שרתי אחסון בענן. פתרון זה מאפשר לבעל השרת לתפעל אותו מכל מקום בעולם ומאחר והאתרים שלכם משוכפלים במספר שרתי ענן, הוא כמעט ולא נתקל בבעיות. מעבר לכך, בשל הטכנולוגיות המשמשות אותם, מהירות התגובה של שרתי הענן גבוהה באופן ניכר מזו של השרתים הפיזיים, כך שהדבר עשוי להתבטא ישירות גם בדירוג ה- SERP של האתרים המאוחסנים בהם.
ישנן מספר רב של חברות שמספקות שירותי אחסון ענן, לכן חשוב לבחור בחברה הנכונה. אנחנו ממליצים לכם על החברות הבאות – DigitalOcean, AWS, Vultr או Google Cloud, כאשר DigitalOcean נמצאת במקום הראשון מבחינתנו הודות למחיר הנמוך בהשוואה לשאר החלופות.
זמני Uptime ו- Downtime
מנוע החיפוש של גוגל מתייחס ברצינות רבה ליציבותו של אתר האינטרנט שלכם. יציבות זו מבוססת בעיקר על זמני ה-Uptime וה- Downtime שלו, כלומר, עד כמה האתר שלכם זמין לכניסה של המבקרים שלכם. זמני Downtime מתייחס למשכי הזמן שבהם לא ניתן להיכנס לאתר בשל סיבות הנוגעות לשרת כמו תקלות למיניהן, ואילו זמני Uptime מתייחסים למשכי הזמן בהם ניתן להיכנס לאתר ולבקר בו בצורה חופשית, ללא בעיות וללא הגבלה.
מנוע החיפוש של גוגל סורק את האתרים שלכם כל פרק זמן משתנה (תלוי בגודל האתר וכמות הדפים, סמכות האתר, מספר הקישורים שיש באתר, וותק האתר, תדירות השינויים ועוד). כאשר אתר מסוים נמצא במצב של Downtime בכל פעם שהרובוטים של מנועי חיפוש מבקרים בו כדי לסרוק אותו, הוא יסומן כאתר לא יציב. התוצאה, כפי שאתם וודאי מנחשים, היא שהדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל ייפגע וכתוצאה מכך התנועה לאתר נתונה בסכנה.
לכן, חברת אחסון אתרי וורדפרס היא החלטה שצריך לשקול בכובד ראש מאחר והיא אחראית למשכי הזמן בהם האתר שלכם יכול להיות במצב Downtime או Uptime.
מהירות טעינת האתר והדפים שבו
מאז שנת 2010, חברת גוגל חוזרת ומדגישה את החשיבות של מהירות טעינת העמודים באתר כאחד מהקריטריונים המשפיעים ביותר על קביעת המיקום של אתרים בתוצאות החיפוש. יתר על כן, היא אף קובעת באופן ברור כי זמן של שתי שניות הוא הסף העליון לזמן טעינת אתר באתרי איקומרס. הסיבה לכך היא פשוטה מאד – ככל שזמן טעינת האתר שלכם מהיר יותר, חוויית המשתמש של הגולש בו מוצלחת יותר והוא יישאר בו זמן רב יותר.
על אף שמהירות טעינת דף אינה תלויה אך ורק בחברה המספקת את האחסון של האתר שלכם, חברה אמינה מסוגלת לזרז את זמני הטעינה באמצעות טכנולוגיות חדשניות ותשתיות חדישות המיועדות לטיפול בתעבורה שבאתר, גם כאשר היא עמוסה. אם לדף באתר שלכם לוקח יותר משתי שניות להיטען, ראו בכך סימן ברור שאתם צריכים לחשב מסלול מחדש בנוגע לחברת האחסון שלכם ולחשוב על אופציות נוספות שייתנו לכם מענה בתחום הזה.
סוג השרת
אם תהיתם איזו אפשרות מומלצת קיימת לסוג שרת, ישנן שתי אפשרויות בולטות – Linux מול Windows. אנחנו ממליצים על שרתי לינוקס, שמריצים מערכת ניהול וורדפרס. שאר מערכות התוכן (CMS) כמו ג'ומלה או מג'נטו דורשות תחזוקה רבה וקשה להביא בהן תוצאות SEO מבלי לשלם הרבה למתכנת שלכם. במערכת וורדפרס תוכלו להתקין תוספים מועילים במיוחד, כמו תוסף Yoast שיעזור לכם להצליח במסע ה-SEO של האתר שלכם.
סיכום
במאמר הדגשנו בפניכם כמה פרמטרים חשובים הקשורים באחסון האתר שלכם שאתם חייבים לקחת בחשבון כשאתם מנסים לקדם את האתר שלכם. מאחר והפרמטרים האלה קשורים קשר הדוק לקידום האתרים שלכם, לפני הכל, עליכם לוודא כי האתר העסקי שלכם פועל באופן המיטבי ובשיתוף עם חברת אחסון אתרים אמינה שמספקת חבילות אחסון שונות, שתענה לכם על הצרכים שדיברנו עליהם. בחירה שגויה של חברת אחסון אתרים עלולה לגרום נזק רב לאתרים שלכם, שאותו יהיה קשה לתקן בשלב מאוחר יותר, לכן עדיף לבחור מלכתחילה בחברת אתרים שעונה על הפרמטרים האלה ועוזרת לכם לבצע את קידום האתרים שלכם בצורה הטובה ביותר.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות ויחידים. הבעלים שלEasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, שמביאה את עולם אחסון האתרים בענן דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה. Easy Cloud שמה לה למטרה להנגיש את התחום הזה לכל אחד, באמצעות הסברים מפורטים ומאמרים בתחום שיקלו על הבחירה של המשתמשים.