כמה זמן לוקח לקידום האורגני SEO להתחיל לעבוד?
כחברת קידום אתרים זו אחת השאלות השכיחות ביותר שמופנות אלינו, רבים מהלקוחות שואלים אותנו: "כמה זמן ייקח לי להגיע לעמוד הראשון בגוגל?" – התשובה לא כל כך פשוטה, מכיוון שמראש השאלה עצמה לא נכונה ומורכבת (בלי להעליב אף אחד).
פעם האסטרטגיה הייתה לזהות את מילות המפתח המובילות, בדרך כלל בין 5-10, שהיו הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם, שקיבלו את מירב התנועה אבל לא בהכרח היו תחרותיות במיוחד.
כשלקוח מגיע אלינו ואומר "אני צריך להיות מספר 1 עבור מילת מפתח כזו או אחרת", אנחנו יודעים מיד לזהות שהם לקוחות שתקועים בפרדיגמה הזו. אסטרטגיית מילות מפתח זו שגויה מיסודה!
בקידום אורגני אין מילת מפתח אחת חשובה, ואין קבוצה קטנה של מילות מפתח שתוביל תנועה רבה לאתר שלכם – לפחות לא בהשוואה למה שאתם יכולים לקבל עם חיפושים של ביטויי זנב ארוך. אם רק מילה אחת חשובה לכם אולי כדאי שתחפשו אפיק נוסף לשם כך (פרסום ממומן בגוגל למשל).
קידום אורגני כיום מונע יותר ויותר על ידי חיפוש בשפה טבעית, כלומר אנשים שעושים חיפושים שדומים יותר לשאלות רגילות מאשר לשתיים או שלוש מילות מפתח. זה נולד מכיוון שאנשים התחילו להשתמש בכלים כמו Siri ו- Google Now כדי לומר את מה שהם רוצים לחפש, במקום להקליד אותם. בעקבות כך, הגולשים התחילו לכלול פרטים רבים יותר בחיפושים המוקלדים שלהם כשהם מבקשים למצוא את מה שהם מחפשים מהר יותר. הרבה יותר קל לדרג את מילות המפתח האלה מכיוון שהן לא תחרותיות באותה מידה. הן הרבה יותר רלוונטיות מכיוון שהם כוללים פירוט רב יותר, ולכן התנועה ממילות המפתח הללו ממירות הרבה יותר.
השורה התחתונה היא שאם אתם מתמקדים בקבוצה קטנה של מילות מפתח כלליות, אתם כנראה מפספסים קהל גולשים רחב שפשוט לא נחשף לאתר שלכם. מספר החיפושים בביטויי זנב ארוך מוסיף לרוב הרבה יותר חיפושים ממה שהייתם מקבלים ממילות המפתח "המובילות" שלכם.
הכל עניין של דירוג בגוגל – האומנם?
דירוג האתר בגוגל חשוב. אבל הוא לא המדד שעליו אתם צריכים להתמקד. אם על ידי השאלה "כמה זמן לוקח לקידום אורגני להתחיל לעבוד?" אתם מתכוונים "כמה זמן יעבור עד שאשיג דירוגים מובילים?" אז אתם לא מתמקדים בתוצאות.
מייסד ומנכ"ל חברת SEER Interactive, וויל ריינולדס, אמר
לכן כדאי לשכור רק חברות קידום אתרים או אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים שמתמקדים בתוצאות על מנת לקדם את האתר שלכם בצורה האיכותית ביותר ובצורה בה המתחרים שלכם "יראו את הגב" שלכם במנועי החיפוש.
כמה זמן לוקח לקדם אתר 'אורגנית' בגוגל?
עכשיו אנחנו מוכנים לענות על השאלה הנכונה. והתשובה היא… זה תלוי. נשמע מתסכל, נכון? אבל זו האמת.
במה זה תלוי? זה תלוי כמה זמן האתר שלכם היה בסביבה, האם נעשו בו פעולות SEO בעבר, באיזו צורה האתר נמצא, כמה תוכן נמצא בו, פרופיל הקישורים שלו וגורמי SEO רבים אחרים המשפיעים על המהירות שבה ניתן לראות תוצאות (יש מעל ל 200 פרמטרים שונים).
משך הזמן שלוקח לראות תוצאות מ-SEO יכול להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים, כגון התחרותיות של התעשייה, המצב הנוכחי של האתר ואיכות עבודת ה-SEO הנעשית. בחלק מהמקרים ניתן לראות תוצאות תוך מספר שבועות, בעוד שבאחרים עשויים לקחת מספר חודשים או אפילו שנה עד לראות שיפורים משמעותיים בדירוג ובתנועה במנועי החיפוש.
חשוב לזכור שקידום אתרים הוא תהליך מתמשך שדורש סבלנות והתמדה. התוצאות אולי לא יהיו מיידיות, אבל עם מאמץ עקבי והתמקדות בשיטות קידום אתרים איכותיות, ניתן להשיג שיפורים בדירוג ובתנועה לאורך זמן. בנוסף, חשוב לעקוב אחר נתוני האתר ולנתח אותם באופן קבוע כדי לזהות מקומות לשיפור ולהתאים אסטרטגיות בהתאם.
עסקים המשקיעים בקידום אתרים מצפים לעיתים קרובות להגיע לדירוג גבוה, לעלייה בתנועה באתר ולגידול בהמרות. באופן כללי, אתרי אינטרנט מתחילים לראות תוצאות כאלה בממוצע, בתוך 4 עד 6 חודשים מתום תהליך האופטימיזציה. עם המשך המאמצים לקידום האתר, התוצאות צריכות להמשיך ולהשתפר.
- חשוב לזכור כי אין שני אתרים שמתחילים מאותו מקום, גם אם הם באותו ענף ומתחרים על אותו קהל לקוחות
מדוע באתרים מסוימים ניראה תוצאות תוך 4 חודשים בעוד שאחרים יראו מגמת שיפור בתוך 6?
המשתנים העיקריים:
- אתרים חדשים לעומת דומיינים מבוססים וותיקים
למאמצי קידום אורגני עם דומיין חדש ייקח יותר זמן עד שיושגו תוצאות, מאשר אתר מבוסס עם עמודים איכותיים רבים. אתרים רבים נופלים איפשהו בין לבין.
דומיינים חדשים של אתרים ללא פעילות קודמת נוטים לחוות תקופה של דירוגים משתנים לפני שמיקומי האתר מתייצבים ומתחילה התקדמות עקבית. התגברות על "המכשול" הזה יכולה לארוך 6 חודשים ויותר – חשוב להבין, עסקים חייבים להפנים שהשקעה בקידום אתרים היא השקעה בנכס הדיגיטלי שלהם לטווח הארוך.
אתרים מבוססים חווים לעתים קרובות עלייה בדירוג ועלייה במיקומי האתר מהר יותר.
- מתחרים
כל בעל עסק שמציע מוצר או שירות שאנשים ירכשו מתמודד עם מידה מסוימת של תחרות. כמובן, עסק נישתי בעיר קטנה יחווה פחות תחרות מאשר סוכנות תיווך נדל"ן בתל אביב. כמו כן, רמת התחרות בה נתקל עסק משפיע לרוב על זמן ההמתנה לתוצאות.
בנוסף, לחברות גדולות יותר בענפים תחרותיים יש לעיתים קרובות תקציבי ענק לשיווק ופרסום, מה שמגדיל עוד יותר את רמת התחרות, ואת הקושי להשיג תוצאות מהירות. תוצאות ביצועיות טובות יותר בתחומים תחרותיים אורכות לרוב יותר זמן מעסקים בתחומים נישתיים.
3. תוכן
תוכן הוא מרכיב קריטי נוסף של SEO. מאמרים המתפרסמים באתר שלכם ממלאים תפקיד חשוב. איזה סוג תוכן מדורג טוב במנועי החיפוש? בעיקרו של דבר, תוכן איכותי באתר שלכם המספק ערך לקורא. למרות שהצעות כלליות לספירת מילים עשויות לשחק תפקיד, מאמר בבלוג שכולל כ-500 מילים הפותר את בעיית הגולש ו/או עונה לו על השאלה עשוי להיות מדורג טוב יותר מאשר קטע בן 2,000 מילים המספק מידע מיותר ולא מועיל, ולא משרת את תהליך הקידום.
- מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הן בין המרכיבים המשמעותיים ביותר באופטימיזציה למנועי חיפוש. בכוח של מילות המפתח להניע תנועה ממוקדת ומוכנה להמרה לאתר שלכם. לפיכך, מחקר אסטרטגי של מילות מפתח הלוקח בחשבון את כוונת המשתמש, נפח חיפוש, תחרותיות ורלוונטיות יסייע לעסקים לראות תוצאות מהר יותר.
יתר על כן, פרסום תוכן על בסיס קבוע יכול לעודד את ה'זחלנים' של מנוע החיפוש לסרוק את האתר שלכם בתדירות גבוהה יותר ולעודד גולשים לחזור ולגלות תוכן חדש.
ניהול ציפיות הלקוח הוא חלק משמעותי מעבודתו של איש מקצוע בתחום ה- SEO. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא השקעה משתלמת – ארגונים שמשקיעים יכולים לצפות לתוצאות מיידיות ולתמורה בשפע לטווח הארוך.
- מהירות טעינת אתר
לאתר איטי יכולות להיות השלכות שליליות הן למשתמשים והן למנוע החיפוש, אשר שניהם יכולים להשפיע על דירוג החיפוש האורגני שלכם ועל התנועה לאתר.
דפים שנטענים לאט מאוד יכולים לגרום למשתמשים לנטוש את האתר שלכם, מה שיוביל לשיעורי יציאה גבוהים מדף הבית ולהמרות נמוכות יותר. ומה הקשר ל- SEO? לדברי מפתח בכיר בגוגל, מרטין ספליט – "אתם לא רוצים לתסכל את הגולשים שלכם, ואנחנו כמנוע חיפוש לא רוצים שהגולשים יהיו מתוסכלים. אז מבחינתנו, הגיוני להחשיב אתרים מהירים כמועילים יותר למשתמשים מאשר אתרים איטיים מאוד"
לסיכום,
עסקים רבים לא ממש מבינים כמה זמן וכסף נדרש כדי להצליח עם קידום אתרים אורגני. הצלחה על פי כל קנה מידה מגיעה לעיתים נדירות בשלושת החודשים הראשונים, אפילו עם תקציב קידום טוב.
ראינו עסקים שהתחילו בדרך הנכונה, אך הפסיקו לאחר חודשיים-שלושה בטענה כי "פשוט לא קיבלנו את התוצאות הדרושות לנו כדי להצדיק את העלות", זה אומר לנו שהם נכנסו לתהליך עם ציפיות לא מציאותיות, וחוסר הבנה מוחלט כיצד קידום אורגני עובד, המשול לריצת מרתון ולא לספרינט.
אם אינכם יכולים לתקצב 6 עד 12 חודשים של קידום אתרים, אולי עדיף לכם להקצות את התקציב לאפיק אחר. תשלום עבור מספר חודשים בלבד של קידום אתרים באפיק האורגני אינו אפקטיבי וזה כסף שכדאי שתשאירו בכיס. קידום אתרים היא טקטיקה שיווקית ארוכת טווח, ואין לראות בכך דרך לייצר מכירות ו/או לידים במהירות. עם זאת, אם אתם מבצעים את ההשקעה הנכונה ומתכננים להיות בה לטווח הרחוק, קידום אתרים הוא טקטיקה שיווקית עם החזר ההשקעה הטוב ביותר שיש.
באדאקטיב אנחנו מציעים קידום אתרים עם תוצאות. השירותים שלנו מגובים בעשרות שנות ניסיון בעבודה עם קהל לקוחות הרוצה לצמוח ולהצליח. כדי לדבר עם יועץ קידום אתרים, אל תהססו להתקשר אלינו למספר 072-3340848 או להשאיר לנו פניה.