איך נוכל לעזור?

מדריך מקיף להופעה בדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל

09/05/2023 זמן קריאה: 5 דק׳

כמומחים לקידום אתרים, להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל היא אחת המטרות החשובות ביותר שאנחנו שואפים אליהן. הגברת הנוכחות האורגנית שלכם בגוגל יכולה להוביל לתנועה לאתר, להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את ההכנסות. עם זאת, זו מטרה הדורשת הרבה זמן, עבודה קשה, מחקר ומסירות.

במאמר זה, נעבור על כמה מהאסטרטגיות היעילות ביותר כדי להביא את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש של גוגל.

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל?

  1. ערכו מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל קמפיין קידום מוצלח. המחקר כרוך בזיהוי מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים והחשובים ביותר לקהל היעד שלכם. ישנם כלים רבים זמינים לביצוע מחקר מילות מפתח, כאשר העיקרי בהם הוא SEMRUSH ואח"כ Google Keyword Planner ו-Arefs.

בעת ביצוע מחקר מילות מפתח, חפשו מילות מפתח פוטנציאליות, עדיפות לביטויי זנב ארוך, שהן יותר ארוכות, ממוקדות, נוטות להיות פחות תחרותיות ויש סיכוי גבוה יותר להתברג איתן במקומות הראשונים.

בנוסף, יש לשקול את הכוונה מאחורי מילות המפתח. האם גולשים מחפשים תוכן אינפורמטיבי או שהם מחפשים לבצע רכישה?

  1. בצעו אופטימיזציה

קידום אתרים on site מתייחס לאופטימיזציה של דפי אתר בודדים, במטרה לשפר את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש. זהו חלק חשוב מכל אסטרטגיית קידום אתרים, מכיוון שהוא עוזר למנועי החיפוש להבין טוב יותר במה העמוד עוסק וכיצד הוא יכול להועיל לגולשים. ישנם מספר מרכיבים מרכזיים בשיפור הקידום on site, הכוללים:

  • תגיות טייטל: תג הכותרת שלכם צריך לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם ולתאר במדויק את תוכן העמוד.
  • תיאור מטא: תיאור מטא הוא סיכום קצר של העמוד שלכם המופיע בתוצאות החיפוש. הוא צריך להיות מניע לפעולה ולכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם.
  • כותרות: השתמשו בתגיות כותרות (H1, H2, H3 וכו') כדי לפצל את התוכן שלכם ולהקל על הקריאה. תכללו את מילת המפתח הראשית שלכם בכותרת אחת לפחות.
  • תוכן: התוכן צריך להיות איכותי, אינפורמטיבי ורלוונטי לקהל היעד שלכם. תכללו את מילות המפתח העיקריות בכל הטקסט, אך הימנעו מחֲזָרָתִיּוֹת. מספיק שכל ביטוי יופיע פעם אחת בלבד בטקסט.
  • אופטימיזציה של תמונות: בצעו אופטימיזציה לתמונות שלכם על ידי דחיסתן, הוספת שמות קבצים תיאוריים והכללת טקסט חלופי עם מילת המפתח העיקרית שלכם.
  • קישורים פנימיים: הוסיפו קישורים פנימיים בין דפי האתר.
  1. דעו את המתחרים שלכם

לאחר שבחרתם את מילות המפתח שלכם, הגיע הזמן לחקור מעט על המתחרים שלכם. מחקר יעזור לכם להבין באילו טקטיקות הם משתמשים כדי להתברג גבוה בתוצאות גוגל וייתן לכם רעיונות כיצד לשפר את האסטרטגיה שלכם.

  1. תדאגו למהירות האתר שלכם

גוגל משתמש בפרמטר של מהירות האתר לצורך דירוג אתרים, כך שכדאי לייעל את האתר שלכם כדי שיגיע לביצועים טובים. השתמשו בכלים כמו – pagespeed שהוא הכלי הרשמי של גוגל או Pingdom כדי לנתח את מהירות האתר שלכם ולבצע שינויים על פי התוצאות.

  1. צרו תוכן באיכות גבוהה

אחד הגורמים החשובים ביותר בכל הקשור ל- SEO הוא יצירת תוכן באיכות גבוהה, הרלוונטי לקהל היעד שלכם. תוכן איכותי ורלוונטי, יסייע בהשארת גולשים באתר שלכם ויעודד אותם לשתף אותו עם אחרים.

  1. התמקדו בקידום אתרים לוקאלי

אחת הדרכים הטובות ביותר עבור עסק קטן ובינוני להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל היא התמקדות בקידום אתרים מקומי.
המיקוד דומה למיקוד לביטויי זנב ארוך ועם זאת, עליכם למקד מילות מפתח ספציפיות למיקום. אולי לא תצליחו להתברג עבור מילות מפתח גנריות, אבל יש לכם סיכוי אמיתי להתברג אם תוסיפו את המיקום הגיאוגרפי שלכם למילות המפתח.

הסיבה לכך, מחולקת לשתיים:

  • אתם תתחרו עם פחות מתחרים.
  • אתם תמשכו קהל יעד רלוונטי יותר לאתר שלכם.
  1. רישום העסק ב'גוגל לעסק שלי'

הדבר הראשון שעליכם לעשות בקידום אתרים מקומי הוא ליצור רישום בגוגל לעסק שלי עבור העסק שלכם. זו בדרך כלל התוצאה הראשונה (אחרי הממומן) שתראו כשאתם מחפשים עסק כלשהו בגוגל.  זה לא הדבר היחיד שטוב בגוגל לעסק שלי.

הוא גם מסייע בשיפור דירוג החיפוש הלוקאלי שלכם. איך? אם תעדכנו את רישום העסק שלכם במילות מפתח רלוונטיות ומקומיות, הוא יופיע עבור חיפושים רלוונטיים באזור שלכם.

אתם צריכים לעדכן גם מידע עסקי נכון כמו כתובת אימייל, מספר טלפון, שם ועוד. אם הרישום שלכם מותאם ומעודכן, אתם יכולים להתברג בעמוד הראשון בגוגל עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות של מחפשים מקומיים.

  1. שפרו את חווית המשתמש באתר שלכם

האם ידעתם שחווית משתמש או "אותות UX" זהו אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר עבור גוגל? לא משנה כמה תבצעו אופטימיזציה של התוכן שלכם למילות מפתח, אם האתר שלכם מספק חווית משתמש לא טובה, ייתכן שהוא לעולם לא ידורג גבוה מספיק.

אז לאילו גורמים מתייחס גוגל כשאנחנו מדברים על חווית משתמש?

גוגל בעצם בוחן מדדי אתר כמו שיעור יציאה מדף הבית, זמן שהייה, מהירות טעינת עמודים וכו', כדי להעריך את חווית המשתמש. הכלל המנחה הוא שככל שמשתמש מבלה יותר זמן באתר שלכם, כך האתר שימושי ורלוונטי יותר עבורו.

כשגוגל מדרג אתרים, הוא לא רק מחפש את התוכן הרלוונטי ביותר, אלא גם מעדיף אתרים שגולשים באמת מוצאים בהם שימוש ומבלים בהם יותר זמן.

הנה כמה מהפרמטרים שבאמצעותם אתם יכולים לשפר את ביצועי האתר שלכם, לספק חווית משתמש טובה יותר ולהגיע לעמוד הראשון בגוגל:

  • מהירות אתר – כפי שציינו קודם במאמר, אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים עלולים לצאת מהאתר שלכם הוא בגלל שלוקח לו הרבה זמן להיטען. אף אחד לא רוצה לחכות הרבה זמן לטעינת דפי אתר.
  • קישורים פנימיים – קישורים פנימיים בתוכן שלכם, יכולים לעזור לכוון את המבקרים באתר שלכם לתוכן רלוונטי אחר בו. ככל שתוסיפו יותר קישורים פנימיים טובים, כך יותר אנשים יישארו באתר וזמן השהייה בו יעלה.

קישורים פנימיים שולחים אותות UX טובים לגוגל ומראים שאנשים מוצאים את האתר שלכם רלוונטי מספיק, כדי להישאר זמן רב יותר ולצפות במספר דפים.

  • ניווט באתר – אחת הסיבות לכך שהמבקרים באתר שלכם לא נשארים בו לאורך זמן יכולה להיות כי הניווט לקוי. הלקוי יכול להיות גם משהו פשוט כמו גולשים שעוזבים את האתר כי הם לא מצאו את מה שהם מחפשים. למרבה המזל, ניתן להימנע מכך בקלות על ידי בחירת פריסת אתר ותבנית עיצוב פשוטה. אל תסבכו דברים יותר מדי והשתמשו בפריסת אתר פשוטה כדי לשפר את הניווט באתר שלכם.

כדי להבטיח ניווט ועיצוב בקלות באתר, אתם יכולים להשתמש בפלטפורמה טובה לבניית אתרים כמו וורדפרס. כמו כן, כדי להקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את הדפים שלכם לאינדקס, צרו מפת אתר.

  • עקביות – בזמן שאתם מייעלים את מהירות האתר ואת הניווט בו, חשוב גם לשמור על עקביות בעיצוב ועל מעורבות הגולשים. ישנן מספר דרכים להשיג זאת, כולל שימוש באותה ערכת צבעים בכל האתר, שימוש בגדלים וסגנונות גופנים עקביים ויישור אלמנטים בצורה עקבית. עיצוב אתר מגובש יגרום לגולשים לחזור שוב.
  • שגיאות 404 – שגיאות 404 יכולות להיות מתסכלות הן לבעלי אתרים והן לגולשים. כאשר משתמש נתקל בשגיאת 404, זה יכול להיות כי הדף שהוא חיפש אינו קיים יותר או שיש בעיה בשרת של האתר. הדבר עלול לגרום להם לאבד את האמון באתר ואף להניא אותם מלחזור בעתיד.
  • הנעה לפעולה– אם אתם רוצים לשפר את יחס ההמרה והדירוג של האתר שלכם בעמוד הראשון של גוגל, אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להוסיף כפתורי קריאה לפעולה (CTA) מושכים. כפתור קריאה לפעולה הוא כפתור המעודד את המבקרים באתר לבצע פעולה רצויה כלשהי, כגון: הרשמה לניוזלטר שלכם או ביצוע רכישה.
  • ידידותי בנייד – אם אתם רוצים שהאתר שלכם ידורג גבוה בגוגל, חשוב לוודא שהוא ידידותי לנייד. הסיבה לכך היא שיותר מ-70% מהתנועה מגיעה מניידים וגוגל נותן עדיפות לחוויית מובייל טובה ולמהירות טעינת האתר בעת קביעת דירוג האתר שלכם. מכיוון שיותר ויותר אנשים נכנסים לאינטרנט מהטלפונים שלהם, התאמת האתר למובייל והפיכתו לידידותי יותר מהאתר בדסקטופ, היא חובה.
  1. בניית מותג

בניית תדמית טובה יותר של מותג והגברת המודעות אליו היא יותר מאשר רק לעזור ללקוחות העתידיים שלכם לבחור בכם כשהם מחפשים מוצרים או שירותים דומים. היא גם יכולה לשכנע את הגולשים לבחור בכם כשהם עדיין מחפשים מידע ראשוני בגוגל.

אנשים כמעט תמיד יבחרו במותג שהם מזהים על פני כזה שהם לא. אתם יכולים להגביר את המודעות למותג שלכם על ידי:

  • בדיקה באילו פלטפורמות מדיה חברתית, הקהל שלכם משתמש ותתקשרו איתם שם.
  • תחזוקת סיפור הרקע, הקול הייחודי והנכסים הוויזואליים של המותג שלכם.
  • הרחבת התוכן במדיה החברתית שלכם הרבה מעבר למידע על המוצרים, השירותים והתפקוד העסקי שלכם.
  • שיתוף פעולה עם מותגים מובילים, מובילי דעת קהל ומשפיענים כדי להרחיב את הפעילות שלכם.

ככל שתהיו יותר מזוהים, כך תוכלו לצפות שהתנועה האורגניים שלכם תגדל בהתאמה.

מסקנות

כפי שאתם יכולים לראות, כשמדובר בהגעה לעמוד הראשון בגוגל- אין פתרון מהיר. זהו תהליך  שדורש הרבה מאמץ, עבודה וזמן, יחד עם זאת, עד כמה שהמטרה מאתגרת היא ניתנת להשגה.   

עם סבלנות, עבודת קידום טובה והאסטרטגיות שהוזכרו לעיל, כגון: ביצוע מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה, יצירת תוכן באיכות גבוהה ועוד, תוכלו לשפר את סיכויי האתר שלכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

חשוב לזכור שזהו תהליך ארוך טווח שדורש מאמץ ומסירות לטווח ארוך. על ידי שמירה על מחויבות לשיפור הרלוונטיות, הסמכות והפופולריות של האתר שלכם, אתם יכולים להגדיל את נוכחותכם בגוגל, למשוך יותר תנועה לאתר שלכם ובסופו של דבר, להשיג את המטרות שלכם באונליין.

מוכנים לקחת את האתר שלכם לשלב הבא? פנו אלינו עוד היום ואל תפספסו את ההזדמנות להופיע בעמוד הראשון בגוגל. התקשרו 072-3340848 או פנו דרך הצ'אט באתר.

שאלות נפוצות

מדוע חשוב להיות במקום הראשון בגוגל?

הופעה בדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל יכולה להגדיל משמעותית את הנראות והתנועה של האתר שלכם, מה שיכול להוביל ליותר המרות, מכירות והכנסות.

האם ניתן להבטיח דירוג בדף ראשון בגוגל?

התשובה היא לא. לא ניתן להבטיח דירוג בדף ראשון בגוגל. אלגוריתם החיפוש של גוגל מורכב ומשתנה ללא הרף ולכן, חשוב להתמקד בשיפור הרלוונטיות, הסמכות והפופולריות של האתר שלכם לאורך זמן.

כמה עולה להגיע לעמוד הראשון של גוגל?

אין עלות מוגדרת מכיוון שהיא תלויה בגורמים שונים כגון: התחרותיות בתעשייה שלכם, מילות המפתח בהן אתם מתמקדים והאסטרטגיות שבהן אתם משתמשים כדי לשפר את דירוג החיפוש של האתר שלכם.