איך נוכל לעזור?

קידום אתרים בארה"ב

05/10/2020 זמן קריאה: 5 דק׳

המושג כפר גלובלי בא לתאר היעדר גבולות בין מדינות, אין הכוונה כמובן לגבולות מדיניים- צבאיים, אלא להיעדר גבולות כלכליים- חברתיים. המגמה הברורה שהחלה עוד במאה הקודמת ונמשכת גם בעידן זה, רק מתחזקת והופכת כל עסק עם מוצר איכותי לפוטנציאלית התאמה לשוק הבינלאומי ולא רק לשוק המקומי.

כשמגיע הרגע בו השוק הישראלי מתחיל להיות צפוף על מידות העסק, או שקיבלתם ההערכה שהמוצר/ שרות שיש ברשותכם יכול להפוך להצלחה גם "מעבר לים", זהו הרגע לחשב מסלול מחדש ולהשקיע את המשאבים בחשיפה רחבה יותר מחוץ לגבולות המוכרים. נהוג להתייחס לאירופה ולארה"ב כשתי יחידות שוק נפרדות. בשביל להבין את מהות השוני המקצועי בין קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל (בגוגל כמובן) אתם מוזמנים להיכנס למאמר שכתבנו בנושא.

קידום אתרים בארצות הברית

ארצות הברית היא בהחלט ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות, ודווקא בשל כך אפשר לטעות ולחשוב שכל מה שיעשה בשפה אנגלית ייתן את המענה המתבקש ויפתח עבורכם את דלתו של הדוד סם החביב, כלומר מספיק שנתרגם את האתר שלנו לאנגלית והשוק האמריקאי ייפתח לנו. זוהי טעות…

נכון, רשת האינטרנט פתחה בפני עסקים רבים את האפשרויות להגיע בקלות אל מעבר לים. העולם הפך לכפר גלובלי, וכבר אין ממש צורך להיות נוכח במדינה מעבר לים כדי לקדם בה מכירות של מוצרים. רשת האינטרנט, האתרים והרשתות החברתיות הן קלף השיווק היעיל ביותר היום, וכמעט היחידי, שדרוש לכל עסק ששואף לצאת מהגבולות המוכרים והמסורתיים.

אז אכן, הדוד סם הוא חביב, והרפובליקה האמריקאית, מרובת המדינות, בדרך כלל נוחה ונגישה לעסקים, אבל חשוב לדעת שמי שרוצה לפעול בארה"ב צריך להכיר את השיווק האמריקאי, השפה האמריקאית והתרבות, צריך להכיר את זירת האינטרנט ובכללה את תחום קידום אתרים בארצות הברית. אחד הדברים המעניינים שאנו מזהים באמצעות המערכות המתקדמות שלנו, הוא שבשל קיומה של הקהילה הישראלית והיהודית הגדולה בארה"ב ישנן מיליוני חיפושים חודשיים בגוגל ארה"ב בשפה העברית, נתון שיכול להכתיב עבורנו מדיניות שיווק שונה לקידום אורגני בגוגל או לקידום ממומן בגוגל. זה משפיע גם באופן ישיר על מילות מפתח שנבחר, למשל באיזה שפה (אנגלית ועברית כברירת מחדל, אולי גם ספרדית עקב ריבוי אוכלוסיית ה'לטינו' בארה"ב).

אתר אינטרנט – כרטיס ביקור בלבד?

היום כל עסק, קטן ועד לתאגידי ענק, מתחזק אתר אינטרנט. בעבר האתר שימש ככרטיס ביקור, זו היה מטרתו. עם השנים, האתר הפך להיות אמצעי של החברות והארגונים "לצוד" לקוחות חדשים. רמת התחרות הגבוהה (על ליבם וארנקם של הלקוחות) הביאה את גוגל למצב בו עליו לתעדף אתרים בעמוד הראשון של מנוע החיפוש. כך נולד הצורך בקידום אתרים (קידום אתרים אורגני וממומן).

המצב הנתון והתחרות הגדולה יצרה מצב שבו היעדר פעולות קידום באתר (בניית קישורים, הכנסת תוכן איכותי ועוד) תחזיר אותו אחורה לימים הראשונים בו האתרים שימשו רק ככרטיסי ביקור שיהיו אפקטיביים רק כ'שיוגשו' ללקוח מסוים, ולא יותר מכך.

ב'אוקיאנוס האתרים' העצום שיש כיום, עבודת קידום אתרים היא הרבה מעבר לחיונית, ויש שיגידו שבלעדיה מיותר בכלל להקים אתר. הסיבה לכך היא שללא קידום אתר, האתר העסקי ייקבר בתחתית ערימת האתרים בתחום.

נתחיל במובן מאליו…

יש לכם אתר ואתם חולמים להגיע לאמריקה, במה מתחילים? בדבר הבסיסי ביותר והוא השפה כמובן. אז תגידו ודאי שזה מובן מאליו, אבל לפני שאתם רצים למתרגם, חשוב לדעת שגם לתרגום השפה יש דגשים שכדאי לשים אליהם לב.

  • לאיזה מדינות בארצות הברית אתם מכוונים? האם תרצו להגיע למשל למדינות הדרום או שאתם מכוונים רק ל'תפוח הגדול'? צריך להבין שהגדרת היעד חשובה מאוד לסגנון השיח והכתיבה. בכל אחד מהמקומות האלה יש שימוש שונה לגמרי בביטויים ובסגנונות הכתיבה. לכן חפשו מתרגם שמעורה ומנוסה בשוק האמריקאי, עליכם לבקר באתרים האמריקאים בתחום דומה לזה שלכם ולעקוב שם אחר ביטויים שגורים- טרמינולוגיה מקצועית, דרכים להציג את המוצר ועוד.
  • בדומה למיקוד הקיים באפיון אתר בישראל, גם בתרגום אתר לארצות הברית חשוב שתכירו את קהל היעד מבחינת גיל וסגנון חיים. האם הקהל שלכם הוא קהל אמריקאי צעיר, או קהל מבוגר ושמרני. גם כאן לכל אחת מהקבוצות יש אפיון משלו שבא לידי ביטוי בשפה.
  • בארה"ב יש עשרות מיליוני דוברי ספרדית כשפת אם, רצוי לבחון את האפשרות לתרגם את האתר גם לשפה הספרדית, הדבר יחשוף אותכם לקהל יעד משמעותי מאוד בארה"ב. אם כוונתכם לכוון גם לשוק הקנדי ולהשקיע מאמצי קידום גם במדינה הצפונית אנו ממליצים לשקול לתרגם את האתר גם לצרפתית.

עיצוב האתר בהתאמה לעיצובי אתרים בארצות הברית

עליכם ליצור תשתית טובה של האתר. למעשה התשתית תתרום ותייעל בהמשך את עבודת הקידום, ותהפוך אותה לפשוטה הרבה יותר. הדבר נכון לקידום בכל מדינה מעבר לים ולא רק בארה"ב.

המטרה היא לתת לאמריקאי תחושה ויזואלית מוכרת באתר. כל כך מוכרת עד שהוא לא יידע שמדובר באתר של חברה ישראלית בכלל. לכן עיצוב אתר בדומה לאתרים בתחום העסקי שלכם בארה"ב, ייתן תחושה בטוחה לגולש, והוא ייתן את אמונו במוצר או בעסק שלכם.

באותו עניין, חוויית המשתמש צריכה להיות דומה עד כמה שיותר לחוויה שהאמריקאי מכיר מגלישה באתרים מקומיים אחרים: נראות, מהירות הגלישה, היררכיה נכונה של האתר (בא לידי ביטוי באופן מודגש באתר מכירות ובתהליך הרכישה למשל).

אסטרטגיית קידום אתרים בארצות הברית

עובדה ידועה היא שהתעשייה האמריקאית גדולה ומפותחת בהרבה מהתעשייה הקטנטנה בישראל. אחרי הכול כולם רוצים לגעת בשוק האמריקאי- הצרכן האולטימטיבי. לכן, באופן טבעי, התחרות בשוק האמריקאי הרבה יותר גדולה. מה שדורש בניית אסטרטגיית קידום אתרים מתוחכמת יותר.

כדי להגיע לשורות מתקדמות בתוצאות החיפוש בגוגל ארה"ב, מומלץ לפנות אל מקדם אתרים המתמחה בתחום של קידום אתרים בארצות הברית. מקדם או חברה שיכירו את השוק האמריקאי וידעו לנתח את הצרכים שלכם ולהתאים את שיטות הקידום שיביאו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם. חשוב שלמקדם האתרים יהיה ניסיון ויכולות מוכחות בקידום אתרים בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט.

איך תדעו אם החברה שאליה פניתם שולטת בתחום של קידום אתרים בארצות הברית?

הפשוט ביותר הוא לבקש דוגמאות של לקוחות- עסקים שהחברה מקדמת בארה"ב. בהמשך, יש לבדוק את תיק העבודות- פרויקטים של החברה באתר או באמצעות שיחה עם לקוחות אחרים שלהם, וכמובן לבדוק את תוצאות החיפוש של אתרי החברות שהמקדמים עשו עבורם עבודת קידום.

הפערים בין תל אביב לניו יורק

עבודת קידום אתרים בישראל ובארה"ב ביסודה היא אותה עבודה, בהסתייגות אחת גדולה. מה שעובד כאן בארץ עובד בארצות הברית מהר יותר, רחב יותר ועם תחרות גדולה הרבה יותר.

יש תחומי קידום שהתפתחו בארצות הברית ופועלים מזה זמן רב, ואילו בארץ נמצאים עדיין בחיתוליהם. אחד מאותם נושאים הוא שיטות האופטימיזציה למנועי חיפוש מקומיים (Local SEO). בארצות הברית הגדולה זיהו מזמן את הצורך בהתמקדות באזורים מוגדרים יותר לאור גודלה של היבשת. בארץ התחום הזה עדיין מתפתח, ולכן חשוב שחברה לקידום אתרים תכיר את התחום הזה היטב, ותדע כיצד לבצע את הקידום על פי אזורים מוגדרים.

קידום אורגני בארצות הברית

לעבודת הקידום, באשר היא, נדרשת בניית תשתית איכותית של קישורים לאתרי תוכן שיש להם נפח רחב ותנועה רבה של גולשים.

חברה העוסקת בתחום קידום אתרים בארצות הברית צריכה להכיר את אותם אתרי תוכן, לזהות את נפח התנועה שלהם, ולהמליץ ללקוח לייצר מאמרים מקצועיים לאותם אתרים. שוב, מכיוון שמדובר ביבשת הגדולה, גם ההיצע של אתרי התוכן גדולה בהרבה מישראל, ולכן חשוב להכיר את ההיבט הזה היטב.

חשוב להכניס לאתר תכנים ראויים שמתאימים לרוח הרווחת באתר. תגידו אולי: "בשביל מה"? והתשובה לכך שגם אם מדובר במאמר שנועד אך ורק כדי לקדם את האתר, חשוב שבכל חזית תשמרו על נראות טובה.

קידום ממומן – פרסום באמצעות גוגל אדוורדס (Google Ads)

התחרות הגדולה בגוגל ארה"ב מחייבת אותנו להשקיע משאבים חשובים ולעשות שימוש באפיקים נוספים לשם הצלחת משימת הקידום. חשוב עד כמה וכמה לקדם את האתר באמצעות גוגל אדוורדס. חשוב שהקידום יעשה במקביל לקידום האורגני ויהיה חלק מהתמונה הכוללת של הקידום.

המודעות הממומנות של גוגל יבטיחו את מקומו של האתר שלכם בתוצאות החיפוש עד שתהיה השפעה של עבודת הקידום האורגני ועד שיהיו לקידום האורגני תוצאות אפקטיביות. לאחר השגת המטרה באמצעות הקידום האורגני לא מומלץ לנטוש לגמרי את הקידום באמצעות גוגל אדוורדס, אלא לבחון מתי יהיה נכון להעלות שוב את הפרסום. אולי לקראת הכריסטמס או לקראת זמן היציאה לחופשה שנתית, וזאת כמובן בהתאם למוצר או לסוג העסק שאותו אתם מעוניינים לקדם.

לסיכום, מה כדאי שיהיה ב'תיק הטיולים' שלכם במסע ליבשת הגדולה?

  • להקפיד על הפרטים הקטנים בזמן בניית האתר והתאמתו לשוק האמריקאי (אם אתם בונים אתר חדש, בחרו חברת בניית אתרים עם ניסיון של בניית אתרים לשוק האמריקאי).
  • לפנות לחברות מקצועיות שמתמחות בדגש על קידום אתרים בארצות הברית, ואפילו בדגש לאזור או למדינות שיש לכם רצון להגיע אליהן.
  • לא להתבייש, לבדוק את הרזומה של חברת הקידום ואת הניסיון שלהם בארה"ב.
  • נוסחה פשוטה אומרת: "רוצה להרוויח הרבה – תשקיע הרבה". הכלל הזה נכון גם בנוגע לעבודת קידום האתרים. יש לזכור שמדובר ביבשת שבה התחרות עצומה, וכדי לבלוט יש להשקיע גם בזמן וגם בכסף.
  • ללמוד כל הזמן את השוק האמריקאי, כי מה שנכון היום לא יהיה נכון בעוד חודשיים. ארצות הברית היא היבשת המתפתחת ביותר בענף הרשת האינטרנטית, על כל הכרוך בכך, ולכן אל 'תתרווחו בנחת בספה הנוחה שלכם'. היו כל הזמן ערים למה שמתרחש בשוק האמריקאי. וזה קורה שם הרבה יותר מהר ממה שתוכלו לשער.
  • סבלנות – כמו בכל שדה עסקי אחר. אם אתם חולמים 'לפרוץ' באמריקה, כדאי שתתחילו לחשוב במושגים חדשים. חברה מסחרית שרוצה להישאר לתמיד ביבשת האמריקאית רצוי שתעשה עבודה יסודית של בניית מערך השיווק בצורה טובה ומבוססת ותגיע להצלחה. פריצה מהירה ללא בסיס איתן עלולה להוביל אחריה להתרסקות מהירה. לכן התחילו בבניית יסודות טובים.
  • מעבר לעבודת הקידום – היו בטוחים שיש לכם את המערך המתאים לתת מענה לקהל האמריקאי. למשל, אם מדובר בחנות וירטואלית, רצוי שיהיה לכם מוקד מתאים לשירות לקוחות, שייתן מענה בשפה המקומית. מעבר לזה זכרו שרמת השירות שהלקוח האמריקאי מצפה לה אינה מזכירה במעט את שירות הלקוחות הישראלי. האמריקאי הממוצע רגיל לקבל את השירות הטוב ביותר, הסטנדרטים שונים מאוד (גבוהים בהרבה) לאלו שאנו רגילים להם בישראל.

ולסיום מסר מרגיע. היבשת הגדולה רק נראית גדולה. ברגע שחודרים לשוק האמריקאי מגלים שהוא גם נוח, נגיש ופשוט. מה שבטוח הוא שברגע שהעסק שלכם יהיה שם, מהר מאוד תרגישו בבית.

רוצים להיכנס לשוק האמריקאי?

מחפשים חברה בעלת ניסיון ויכולות פרסום ושיווק דיגיטלי מעבר לים?

אתם מוזמנים לפנות אלינו. אצלנו באדאקטיב מכירים היטב את התרבות האינטרנטית האמריקאית.
אצלנו תקבלו ייעוץ ראשוני והכוונה ממוקדת, ובסופו של תהליך האפיון נקדם את האתר שלכם לתוצאות החיפוש הטובות ביותר בתחום שלכם. מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 

 

עוד בבלוג