איך נוכל לעזור?

מקדם אתרים VS חברת קידום אתרים

22/07/2020 זמן קריאה: 5 דק׳

תחום קידום האתרים מורכב ומשתנה במהירות הבזק. מספר הסוכנויות והמקדמים ה'פרילנסרים' המבטיחים תוצאות SEO (קידום אורגני) או PPC (קידום ממומן) 'יוצאות מן הכלל' גדל מיום ליום. עדיין, בנוגע לאיכות השירות וקידמה טכנולוגית – יש פער עצום. בהתאם לכך, ישנה חשיבות גדולה לבחירת ספק שירותי SEO מקצועי ומנוסה שמבין את הצרכים והיעדים העסקיים שלך, כמו גם שיחזיק ביכולות ובידע הנכון לקידום האתר בגוגל.

גוגל הפכה להיות הזירה הפרסומית העיקרית והבמה, כמעט, הבלעדית של עסקים בעולם כולו. זה לא סוד כי תחום קידום האתרים הפך לפקטור מכריע בהתפתחות של עסקים בעשור השני של המאה ה-21, קידום האתר של העסק מהווה נדבך חובה לכל מי שרוצה להגיע לתנועה ממוקדת ורציפה של לקוחות, לשפר את מאמצי השיווק, להגביר את המכירות ולהשיג יעדים עסקיים כוללים. המטרה העיקרית של כל עסק בימינו היא להגיע למיקומים גבוהים יותר במנוע החיפוש במטרה למשוך יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים. עם זאת, הדרך לתוצאות SEO מובטחות אינה קלה, דורשת זמן ולא מעט סבלנות, אנרגיה ועוד.

זהות של מקדם אתרים / חברת קידום לעסק מסוים מהווה צומת דרכים חשובה לבעל העסק. המאמר הבא יציג את היתרונות והחסרונות של כל אחת משתי האפשרויות, בכדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר לעסק שלך:

מקדם אתרים

מספר מקדמי האתרים (עצמאיים – פרילאנס) גדל מאוד בשנים האחרונות. קהל המקדמים העצמאיים בנוי מבעלי מקצוע שעבדו בחברות קידום והחליטו "לעשות לעצמם", או מאנשים עם זיקה טכנולוגית כלשהי שלמדו קידום באופן מקצועי והקימו לעצמם עסק עצמאי בקידום.  ברוב הפעמים המקדמים העצמאיים יעבדו מהבית או ממשרד קטן שישכירו והם one man show, ללא כל עובדים נוספים.

למקדם אתרים עצמאי יש מס' יתרונות:

  1. מחיר – מקדם אתרים פרילנס, בדרך כלל גובה פחות מסוכנויות קידום אתרים, מכיוון שלמעשה יש לו פחות הוצאות מחברות, במיוחד אם הוא עובד מסלון ביתו. המחיר הנמוך זו הדרך שלו "לחדור" לעסקים.
  2. נגישות – מקדם אתרים עצמאי מחזיק בפחות לקוחות מחברות ולכן נגיש יותר לטפל בפרויקט שלכם. הוא יכול לתת יותר תשומת לב לכל פרויקט (כביכול, בהמשך נבין שיש עוד פרמטרים לא פחות חשובים מזמן העבודה על הפרויקט).
  3. זמינות תקשורתית – בעוד רוב חברות הקידום נותנות שרות בזמנים בהן המשק פעיל (09:00 עד 17:00) הרי שפרילאנס זמין כמעט רוב שעות היממה וניתן להשיגו גם אחרי "השעות הרגילות".

מקדם אתרים עצמאי – חסרונות:

  1. one man show – אם מקדם האתרים שלך נימצא בחופשה, חולה בבית וכדומה, אין אף אחד שיחליף אותו ושיעבוד על האתר שלכם במקומו. אתם צריכים לבנות על זה שהוא ייקח מחשב לחופשה או שיטפל באתר שלכם למרות שהוא חולה.
  2. מקצועיות –
  • רוב הפרילנסרים מתמחים בנישה אחת.
  • אין להם ניסיון בעבודה עם יותר מכמה עשרות פרויקטים. במידה והמקדם לקח על עצמו יותר מידי פרויקטים, אין לו עם מי לחלוק את הנטל ופרויקטים אחרים נפגעים.
  • כלים טכנולוגיים – כלים בסיסיים, לרוב חינמיים עם נתונים מינימליים. היעדר כלים טכנולוגים מתאימים יכולה להוות סיבה מרכזית למוגבלות בקידום ולתוצאות מוגבלות.
  1. משאבים – פרילנסרים בדרך כלל לא מציעים לכם את אותה חבילה שמציעה סוכנות קידום.
  2. שרותיות – בדרך כלל מקדמים עצמאיים הם אנשים מאוד טכניים ללא ניסיון בשרות לקוחות. לא תמיד מבינים את הצורך ואת היותם "נותני שרותים". לעיתים קרובים נוצרים קונפליקטים בין לקוחות למקדמים עצמאיים סביב נושא השרות (זמינות, גישה שרותית, עדכון הלקוחות, תיאום הציפיות ועוד).

חברת קידום אתרים

בארץ יש עשרות סוכנויות שחלקן אף זכו לאמונם של אלפי עסקים ברחבי הארץ על ידי מתן שירות איכותי והצגת תוצאות מרשימות. ישנן חברות שמשקיעות משאבים רבים בהכשרת העובדים שלהן, בכלים הטכנולוגיים, במבנה הארגוני ובעיקר בשרות הלקוחות וכך מצליחות לייצר מוצר איכותי וטוב שנותן מענה לחברות הנשארות עם אותן חברות קידום שנים רבות.

מה חברות קידום באמת עושות? הן עוזרות לעסקים להגיע בקלות יותר לדירוגים טובים במנוע החיפוש, להגדיל את התנועה הרלוונטית, ולהגדיל את ההמרות באתר. השאלה המרכזית טרם בחירת חברת קידום היא כיצד לבחור את הסוכנות הטובה ביותר ולהיות בטוחים שצרכי העסק שלכם ייענו?

חברת קידום אתרים – יתרונות

  1. צוות מקצועי ומנוסה – חברות קידום אתרים, במיוחד סוכנויות שיווק שמאגדות בתוכן מס' אפיקי פרסום ושלל דרכים המציעות הגדלת התנועה והמכירות/פניות לאתרים, מעסיקות את מיטב המומחים בתחום ומספקות להם הכשרה מתמדת לפיתוח מיומנויות ולימוד הטכניקות החדשות ביותר בעולם הקידום.
  2. עבודת צוות ואסטרטגיית שיווק – בחברות קידום אתרים יש שלל מחלקות ותפקידים שתורמים לעבודה בצורה יעילה יותר, כגון: מנהלי פרויקטים, כותבי תוכן, מומחי תמיכה בלקוחות, מומחי שיווק, מנהלי דיגיטל ו- SEO וכן הלאה, דבר שעוזר לפתח אסטרטגיה ספציפית לכל לקוח, הבנה ברורה יותר של הצרכים וכמובן עבודה יעילה יותר. כאשר יש משימות מורכבות, עבודת צוות היא המפתח להצלחה!
  3. טכנולוגיה מתקדמת – לסוכנויות מכובדות יש תוכנות ומערכות שמייעלות את פתרונות משימות הקידום והמחקר בצורה מיטבית. שירותים אלה מפותחים בדרך כלל על ידי מתכנתים מקצועיים והם טובים בהרבה מהתוכנות החינמית של העצמאיים. בשוק הבינלאומי קיימות מספר מערכות תומכות קידום שחברות ישראליות עושות בהן שימוש.
  4. שקיפות עבודה – חברות מעודדות את הלקוח להיות מעורב בשלבי הפרויקט שלו. משלב בחירת המילים למעקב/ קידום דרך שלב האופטימיזציה, ועד שליחת דוחות חודשיים בהן יוכל לראות הלקוח את קצב ההתקדמות של הפרויקט שלו.
  5. פתרונות 360 – חברות קידום אינן עוסקות בקידום של אפיק בודד (למשל רק SEO). בדרך כלל הן יידעו לתת מענה לצרכים נוספים של הלקוח ולספק לו אפיקי קידום נוספים כמו קידום ממומן בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'.

ומה עם חסרונות? בדרך כלל החיסרון היחיד הוא עניין המחיר.

בראייה צרה, אכן המחיר גבוה יותר, לחברות קידום יש יותר הוצאות מאשר מקדמים עצמאיים, הרבה יותר. בהגדרה הם חייבים להיות יקרים יותר. יחד עם זאת נקודת ההשוואה אינה צריכה להיות המקדמים העצמאיים אלא תגמול שהלקוחות מקבלים עבור התשלום שלהם. חברת קידום טובה שמצליחה לספק תוצאות טובות ולקדם אתר באופן מיטבי שמספק לעסק פניות והמרות שווה כמעט כל תשלום חודשי (בגבולות הסביר והמקובל בשוק).

חסרון נוסף, אפשרי, הינו תחלופת כוח אדם – בחברות מסוימות יש תחלופה מרובה של כוח אדם, עובדה שיכולה להרגיז את הלקוח ולעיתים רחוקות יכולה לפגוע בעבודה הרצופה על האתר.

חברת אדאקטיב

חברת 'אדאקטיב' פעילה משנת 2005 והינה אחת החברות הוותיקות בשוק. החברה מציגה שילוב מנצח של כל היתרונות היחסיים של חברת קידום:

  • משאב אנושי יוצא דופן עם אנשי דיגיטל וקידום שמלווים את החברה מיומה הראשון.
  • אמצעים טכנולוגיים הכי מתקדמים בשוק הבינלאומי, החברה הינה המייצגת הרשמית של SEMrush – המערכת המתקדמת בעולם לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. בזכות שיתוף פעולה בלעדי עם המערכת, אנחנו יכולים לנתח פי 8 יותר מילות חיפוש מכל חברה אחרת בארץ.
  • מבנה ארגוני מנצח – שילוב יוצא דופן של בעלי תפקידים שיחד עם תשוקה אדירה לתחום מרכיבים צוות מנצח: מחלקות קידום, ניהול פרויקטים ושרות לקוחות, דיגיטל, הדרכה וכו'.
  • מוסמכי גוגל, שותפי פרימייר – בארץ קיימות רק מספר מצומצם של חברות בעלות הסמכה זו. כמוסמכי Google Premier Partner אנחנו הראשונים להיחשף לחידושים הרבים של גוגל, לשיטות העבודה החדישות ביותר ומחויבים לשלוט ברמה הגבוהה ביותר בכלי הפרסום המשתנים ללא הרף.
  • יכולת מיטבית לספק פתרונות קידום 360 בכל אפיק פרסום רלוונטי, כמו קידום ארגוני, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, אינסטגרם ועוד.

לחברות קידום יש ניסיון עשיר בעבודת קידום על אתרים מכל הגדלים והסוגים: החל מאתרי תדמית עם עמודים בודדים ועד לחנויות סחר אלקטרוני גדולות עם אלפי דפים ומוצרים. אנו ממליצים לכם לפנות אלינו, הצוות המיומן והמנוסה של החברה ישמח לסייע ולענות לכם על כל שאלה.